Právě je 21.11.2018 10:21:01




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 135 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Most Pelješac (+jih Chorvatska) 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Ministr dopravy Oleg Butković odkázal, že v pondělí příští týden bude podepsaná s čínskou společností smlouva na výstavbu mostu na Pelješac bez ohledu na žalobu Strabagu. Proces tendrování proběhl normálně a co se týče toho zda by se mohlo stát, že by nakonec EU projekt neproplatila dává ministr dopravy reakci ve smyslu, že se je nutno zeptat obyvatelů Dubrovnicko-neretvanské župy a jak jsou odříznutí. Chorvatsko zároveň již během uplynulých týdnů potvrdilo velký tlak z diplomatických kruhů, aby Chorvatsko udělalo všechno proto, aby zakázku Čína nedostala, co nakonec ale oficiální kruhy EU odmítají potvrdit s tím, že věří, že Chorvatsko postupuje transparentně ... dále ministr dopravy nepřímo naznačil, že pokud se stane to, že EU neproplatí tuto stavbu Chorvatsku, protože Strabag to tak napadl na správní soud a ten by mu vyhověl, tak to bude moct on považovat ze strany Strabagu za ohrožení suverenity a ekonomické stability Chorvatska a Chorvatsko se pak bude i se Strabagem zcela jinak bavit k dalšímu působení na jeho území, protože žaloba na tendr a pozastavení výstavby než soud rozhodne je jedna věc, ale jinou by bylo takové vnímání Chorvatska. Kromě toho se neobává, že by snad Chorvatsko nedokázalo vyřešit financování projektu, když by to ze strany EU nebylo možné. Chorvatská státní výběrová komise DKOM odmítla všechny stížnosti Strabagu a dalších firem jako neopodstatněné. Soutěž proběhla standardně, naplnil se celý proces a postup. Vítězem je čínská společnost. Ze strany Bosny a Hercegoviny se jí provedlo již několik ústupků v rámci parametrů mostu tak, aby se do zálivu dalo dostat i větším lodím a současný tlak ze strany Bosny nebo ze strany Strabagu již ministerstvo dopravy nevnímá jako opodstatněný.

Chorvatsko za uplynulé měsíce vyřešilo nevýhodné úvěry silničních a dálničních podniků v celkové výši 3 mld. € ze zadlužení, které je již pod 5 mld. €, takže se povedlo nastartovat celkovou reformu sektoru. Chorvatsko již není v recesi, jeho HDP stoupá, nezaměstnanost klesá a zjevně již není důvod pro neustále mírná slova ke všem v okolí. Ministr dopravy je sice relativně mladý, ale vlivný politik ze strany HDZ a v oblasti dopravy působí delší dobu. Co se těch financí týče, ono je známo, že Pelješac odčerpal skoro všechny peníze na silnice do konce čerpacího období a bylo by čím jej nahradit, ale na takové závěry je předčasné reagovat.

V každém případě se smlouva s čínskou společností podepíše. Ta již odkázala, že pracuje na zakontrahování místních firem a dolaďuje celkovou schému výstavby tohoto projektu.

Postup podepsání smlouvy je dle ministra dopravy legitimní. Po podepsaní se zcela jistě nezačne hned stavět, protože nějaký čas potrvá realizace staveniště.

http://www.ncs.hr/hr/u_ponedjeljak_potp ... /13107/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.4.2018 19:47:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 391
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Správní soud zrušil odvolání Strabagu, práce na Pelješacském mostě by mohly začít

Správní soud v Záhřebu zamítl žádost Strabagu o zpožděné plnění a dočasné pozastavení výstavby Pelješacského mostu. Tím je odstraněna poslední možná překážka výstavby mostu, který bude spojovat Chorvatsko.

Odkaz: https://www.vecernji.hr/vijesti/upravni ... ge+statusi
___

V Dubrovníku byla podepsána smlouva o výstavbě mostu Pelješac

Zástupci Croatian Roads a Čínské konsorcium China Road and Bridge Corporation podepsali smlouvu o výstavbě kontinentálního mostu Pelješac s přístupovými cestami v hodnotě 2,08 miliardy kuna (bez DPH)....

http://vijesti.hrt.hr/440392/u-dubrovni ... skog-mosta


Naposledy upravil Diaľničiar dne 1.6.2018 16:35:24, celkově upraveno 1

pište do jednoho příspěvku, když je rozestup v jeden den pár hodin



26.4.2018 14:43:54
Profil
 

Příspěvky: 391
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Za tři dny, začátek stavby mostu na Pelješac
30. července začíná termín uzavření smlouvy na výstavbu mostu, který musí být dokončen po dobu 36 měsíců.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... m/7654269/


27.7.2018 6:18:47
Profil
 

Příspěvky: 49
Bydliště: u Humpolce
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Je to jen most nebo celý úsek až do Stonu?


27.7.2018 8:35:13
Profil
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
tohle je jen most :idea: ale téma se samozřejmě věnuje celému projektu

celé propojení zahrnuje kromě mostu Pelješac i další 3 mosty, 2 viadukty, 4 tunely a další stavby pro přechod zemědělských strojů, odpočívky a tedy více než 30 km silnic, tunelů a mostů :idea:

tady v tématu je to na několika místech rozepsané, je nutno si to projít, ale tedy zopakuji základní fakta:

jde o to, že most Pelješac je nejnáročnější stavbou i prvkem na celé trase, je to dominantní objekt a jakožto sám o sobě dlouhodobá politická překážka a spor s Bosnou atd.

jako celek tento projekt nese jméno Cestovno povezivanje s Južnom Dalmacijom a to je jeden celek, který je odobren EU na 420,3 mil. € s tím, že EU profinancuje 85% tedy 357 mil. € (podepsané) a samotný most jak je známo stojí kolem 80 mil. € (dle čínské nabídky), ale je nutno zdůraznit, že stát odhadoval nižší náklady než je i čínská nabídka a ten rozdíl je kolem 10 mil. €, což je způsobeno především zvýšenými technickými nároky a cenou ocelí od období stanovování ceny

kromě mostu Pelješac tady bude i obchvat Ston na trase atd.

celé je to pak třeba zde, aby jste to nemusel prohledávat, ale je toho tady více v tomto tématu: viewtopic.php?p=112953#p112953 , ale tady je toho nejvíce pohromadě :idea: ale zase to byla prezentace a ty náklady jsou již odlišné od těch které jsou schválené s EU což je o několik příspěvků uvedeno později, ale jde o tu trasu a seznam těch objektů a nebude to dálnice, ale silnice, pouze most bude mít 4-pruhy, ale ty krajní jsou určené pro záchranní vozidla atd., ale jakožto prezentace objektů a trasy je to platné

má to mít celkově parametry rychlostní silnice a rok 2022 je jako konečné datum pro všechny stavby, zda-li to tak bude se teprve uvidí :idea:

časová úspora po dokončení bude 37 minut oproti stávající trase přes Bosnu, i když to bude o 3 km delší (95 km vs. 98 km), celkem 32 nových km silnic :idea: na jedné z etap bude z 12 km až 1/3 v tunelech a mostech

z hlediska postupnosti výstavby se očekává, že následovat bude ražení tunelů a z materiálu z nich se vybudují části mostů, má se dbát i na ekologický rámec na polostrově, aby co nejméně trpěla okolní příroda a byl zachován přírodní ráz krajiny, ale to zacházím daleko

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.9.2018 21:38:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Vláda rozhodla, že Hrvatske Ceste jakožto hlavní správce státních silnic a tady i investor mostu Pelješac dostává na dalších 50 let do koncese celý projekt mostu Pelješac s návazností na přístupové silnice D8 a D414, přičemž koncese začne platit 48 měsíců od podepsaní koncesní smlouvy. Vzhledem k faktu, že most Pelješac je jedna ze 4 fází projektu, na který 357 mil. € přispěje EU, tak se nebude tady zavádět vysoké mýto, ale bude se platit "jen" mořské mýto, tedy částka bude odpovídat asi 22 tis. HRK ročně. Jsou to technické údaje pro správu stavby, nemá to nic společné s mýtným pro vozidla.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=36547

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.9.2018 0:30:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dubrovnik byl 2.10. zasažený rekordní srážkovou činností: mezi 5:00 a 8:00 napršelo 259,2mm srážek (259 l/m2) a to je zároveň i největší rekord srážek za 24h v rámci Chorvatska. Tato průtrž mračen si vyžádala desítky výjezdů záchranných složek, mnoho lokalit skončilo zcela pod vodou. Opravy a čištění silnic a mapování škod na kanalizaci probíhají.




_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.10.2018 12:00:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
stav výstavby mostu Pelješac:

*z pevniny je staveniště již oplocené a strážené
*jsou k dispozici již první stavební mechanizmy
*čínská společnost CRBC dokončovala stavební dokumentace k projektu
*ekologové dohlédnou na proces výstavby měřením kvalitou vod na základě EIA a dalších materiálů
*tento měsíc dojde na stavbu již více čínských stavitelů a začnou se první skutečné práce, které se větším rozsahu mají rozběhnout poslední 2 měsíce v tomto roce

Mohlo by se zdát, že se tady 2,5 měsíce nic neudělalo, ale CRBC provedla kromě přípravy staveniště i ponorné průzkumy, dále pak průzkumy v rámci jednotlivých částí mostu a posunula se příprava pro ocelové a betonové části výstavby. Vše je v souladu s přípravním procesem k výstavbě.

Dále, ministr dopravy řekl, že v polovině 12/2018 CRBC začne s vrtacími prácemi. A investor Hrvatske Ceste již brzo posune výběre dodavatele pro II. fázi projektu a tedy výstavbu příjezdových komunikací k mostu. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.10.2018 13:47:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
novinky z Dubrovniku:

tady jsem psal o rychlostní silnici pro město: viewtopic.php?p=144016#p144016

O víkendu se ukončila veliká mezinárodní silniční konference právě zde v Dubrovniku, které se účastnilo asi 500 odborníků z celého světa pod záštitou státního silničního podniku Hrvatske Ceste. Ministr dopravy řekl, že v rámci města se posune blíže do realizace i zmiňovaná rychlostní silnice z města po letiště. Je to logický krok vzhledem k velikým investicím na samotném letišti.

Z hlediska delší vize se jeví jako nevyhnutnost dobudovat dálnici A7 stejně jako A5 a i A1 po Dubrovnik. Ovšem až do roku 2033 bude probíhat splácení stávajícího zadlužení a když se nemá opakovat stejná chyba, tak se musí každá další investice pečlivě uvážit. Příjmy z mýta stoupají z roka na rok, ale možná dojde i další krize, takže se musejí prévst možné rezervy. Stávající síť dálnic si vyžaduje z roka na rok zvýšené výdaje na rekonstrukce. Platí ale, že Chorvatsko upřednostnilo 20 let výstavbu dálniční sítě a obnovu hlavních silnic I. třídy před vším ostatním a celkově je zanedbaná železniční síť, která neviděla stávající investice desítky let dozadu. Chorvatsko vzhledem ke svému tvaru a poloze sehrává důležitou roli v dopravních stavbách a dá se očekávat, že budou další a budou se týkat i Dubrovniku. Jako třeba ta rychlostní silnice.

Ministr dopravy zdůraznil, že vláda Dubrovnik neignoruje. Investice do spojení odřízlého jihu v rámci projektu mostu Pelješac je v realizaci a zdůraznil i fakt, že investice zcela zásadně odbřeměňuje státní rozpočet vzhledem k vysokému % podílu profinancování, i když rizikem je možné prodražení, když vytendrované fáze projektu budou nad odhady, ale i tak je to bezesporu největší silniční stavba v regionu. Celkové investice do regionu jsou v řádu miliard HRK, i když tady není dálnice; obnovené silnice, nový most před Dubrovnikem, zmodernizovaný přístav, nyní most Pelješac a masivní investice do letiště. Větší posun se dá očekávat po roce 2023. Pro vládu je prioritné naplánované dálnice dobudovat do konce.

http://mppi.hr/default.aspx?id=39781
http://www.ncs.hr/hr/zavrsila_europska_ ... /13494/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


25.10.2018 11:58:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11326
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Ministr dopravy informoval veřejnost ke stavu realizace výstavby mostu Pelješac:

*přípravní práce potřebné pro zahájení plné výstavby jdou dle plánů
*společnost China Road and Bridge Corporation (CRBC) dokončila přípravní vrtní průzkumné práce; 17 vrtů
*ministr dopravy navštívil poslední dny Čínu i s odborníky z Chorvatska a byli v jedné čínské továrně na kontrole výroby ocelových sloupů atd.
*další práce ohledně výstavby mostu se zahájí v 12/2018 a ukončí v 03/2019
*ministerstvu dopravy se velmi dobře s CRBC spolupracuje; čínská strana nemá problém cokoliv vysvětlit a znázornit co se týče dalších postupů, takže 1. fáze příprav potřebných pro výstavbu jsou ukončené a to dle plánů
*CRBC informovala ministerstvo dopravy, že se neobává o problémy při plnění termínů výstavby jednotlivých částí ani o nedostatek pracovní síly z místních zdrojů
*subdodavatelé mohou tvořit až 30% prací

dále se ministr vyjádřil k průběhu příprav pro realizaci přístupových silnic:

celý projekt napojení jižní části území pak obnáší i další stavby mimo samotného mostu: viewtopic.php?p=170447#p170447 ... s tím, že ministerstvo dopravy již má nabídky na přístupové silnice z Peljšacké strany (Duboka – Sparagovići/Zaradeže) a nyní probíhá revize a vyhodnocení nabídek; pro výstavbu obchvatu Ston, podsekci Sparagovići/Zaradeže – Prapratno a Prapratno – Doli jsou vykonané konzultace a připravují se podklady k těmto dílám

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.11.2018 19:52:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 135 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz