Právě je 25.9.2018 15:35:03




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 131 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Most Pelješac (+jih Chorvatska) 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Jak jsou hotely v Dubrovniku vytížené a dál jich tady moc není a jak je některé dny naplněná kapacita výletních lodí (v Dubrovniku smí vystoupit z lodí max. 8.000 lidí, dle toho se pak skládá harmonogram provozu, který i tak stoupá), tak stále více lidí bydlí v soukromí. Až o 32% více oproti roku 2016 :arrow:

*od 1.1. do 31.7. Dubrovnik navštívilo 649.440 turistů (+18% oproti r. 2016), v tomto období 2,5 mil. přenocování (+15%), dominují občané těchto států: GB, USA, D, HR, S, ES, AUS, N, F
*hotely: 360.479 hostů (+6%), soukromí: 208.899 (+32%)

V samotném srpnu dorazilo do Dubrovniku celkem 208.355 turistů.

Zdroj: http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... -nego-lani

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.8.2017 17:06:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dubrovnik nebude a nechce žít jak doposud a ani nebude, starosta a radní i s obyvatelstvem připravují změny. Hlavním problémem je mnoho turistů. UNESCO dalo limit 8.000 na "stejnou chvíli v rámci hradeb a historického centra", město chce číslo 4.000. Aby se vůbec zjistil počet, tak u vchodů do centra jsou pulty a sčítá se návštěnovst.

V některé dny připluje 7 lodí a na nich 9.000 lidí, kteří tady vystoupí. Problémem je to, že v létě je tady plno a jindy ne. Vše se řídí cestovním ruchem. Ve městě je minimum obchodů s potravinami, za to 140 restaurací a kaváren, 100 stánků se suvenírama. Stoličky od nich zabírají stále větší plochu. Ceny nehnutelností jdou do vývrtky a málokdo tady chce žít.

Jedna výletní loď = 10.000€ pro přístav, 5.000€ na koncesi, 25.000€ pro agentury a poskytovatele služeb, 25.000€ pro muzea a každý kdo tam vystoupí utratí ještě 46€ na den.

Má se tedy regulovat návštěvnost na celý rok a omezit, tedy zavést limity pro vstup do centra a na hradby. Jak se to udělá v praxi ... to jsem zvědav. To se netýká jen Dubrovniku, v Evropě třeba i Benátek, ale je to celosvětový problém několika takových měst.

http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... n/6481282/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.8.2017 20:40:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Jen pro zachování linie doplním, že Bosna a Hercegovina již měsíc spochybňuje výstavbu mostu Pelješac, i když na to nemá žádný důvod a ani její prohlášení nikdo nebere vážně. Ve stručnosti žádá Bosna vymezení hraniční linie na moři a poté ať Chorvatsko staví, ale nemá to již žádnou váhu a hlavně tedy, již stávající situace byla do minulosti Bosnou akceptována. Bosna čelí hospodářským problémům a i problémům v řízení pro rozdrobenost jednotlivých celků federace, tak odvádí pozornost jinak.

http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... jeski-most


Dále, vláda podepsala smlouvu na II. fázi investicí do letiště v Dubrovniku za celkem 1,125 mld. HRK, většina jde z EU fondů. Peníze půjdou na přistávací plochy, technické vybavení hasičů, výstavbu nových parkovišť, všechno se upraví s pravidly Schengenského prostoru, postaví se nové přístupové silnice a zlepší zásobování elektrickou energii. Více zde: http://mppi.hr/default.aspx?id=33997 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.9.2017 17:53:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 383
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Výstavba mostu Pelješac ,jsou tři nabídky.
Ceny jsou uvedeny bez DPH.

Existují tři nabídky pro výstavbu Pelješacského mostu:
Italsky Astaldi a turecké IC Ictas nabízely na vybudování mostu pro 2,5 miliardy kun,
Rakouský Strabag nabídl 2,6 miliardy kun ,
Čínské konsorcium vedené China Road and Bridge Corporation dvě miliardy kun.
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Nabídky jsou dnes otevřeny na chorvatských silnicích, ale výrazně převyšují odhadovanou hodnotu.


http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... t/6552444/

http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodar ... -konzorcij


15.9.2017 17:06:27
Profil
 

Příspěvky: 735
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Honda píše:
Čínské konsorcium vedené China Road and Bridge Corporation dvě miliardy kun.
China Road and Bridge Corporation nabídlo 2,8 mld. kun, očekávána cena 1,756 mld.kun


15.9.2017 18:28:01
Profil
 

Příspěvky: 383
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
hiob píše:
Honda píše:
Čínské konsorcium vedené China Road and Bridge Corporation dvě miliardy kun.
China Road and Bridge Corporation nabídlo 2,8 mld. kun, očekávána cena 1,756 mld.kun


Když to chceme přesně na kunu:
China Road and Bridge Corporation - 2.081 miliard kun, nebo 2,62 miliardy kun s DPH.

Přečíst je možno zde:
zdroj:

https://www.vecernji.hr/vijesti/kinezi- ... na-1194755


16.9.2017 15:33:37
Profil
 

Příspěvky: 735
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
ach ti novináři, já to bral z odkazu níže a tam asi byl v tom okamžiku překlep 2,8 x 2,08, což úplně mění, kdo to asi bude stavět ...
tj. 118% očekáváné ceny ...
http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... t/6552444/


16.9.2017 16:42:31
Profil
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
na základě výše napsaného k realizaci mostu Pelješac jen doplním nejnovější oznamy:

Hrvatske Ceste akceptují 3 nabídky i ten stav, že další společnosti nepředložili závaznou finanční nabídku. Jen některé to komentovali, ostatní vůbec a ve všeobecnosti se jedná o tak náročné dílo náročné na dodávky oceli a dalších kritérií, že projekt je tak jak je navržen na financování přes EU v tomto rozsahu příliš náročným. Čína také komentovala a sice pokládá tento projekt za důležitý pro rozšíření svých aktivit v prostoru Evropy; silniční kontrakty uzavírá nebo realizuje i v dalších balkánských státech jako Černá Hora, Srbsko a zájem má i o Chorvatsko a Řecko.

Nyní má společnost Hrvatske Ceste čas 120 dní na výběr jedné z nabídek. Poté se ale můžou zbývající 2 společnosti odvolat a tento proces by protáhl tendrování o další 2 až 3 měsíce. Takže podepsání kontraktu se očekává k samému konci letošního roku nebo až k začátku roku 2018. Tím padem je tady časový prostor pro realizaci na další období v trvání 3,5 roku, takže most propojí polostrov v pevninou někdy v roce 2022. Samotní stavební práce se ale začnou i pohledem na projekt zviditelňovat až 5-6 měsíců od podepsání smlouvy.

Na začátku mělo zájem o výstavbu až 12 velkých společností, některé to vzdali pro účast čínských firem, protože pro ně je nyní důležitá fáze vstupu na trh a nikoliv fáze ziskovosti. Tohle je EU spolufinancovaný projekt v členské zemi EU s dosahem na již zajištěné technické zázemí: přístav v Řecku, skladové prostory v přístavu v Černé Hoře, dálniční dělníci a technika na to potřebná v Černé Hoře a Srbsku. Pro Čínu není most Pelješac vstupem do Chorvatska, ale vstupenkou do EU. Čína prozatím nekomentovala ani rozsah zapojení lokálních firem v případě výhry ani výběr dodavatelů stavebních materiálů a oceli.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/kinezima_je_peljes ... /12628/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.9.2017 14:39:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Proběhlo pracovní jednání ohledně blížící se realizace výstavby mostu Pelješac, na kterém se zůčastnila i prezidentka země a ministr dopravy. Ten upřesnil, že nyní běží proces vyhodnocování cenových nabídek a pokud by se některá společnost odvolala, tak se zahájení prací může oddálit na začátek roku 2018. Prezidentka uvedla, že není žádný důvod pro nerealizaci mostu, čímž narážela na nové připomínky Bosny a Hercegoviny, což je více politická provokace. Pracovní skupina na jednání probírala různé technické specifikace a za důraz si klade ochranu Malostonského zálivu během výstavby.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=34127

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.10.2017 22:52:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Skomplikovalo se hledání dozoru pro tuto stavbu. Tak by se mohlo stát, že se výstavba a dozorování najednou nepodepíšou. Nebudu to prozatím více rozebírat. Dozorování má stát dle odhadů 53,5 mil. HRK. Tady je ve hře vícero společností stejně jak na výstavbu.

Podepsat smlouvu na výstavbu se ale nemůže bez dojednaného dozorování. Zahajování výstavby se tak posouvá na nejdříve 01/2018, reálněji 02-03/2018, alespoň prozatím.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/zalba_odgada_pocet ... /12713/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.10.2017 20:59:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Výsledky cestovního ruchu za 10/2017: návštěvnost Dubrovnicko-neretvanské župy stoupla o +14% oproti r. 2016 na 142.165 turistů, kteří tady provedli 514.766 přenocování (+10%).

Výsledky cestovního ruchu za 1-10/2017: celkem sem došlo 1,859 mil. turistů (+15%), 8,181 přenocování (+12%).

Z hlediska národností jsou turisté nejvíce ze: UK, D, PL, HR, F, BiH, USA.

Zdroj: https://www.dalmacijadanas.hr/rekordni- ... 66-nocenja

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.11.2017 23:03:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Během týdne by měl podnik Hrvatske Ceste informovat, kterou společnost vybere jako hlavního zhotovitele pro most Pelješac s navazujícími stavbami. Nejpravděpodobnějším vítězem bude čínská CBRC, protože dala o 600 mil. HRK levnější nabídku a zároveň má širokou paletu referečních staveb. China Road and Bridge Corporation si troufá postavit všechno za 2,08 mld. HRK bez DPH. Za partnera mají CCCC, tedy vícero společností mateřského koncernu CCCC. Konkureční firmy: Strabag dal nabídku na 2,622 mld. HRK a Astalti-Içtas na 2,55 mld. HRK, obě ceny bez DPH. Ovšem všechny 3 nabídky jsou nad původní odhad HC, který byl ve výši 1,756 mld. HRK.

Ministr dopravy prohlásil, že výběr je v rukou v HC. Poté je 30 dní na možné odvolání a až poté se podepíše smlouva a zahájí výstavba.

Čínské společnosti v současnosti zaměstnávají na svých stavbách na 4 kontinentech přes 50 poboček asi 1 milion pracovníků. Staví obrovské množství mostů a viaduktů, přičemž všechny které se něčím vyjímají jsou i architektonické skvosty. Tito obři jsou již přítomné v Černé Hoře na tamní realizaci nejsložitějšího úseku na budoucí dálnici Bar - Boljare a vstupují masivně i do Srbska. O projekt v Chorvatsku mají enormní zájem, protože by to byla referenční stavba do prostoru EU.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/kinezima_gradnja_p ... /12770/7_2 (zde uvedené i některé stavby provedené čínskými firmami, na konci článku)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.11.2017 0:09:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Investor hledá stavební dozor pro stavbu Pelješského mostu. Více pak zde: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=1358288 . Ohledně výběru zhotovitele je prozatím ticho.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.12.2017 21:06:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Ministr dopravy v rozhovoru k plánované výstavbě mostu Pelješac :arrow:

*ministerstvo dodržuje legislativní proces výběru, výběr zhotovitele se blíží, ale nic se neunáhluje
*sílí tlak ze strany Bosny a Hercegoviny, aby se výstavba oddálila, ale:
- EU již schválila financování projektu
- pro Chorvatsko je to klíčový projekt spojení území Chorvatska, je to projekt projektů a byl dodržen dohovor s Bosnou z r. 2006, most bude vybudovaný na území Chorvatska a umožní proplutí lodím na území Bosny
- stavba byla z ekologického pohledu schválená v r. 2007
*sílí tlak i z dalších spekter života; mnoha vlivným se nelíbí, že Čína dala nejlepší podmínky pro výstavbu tak důležitého projektu; obava z dumpingu sílí atd.

Ministr dopravy trvá na tom, že v této fázi nemůže nic projekt zrušit. Nanejvýš se projekt oddálí v realizaci, když se po oznámení výběru zhotovitele někdo odvolá. Chápe a rozumí tomu, že pro Bosnu je to politická téma pro tamné voliče, ale pro Chorvatsko se tím nic nemění. Do budoucna se ale zjednoduší legislativa procesu VO, protože je zbytečně zdlouhavá.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/nitko_ne_moze_zaus ... /12834/7_2

Několik technických návrhů a informací k výstavbě, po chorvatsky: http://www.ncs.hr/hr/kako_ce_se_graditi ... /12797/7_2 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.12.2017 14:26:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dubrovnik v roce 2017 navštívilo celkem 1,18 mil. turistů, což je o 17% více oproti roku 2016. Počet přenocování pak stoupl o 13% na 4,21 mil. Z počtu turistů ti domácí tvoří jen 56.000. Nejvíce turistů přenocovalo v hotelech a to až 646.000 (v 50 hotelech). Z hlediska původu států mají nejvyšší zastoupení turisté z: Velké Británie, USA, Německa a Francouzska.

Zdroj: http://www.slobodnadalmacija.hr/dalmaci ... na-turista

Výběr zhotovitele mostu Pelješac zpomaluje tendrování na dozorování výstavby. Více pak zde: http://www.ncs.hr/hr/ovo_je_vlasnik_tvr ... /12861/7_2 . Pro byrokratickou chybu státní komise vyhověla stížnosti a je tam nový termín na předkládání nabídek do 16.1. Ve skutečnosti firma, která se odvolala má dle ministerstva dopravy méně než jednoho zaměstnance a je zjevný tlak na výběr samotného zhotovitele, ale Chorvatsko bude vždy jednat dle legislativy tak, aby se dodržel celý proces a výstavbu mostu na Pelješac nemůže nic zastavit. Nanejvýš teda oddálit. Očekávaný postup: na jaro 2018 se může zahájit výstavba, přičemž do té doby se samozřejmě určí vítěz soutěže na zhotovitele a v tom je i čas na případné odvolání. A než se začne s výstavbou, tak bude známá i společnost pro dozorování výstavby.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.1.2018 21:30:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 261
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Most na Pelješac budou stavět číňané... Snad to nedopadne jak před časem v Polsku... :?

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... st-1342140

_________________
VW Golf VII variant 2.0 TDI Highline


12.1.2018 19:37:08
Profil
 

Příspěvky: 140
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Na takovou stavbu se nelze netěšit. Musíme jen věřit, že se Číňané trefí lépe, než autor článku v přiložené mapce.


12.1.2018 23:03:58
Profil
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
trochu to doplním :idea:

Hrvatske Ceste (HC) vybírají vítěze soutěže na výstavbu mostu Pelješac v podobě seskupení čínských společností China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. a CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd.

Vítězní cena: 2,082 mld. HRK bez DPH
Délka trvání prací: 36 měsíců

HC si vybírají čínské společnosti jako ekonomicky nejvýhodnější.

Projekt pak nese jméno IZGRADNJA MOSTA KOPNO – PELJEŠAC S PRISTUPNIM CESTAMA.

Nezačíná se ale ihned stavět jak uvedeno ve výše uvedeném článku. Protože je 15 dní na možné odvolání. Ministr dopravy upřesňuje: pokud se nikdo neodvolá, tak se do konce 02/2018 může podepsat smlouva. Výstavbu očekává nejdříve na jaro.

    Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.Izgradnja mosta trajat će tri godine

    Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometne trake.

    Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone. Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte, kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

HC rozhodují krátce před uplynutím lhůty od otevření nabídek a to je 120 dní, které plynou zrovna dnes. Takže to stíhají s krátkým předstihem. Italsko-turecké konzorcium nedisponovalo bankovní zárukou na financování projektu. Čínským společnostem dělají poradce znalci místních poměrů: Stjepko Boban (ex předseda představenství HC a HAC) a Kolinda Grabar Kitarović (ex šéfka volební kampaně).

HC se rozhodli již před několika týdny, tuto volbu potvrdil i ministr dopravy, ale čekalo se na schválení premiérem. Na něj byl vyvíjen tlak, aby se prověřila technická otázka zhotovení jinak řečeno EU tlačila na to, že projekt spolufinancovaný EU dostane čínská společnost. Ale to pouze neoficiálně. EU proplatí 85% oprávněných nákladů na most. Jediné řešení pak ale bylo zrušit tendrování a to Chorvatsku již nemůže vyhovovat, když se konečně dotáhl projekt tak daleko.

http://mppi.hr/default.aspx?id=34249
http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... a-proljece
http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/tr ... pske-unije

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.1.2018 20:51:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
vývoj tendrování:

ještě chci zdůraznit, že se tendrovala I. fáze tedy most Pelješac a přístupové komunikace ... a tedy novinky: ministr dopravy zdůraznil, že každá nevybraná společnost má právo se odvolat a tak se i stalo: Strabag zaslal odvolání 22.1.

původní odhadovaná cena byla za tyto práce 1,75 mld. HRK bez DPH a všechny nabídky jsou vyšší, přičemž tedy na celkových nákladech na všech etapách právě tyto tvoří asi 2/3 ze schváleného spolufinancování výstavby celého projektu, kterým je napojení jižního Chorvatska a ostatní úsemí

odvolala se i italská společnost, která spochybňuje kvalitativní provedení prací, tam státní komise pro výběr zhotovitele posuzuje oprávněnost odvolání

odvolání Strabagu je právoplatné a může oddálit podepsání smlouvy s čínskou společností o 1 až 2 měsíce; CRBC je společnost, která byla vedená 8 let na černé listině Světové Banky pro korupční praktiky a dumpingové ceny a na ty se odvolává i Strabag

http://www.ncs.hr/hr/butkovic_optimist_ ... /12914/7_2
http://www.ncs.hr/hr/strabag_se_zalio_n ... /12910/7_2
http://www.ncs.hr/hr/stigla_jos_jedna_z ... /12912/7_2
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr ... tske-banke

Proces výběru zhotovitele pro realizaci hlavního objektu celého projektu se ale vyvíjí dle očekávání. Jde o obrovský mezinárodní tendr, který je největším infrastrukturním prvkem v Chorvatsku ve stávající době. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.1.2018 10:28:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
čínský velvyslanec v Chorvatsku reagoval ohledně nabídky ze strany čínských společností:

Nabídku, kterou dávají čínské společnosti je v ceně, která je nejnižší možná a teda nemůže jít na úroveň státního odhadu a zároveň ale není dumpingovou jak se vyjádřují konkurenční firmy, které nabízejí zhotovit most Pelješac za ještě vyšší nabídky s tím, že čínské společnosti jsou vlastněné státem a cena za práce je jednoduše pod tržní cenou materiálů, ceny práce a technických postupů. Zároveň velvyslanec reagoval se smyslu, že nabídka odpovídá reálním požadavkům a je nižší, protože nižší být může a je to pro čínské společnosti výhodné a nerozumí ani tomu, proč se řeší vlastnictví společností. Proč je to problémem v Chorvatsku, když jinde dané společnosti s těmi čínskými spolupracují. Velvyslanec dále uvedl, že CRBC je v jednání s místními zhotoviteli a je snahou Číny, aby co nejvíce stavebních materiálů a dělníků, kteří most postaví bylo co nejblíže oblasti, kde se bude stavět. To je vnitřní politika čínských firem, ale pokud to možné nebude, tak disponují vlastními kapacitami a to i vzhledem k tomu, že na Balkáně jsou již v činnosti jiné stavby a objekty v provozu od čínských společností.

Jenom zopakuji: CRBC nabízí postavit veledílo za 2,08 mld. HRK, konkurence za 2,5 a 2,6 mld. HRK a stát očekával maximálně 1,8 mld. HRK. Investor si vybral CRBC za zhotovitele, ostatní 2 společnosti jsou v odvolacím konání.

http://www.ncs.hr/hr/dali_smo_najnizu_c ... /12924/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.2.2018 20:31:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Hrvatske Ceste během 2-3 týdnů vyhodnotí odvolání společností a rozhodne o dalším postupu. Více zde: http://www.ncs.hr/hr/za_dva_tjedna_zavr ... /12988/7_2 .

Dle zákulisních údajů jsou názory Strabagu a Astaldi ohledně dumpingové nabídky ze strany Číny nepodložené tím, že i ta čínská převyšuje původní státní odhad pro realizaci což bude možná hlavní argument jak schválit výstavbu s Čínou. Čínské společnosti již kontaktují místní dodavatele a subdodavatele s předběžními nabídkami práce a získávání materiálů.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.3.2018 15:29:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dále, protože to nesouvisí s mostem Pelješac, tak to nechci psát do jednoho příspěvku najednou, ale po 10 letech odkládání nastupuje do realizace další fáze v rámci pokračování investice do mostu Dr. Franja Tudjmana (most těsně před Dubrovnikem), což je investice ve výši 24 mil. HRK (pro rok 2018) na stavební práce a 6 mil. HRK pro realizaci vyspořádání majetkových práv a práce se týkají úseku silnice od mostu po Osojnik. :idea:
Příloha:
situacija.jpg
situacija.jpg [ 143.45 KiB | Zobrazeno 1948 krát ]

Tendrování se zahájí ve 2. polovině 2018 a výše zmíněné finance jsou určené pro letošní rok, tedy práce se mohou zahájit. Projekt pomůže zlepšit rozvoj pobřežní oblasti před Dubrovnikem a zásadně zlepší dopravní napojení oblasti. Pro město Dubrovnik je to dlouho očekáváná investice.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.3.2018 15:39:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Chorvatsko zamítlo požadavky v odvolání neúspěšného zájemce k určení vítěze soutěže a v brzké době se očekává podepsání smlouvy s čínskými firmami. Jedná se o dodání mostu, což je jedna z fází celého projektu a to v nákladech na most ve výši 2,08 mld. HRK bez DPH. Chorvatská hospodářská komora se nyní snaží zapojit vládu do procesu k zapojení co nejvíce chorvatských stavebních firem jakožto subdodavatelé stavby.

Zdroj: https://www.vecernji.hr/vijesti/zahtjev ... va-1235543

Tady je pak celé znění neodobrení odvolání se Strabagu: http://pdf.dkom.hr/17646.pdf .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.4.2018 15:42:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Právní bitka o výstavbu mostu na Pelješac

Strabag se plánuje vůči uvedenému rozhodnutí Státní komise Chorvatska pro výběr zhotovitele ve věci rozhodnutí zamítnutí odvolání obrátit na správní soud a v něm zakomponovat i podmínku odkladu výstavby, než se rozhodne. A to nejen Strabag, ale i Astaldi (+Turci). Pokud by správní soud toto předběžné rozhodnutí schválil, tak by se výstavba mohla oddálit o 4 měsíce až 2 roky.

Jedná se o precedens, ještě nikdy správní soud nebyl požádaný o odklad výstavby. Pokud by se konání maximálně zrychlilo, tak by se výstavba oddálila o 2 až 4 měsíce.

Dle vyjádření místních expertů na právo, pokud by správní soud odmítl vydat předběžné opatření, tak Strabag a Astaldi mají vícero dalších možností jak spochybnit financování systémem grantu, tedy by vzniklo riziko, že by EU projekt neproplatila.

Strabag trvá na tom, že čínské společnosti mají v některých částech nabídky dumpingové ceny ve snaze dostat se na evropský stavební trh získáním reference stavby v členské zemi. Bude trvat na tom postupu (tím směrem jdou právní experti Strabagu), který přinutí Hrvatske Ceste vyloučit ze seznamu vítězů čínskou společnost a následují další nebo zcela odstoupit od tendru. Strabag sestavil 13 položek, které jsou pod tržní cenou včetně nákladů na ocel.

Chorvatsko je v komentování vývoje již velmi opatrné. Upozorňuje i na politický kontext (nepsaný nátlak diplomatů aby se čínské společnosti nedostali na evropský trh a zároveň další zakázky Strabagu v Bosně, kde ve společném podniku je člen, který má zásadné výhrady vůči chorvatskému projektu) a tak či tak zároveň Strabag si zesiluje pozice na chorvatském stavebním trhu.

Zdroj: https://www.slobodnadalmacija.hr/novost ... ije-godine

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.4.2018 19:30:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10982
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
aktuální stav s výstavbou mostu Pelješac má 2 roviny:

Strabag potvrdil výše napsané. Trvá na tom, že konkrétní položky, které nacenila čínská společnost jsou dumpingové a společnost využívá vlastní státní pomoc k tomuto cíli. Strabag neodradilo ani varování státní chorvatské výběrové komise, aby takové odvolání nepodával. Strabag zároveň informoval o tomto postupu i EK.

Ministr dopravy prohlásil, že k uvedenému sporu se nevyjádří, protože nesmí komentovat soudní spory, ale v řádu tohoto / dalšího týdne se plánuje podepsat smlouva s vítězem tendru a tím je čínská společnost.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/strabag_potvrdio_d ... /13104/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


17.4.2018 18:26:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 131 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz