Právě je 20.10.2020 9:59:21




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 193 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Most Pelješac (+jih Chorvatska) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)


1.5.2020 13:05:51
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Možné prodloužení termínu o několik měsíců

Práce je v plném proudu na největším staveništi v Chorvatsku, mostu Pelješac. Instalace rozpětí konstrukce začala na postaveném sloupu.
„Základní segment“ struktury vozovky mostu Pelješac z břehu se zdá malý. Je však dlouhá 10 metrů a široká 23,5. Navzdory hmotnosti 250 tun ho tisíce tunový jeřáb během několika minut zvedl na 40 metrů vysoký sloup.
První dva základní segmenty konstrukce vozovky jsou umístěny na třetím sloupku od konce. Další segmenty základny budou umístěny na dvou centrálních pilířích....

https://vijesti.hrt.hr/617992/hrt-na-pe ... ko-mjeseci



25.5.2020 19:02:41
Profil
 

Příspěvky: 487
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Video ze 17.5.2020:

https://www.youtube.com/watch?v=xjC-sG9gVug

a jedna starší 3D simulace:

https://www.youtube.com/watch?v=N04Bj4ZpO8A

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


26.5.2020 20:51:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Pár fotek z jutarnji list.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... /10340566/


27.5.2020 19:57:38
Profil
 

Příspěvky: 302
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Předseda vlády Plenković byl dnes na cestách. Navštívil města Zadar, Šibenik a nakonec sestoupil do Dubrovnicko-neretvanské župy. Tam zkontroloval, jak probíhají práce na mostě Pelješac.
Žádné přestávky - čínští dělníci tvrdě pracují na dokončení mostu Pelješac co nejdříve, což by mělo spojit jih se zbytkem Chorvatska za rok a něco.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/kak ... 06742.html
"Už jsme kontaktovali továrnu v Číně, slyšeli jsme o problémech v dopravě, investujeme 200 procent do úsilí, aby letošní druhá a třetí přeprava oceli dorazila do Chorvatska letos," vysvětlil Lu Shengwei z CRBC.

Zatímco práce na první a druhé fázi pokračují podle plánu, řecký Avax má problémy.
„Máme určité problémy, pokud jde o dodávku zdrojů, lidí, materiálů uvízlých na hranicích v Albánii a tím máme významnější zpoždění při plnění lhůt,“ říká Josip Skoric z Hrvatske cesty.

Dokončení mostu by mohlo mít zpoždění několik měsíců.


28.5.2020 14:17:49
Profil
 

Příspěvky: 302
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
A na jiném místě se o návštěvě předsedy vlády Plenkoviče na mostě Pelješac ještě píše:
... na staveništi je asi 600 pracovníků a na přístupových silnicích asi 200 dalších, zatím vše probíhá podle plánu.
Dokončení bylo plánováno na 31. července 2021, ale kvůli koronaviru a skutečnosti, že naši odborníci nemohli odjet do Číny a podívat se, jak se vyrábějí určité segmenty a prvky mostu, mohlo by dojít k prodloužení této lhůty o dva až tři měsíce - uvedl předseda vlády. Dodal, že zástupci čínské společnosti CRBC pro výstavbu silnic a mostů jsou připraveni vyvinout další úsilí a i na politické úrovni lze požádat o urychlení stavby.

Při této příležitosti předseda vlády Plenković rovněž uvedl, že výstavba části přístupových cest, kterou zajišťuje Strabag, probíhala dobře a včas, a část, kterou řídí řecký Avax, byla trochu ve zpoždění, ale v příštím měsíci by mělo být vše OK.


28.5.2020 14:45:44
Profil
 

Příspěvky: 7
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Tady je odkaz na online webcam:
https://www.whatsupcams.com/en/webcams/croatia/dubrovnik-neretva/slivno/webcam-building-peljesac-bridge/


13.7.2020 10:46:54
Profil
 

Příspěvky: 302
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Most Pelješac postupuje, ale je opožděn kvůli přerušení výroby v Číně
https://www.nacional.hr/peljeski-most-n ... je-u-kini/
Most Pelješac postupuje navzdory pandemii a stále více se blíží konečné podobě, uvádí HRT. Z moře se vynořily sloupy a některé již dosáhly úrovně pro instalaci ocelové konstrukce mostních nosníků. Je však pravděpodobné, že práce nebudou dokončeny včas z důvodu pandemie. Za deset dní by mělo z Číny přijet 160 specializovaných pracovníků, mezi nimi svářeči, kteří jsou klíčem pro další fázi prací.
Na stavbě mostu Pelješac je v současné době asi 650 pracovníků. Vzhledem k pandemii v Číně byla výroba stavebních dílů na několik měsíců zastavena, takže lhůta pro stavbu mostu by mohla být prodloužena.
"Nyní práce pokračují a intenzivněji. Výroba běží ve dvou továrnách, takže se snaží snížit počet nevyřízených položek na minimum. Konkrétně se plánovalo, že jedna zásilka těchto prvků bude na konci července, ale zřejmě to bude až v září", říká Jeroslav Šegedin, zástupce Hrvatské cesty.
Zpoždění prací se ale neobává. Před více než půl rokem začala výstavba přístupových cest, která by měla být dokončena do poloviny roku 2022. Dynamika výstavby silnic je obecně uspokojivá. A myslím, že v části, kterou staví Strabag jsme na čas, v sekci prováděné řeckým Avaxem máme trochu zpoždění, ale doufáme, že vše doženou, dodal Šegedin.
Nejnáročnějším úsekem je výstavba přístupových cest a obchvatu u města Ston. Jde o most Ston, který bude začínat a končit tunelem, na kterém budou pracovat pracovníci společnosti Brodosplit.
Za několik dní začne odstřel v oblasti, kde bude vybudován tunel Polakovica, jeden z celkem čtyř na přístupových cestách na straně Pelješac.


20.7.2020 14:33:13
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Nejnovější záběry ze stavby mostu Pelješac: Pokrok ve výstavbě je více než zřejmý

Očekává se, že charterový let do Dubrovníku přistane za několik dní, což přinese 100 čínských svářečů z Číny, aby spojili ocelovou konstrukci mostu, práce na stavbě budoucího mostu Pelješac probíhají zrychleným tempem.
Podle Hrvatské cesty pracovníci CRBC doposud vykonali více než 50 procent práce, v hodnotě něco přes miliardu kuna. Nejnovější fotografie fotožurnalisty Cropixe jasně ukazují pokrok ve výstavbě.
Konkrétně bylo na některých sloupech instalováno podpůrné lešení, byla instalována ocelová rozpětí a zahájena výroba pylonů........
Ostatní segmenty jsou stále v čínských závodech a čekají na odbornou prohlídku zaměstnanců chorvatských silnic. Tři supervizující inženýři nedávno odešli do Číny a po dokončení 14denní izolace začnou zkoumat prvních 28 segmentů, které byly dokončeny.
Po schválení provedených prací budou naloženy na loď a odeslány na Pelješac. Dalších 136 prvků ocelové konstrukce mostu dorazí do Chorvatska z Číny.



https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... t-15010002


25.7.2020 5:18:59
Profil
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Diaľničiar píše:
Dále, koncem r. 2018 jsem psal o plánech výstavby silnice od mostu Dr. Franja Tudjmana (zkracuje cestování do Dubrovniku těsně před ním proklenutím zátoky) po Osojnik: viewtopic.php?p=161222#p161222 a výstavba již běží: https://lokalni.vecernji.hr/gradovi/ces ... vodi-19467 (+fotky)


Práce realizuje Strabag, příštím rokem má být hotovo.
Příloha:
0339acc0f35ce3fb2751.jpeg
0339acc0f35ce3fb2751.jpeg [ 173.09 KiB | Zobrazeno 2874 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


31.7.2020 18:50:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Čínští svářeči dorazí do Dubrovníku dnes večer, musí jít do izolace po dobu dvou týdnů, než půjdou na staveniště

Skupina 150 čínských dělníků na mostě Pelješac dnes přistane na letišti v Dubrovníku. Mezi nimi je sto svářečů, zaměstnanců čínské společnosti „China road and construction“, jejímž úkolem je spojovat části ocelové konstrukce mostu.

Číňané vzali ze své vlasti speciální letadlo do Dubrovníku v pátek ráno, seznam Jutarnji se poučil z Hrvatske cesty.

Po příjezdu do Dubrovníku budou čínští dělníci ubytováni v hotelu, kde stráví 14 dní v izolaci a teprve poté budou posláni na staveniště a začnou pracovat.
Kvůli pandemii koronavirů se čínští svářeči nemohli dostat na Pelješac několik měsíců, což způsobilo zpoždění v této části práce na mostě. Na staveništi mostu Pelješac se nachází 29 prvků ocelové rozpěrné konstrukce mostu, které se tito svářeči spojí. Z Číny musí přijet 135 prvků.

Některé z nich již byly vyrobeny v čínských závodech a během několika měsíců budou odeslány do Chorvatska lodí.

Jak je známo, tři zaměstnanci Hrvatské cesty nedávno odešli do Číny. Poté, co strávili 14 dní v izolaci, začali provádět kontroly kvality vyráběných částí konstrukce. Bez jejich souhlasu nemohou být konstrukční prvky odeslány do Chorvatska.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... c-15012404


7.8.2020 16:16:50
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Most Pelješac získá konečné obrysy koroně navzdory

Pokračují práce na mostě Pelješac, který stále více získává konečné tvary. Tým HRT zkontroloval, jak moc pandemie ovlivnila stavbu mostu a zda budou práce dokončeny včas.

Projekt výstavby mostu Pelješac je v současné době v určitém zpoždění, ale je těžké říci, jak moc to bude. Konkrétně čínští dodavatelé nabídli šestiměsíční kratší termín výstavby, což znamená, že i při těchto zpožděních jsou stále v dohodnutém termínu, a je to konec července 2021, informoval novinář Vicko
v ústředním HRT denně. Dragojevic.
Asi 150 pracovníků, včetně 100 svářečů, z Číny strávilo dva týdny izolace v chorvatském hotelu v Cavtatu a začne pracovat v pondělí.

Konkrétně prvních 29 segmentů ocelové rozpětí konstrukce dorazilo z Číny na stavbu mostu na konci února, ale kvůli pandemii nemohli svářeči z Číny do Chorvatska přijet, což se teprve úspěšně vyřešilo.

Továrna v Číně musela být uzavřena, a tak byla pozastavena výroba ocelové konstrukce mostu. Jakmile se však situace v Číně normalizovala a byla zahájena práce, pokračovala výroba ocelové konstrukce rozpětí určené pro druhou dodávkovou zásilku, která zahrnuje 28 segmentů rozpětí struktury, a to ocelová rozpětí konstrukce mostu, která zahrnuje ocelové přepravky a kabely pro zavěšení na stožáry. , představuje polovinu hodnoty mostu Pelješac.



23.8.2020 18:03:37
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Do sezóny 2022 otevřeme most a pojedeme po silnicích Pelješac

Je pro mě těžké říci přesný den, kdy by to mělo být, ale očekávám, že někdy v období 2022 otevřeme most a pojedeme po silnicích Pelješac - uvedl ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković pro RTL Danas .

Poukázal na to, že při stavbě mostu Pelješac byly určité problémy. V červnu se vyskytl problém s odchodem dozorujících inženýrů do Číny a také s příchodem čínských pracovníků, svářečů, ale problém byl vyřešen.

- Dozorující inženýři šli do Číny, pracovníci jsou tady, uplynulo 15 dní v karanténě. Práce na všech fázích mostu Pelješac probíhají dobře, takže očekáváme, že situace bude stabilní jako dříve. Pokud jde o termíny, jsem optimista. Nemyslím si, že dojde k velkým zpožděním, samozřejmě musíme vzít v úvahu skutečnost, že nevíme, co se stane na podzim, ale děláme vše pro to, abychom usnadnili fungování pracovníků i karantény…
Spolupráce s ministerstvem vnitra je velmi dobrá, samozřejmě existují pracovníci, kteří přicházejí nejen z Číny, ale také z Bosny a Hercegoviny - uvedl ministr na téma mostu Pelješac.


26.8.2020 7:30:07
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Stavitelé mostu Pelješac si mohou vydechnout. Po čtyřech měsících trápení v padesát metrů hluboké trubce potápěči odřezali kus ocelové trubky, který byl „zaseknutý“ ve tvrdé vápencové skále, což způsobilo, že se zdeformovalo a nebylo možné jej zabetonovat. váží více než dvě tuny.

Projekt stavby mostu byl kvůli tomu několik dní blokován, ale nyní může konečně pokračovat dál. Pokud by potápěči tuto náročnou práci na sloupu S12 na straně Pelješacu úspěšně nezvládli, ocelové bloky by byly z Číny marně dodány, protože by je nebylo kam umístit.

Pilot uvízl ve vápenci, takže kompaktní skála zdeformovala konec trubky, kterou již nebylo možné udeřit pneumatickým kladivem, a musela být „zapuštěna“ do země dalších sedm metrů. Nepomohly žádné sofistikované nástroje, a tak Číňané povolali potápěče ze společnosti „Stijeg“ ze Splitu, kteří se specializují na práci pod vodou. Nejprve začali s kumulativními minami, které se pokoušely narovnat hlaveň, a když chyběly výsledky, potápěči použili novou taktiku; elektrody a hydraulický nůž, aby odřezal a vytáhl zkreslenou část ocelové trubky.
- Potápěli jsme se směsí helia, kyslíku a dusíku, abychom snížili dopad opilosti v mořských hlubinách. Udělali jsme více než 200 ponorů, což znamená asi padesát hodin. Do potrubí mohl vstoupit pouze jeden muž, protože tam nebylo místo pro dva. První myšlenkou bylo rozřezat potrubí kumulativními náplněmi, což bylo kvůli vlivu zvýšeného tlaku šesti barů úspěšné jen částečně. Poté jsme začali řezat trubky elektrodami a hydraulickým řezačem - pracovní postup popisuje vedoucí potápěčského týmu Dalibor Prikaski.

Zatímco čínští pracovníci ve dne v noci prováděli práce na stavbě rozpětí, které dávaly mostu Pelješac jeho obrysy, v mořském dně se odehrávalo skutečné drama. Sestoupit do hromady metru a půl široké trubky o celkové délce padesáti metrů, odříznout zdeformovanou část, nejprve kumulativními minami a poté specializovanými frézami, bylo možné zabetonovat pilotní základ pilíře mostu, bylo nesmírně komplikované a riskantní. .
- Na velikonoce v hloubce 25 metrů pod hladinou moře uvízla pilotní roura ve vápencové skále. Ta extrémně pevná pilotní noha se zdeformovala. Problém nastal, když do této trubky vložili vrták, který prohloubil díru o dalších sedm stop a dále ukotvil a zajistil pilíř mostu. Když se práce zasekly, přišel tým „Vlajky“ a my jsme se nejprve několik dní potápěli, abychom problém vůbec diagnostikovali. Pracovní podmínky byly nemožné, špatná viditelnost a deformace trubek jsme většinou určovali dotykem - zdůrazňuje Boran Martić ze společnosti "Stijeg", která byla nositelem těchto náročných podmořských prací.
- Zpočátku jsme zkoušeli kumulativní miny, ale neuspěli jsme kvůli velkému tlaku v mořském dně, takže jsme to vzdali. Pak jsme začali řezání elektrod s podporou našeho profesora z FESB ve Splitu, Nikša Krnić , který má doktorát z podvodní řezání a svařování. Byl v tom všem naší profesionální podporou - říká Martic.

- Řezání elektrodami znamená oddělení kyslíku a vodíku, což je výbušný plyn, což tuto práci ještě více zneškodnilo. Za normálních pracovních podmínek to není problém, ale zde měl potápěč na druhé straně 25 metrů mořského dna, a proto nemohly unikat plyny - vysvětluje Martić a dodává, že v případě problémů by na mechanické řezání přešli pomocí hydraulického nářadí.

- Každý ponor v tubě je pro potápěče extrémně obtížný. Měl aktivních patnáct minut na práci v tak neobvyklých podmínkách. Jedná se o jedinečnou operaci na světě. Ropné společnosti řezaly pilíře pomocí drahých robotů, poté hromady sušily a vyráběly suché komory, aby nástroje mohly fungovat. Na Pelješackém mostě to ale nebylo možné, a tak jsme provedli jakýsi potápěčský thriller - říká Martić, který je obzvláště hrdý na to, že se nikomu nic nestalo, a dělo se to za abnormálních podmínek, kdy byly použity nejprve kumulativní výbuchy, pak exotermické elektrody a nakonec mechanické řezání pomocí hydraulického nářadí.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... a-15017456

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... va-1042709


7.9.2020 16:09:41
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
[b]Loď s 3 840 tunami těžkých konstrukčních prvků pro most Pelješac vyplula z Číny do Chorvatska[b]
Minulý čtvrtek vyplula z Číny na Pelješac další loď s prvky konstrukce pro most Pelješac. Jak nám bylo potvrzeno na Hrvatské cestě, na palubě „Pacific Alert“ je 13 segmentů mostu s celkovou hmotností 3 840 tun. Podle cestovního plánu by loď měla dorazit do přístavu Ploče kolem 7. října, píše Jutarnji.

Podle dostupných informací třetí loď brzy odpluje do Chorvatska a mělo by dorazit celkem pět. Do Pelješace bude dodáno 165 segmentů konstrukce a s touto novou zásilkou bude na staveništi 42 z nich.

První loď se segmenty mostu dorazila na Pelješac v únoru tohoto roku, ale v Číně byla výroba brzy zastavena kvůli pandemii koronaviru. Po obnovení výroby došlo ke stagnaci, protože dohlížející inženýři Hrvatské cesty nemohli cestovat do Číny a bez jejich svolení nemohli segmenty cestovat do Chorvatska.
Mezitím dorazilo do Chorvatska 100 čínských svářečů, kteří se připojili k částem mostu na Pelješaci. Odchod lodi z Číny je důkazem, že se věci vrátily do normálu.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... t-15018928


15.9.2020 16:20:32
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Obrázek

Kam se toto plavidlo chystá?
Plavidlo odplulo z NANTONG, CN dne 2020-09-11 08:46 LT (UTC +8), a v současné době pluje na 13,3 uzlech jihozápadním směrem k SUEZ CANAL, EG s odhadovaným časem příjezdu na 2020-10-05 17:00 LT (UTC +8) místního času ( za 19 dní, 16 hodin )


16.9.2020 9:21:11
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Řecký dodavatel začíná vážně ohrožovat projekt mostu Pelješac

Část přístupových cest k mostu Pelješac, který staví řecká společnost Avax, je ve srovnání s pracemi prováděnými na druhém úseku rakouským Strabagem ve vážném zpoždění.
Společnost Nacional obdržela informace o vážných problémech se zpožděním při výstavbě přístupových cest k mostu Pelješac, konkrétně o řecké společnosti Avax, která část prací obdržela. Jedná se o největší infrastrukturní projekt v Chorvatsku, který byl financován až z 357 milionů eur zfondů EU , a pokud dojde k porušení lhůt, mohlo by se Chorvatsko dostat do situace, kdy bude muset peníze vrátit.

Z tohoto důvodu začala řecká společnost vážně testovat trpělivost ministra moře, dopravy a infrastruktury Olega Butkoviče, který v tomto projektu nese přímou politickou odpovědnost, společně s předsedou vlády Andrejem Plenkovicem, zejména na straně druhé, dalším dodavatelem, rakouskou společností. Strabag, provádí všechny práce včas a nemá žádné problémy. Problém však není jen v tom, že Řekové s prací pozdě, ale jejich obchodní chování začíná nabývat extrémně znepokojivých rozměrů….

https://www.nacional.hr/grcki-izvodaci- ... kog-mosta/


8.10.2020 11:41:38
Profil
 

Příspěvky: 465
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Části konstrukce mostu Pelješac dorazily z Číny
Třináct částí rozpětí konstrukce budoucího mostu Pelješac je impozantní náklad na palubě Pacifické výstrahy. 10 z nich je 12 metrů dlouhá, jedna má 36 a dvě dokonce 52 metrů.

- Loď právě zakotvila v kotvišti přístavu Ploče, s největší pravděpodobností zůstane do pondělí, dokud nebudou vyřízeny všechny celní formality, a poté bude loď předána do již určené polohy směrem k mostu Pelješac, řekl Joško Nikolić , kapitán přístavu Ploče.

Do této polohy se bude plavit pod vedením přístavního pilota Petara Bušurela. Doposud vedl 33 lodí s nákladem na most z kotviště přístavu Ploče do Komarny.

- Toto je 34. loď a je mi velkým potěšením, protože je to krok směrem k dopravnímu spojení Chorvatské republiky, zdůrazňuje Petar Bušurelo , pilot v přístavu Ploče.

Dvě chorvatská pobřeží, jedno v Brijestě a druhé v Komarně, se s každou spojenou částí struktury rozpětí přibližují k sobě. Každá sloučenina je podrobně zkontrolována.

- Jít po mostě Pelješac je opravdu privilegované. Dosud bylo nainstalováno 29 částí mostu nebo rozpětí. 12 je spojeno s betonem na šesti pilířích v moři, 12 je svařeno, šest na straně Pelješac a pevnina a dalších pět bude svařeno během příštích 15 dnů, zdůrazňuje Matija Sabol, správce na staveništi mostu Pelješac.

Pak bude čas nainstalovat součásti, které dnes dorazily. Na staveništi je zvláštní poloha, kde budou vystupovat z lodi.

- Proto budou použity lodní jeřáby, které budou pracovat v týmu, a jeden velký pontonový jeřáb umístěný na mostě Pelješac, který má kapacitu přes tisíc tun, uvedl Joško Nikolić , kapitán přístavní správy Ploče.

Jelikož kontrola lodi a nákladu proběhla rychle, byl již na cestě na staveniště a vykládka nákladu začne příští týden.
https://vijesti.hrt.hr/664500/iz-kine-s ... skog-mosta


11.10.2020 7:27:46
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 193 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz