Právě je 20.10.2020 9:11:11




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 263
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Ad sjezdy Vučevica a Ravča.
Jedná se o sjezdy k budoucím tunelům k pobřeží, takže dosavadní nízké intenzity jsou logické. Někde se začít stavět musí.
K tunelu Kozjak mapka např. zde: http://www.kastila.com/portal/index.php ... i&Itemid=5 (ale existují nimby a eko tlaky za změnu trasování)
Župan Boban 7. září 2017 tvrdil, že očekává stavební povolení za 18 měsíců http://www.kastela.org/novosti/aktualno ... nel-kozjak (takže na jaře 2019 budeme moudřejší)

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


21.9.2018 8:57:47
Profil
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Omyl. To někde se začít musí platí pokud tedy stavíte několik km a jeden úsek za dalším, nikoliv když stavíte mnoho km najednou a za pár let. Bylo by mnohem rozumnější odpustit si velkorysé návrhy ze strany Bechtelu, uskromnit se v nastavění osvětlení MÚK ve všech směrech a větvách, dá se dobudovat podzemní síť a nemusíte instalovat osvětlení samotné atd. a nemusíte ani budovat politické sjezdy z dálnice jen proto, že se někde narodíte. Nemusela se kupovat ani předražená toaleta a další nesmysly. Právěže "někde" se musí šetřit a musí se někde začít. Mohla být volná miliarda kun na další km, což takhle není. A vy vždycky můžete vyústit sjezdy, ale nemusíte je napojit. Nemusíte tam živit dekádu pracovníky a investovat do systémů. Není to zadarmo. Až se bude jednou stavět spojení od Vučevice po přístav ve Splitu tak by se to pouze "uvolnilo" na to napojení na A1. Mezičasem si to tam ani pomalu nevydělá na náklady, né ještě na provozní náklady na chod té mýtnice a mezičasem bude ten systém zpoplatnění úplně jiný. Bez efektu. Nikdo neupírá budovatelské výsledky, ale má to i mnoho temných stránek a dopadů, kde je zase fakt, že mnoho lidí si plete tyto temné stránky a zapomíná na ten výsledek v podobě km v provozu se vším všudy. A co se týká sjezdu Ravča, tak narážíte pravděpodobně na toto: viewtopic.php?p=129232#p129232 , tak je to stejný omyl. Mít dnes exit bez skutečného smysluplného využití je přepych, který si Chorvatsko nemůže dovolit. To spojení Ravča - Drvenik vypadlo z nejbližších záměrů. Sotva se dobudoval tunel Sv. Ilija. A zase všecho z těch EU fondů postavit nelze. A bez nich se tato stavba nepostaví nejbližší dekádu. Další vyhozené peníze ven oknem. Raději se za to mohlo investovat do samotných silnic v okolí a zaslepit pouze výjezd. A dobudovat jej až s realizací nové spojovací silnice a nikoliv naopak.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.9.2018 14:35:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
jedno staré video: Autoput Zagreb-Split (1971)

https://vimeo.com/259561229

a byl vyhlášen tendr na projektovou dokumentaci k dostavbě MÚK Dugopolje

https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=2210992

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


15.11.2018 18:25:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
O 2 příspěvky dozadu je informace k studii proveditelnosti na stavbu rozšíření A1 Zagreb - Karlovac o další jízdní pruh v každém směru. Kdyby se plánovalo naplnit širší rozsah k okolní silniční síti, tak je to v řádu mnoha mld. HRK, ale základní technické studie odkazují na odhad základního rozšíření bez extra nových napojení a rekonstrukcí okolní sítě na částku kolem 900 mil. HRK s tím, že v tom jsou již i projektantské náklady kolem 25 mil. HRK. S financováním problém nebude, protože je to součástí Dopravního modelu Chorvatska 2030, ale čeká se na dokončení dané studie.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.12.2018 23:56:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Práce na dostavbě uzlu Dugopolje obnášejí i 3 nové mýtní přejezdy. Fáze 1 se už začala. Po dokončení se usnadní hlavně letní provoz. Přistaví se nový jízdní pruh v délce 1 km za 5,6 mil. HRK. Fáze 2 má rozpočet 3 mil. HRK. Fáze 3 pak dalších 23 mil. HRK. 2 a 3 se zahájí v roce 2020 a celý projekt se má dokončit v roce 2021.
Příloha:
Poznámka: zdroj: HAC
7343f861945a007eaf1d.png
7343f861945a007eaf1d.png [ 1.84 MiB | Zobrazeno 5033 krát ]

https://www.vecernji.hr/biznis/cvor-dug ... za-1304892

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


9.3.2019 10:55:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Intenzity od Zagrebu po Bosiljevo za 10 let

2008 ----- 2018

Zagreb Lučko - Jastrebarsko
32 146 ----- 36 994 +15,08%

Jastrebarsko - Karlovac
29 914 ----- 34 548 +15,49%

Karlovac - Bosiljevo 1
21 974 ----- 27 390 + 24,65%

Bosiljevo 1 - Bosiljevo 2
22 501 ----- 28 090 +24,48%

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.5.2019 17:56:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
HAC zahájil přípravu na dostavbu dálnice A1 od budoucího napojení Jižní Dalmácie formou mostu Pelješac až po Dubrovnik a to jak napojení ze severní tak napojení z jižní strany.

IZRADA STUDIJSKE DOKUMENTACIJE POVEZIVANJA JUŽNE DALMACIJE
NA SUSTAV MREŽE AUTOCESTA U RH NA POTEZU OD ČVORA METKOVIĆ
DO BUDUĆEG MOSTA PELJEŠAC I OD ČVORA DOLI DO GRADA DUBROVNIKA


detail trasování:

https://i.imgur.com/F5q2Y7S.jpg
https://i.imgur.com/eNod4CB.jpg

Zdroj: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=2843636


Přílohy:
A1.JPG
A1.JPG [ 108.3 KiB | Zobrazeno 4164 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte
14.6.2019 13:41:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
o několik příspěvků výše je rozepsaná investice upgradu A1 u Splitu a nyní již 1. fáze hotová:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


3.8.2019 14:37:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Ministr dopravy nedávno navštívil Šibensko-kninskou župu a v rámci debat se probírala taky téma dalšího napojení na dálnici A1 a sice budoucí uzel Podi. Již se ukončila některá dokumentace a následovat budou i další.

Detail je pak k dispozici třeba zde:

https://www.hac.hr/index.php/hr/javna-n ... jecaj/7394
https://eojn.nn.hr/SPIN/application/ipn ... id=4200172

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


27.9.2020 17:15:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Jedna ještě starší zpráva ze začátku letošního roku: Chorvatsko zahájilo přípravní práce pro dokončení dálnice A1 do Dubrovnika, s tou vědomostí, že úsek v rámci Pelješacu dálnicí sice nebude, ale to nepřekáží v dostavbě tahu po město. Aby se to mohlo zrealizovat, je nevyhnutní doplnit studii realizovatelnosti. Společnost HAC podepsala smlouvu se společností Trafficon Pro urbe pro její zhotovení. Výsledky mají být známé do konce tohoto roku a stát budou 2,3 mil. HRK. Chorvatsko pak plánuje zapojit do dostavby i EU fondy.

Poslední odhady za 80 km dálnice od Ploče po Dubrovnik jsou z roku 2009 a dostavba by tehdy vyšla na asi 732 mil. €. V plánu bylo postavit tehdy 10 viaduktů a 8 tunelů. Od té doby ale část dálnice (+silnic) stojí (nebo se staví) a může se tak upravit i tehdejší záměr trasování vzhledem na další stavby. Od té doby ale výstavba 1 km značně zdražila.

Vláda neslíbila žádný termín této realizace, ale všeobecně se očekává do konce roku 2030. Vše ale bude závislé právě na možnostech financování vzhledem k zadlužení dálničních firem, které je sice nastavěno na jiné splátky v delším období, ale volných peněz pro takovouto výstavbu rozhodně dost není.

Chorvatsko dalo jasný pouze jeden slib městu Dubrovnik a sice, že ho silničně naváže na zbytek státu a lépe rychlostně napojí na dálniční síť. Ten 1. krok se realizuje mostem Pelješac i s jeho přístupovými silnicemi, další kroky se realizují řadu let před městem Dubrovnik a jak čas pokročil, tak se mj. plánuje i postavit rychlostní tah kolem Dubrovniku s cílem propojení letiska z hlavními tepnami. Ale o tom je psáno jinde.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.9.2020 20:37:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 522
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Znamená to, že se počítá s A1 až k Močići, nebo to od Dubrovníku bude jen upgrade D8? Kdyby to byla celou dobu A1, tak by možná za to stálo to dotáhnout těch pár kilometrů k hranicím s Černou Horou. V jiném tématu o dálniční síti v Černé Hoře si myslím zmiňoval, že je v dlouhodobém plánu i dálniční napojení na Chorvatsko u Hercegu Novim.


28.9.2020 22:25:34
Profil
VIP

Příspěvky: 14139
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Tohle je příliš mnoho otázek najednou.

Černá Hora, dálniční mapa: https://ulcinjapartments.com/wp-content ... ighway.jpg , tady se uvažuje snad s rychlostní silnicí k Herceg Novi. Ta modrá čára je již do BiH a snad budoucí J-J koridor. Nemusím snad mluvit o tom, že se staví ta červená linie. Ale ano, snad, možná jednou, Černá Hora má kompletní plán co a kde stavět. Od silnic regionálního významu po dálnice a nejen silniční infrastrukturu. Plán obrazně řečeno na sto let.

Hrá význam ten J-J koridor, zájem o něj mají všechny státy Balkánu, protože pochopitelně to tam namíří finance EU. A proto prakticky když by to tak bylo, tak všude možno zakoupnout do země alespoň někde. Propojit územi 2 moří hrá velkou roli a všechny státy bojují ex dekádu o trasu co nejvíc pro nich, ale proto taky všichni čekají jak to má dopadnout. Tak až bude v nějaké trase, tak nepostaví Chorvatsko pak A1 od Dubrovniku na Černou Horu, jednoduše nebude mít Černá Hora dálniční napojení na Chorvatsko a ani naopak. Setká se dálnice na území Bosny. Ostatně BiH s Chorvatskem staví vícero dálnic a rychlostních silnic a další se plánují, akorát tam na jihu to začíná být zajímavé. Na tuhle debatu je ještě brzo.

Ano, kdysi před mnoha rokama, když se zakoplo do země na prodloužení A1 do Splitu, tak byla úvaha, že se neukončí A1 před Dubrovnikem. Jak víme, tak i stavba na most Pelješac se začala v dálničních parametrech, ten sloup v moři již byl. Ale bohužel, pro vícero problémů je štěstí, že vůbec A1 sešla níž od Splitu.

Právě proto, že HR již nemůže živelně jen tak jak si vymyslí plánovat a stavět dálnice (protože na to nemá již zdroje a ty které může mít nedovolují tenhle proces samovůle), tak by se mělo počkat na to jak dopadne tahle první studie. Je vícero možností, jedna z nich je potáhnout A1 na Černou Horu, další právě pro natočení J-J v Černé Hoře na BiH je natočit A1 na BiH. Ano, teoretické možnosti a taky teoretické nejen pro tyto úvahy, ale taky proto, že ačkoliv to je jen pár km, tak jakýkoliv úsek od Dubrovniku kamkoliv dál nemá přednost před mnoha jinými v zemi. Je brzo na tyto úvahy. To je jako žádat v roce 2000 kudy přesně povede D1 od Košíc po UA. Plán byl a stále je, ale záleží od mnoha možností a proto tam taky byl km rozsah dle variantů. Tak obdoba stavu je tady A1 po Dubrovnik. Posledně v r. 2012 BiH navrhla Chorvatsku, že by snad A1 mohla jít i do Neumu, neporušeným cestováním. K Neumu by vedla odbočka. Ale tyhle úvahy po tom co se staví most Pelješac tak padají, to byla úvaha zda půjde A1 přes Neum v nějaké podobě po domluvě s BiH aneb po pobřeží skrz Pelješac. Tato etapa pokročila a tím pádem se musí nejdřív dořešit kudy povede A1 a jestli se to vyplatí. Tady je ve hře vícero možností, tady se uvažuje i s upgradem DC8. No a pak není známo, jestli rychlostní silnice kolem Dubrovniku v propojení na centrum a letiště s přístavem, zda to již bude mít charakter budoucí A1. Všechno jsou to jen úvahy. Ale je nutno zdůraznit, že se nimi příšlušné úřady zapodívají.

Proces dostavby A1 se jednoduše nyní nachází (ne zcela) na začátku, s mnoha podkladama pro vícero možností jak se rychleji odrazit. Ale prozatím pouze po Dubrovnik respektivě je možnost i jen před město a odsud se napojit na DC8. I tohle byla uvažovaná možnost.

Právě to je na tom hezké, že alespoň se postavil most Dr. F. Tudjmana, který zkrátil čas cestování kolem dlouhé zátoky a opravila se DC8. Ale stále je to poměrně složitá cesta od Ploče po Dubrovnik. Zase bude zásadní zkrácení cestování most Pelješac. Bohužel, jednou je ten jih odřezaný a málo zalidněný, je opravdu brzo uvažovat jestli a kdy vůbec půjde A1 do jiného státu. Nemluvě o tom, že ani nezačíná na hranici s jiným státem jako třeba taková A3, která začiná na jedné straně hranic a končí na opačné. Ten Dubrovnik byl k tomu přidaný později. Kdyby nebyla krize před dekádou, možná to dnes stálo, ale co by kdyby já nemam rád. Snad v dalším roce se situace vyjasní. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.9.2020 20:57:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz