Chorvatsko všeobecně
Re: Chorvatsko všeobecně
základ je aby řidič neusnul a pak až můžeme říct že tohle jsou svodidla nedomyšlený v těchto místech - ten most o 100 metrů dál by ten autobus snad rozpůlil...
Segue 1.4 tce Grand Scenic
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Plechová svodidla neumí zastavit kamion a jen stěží autobus při jejich rychlostech. Co se stalo je další smutní zápis do dálnice A1.
Re: Chorvatsko všeobecně
To chce nohy v suchu a chladnou hlavu. Jo, udělalo to bum. Ale zrovna v Česku jsou svodidla často na dvě věci (na nic a na ...), viz nedávnou nehodu na R46 se 6 oběťmi. Teprve potom se začlo aspoň tady vyměňovat.seque píše:nerozumim? prostě autobus prorazil svodidla přesně u sloupu a bum !!! Sakra tak k čemu takový svodidla sou když umíraj lidi. Samí všude testy že to chytne kamion a nevim co a pak takováhle nehoda !!!!!
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Chorvatsko všeobecně
Skutečnost je taková, že na nových českých D a R by řešení, které bylo v Chorvatsku, neprošlo, neodpovídalo by platným českým předpisům. Nelze vsunout jen tak stojku portálu mezi oboustranné svodidlo... V tomto případě bylo jasné, že když to napálí vozidlo do svodidla těsně před portál, skončí v něm a rozpáře se. U nás toto není v současné době vůbec přípustné.
Re: Chorvatsko všeobecně
To ale nikdo nevidí ... všichni jen slyší na to, že máme 'nejdražší' dálnice, D1 postavenou z 'panelů' a jako příklad je nám dáváno třeba Chorvatsko. Každá mince má dvě strany.xman píše:Skutečnost je taková, že na nových českých D a R by řešení, které bylo v Chorvatsku, neprošlo, neodpovídalo by platným českým předpisům. Nelze vsunout jen tak stojku portálu mezi oboustranné svodidlo... V tomto případě bylo jasné, že když to napálí vozidlo do svodidla těsně před portál, skončí v něm a rozpáře se. U nás toto není v současné době vůbec přípustné.
Re: Chorvatsko všeobecně
No nejsem si tak jist. Mýtné brány a většina už postavených portálů je také pouze za ocelovými svodidly. Pravda třeba na R1 je železná stojka asi na 1m patce, ale nevím zda by v případě autobusu byla k něčemu.xman píše: U nás toto není v současné době vůbec přípustné.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:59:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
I když dálnic moc nových není, tak služby na nich patří pořád k nejlepším v Evropě. Odpočívky mezi TOP20 v Evropě.
http://www.hac.hr/hr/odnosi-s-javnoscu/ ... pi,97.html
http://www.hac.hr/hr/odnosi-s-javnoscu/ ... pi,97.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 13:01:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Státní koncesionářské společnosti HAC a ARZ propustí v rámci restrukturalizace 550 lidí, čímž se jejich počet sníží z dnešních 3.300 na 2.750. I tak je to v propočtu na 1 km dálnic stále mnohem vyšší číslo jako v sousedních zemích: Slovinsko nebo Rakousko. (sousedních z pohledu řízení dálničního rozvoje)
Další změna bude, že vláda připravuje spojení těchto společností a má se tak stát do 3 let. Tím by se ušetřili provozní náklady na řízení firem.
Propouštění se dotkne celého státního sektoru: během 2 let 2012-2013 se propustí na 15.000 lidí. Nejvyšší počet v rámci dopravy odejde ze železnic: 2.500.
Stát zveřejnil taky pr. mzdu ve společnosti HAC: 8.600 HRK. Číslo nic nevypoví, protože je v tem i manažment, který provází jeden skandál za druhým (odstupné a odměny v obrovských částkách).
Další změna bude, že vláda připravuje spojení těchto společností a má se tak stát do 3 let. Tím by se ušetřili provozní náklady na řízení firem.
Propouštění se dotkne celého státního sektoru: během 2 let 2012-2013 se propustí na 15.000 lidí. Nejvyšší počet v rámci dopravy odejde ze železnic: 2.500.
Stát zveřejnil taky pr. mzdu ve společnosti HAC: 8.600 HRK. Číslo nic nevypoví, protože je v tem i manažment, který provází jeden skandál za druhým (odstupné a odměny v obrovských částkách).
Re: Chorvatsko všeobecně
Dalmácie ,v roce 2013, 30km nových silnic
Otevře se Dalmatina, mezi uzly Vrgorac a Ploče v délce 11 km, proběhne dokončení výstavby dálnice A10 (7,5 km) z uzlu Ploče na hraniční přechod Metković. Jako poslední by měl být otevřen tunel "Sv. Ilija" vč. silnice ze Zagvozdu do Baška Vody, která má v letošním roce přiděleno 126 milionů.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Novosti ... cesta.aspx
Otevře se Dalmatina, mezi uzly Vrgorac a Ploče v délce 11 km, proběhne dokončení výstavby dálnice A10 (7,5 km) z uzlu Ploče na hraniční přechod Metković. Jako poslední by měl být otevřen tunel "Sv. Ilija" vč. silnice ze Zagvozdu do Baška Vody, která má v letošním roce přiděleno 126 milionů.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Novosti ... cesta.aspx
- Přílohy
-
- Dalmacie.JPG (61.85 KiB) Zobrazeno 8348 x
Re: Chorvatsko všeobecně
Co je na tom obrázku? Mně to přijde jako polokruhový most vedoucí odnikud nikam. Co jsem nepochopil?
Re: Chorvatsko všeobecně
Sorry snad lepší foto na tunel Meďák:MPMP píše:Co je na tom obrázku? Mně to přijde jako polokruhový most vedoucí odnikud nikam. Co jsem nepochopil?
- Přílohy
-
- dal.jpg (147.4 KiB) Zobrazeno 8136 x
-
- dal1.JPG (54.82 KiB) Zobrazeno 8241 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Nová vláda a nový ministr dopravy vysvětlil priority rezortu.
1. Ruší se maximální priorita do silničního stavitelství. Priorita nyní bude: železniční infrastruktura.
2. V dálnicích se dá mluvit o dostavbě rozestavěného. A o výstavbě dálnic A5 a A10. A10 bude hotova v letech 2013-2014 a A5 má být postupně ukončená v letech 2013-2016. Dále bude priorita pokračovat s výstavbou dálnice A1 Split – Dubrovnik přes Neum.
3. Železnice se transformují a projdou rozsáhlou restrukturalizací, včetně investic do tratí. Hlavně Rijeka-Zagreb a tratě Zagreb a směry k dalším státním hranicím od hl. města.
4. Společně s EU se bude upravovat lodní doprava ve velkých tocích.
5. Nalezne se řešení pro oddlužení HAC a ARZ. Zda to bude spojení nebo koncesní privatizace, rozhodnou analýzy.
6. Budou se udělovat koncese na letištích (záhřebské již je "prodané").
Ministr dopravy označil dosavadní rozvoj dálniční sítě za dostatečný a pokrok, který se učinil v posledních letech za přelomový. Z balkánských zemí nejsilnější rozvoj dálniční infrastruktury. Rovněž se zmodernizovala a opravila většina silniční sítě (hlavní silnice) a tato obnova i nadále pokračuje tempem několika stovek km ročně. Ministr prohlásil, že je nevyhnutné poděkovat i předešlým vládám za přínos do dálničního rozvoje, i když se hodně staveb prodražilo (1 km se zvedl z 90-let z 4 mil. € na 1 km až na 17 mil. € pro rok 2011 mezi Splitem a Makarskou), dále nekonečné kauzy odměnování mamažmentu HAC a úplatkových kauz atp.
Vláda se bude muset přeorientovat na větší podporu EU do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury a to i vzhledem na stav státního dluhu a státní kasy. Musí se trasovat další stavby tak, aby byly v souladu s ochranou ŽP. Chorvatsko postavilo svojí infrastrukturu díky rozsáhlé pomoci:
USA (Bechtel)
EIB a EBRD (především obnova silnic I. třídy)
bankové úvěry (pro rozvoj dálniční infrastruktury)
privatizace (do dálnic především z privatizace společnosti INA)
státní rozpočet (i na dluh) především do dálničního rozvoje
udělení koncese pro francouzskou společnost (141 km dálnic na Istrii)
Chorvatsko mělo dostatek stavebního materiálu, dostatek pracovní síly. Nové stavební objekty se často potýkaly s nedostatkem ochrany proti větru. Nejhorší situace v rozvoji dálniční infrastruktury se plně projevili rokem 2008, kdy se spustila rozsáhlá světová krize.
I proto se jen stěží dají ufinancovat nové nákladné stavby pouze na břemeno státu a tomuto stavu se bude nutno přizpůsobit. Dálnice do Dubrovniku nemá stanovený termín, bude se ovšem uvažovat o prvním otevření některého dalšího úseku od Neumu, kolem roku 2018.
1. Ruší se maximální priorita do silničního stavitelství. Priorita nyní bude: železniční infrastruktura.
2. V dálnicích se dá mluvit o dostavbě rozestavěného. A o výstavbě dálnic A5 a A10. A10 bude hotova v letech 2013-2014 a A5 má být postupně ukončená v letech 2013-2016. Dále bude priorita pokračovat s výstavbou dálnice A1 Split – Dubrovnik přes Neum.
3. Železnice se transformují a projdou rozsáhlou restrukturalizací, včetně investic do tratí. Hlavně Rijeka-Zagreb a tratě Zagreb a směry k dalším státním hranicím od hl. města.
4. Společně s EU se bude upravovat lodní doprava ve velkých tocích.
5. Nalezne se řešení pro oddlužení HAC a ARZ. Zda to bude spojení nebo koncesní privatizace, rozhodnou analýzy.
6. Budou se udělovat koncese na letištích (záhřebské již je "prodané").
Ministr dopravy označil dosavadní rozvoj dálniční sítě za dostatečný a pokrok, který se učinil v posledních letech za přelomový. Z balkánských zemí nejsilnější rozvoj dálniční infrastruktury. Rovněž se zmodernizovala a opravila většina silniční sítě (hlavní silnice) a tato obnova i nadále pokračuje tempem několika stovek km ročně. Ministr prohlásil, že je nevyhnutné poděkovat i předešlým vládám za přínos do dálničního rozvoje, i když se hodně staveb prodražilo (1 km se zvedl z 90-let z 4 mil. € na 1 km až na 17 mil. € pro rok 2011 mezi Splitem a Makarskou), dále nekonečné kauzy odměnování mamažmentu HAC a úplatkových kauz atp.
Vláda se bude muset přeorientovat na větší podporu EU do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury a to i vzhledem na stav státního dluhu a státní kasy. Musí se trasovat další stavby tak, aby byly v souladu s ochranou ŽP. Chorvatsko postavilo svojí infrastrukturu díky rozsáhlé pomoci:
USA (Bechtel)
EIB a EBRD (především obnova silnic I. třídy)
bankové úvěry (pro rozvoj dálniční infrastruktury)
privatizace (do dálnic především z privatizace společnosti INA)
státní rozpočet (i na dluh) především do dálničního rozvoje
udělení koncese pro francouzskou společnost (141 km dálnic na Istrii)
Chorvatsko mělo dostatek stavebního materiálu, dostatek pracovní síly. Nové stavební objekty se často potýkaly s nedostatkem ochrany proti větru. Nejhorší situace v rozvoji dálniční infrastruktury se plně projevili rokem 2008, kdy se spustila rozsáhlá světová krize.
I proto se jen stěží dají ufinancovat nové nákladné stavby pouze na břemeno státu a tomuto stavu se bude nutno přizpůsobit. Dálnice do Dubrovniku nemá stanovený termín, bude se ovšem uvažovat o prvním otevření některého dalšího úseku od Neumu, kolem roku 2018.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Rozsáhlá dopravní omezení pro obrovské požáry a nárazový vítr:
*úsek magistrály mezi Rijeka a Sinj je uzavřen
*na dálnici A1 se sesouvá na několika místech svah (doprava řízená semaforem)
*na dálnici A6 fouká silnější vítr - na úseku Kikovica a Delnice povoleno pouze pro os. auta
*část jaderské magistrály D8 Bakar - Svete Marinje Magdalene a most na Krk jsou uzavřeny pro autobusy a vozidla s přívěsy
- Dopravní omezení v Chorvatsku (24. júla 2012)
Úplně uzavřená doprava
cesta
úsek
D1 Velikog Trgovišća - Luke
D28 cesta pri pradavci
D31 cesta pri meste Mala Buna
D34 Slatina-Čađavica-Donji Miholjac
D59 Bribirske Mostine-Krković
D523 Križišće-most Krk (trasa cez Šmrike)
Doprava uzavřena pro kamiony
cesta
úsek
D38 Pleternica-Vesela
ŽC3124 Vidrenjak-Velika Ludina-Popovača-Kutina–Novska
ŽC4030 Orahovica-Kutjevo
Podravska magistrala (D2) od Markovca Našičkog do Osijeka
D29 Marija Bistrica-Soblinec
*úsek magistrály mezi Rijeka a Sinj je uzavřen
*na dálnici A1 se sesouvá na několika místech svah (doprava řízená semaforem)
*na dálnici A6 fouká silnější vítr - na úseku Kikovica a Delnice povoleno pouze pro os. auta
*část jaderské magistrály D8 Bakar - Svete Marinje Magdalene a most na Krk jsou uzavřeny pro autobusy a vozidla s přívěsy
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Státní společnost Hrvatske ceste, správce státních silnic rozhodnutím Ministerstva námořnictví, dopravy atd. přesune na rozvoj krajských a obecních silnic 435 mil. HRK, přičemž částka 400 mil. HRK je přesunutím na investiční cíle a 35 mil. HRK je částka ke zvýšení standardu údržby a oprav.
Rozhodnutím se naplňuje cíl zkvalitnění nižších kategorií silnic a zachování peněz v systému silničního hospodářství, protože klesá možnost investic do státních silnic. Ministerstvo tento krok zdůvodňuje i faktem, že po krajských a obecních silnicích se občané Chorvatska přesouvají častěji než po státních silnicích nebo dálnicích. Navíc, státní silnice se systematicky mimořádně kvalitně renovovali za pomoci evropských bank od ukončení války a do dálnic sa celkově investovali obrovské částky, ale jak bylo i v tomto vláknu již napsáno, investiční dálniční boom končí - jednak pro nedostatek peněz a jednak i proto, že většina sítě je hotova.
Dodateční částka 35 mil. HRK pro župy vyplývá i z faktu, že se v posledních letech státem dali do provozu nové obchvaty a silnice. Třeba stavby: Slatinska obilaznica, županijska cesta Nin - Vir, župní silnice na Istrii jako přivaděče k Istarskemu Ypsilonu, obilaznica Petrovije atd. Tedy stát postavil a převedl na kraje nebo města.
Moje poznámka: i v Chorvatsku proběhla změna odluky silnic od státu, bez většího peněžního navyšení (stejně jako na Slovensku nebo v ČR) a až nyní po téměř ukončených masivních investic do nadřazené dálniční a silniční sítě se vláda zajímá i o další silnice v regionech. Je ovšem dobré, že to dělá i s financemi a nikoliv pouze slovně.
Rozhodnutím se naplňuje cíl zkvalitnění nižších kategorií silnic a zachování peněz v systému silničního hospodářství, protože klesá možnost investic do státních silnic. Ministerstvo tento krok zdůvodňuje i faktem, že po krajských a obecních silnicích se občané Chorvatska přesouvají častěji než po státních silnicích nebo dálnicích. Navíc, státní silnice se systematicky mimořádně kvalitně renovovali za pomoci evropských bank od ukončení války a do dálnic sa celkově investovali obrovské částky, ale jak bylo i v tomto vláknu již napsáno, investiční dálniční boom končí - jednak pro nedostatek peněz a jednak i proto, že většina sítě je hotova.
Dodateční částka 35 mil. HRK pro župy vyplývá i z faktu, že se v posledních letech státem dali do provozu nové obchvaty a silnice. Třeba stavby: Slatinska obilaznica, županijska cesta Nin - Vir, župní silnice na Istrii jako přivaděče k Istarskemu Ypsilonu, obilaznica Petrovije atd. Tedy stát postavil a převedl na kraje nebo města.
Moje poznámka: i v Chorvatsku proběhla změna odluky silnic od státu, bez většího peněžního navyšení (stejně jako na Slovensku nebo v ČR) a až nyní po téměř ukončených masivních investic do nadřazené dálniční a silniční sítě se vláda zajímá i o další silnice v regionech. Je ovšem dobré, že to dělá i s financemi a nikoliv pouze slovně.
Re: Chorvatsko všeobecně
Bina-Istra od 1. ledna 2013, na Istrijské Y zdraží mýtné o čtyři procenta.
http://www.poslovni.hr/hrvatska/od-1-si ... sto-225653
http://www.poslovni.hr/hrvatska/od-1-si ... sto-225653
Re: Chorvatsko všeobecně
Za nebezpečné předjíždění kolony v Chorvatsku hrozí až 3 roky ve vězení
Nový zákon v Chorvatsku definuje tzv. "rozpustilou jízdu". Řidiči, který hrubě poruší dopravní předpisy, hrozí až tři roky vězení. O tom, zda jízda byla "rozpustilá" rozhodne na místě policista. Stačí jet jen rychle okolo školky.
Zbrklé předjíždění vozidel na dovolené v Chorvatsku může vyjít pěkně draho. Nově hrozí dokonce vězení. Od 1. ledna tam platí nový zákon, který trestá tzv. "rozpustilou jízdu". Za ní právě hrozí až tři roky za mřížemi.
"Zvláštní je, že rozpustilá jízda je součástí trestního zákona, a ne dopravního. Což je nejen unikátní v Evropě, ale nezvyklé i v Chorvatsku. O tom, zda se řidič dopustil rozpustilé jízdy rozhoduje na místě policista," říká Michaela Škardová z Ústředního auto-moto klubu (ÚAMK).
To znamená, že je jen na policistovi, zda případný přestupek vyhodnotí jako "běžný" nebo zda už spadá pod rozpustilou jízdu. Rozdíly v trestu mohou být velké. "Pokud se totiž policista rozhodne, že nešlo o rozpustilou jízdu, tresty jsou nižší a zůstávají tam, kde byly vždy," říká Škardová.
Rozpustilou jízdu přesně definuje chorvatský zákon. "Účastník silničního provozu, který (...) řídí auto v zakázaném směru, předjíždí kolonu vozidel na nedostatečně zřetelném místě, nebo jezdí rychlostí, která přesahuje 50 km/h v osídlené obci (...) bude potrestán odnětím svobody až na tři roky," říká přímo chorvatský zákon.
"V praxi by to mělo vypadat tak, že pokud řidič pojede 105 km/h okolo školky, kde je rychlost omezená na 30 km/h, policisté to vysoce pravděpodobně vyhodnotí jako rozpustilou jízdu," říká Škardová.
Jízdou v zakázaném směru se míní hlavně jízda v protisměru například na dálnici. "Podle našich chorvatských kolegů místní policie už takový problém během prvního týdne roku řešila, a to podle tohoto zákona," dodává.
Češi rádi předjíždí
"Častým přestupkem českých řidičů na chorvatských silnicích, například na přímořské magistrále, bývá předjíždění kolon automobilů na zvláště nebezpečném místě (dokonce i přes plnou čáru)," stojí v tiskové zprávě ÚAMK.
Ale chorvatské vězení je asi tím lepším východiskem nebezpečného honu za brzkým příjezdem na dovolenou. Výstrahou jsou každoroční nehody nejen českých řidičů.
Důležité je ale připomenout, že vše závisí na chorvatském policistovi, jak danou jízdu vyhodnotí. "Nemůžeme předpokládat, že když český řidič překročí rychlost o pár kilometrů za hodinu, tak půjde do vězení," uklidňuje Škardová.
"Navíc, půjde-li o naléhavý případ (například rychlá jízda s těhotnou manželkou do nemocnice apod.), neznamená to automaticky, že se řidič vystavuje několikaletému vězení," dodává.
Zákon pamatuje i na omamné látky nebo alkohol. "Chorvatské dopravní předpisy tolerují 0,05 promile alkoholu v krvi v případě, že se řidič nedopustí přestupku. Tolerance neplatí pro vozidla nad 3,5 tuny, ale také vozidla s přívěsem," vysvětluje Škardová.
Nový zákon je zamířen především na neukázněné řidiče a podle Škardové se řidič musí dopustit opravdu vážného přestupku, nebo musí porušit více předpisů. "Každopádně je to novinka, na kterou je nutné při dovolené v Chorvatsku pamatovat," uzavírá Michaela Škardová
http://zpravy.ihned.cz/svet-evropa/c1-5 ... -ve-vezeni
Nový zákon v Chorvatsku definuje tzv. "rozpustilou jízdu". Řidiči, který hrubě poruší dopravní předpisy, hrozí až tři roky vězení. O tom, zda jízda byla "rozpustilá" rozhodne na místě policista. Stačí jet jen rychle okolo školky.
Zbrklé předjíždění vozidel na dovolené v Chorvatsku může vyjít pěkně draho. Nově hrozí dokonce vězení. Od 1. ledna tam platí nový zákon, který trestá tzv. "rozpustilou jízdu". Za ní právě hrozí až tři roky za mřížemi.
"Zvláštní je, že rozpustilá jízda je součástí trestního zákona, a ne dopravního. Což je nejen unikátní v Evropě, ale nezvyklé i v Chorvatsku. O tom, zda se řidič dopustil rozpustilé jízdy rozhoduje na místě policista," říká Michaela Škardová z Ústředního auto-moto klubu (ÚAMK).
To znamená, že je jen na policistovi, zda případný přestupek vyhodnotí jako "běžný" nebo zda už spadá pod rozpustilou jízdu. Rozdíly v trestu mohou být velké. "Pokud se totiž policista rozhodne, že nešlo o rozpustilou jízdu, tresty jsou nižší a zůstávají tam, kde byly vždy," říká Škardová.
Rozpustilou jízdu přesně definuje chorvatský zákon. "Účastník silničního provozu, který (...) řídí auto v zakázaném směru, předjíždí kolonu vozidel na nedostatečně zřetelném místě, nebo jezdí rychlostí, která přesahuje 50 km/h v osídlené obci (...) bude potrestán odnětím svobody až na tři roky," říká přímo chorvatský zákon.
"V praxi by to mělo vypadat tak, že pokud řidič pojede 105 km/h okolo školky, kde je rychlost omezená na 30 km/h, policisté to vysoce pravděpodobně vyhodnotí jako rozpustilou jízdu," říká Škardová.
Jízdou v zakázaném směru se míní hlavně jízda v protisměru například na dálnici. "Podle našich chorvatských kolegů místní policie už takový problém během prvního týdne roku řešila, a to podle tohoto zákona," dodává.
Češi rádi předjíždí
"Častým přestupkem českých řidičů na chorvatských silnicích, například na přímořské magistrále, bývá předjíždění kolon automobilů na zvláště nebezpečném místě (dokonce i přes plnou čáru)," stojí v tiskové zprávě ÚAMK.
Ale chorvatské vězení je asi tím lepším východiskem nebezpečného honu za brzkým příjezdem na dovolenou. Výstrahou jsou každoroční nehody nejen českých řidičů.
Důležité je ale připomenout, že vše závisí na chorvatském policistovi, jak danou jízdu vyhodnotí. "Nemůžeme předpokládat, že když český řidič překročí rychlost o pár kilometrů za hodinu, tak půjde do vězení," uklidňuje Škardová.
"Navíc, půjde-li o naléhavý případ (například rychlá jízda s těhotnou manželkou do nemocnice apod.), neznamená to automaticky, že se řidič vystavuje několikaletému vězení," dodává.
Zákon pamatuje i na omamné látky nebo alkohol. "Chorvatské dopravní předpisy tolerují 0,05 promile alkoholu v krvi v případě, že se řidič nedopustí přestupku. Tolerance neplatí pro vozidla nad 3,5 tuny, ale také vozidla s přívěsem," vysvětluje Škardová.
Nový zákon je zamířen především na neukázněné řidiče a podle Škardové se řidič musí dopustit opravdu vážného přestupku, nebo musí porušit více předpisů. "Každopádně je to novinka, na kterou je nutné při dovolené v Chorvatsku pamatovat," uzavírá Michaela Škardová
http://zpravy.ihned.cz/svet-evropa/c1-5 ... -ve-vezeni
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Změnil se WEB Ministerstva dopravy z MMPI na MPPI (již jsem tady tohle psal), ale je tu hromada linků a nebudu je přepisovat ale jsou funkční jenom si tam to písmenko "M" je nutno zaměnit za "P".
Stejnou informaci jsem dopsal do zákl. příspěvku.
Stejnou informaci jsem dopsal do zákl. příspěvku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
HAC zrušil dnem 29.3. prodejné místa:
1. Prodajno mjesto Gospić
2. Prodajno mjesto Šibenik
3. Prodajno mjesto Šestanovac
4. Prodajno mjesto Sveta Helena
5. Prodajno mjesto Županja
Optimalizace a restrukturalizace státní společnosti.
1. Prodajno mjesto Gospić
2. Prodajno mjesto Šibenik
3. Prodajno mjesto Šestanovac
4. Prodajno mjesto Sveta Helena
5. Prodajno mjesto Županja
Optimalizace a restrukturalizace státní společnosti.
Re: Chorvatsko všeobecně
Co že to zrušil? Mýtnice?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
prodejná místa, tedy nezakoupíte tam ENC karty atp.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Dva aktuální dokumenty:
http://www.huka.hr/objekti/izvjesca/hr/2012.pdf
http://www.huka.hr/objekti/Kljucne_brojke_2012.pdf
Co nás v roce 2013 ještě na dálnicích čeká dle plánu uvedeného z roku 2012
http://www.huka.hr/objekti/izvjesca/hr/2012.pdf
http://www.huka.hr/objekti/Kljucne_brojke_2012.pdf
Co nás v roce 2013 ještě na dálnicích čeká dle plánu uvedeného z roku 2012