Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovnik)
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Část tunelu v blízkosti Kobiljače na straně od hranice Bosny a Hercegoviny na Ploče, se zhroutila, jedná se o 50m. Mluvčí HAC Kata Kuprešak říkal, že to byl malý sesuv zeminy, což není nic neobvyklého.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:48:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Záběr na mýtnici Vrgorac dne 29.5.2011
Pohled na jeden z viaduktů na úseku Ravča-Vrgorac
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Honda píše:Chorvatské dálnice: Uzel Vrgorac se otevírá prvního Července
Chorvatské silnice potvrdily, že provoz 11 km dlouhé dálnice Ravča-Vrgorac bude spuštěn do 1. Července.
Zatím není rozhodnuto, zda se oficiálně otevřena 29. Června na svátek sv. Petra a Pavla, patrona Vrgorac, nebo 30 Června, v den zahájení festivalu "s Tinou ve Vrgorac", akce se koná pod záštitou předsedy vlády a prezidenta republiky.
Řidiči zaplatí o pár centů vyšší mýtné: čtyři kategorie sazeb:
1kategorie - 4 kuna
2 kategorie - 6 kuna
3kategorie - 9 kuna
4kategorie - 14 kuna
Dálnice je slavnostně otevřena ,první auta projedou po 16 hodině.
Otevřená táto část dálnice A1 má nyní 467 km. Od Vrgorca do Záhřebu bude cesta trvat asi 4 hodiny, za cenu 191 kuna.Dálnice ze Záhřebu do Ploče by měla být hotová do konce roku 2012.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:55:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Doplním základní informace o tomto úseku z jeho otevírání:
Délka úseku Ravča-Vrgorac: 9,8 km
Dálnice: A1 Zagreb-Split-Dubrovnik
Náklady: 1,1 mld. HRK bez DPH
Zhotovitelé: Viadukt Zagreb, Konstruktor Split, Cesta Varaždin, Strabag
Premiérka Jadranka Kosova vyjádřila spokojnost s tempem výstavby, které dle jejího názoru zpomalilo: „ovšem je nutno si uvědomit, že jsme země po válce a musela postavit obrovské množství tunelu, viaduktu a složitých dalších částí nové dálnice. Na počátku to byl sen a vize, nikdo tomu v EU nevěřil, ale nyní jsme před hranicemi BiH. Splitem se naše země nekončí, dodala Kosová“.
Premiérka dále informovala, že do výstavby dálnic se letos vloží 4 mld. HRK, z čeho nejvíce jde právě na A1, kde se ještě dokončují další součástí staveb zprovozněných v letech 2009-2010.
Chorvatsko od roku 2004 do roku 2009 postavilo 413 km dálnic, v celkových nákladech 23 mld. HRK.
Ministr dopravy Božidar Kalmeta informoval, že dálnice A1 má nyní celkovou délku 467 km.
Délka úseku Ravča-Vrgorac: 9,8 km
Dálnice: A1 Zagreb-Split-Dubrovnik
Náklady: 1,1 mld. HRK bez DPH
Zhotovitelé: Viadukt Zagreb, Konstruktor Split, Cesta Varaždin, Strabag
Premiérka Jadranka Kosova vyjádřila spokojnost s tempem výstavby, které dle jejího názoru zpomalilo: „ovšem je nutno si uvědomit, že jsme země po válce a musela postavit obrovské množství tunelu, viaduktu a složitých dalších částí nové dálnice. Na počátku to byl sen a vize, nikdo tomu v EU nevěřil, ale nyní jsme před hranicemi BiH. Splitem se naše země nekončí, dodala Kosová“.
Premiérka dále informovala, že do výstavby dálnic se letos vloží 4 mld. HRK, z čeho nejvíce jde právě na A1, kde se ještě dokončují další součástí staveb zprovozněných v letech 2009-2010.
Chorvatsko od roku 2004 do roku 2009 postavilo 413 km dálnic, v celkových nákladech 23 mld. HRK.
Ministr dopravy Božidar Kalmeta informoval, že dálnice A1 má nyní celkovou délku 467 km.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Omezení provozu na dálnici A1 ve směru Ravča Vrgorac.
Jak oznámil HAC, do konce listopadu budou dočasně uzavřeny jízdní pruhy ve směru Ravča -Vrgorac , z důvodu stavebních prací na nadjezdu na budoucí spojovací silnici Ravča-Drvenik .
Pro tuto chvíli, pokud práce na nadjezdu trvají, je provoz odkloněn na státní silnici D-62 na Vrgorac.
Jak oznámil HAC, do konce listopadu budou dočasně uzavřeny jízdní pruhy ve směru Ravča -Vrgorac , z důvodu stavebních prací na nadjezdu na budoucí spojovací silnici Ravča-Drvenik .
Pro tuto chvíli, pokud práce na nadjezdu trvají, je provoz odkloněn na státní silnici D-62 na Vrgorac.
- Přílohy
-
- Ravča.JPG (210.22 KiB) Zobrazeno 26907 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:54:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
ZPOŽDĚNÍ VÝSTAVBY DÁLNICE PLOČE-VRGORAC ?
Pod dálnicí u viaduktu Veliki Prolog, se objevila jeskyně.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Split-% ... fault.aspx
Pod dálnicí u viaduktu Veliki Prolog, se objevila jeskyně.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Split-% ... fault.aspx
- Přílohy
-
- A1.jpg (37.28 KiB) Zobrazeno 26718 x
Naposledy upravil(a) Honda dne 1.12.2011 19:22:42, celkem upraveno 2 x.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Honda píše:Omezení provozu na dálnici A1 ve směru Ravča Vrgorac.
Jak oznámil HAC, do konce listopadu budou dočasně uzavřeny jízdní pruhy ve směru Ravča -Vrgorac , z důvodu stavebních prací na nadjezdu na budoucí spojovací silnici Ravča-Drvenik .
Pro tuto chvíli, pokud práce na nadjezdu trvají, je provoz odkloněn na státní silnici D-62 na Vrgorac.
Tento pátek odpoledne se očekává, znovu otevření 9.8 km dlouhé části dálnice Ravče - Vrgorac .
http://www.slobodnadalmacija.hr/Split-% ... fault.aspx
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:55:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Ministr dopravy BiH: Výstavba dálnice do Dubrovníku "nepatří mezi priority" současné vlády
Dálnice do Dubrovníku se stala nedílnou součástí plánů Bosny a Hercegoviny, ale to je nejisté, zda a jak Bosna a Hercegovina, začne s realizací projektu, téměř všechna bosenska média komentující stavbu nové silnice, která bude procházet Neumem .
Namik Kupusović, koordinátora pro realizaci projektu dálnice na koridoru Vc přes Bosnu a Hercegovinu, řekl, že dálnice z Ploče do Dubrovníku již mapovali v územním plánu, v Bosně, ale to by, na rozdíl od oznámení starosty Dubrovniku Andro Vlahušića, většinou procházející východní Hercegoviny, Jedná se o území Bosny a Hercegoviny.
Jedná se o Ploče - Zvirovići - smyčka Pocitelj obce Neum, Stolac, Trebinje a rovný - řekl Kupusović Banja Luka deníku "nezávislé noviny".
Dodal, že dálnice do Dubrovníku, je považován za společný projekt chorvatské a Bosnou a Hercegovinou, jak se očekávalo, a vybudovat napojení na Ston a Dubrovnik Zaton. Plán dynamiky budovy, bude určení příslušnosti a financování je součástí dohody mezi Radou ministrů a chorvatské vlády.
Kupusović si myslí, že se s největší pravděpodobností bude stavět v několika fázích, které by znamenalo, že v první fázi, některé akcie nebudou postaveny v plném profilu dálnici, ale to by záleželo na posouzení dopravních potřeb.
Nicméně, ministr dopravy a spojů federace Enver Bijedić řekl, stavba dálnice do Dubrovníku "nepatří mezi priority" současné vlády.
- Naší prioritou koridoru V c, pak přes silnici z Žepče Tutzle a Brčko na Orašje, a patří mezi priority dálnice Lašva-Donji Vakuf a jako by z Bihac a směrem k centrální Bosně - říká Bijedić v Sarajevu v Dnevni Avaz "dodal pokud jde o výstavbu několika stovek kilometrů silnic, že dálnice do Dubrovníku bude pozdržena o "roky".
B & H ve směru na koridoru Vc je jen třicet kilometrů dálnice, a odhaduje se, že při současném tempu výstavby projektu Tak neskončí ani do patnácti let. Adriatic-jónské dálnice do Dubrovníku po Federaci Bosny a Hercegoviny, na základě rozhodnutí federální vlády, bude stát jednu miliardu a 200 milionů, asi 650 milionů eur, a zatím žádný náznak, že by projekt mohl být financován.
Napsal: Portál Jutarnji.hr
http://www.ploce.com.hr/politika/2832-m ... snje-vlade
Dálnice do Dubrovníku se stala nedílnou součástí plánů Bosny a Hercegoviny, ale to je nejisté, zda a jak Bosna a Hercegovina, začne s realizací projektu, téměř všechna bosenska média komentující stavbu nové silnice, která bude procházet Neumem .
Namik Kupusović, koordinátora pro realizaci projektu dálnice na koridoru Vc přes Bosnu a Hercegovinu, řekl, že dálnice z Ploče do Dubrovníku již mapovali v územním plánu, v Bosně, ale to by, na rozdíl od oznámení starosty Dubrovniku Andro Vlahušića, většinou procházející východní Hercegoviny, Jedná se o území Bosny a Hercegoviny.
Jedná se o Ploče - Zvirovići - smyčka Pocitelj obce Neum, Stolac, Trebinje a rovný - řekl Kupusović Banja Luka deníku "nezávislé noviny".
Dodal, že dálnice do Dubrovníku, je považován za společný projekt chorvatské a Bosnou a Hercegovinou, jak se očekávalo, a vybudovat napojení na Ston a Dubrovnik Zaton. Plán dynamiky budovy, bude určení příslušnosti a financování je součástí dohody mezi Radou ministrů a chorvatské vlády.
Kupusović si myslí, že se s největší pravděpodobností bude stavět v několika fázích, které by znamenalo, že v první fázi, některé akcie nebudou postaveny v plném profilu dálnici, ale to by záleželo na posouzení dopravních potřeb.
Nicméně, ministr dopravy a spojů federace Enver Bijedić řekl, stavba dálnice do Dubrovníku "nepatří mezi priority" současné vlády.
- Naší prioritou koridoru V c, pak přes silnici z Žepče Tutzle a Brčko na Orašje, a patří mezi priority dálnice Lašva-Donji Vakuf a jako by z Bihac a směrem k centrální Bosně - říká Bijedić v Sarajevu v Dnevni Avaz "dodal pokud jde o výstavbu několika stovek kilometrů silnic, že dálnice do Dubrovníku bude pozdržena o "roky".
B & H ve směru na koridoru Vc je jen třicet kilometrů dálnice, a odhaduje se, že při současném tempu výstavby projektu Tak neskončí ani do patnácti let. Adriatic-jónské dálnice do Dubrovníku po Federaci Bosny a Hercegoviny, na základě rozhodnutí federální vlády, bude stát jednu miliardu a 200 milionů, asi 650 milionů eur, a zatím žádný náznak, že by projekt mohl být financován.
Napsal: Portál Jutarnji.hr
http://www.ploce.com.hr/politika/2832-m ... snje-vlade
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
V zájmu ušetřit peníze bude na provozu A1, koncesionář HAC investovat do rozšíření zařízení na solární pohon. Jde o osvětlení na úseku Bosiljevo - Dugopolje. Úspora za spotřebovanou elektrickou energii v letech 2013-2017 vrátí investice, které je v letech 2012 a 2013 nutno vynaložit. Tunel Sv. Rok je v noci osvětlen z 1/3 ze slnka již nyní. Tunel Mala Kapela má solární zdroj pouze jako záložní.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Skladgradnja prorazila téměř kilometr dlouhý tunel "Subir"
Na dálnici Záhřeb - Split - Dubrovnik (A1), Ravča - Ploče, v blízkosti hraničního přechodu na Red Bush prorazili 962 metrů dlouhý druhý tubus, v tunelu, "Subir".
Hodnota stavebních prací je více než 100 milionů, tunelování provádí společnost Skladgradnja . Úsek dálnice Ploča - Ravča je jeden z nejnáročnějších na dálnici Záhřeb-Split-Dubrovník, tunely, "Subir" a "Malý Prolog" představuje nejnáročnější zařízení v této části.
Pokud vše půjde podle plánu, bude letos v létě tento tunel otevřen.
O tom, kdy by akce mohla skončit nemůžeme předvídat, neboť to vše závisí opět na penězích
Na dálnici Záhřeb - Split - Dubrovnik (A1), Ravča - Ploče, v blízkosti hraničního přechodu na Red Bush prorazili 962 metrů dlouhý druhý tubus, v tunelu, "Subir".
Hodnota stavebních prací je více než 100 milionů, tunelování provádí společnost Skladgradnja . Úsek dálnice Ploča - Ravča je jeden z nejnáročnějších na dálnici Záhřeb-Split-Dubrovník, tunely, "Subir" a "Malý Prolog" představuje nejnáročnější zařízení v této části.
Pokud vše půjde podle plánu, bude letos v létě tento tunel otevřen.
O tom, kdy by akce mohla skončit nemůžeme předvídat, neboť to vše závisí opět na penězích
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:56:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Chorvatsko bude stavět koridor kolem Neumu, Bosna a Hercegovina bude používat moderní železnici a přístav Ploče
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatsk ... fault.aspx
Návrh řešení na volný průchod do Dubrovníku
http://www.youtube.com/watch?v=NDchIb6W ... r_embedded
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatsk ... fault.aspx
Návrh řešení na volný průchod do Dubrovníku
http://www.youtube.com/watch?v=NDchIb6W ... r_embedded
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Chorvatsko vykonalo na obou nejdelších tunelech rozsáhlou údržbu. Ta se vykonávala zásadně od PO do PÁ, od 22:00 do 6:00, 7 pracovních dnů, jeden tunel jedna roura, pak další tunel, další roura. V čase uzavírky konkrétní roury nebyla svedena doprava do druhé roury ale doprava se přesunula na paralelní silnici.
Nyní jsou obě roury tunelů Mala Kapela a Sv. Rok připraveny na letní sezonu.
Nyní jsou obě roury tunelů Mala Kapela a Sv. Rok připraveny na letní sezonu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
V termínu 07/2013 se odevzdá do provozu úsek dálnice A1, Vrgorac-Ploče.
Další úseky na trase Doli-Dubrovnik se prozatím nestaví. Nedostatek peněz.
Další úseky na trase Doli-Dubrovnik se prozatím nestaví. Nedostatek peněz.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Pokračování stavby dálnice Vrgorac – Ploče zahájeno
Stavebníci firmy Konstruktor se vrátili na stavbu a pokračují v dokončení rozestavěného úseku dálnice A1 do Ploče. Práce byly v minulosti zmrazeny na dobu více jak 6 měsíců z důvodu obchodních sporů. Pracovníci by měli stavbu dokončit zrychleným tempem do konce roku 2013, aby alespoň co nejvíce eliminovali vzniklé zpoždění. Hodnota této investice je plánována na 352 milionů kun.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Dalmaci ... fault.aspx
Stavebníci firmy Konstruktor se vrátili na stavbu a pokračují v dokončení rozestavěného úseku dálnice A1 do Ploče. Práce byly v minulosti zmrazeny na dobu více jak 6 měsíců z důvodu obchodních sporů. Pracovníci by měli stavbu dokončit zrychleným tempem do konce roku 2013, aby alespoň co nejvíce eliminovali vzniklé zpoždění. Hodnota této investice je plánována na 352 milionů kun.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Dalmaci ... fault.aspx
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Pri navratu z dovolene v patek dopoledne 14.9. byla dalnice ve stoupani od Posedarje ke Sv. Roku zavrena kvuli prudkemu vetru. Je pravdou ze snad kazdy rok (at uz cestou tam anebo zpet) je v tomto useku rychlost omezena prave kvuli vetru. Je to jeden z nejotevrenejsich useku a tak by tam mozna Chorvati mohli vybudovat nejake protivetrnne zabrany.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Není mi jasné, jak je vyřešen přechod mezi společnostmi HAC a ARZ na MÚK Bosljevo II. Podle google map tam mýtnice není, takže tedy na mýtnici Záhřeb - Lučko vezmu lístek a dojedu s ním bez zastavení až do MÚK Vrgorac?
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Ještě že tu dálnici postavili před vstupem do EU. V Chorvatsku je prý 40% území v Natura 2000, tak to za EU prostředky toho asi moc nepostaví bych to tak viděl...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Tady je mapa NATURA2000 v Chorvatsku:
http://www.bioportal.hr/gis/
http://www.bioportal.hr/gis/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:58:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu NATURA2000
Důvod: aktualizace odkazu NATURA2000
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
nové vedení HAC zveřejnilo, jak se prodražovalo co se dalo na posledních úsecích na A1 za vlády HDZ a celkem se tak dá pochopit, proč dálnice v propočtu na 1 km tak prudce zdražují...
na odpočívce Mosor na úseku Dugopolje - Ravča se třeba platilo za následující položky:
držák na toaletní papír: 3.500 Kn
držák na mýdlo: 2.480 Kn
odpadkový koš: 715 Kn
tabulka na dveřích (zda jde o muž/žena/tělesně postihnutý): 428 Kn
Prodražení se týka odpočívky po obou stranách. Celkové náklady na 2xWC dosáhli 3,5 mil. HRK, i když všude jinde to bylo do 0,5 mil. HRK (vzhledem na uvedené materiály).
je to jedna z mnoha desítek prokázaní jak si stavební společnosti účtovali výstavbu a jak úřadnící v HAC všechno propláceli s názvem "mimořádné výdaje"
Dávám to sem pouze jako příklad. Faktem je, že náklady na Záhřeb - Split dosáhli v propočtu 4,4 mil. € na 1 km. Náklady na Split - Ploče se šplhají k 15 mil. € na 1 km. Je pravda, že se stavělo nejdříve téměř po válce a na státních plochách a najednou se vše připravilo, ovšem s tempem zřejmě rostla i chuť a jak se úseky ubírali stoupali také relevantní nároky (výkup pozemků) atp.
na odpočívce Mosor na úseku Dugopolje - Ravča se třeba platilo za následující položky:
držák na toaletní papír: 3.500 Kn
držák na mýdlo: 2.480 Kn
odpadkový koš: 715 Kn
tabulka na dveřích (zda jde o muž/žena/tělesně postihnutý): 428 Kn
Prodražení se týka odpočívky po obou stranách. Celkové náklady na 2xWC dosáhli 3,5 mil. HRK, i když všude jinde to bylo do 0,5 mil. HRK (vzhledem na uvedené materiály).
je to jedna z mnoha desítek prokázaní jak si stavební společnosti účtovali výstavbu a jak úřadnící v HAC všechno propláceli s názvem "mimořádné výdaje"
Dávám to sem pouze jako příklad. Faktem je, že náklady na Záhřeb - Split dosáhli v propočtu 4,4 mil. € na 1 km. Náklady na Split - Ploče se šplhají k 15 mil. € na 1 km. Je pravda, že se stavělo nejdříve téměř po válce a na státních plochách a najednou se vše připravilo, ovšem s tempem zřejmě rostla i chuť a jak se úseky ubírali stoupali také relevantní nároky (výkup pozemků) atp.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
HAC, pro nedostatek peněz rozhodl v součinnosti s Ministerstvem moře, dopravy, pomořství a infrastruktury o zastavení přípravních prací na dálnici A1, úsek Dubrovnik - Doli.
Dále, na úseku A1 Ravča-Ploče se investuje dalších 7 mil. € bez DPH, na vybudování osvětlení.
Dále, na úseku A1 Ravča-Ploče se investuje dalších 7 mil. € bez DPH, na vybudování osvětlení.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
HAC zveřejnil omluvu za omeškání dostavby etapy dálnice A1 Split - Ploče. Etapa v hodnotě 6,7 mld. HRK měla být k dispozici v 06/2013. Výstavba této etapy se začala v roce 2005.
Komise pro státní investice oznámila, že výstavba A1 se i tak významně posouvá napřed, protože původní plán byl pouze po Split do roku 2015 s tunelama Mala Kapela a Sv. Rok na 2 tubusy. To, že se pak během výstavby rozhodlo o dostavbě těchto tunelů mnohem dříve a že se rozjela výstavba i níže směrem na Dubrovnik jsou bonusy k samotné dálnici A1. Tyto úseky nebyly na takovou realizaci připraveny, chyběla dokumentace ve všech fázích přípravních prací. A chybělo i zajištění financování.
HAC pozvolným tempem dostaví rozestavěné úseky na dálnici A1, je to jedna z priorit, i když vzhledem na nedostatek financí, se museli práce na výstavbě značně omezit a je to i z důvodu revize vynákladaných peněz na jednotlivé položky při výstavbě.
Komise pro státní investice oznámila, že výstavba A1 se i tak významně posouvá napřed, protože původní plán byl pouze po Split do roku 2015 s tunelama Mala Kapela a Sv. Rok na 2 tubusy. To, že se pak během výstavby rozhodlo o dostavbě těchto tunelů mnohem dříve a že se rozjela výstavba i níže směrem na Dubrovnik jsou bonusy k samotné dálnici A1. Tyto úseky nebyly na takovou realizaci připraveny, chyběla dokumentace ve všech fázích přípravních prací. A chybělo i zajištění financování.
HAC pozvolným tempem dostaví rozestavěné úseky na dálnici A1, je to jedna z priorit, i když vzhledem na nedostatek financí, se museli práce na výstavbě značně omezit a je to i z důvodu revize vynákladaných peněz na jednotlivé položky při výstavbě.
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Závěrečné práce na úseku Vrgorac-Ploče
Staveniště má celkovou délku cca 16,5 km a jeho plánované dokončení, všech stavebních prací je plánováno na konec října tohoto roku.
Staveniště má celkovou délku cca 16,5 km a jeho plánované dokončení, všech stavebních prací je plánováno na konec října tohoto roku.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:58:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Stavební práce by měly být dokončeny do konce října a začátkem listopadu se plánuje technický přezkum Komise ministerstva stavebnictví. Rozdělen do tří sekcí, Vrgorac-Ploče, Ploče- Karamatići a Ploče-hranice s Bosnou a Hercegovinou .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.4.2016 17:59:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Dálnice A1 (Zagreb - Bosiljevo - Split - Ploče - Dubrovn
Dálnice je již hotová, teť probíhá technická přejímka, kterou provádí komise ministerstva dopravy.
Mohla by být uvedena do provozu před Vánocemi.
Dálniční poplatek bude:
Zagreb-Ploče (výstup Karamatići) podle skupin vozidel:
Záhřeb-Karamatići
IA skupina - 137 kun
A skupiny - 228 kuna
Skupina II - 350 kun
III skupina - 516 kun
IV skupiny - 782 kuna
Mohla by být uvedena do provozu před Vánocemi.
Dálniční poplatek bude:
Zagreb-Ploče (výstup Karamatići) podle skupin vozidel:
Záhřeb-Karamatići
IA skupina - 137 kun
A skupiny - 228 kuna
Skupina II - 350 kun
III skupina - 516 kun
IV skupiny - 782 kuna
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.1.2021 17:52:19, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu