|
Právě je 21.1.2021 6:04:38
|
Zobrazit aktivní témata | Zobrazit nové příspěvky
Autor |
Zpráva |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
K 31.12.2013 zde bylo 1.288,5 km dálnic. Letos se měl zprovoznit 11 km úsek na dálnici A11, co se ale nestane, takže rozsah dálniční sítě se v roce 2014 nezmění. Není to první rok v posledních 10 letech, kdy se nic do provozu nedostává. Na druhou stranu, rozsah dálniční sítě je excelentní a hlavně se investují obrovské částky do modernizace, rekonstrukce a nové výstavby silnic I. třídy, kde se i nadále (již řadu let) komplexně vylepšují stovky km silnic ročně. Rovnoměrně se investuje do 3 lokalit (kromě tedy hl. města): Rijeka a okolí, Split a okolí a Osijek a okolí. Rovnoměrně dle náročnosti terénu a počtu obyvatel; Osijek je 4. největší město v zemi. Chorvatsko ještě kromě navýšených investic do silnic I. třídy více peněz investuje do rozvoje železniční infrastruktury a dopravy, kde je veliký investiční deficit. Z hlediska přístavů a námořní dopravy, tam se za 10 let investovalo státem 1 mld. € a jsou v realizaci další a další projekty a přibývají i soukromé přístavy s jachtami. Letiště jsou z větší části v soukromých rukou a i zde se výrazně modernizuje. Hlavním důvodem pro snížení tempa rozvoje dálniční sítě je nedostatek peněz zapříčiněný vysokým zadlužením až předlužením státních společností HAC a ARZ. O nic lépe na tom nejsou ani další státní dopravní podniky, ale situace v nich ještě takovou úroveň nedosáhla. Problém se vleče již z roku 2008, kdy se prvně oznámilo, že stát se zaručuje za úvěry, které budou směrovat na splátku aktuálních úvěrů a stav se zhoršil v roce 2009, kdy se vzali další úvěry na další výstavbu dálnic a tato již nebyla ničím krytá, tedy jenom státní zárukou, nikoliv ovšem příjmy HAC a ARZ. To je hlavní důvod, proč zpomalila realizace dálnice A5, protože stát nemá ani dost peněz na dofinancování projektu, proč zpomalil projekt realizace dálnice A11 a proč se dokonce A12 a A13 nateď změnili na rychlostní silnice, čímž se ještě snížil rozsah plánované délky dálniční sítě. Na druhou stranu zadefinoval se nový obchvat hlavního města a stanovilo se rozšíření dálnice mezi Záhřebem a Karlovacem na 2x3 jízdní pruhy. Dálnice A1 mezi Splitem a Dubrovnikem se odkládá a plánuje se dořešit napojení Dubrovniku až s financováním přes EU. Problém zadluženosti HAC a ARZ chce chorvatská vláda řešit formou koncesí, není to nic nové: koncesně fungujou třeba i dálnice na Istrii, ovšem tam již od počátku. I tak stále platí, klobouk dolů před rozsahem dálniční a silniční infrastruktury.  I když politicky se to nezvládá s rozumní mírou řešit. 
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
21.12.2014 23:40:49 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
V létě a i mimo léta je nutno se připravit na dluhší kolony a čekání, než tomu bylo doposud a to na všech hranicích. Důvod pochází z Bruselu. *EU se rozhodla zesílit informování a kontroly na vnějších hranicích Schengenu a taky na vnějších hranicích prostoru EU, tudíž to bude mít za následek hlavně: 1. systematičtější kontroly mezi SLO a HR 2. nový systém, který v praxi zajistí, že na hranicích HR- BiH kdokoliv projede, automaticky se vytypované osoby ukáží v dalších členských zemích, tudíž, že se vůbec v zemi EU objeví Důvodem je fakt, že právě v BiH je několik stovek osob napojených na Islámský Stát. Doteď odcházejí do Turecka a odsud dále do Sýrie, ale také se část může vracet.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
24.1.2015 19:39:42 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Vláda schválila investiční plán pro údržbu, opravy a výstavbu dálnic na rok 2015  *týká se jen HAC, tedy Hrvatske Autoceste (třeba i ARZ je čistě státní podnik) *financí mnoho není, celkové navýšení oproti r. 2014 je +20 mil. HRK *společnost se dostává do úsporního režimu téměř ve všem, aby byla vůbec schopna splácet těžké půjčky *celkem je v provozu přes HAC nyní 901,4 km a v plánu je letos odevzdat do provozu dalších 24,2 km, takže by se síť rozrostla na 925,6 km a to pouze přes hlavního provozovatele dálnic v zemi *v odkazu je rozpis peněz Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=18508Do provozu se má letos odevzdat následující (přes HAC):A5 Sredanci - st. hranice s BaH - 3,2 km A11 Jakuševec - Velika Gorica, jih - 10 km A11 Velika Gorica, jih - Lekenik - 11 km
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
21.2.2015 15:19:51 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Výstavba silnic a dálnic je zpomalená pro dluhy v dopravních společnostech (nejen silničně-dálničních), ale staví se i nadále v regionech obrovské projekty *region Splitu, ve kterém se staví silniční infrastruktura za 500 mil. € *region Rijeky, ve které se buduje i nadále obchvat na A7 a další navazující síti od přístavů po A7 *Bina Istra, řeší dostavění zbývajícíh částí na plný profil, je tam omeškání z časového hlediska, kdy to dostala do koncese, ale vše po domluvě se státem *Záhřeb: investice na hlavních komunikacích, na obchvatu A3, příprava rozšíření A1 ZG - Karlovac, příprava nového okruhu *Osijek: výstavba mostu Drava na A5 a navazující komunikace směrem na město a další okolní města tam probíhájí okruhy a výstavba rychlostních silnic *po celé zemi modernizace stovek km silnic I. třídy (probíhá od ukončení války díky podpoře úvěrů z EBRD atd.) *příprava a výstavba silničních obchvatů po celé zemi *i když to nevidět, mnoho úseků silnic a dálnic v provozu se ještě dostavuje: sází se zeleň, dokončují se elektroinstalační práce na prvích v okolí, upravuje se terén, budují se odpočívky Region Dubrovnik očekává velikou investici v napojení přes most Pelješac. Čeká se na vítěze na zhotovitele zbývající části od Osijeku po hranice s Maďarskem, na 1/2 profil. Připravuje se výstavba mostu Sáva na A5 směrem na Bosnu a Hercegovinu.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
12.6.2015 9:45:10 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
HAC a ARZ, hlavní státní dálniční společnosti vybrali na mýtném za 1. hlavní víkend na mýtném 41 mil. HRK (nárůst oproti roku 2014 o 2,4 mil. HRK anebo o +6,2%) a po dálnicích projelo 831.925 vozidel (nárůst oproti roku 2014 o 43.334 anebo o +5,5%).
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
24.7.2015 10:09:07 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
A je zde informace za další víkend, 24-26.7. *HAC s provozem 579.085 vybrali 29,6 mil. HRK bez DPH (+2,5% vozů a +0,2% na mýtném oproti r. 2014) *AZM s provozem 110.373 bez udání mýtného (-1,1%) *Bina Istra s provozem 101.607 bez udání mýtného (+5,7%) *data z ARZ nejsou k dispozici
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
29.7.2015 20:38:28 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
A je zde informace o vybraném mýtném za další, tedy uplynulý víkend již i na základě informací z dopravy ZDE a další příspěvek pod tím ukazovali, že půjde o veliký výběr *HAC s provozem 682.201 vozidel (+10,2% oproti r. 2014), vybrané mýto činí 35,3 mil. HRK (+8,4%) *ARZ s provozem 313.443 vozidel (+7,2%), mýto 15,3 mil. HRK (+13,1%) *AZM s provozem 122.029 vozidel (+6,3%), mýto neudáno *Bina Istra s provozem 102.934 vozidel bez dalších údajů Zdroj: http://www.ncs.hr/view.asp?v=10876Celkem tedy stát za víkend vydělal přímo na dálnicích od HAC a ARZ až 50,6 mil. HRK.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
6.8.2015 19:58:07 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Tato letní sezona je prozatím nejsilnější v historii. Za uplynulý víkend projelo na dálnicích ve správě HAC a ARZ téměř 1 mil. vozů. Proud vozů přibývá oproti posledním letem více na jih směrem na Dalmácii a to jak po A1, tak i po státních silnicích. Mnoho sjezdů z dálnic a ze silnic směrem ke konkrétním letoviskům je hlavně o víkendech a již i během dnů přeplněných. Kolony u Lučka jsou již i v pondělí, což je zcela neobvyklé a svědčí to o nárůstu turistů v zemi a část z nich se chce vyhnout víkendovému cestování.
Vzrostla přeprava u námořních linek, prozatím nejsou k dispozici čísla, ale mnoho trajektů jezdí i mimo víkendů mnohem častěji a mimo provozní řád, aby vůbec byla zachovaná plynulost dopravy a i zásobování.
Letiště ve Splitu hlásí za červenec nárůst cestujících oproti roku 2014 až o +11%.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
11.8.2015 22:28:10 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Víkend 14.8. - 16.8. z hlediska mýtného a provozu:* opět jde o rekordní víkend oproti minulosti*HAC: 629.371 vozidel (+4,6% oproti roku 2014), vybrané mýto 31,8 mil. HRK (+2,7%) *ARZ: 332.048 vozidel (+4,4%), mýto 17,4 mil. HRK (+2,9%) *AZM: 117.891 vozidel (+3,8%), mýto neudáno *Bina Istra: 107.217 vozidel (+0,02%), mýto neudáno HAC má celkově za prvních 7 měsíců 2015 vyšší provoz o +8% a mýtné o +6%.Čistě státní koncesionáři HAC a ARZ mají na mýtném 49,2 mil. HRK bez DPH. Ano a tedy stát má další peníze. 
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
18.8.2015 8:58:18 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
I když to nemá co dělat s dálnicemi, tak Chorvatsko po 50 letech jde stavět zcela novou železniční trať *postaví se 12,2 km dlouhá neelektrifikovaná jednokolejná trať Gradec - Sveti Ivan Žabno (u Bjelovaru nedaleko Záhřebu) *stavební náklady činí 203,4 mil. HRK, přičemž 85% financuje EU, 15% jsou národní zdroje Na rozvoj železnic směruje 7,5 mld. HRK. Plány jsou pro zlepšení příměstské dopravy u hlavního města. Další informace jsou pak po chorvatsky zde: http://mppi.hr/default.aspx?id=23910
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
28.8.2015 22:36:23 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Víkend 21.8. - 23.8. z hlediska mýtného a provozu:
*opět jde o rekordní víkend oproti minulosti *HAC: 569.731 vozidel (+8,7% oproti roku 2014), vybrané mýto 28,3 mil. HRK (+5%) *ARZ: 315.938 vozidel (+7,7%), mýto 16,8 mil. HRK (+5,2%) *AZM: 107.500 vozidel (+3%), mýto neudáno *Bina Istra: 96.435 vozidel (+3%), mýto neudáno a je to údaj jen za 22.8. a 23.8.
Tento víkend je tak výrazně silnější než ještě ten předtím z hlediska zájmu o dálniční infrastrukturu a dokládá to zvýšený zájem o turizmus, kdy mnoho lidí si rozmyslelo vyjet na dovolenou ze začátku, kdy tam byl obrovský nápor, ale ten přetrvává doposud.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
28.8.2015 22:42:46 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Výsledky provozu na silnicích v Chorvatsku za rok 2015, včetně srovnávní s rokem 2014 http://www.hrvatske-ceste.hr/UserDocsIm ... 202014.pdf*dokument je rozsáhlý, na úvod jsou informace o tom, co je co atd., následují tabulky a grafy *na některých silnicích je nárůst radikální a to už i z beztak kapacitně vyčerpaných komunikací *denní průměrný provoz se zvyšuje téměř všude Čtení si žádá alespoň 20 minut, koho by tedy zajímalo si prohlédnout nespočet údajů. 
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
29.8.2015 21:27:17 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Rekordní provoz na síti dálnic pod správou HAC *za prvních 8 měsíců je vybrané mýto 1,062 mld. HRK bez DPH (+8% oproti r. 2014) *po dálnicích projelo celkem 24,682 mil. vozidel (+5,65% oproti r. 2014)
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
10.9.2015 19:52:37 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Vláda schválila snížení výdajů pro HAC pro letošní rok:*i když je výběr na mýtném rekordní, tak je rekordní i zadlužení a vláda musí snižovat už i tak omezené finance pro HAC a to následovně: - kapitola výstavba a údržba (větší) bude mít 460,6 mil. HRK, tudíž pokles o 164,2 mil. HRK anebo o -26,3% (oproti plánu schválenému v 02/2015 pro letošní rok) - kapitola běžná údržba se redukuje ze 121,3 mil. HRK na 111,045 mil. HRK, tedy pokles o -8,5% anebo o 10,255 mil. HRK Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=23964Může si Chorvatsko pomalu nechat zdát větší a nové dálniční projekty. Bez spolufinancování s EU se to nedá vůbec a i na spolufinancování za chvilku nezůstane ani kuna. 
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
1.10.2015 20:00:08 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
I když to nesouvisí s dálnicemi, tak Jadrolinija (největší chorvatský přepravce v osobní námořní dopravě) plánuje obnovu flotily v hodnotě 281 mil. € *v současnosti má flotila 50 plavidel, které mají v průměru 28,5 let *obnova bude trvat až do roku 2027 *stáhne se 32 dosluhujících plavidel a nahradí je 26 nových *poslední veliká investice byla v roce 2014, kdy Jadrolinija obstarala 4 nové trajekty stejného typu (Kornati, Mljet, Brač a Krk) s kapacitou 616 cestujících a 145 vozidel *po dokončení modernizace bude mít flotila 44 plavidel s kapacitou 34.377 cestujících a 4.710 vozidel (nyní je to 31.377 cestujících a 4.710 vozidel) *první lodě budou v roce 2016 a nahradí trajekty: Liburnija (1965), Marko Polo (1972) a Dubrovnik (1979), následuje výměna Tijat (1955), Postira (1963) a Premuda (1957), co jsou 3 nejstarší lodě ve flotile, dále budou následovat nové katamarány a trajekty na delší vzdálenosti *Jadrolinija celkem provozuje 34 z 51 státních trajektových, rychlých lodních a klasických lodních linek, podíl na přepravě osob je 85% a na přepravě vozidel 88% *od 1.1.2017 se osobní námořní doprava bude liberalizovat Zdroj: http://www.novilist.hr/
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
10.10.2015 20:04:21 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Při cestování sem doporučuju i nadále sledovat HAK, konkrétně http://www.hak.hr/info/stanje-na-cestama/ a odsledovat si nalevo stav na hranicích a i pak i další uzavírky a podobně. Situace je kvůli utečencům nestabilní tak se SLO jak i se Srbskem a Maďarskem.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
26.10.2015 23:02:36 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
23.12.2015 13:35:58 |
|
 |
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6328 Bydliště: Ostrava a okolí
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Co je pravdy na tom, že mimo sezónu jsou některé dálnice uzavřené?
_________________ R48 -> D48 se podařilo!
|
9.1.2016 14:31:48 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Dálnice nikoliv, nanejvýš některé sjezdy a část odpočívek.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
9.1.2016 17:47:28 |
|
 |
dvs
Příspěvky: 3516
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Honey72 píše: Nemám tabulky, abych porovnal. Ale zdá se mi, že když tady dám 1500 Kč a mohu neomezeně brázdit naše dálnice po celý rok, ale v Chorvatsku jen za cestu do Ploče a zpátky zaplatím 2000 Kč, což je vzdálenost jako z Rozvadova do Bohumína a zpátky, je to pro českého řidiče ukrutný rozdíl a neměl by moc brblat  Zase je pravda, že Chorvati na mýtném vyberou hodně, ale jen v letní sezóně. V zimě je to dálnice duchů. Tržby z mýta jsou řádově v Chrovatsku 2mld HRK = cca 7mld Kč (např. 1,9 mld. HRK dle tohoto příspěvku viewtopic.php?p=100035#p100035) v ČR je příjem hodně hrubě cca 14mld. Jenom za dálniční známky tj. osobáky cca 4mld a cca 10 mld na mýto pro náklaďáky nad 3,5t http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1114987https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektroni ... %C4%8CeskuPřitom rozsah té sítě je řádově srovnatelný 1200km.
|
9.1.2016 18:35:22 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14763 Bydliště: EU
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
To záleží jak to počítáte, počkal bych na data za rok 2015, ale zas Bina Istra a ARZ je často ani neposkytují a to máte další zdroje.  Tedy i kdyby je nezahrnete pak ani nesmíte tu síť těch společností. A dál záleží jestli s DPH anebo bez ní. Vždyť to je další zdroj peněz. Jenže HAC/ARZ jsou jakožto akciové společnosti, uvádí to bez DPH, což je příjem v čistém pro stát. To je další "maličkost". Ale nepochybně ten výběr bude vyšší v ČR, logicky vzhledem na polohu. Jen bych neřekl, že 2x tolik.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte takhle to začalo
|
9.1.2016 23:14:44 |
|
 |
jkjk
Příspěvky: 9
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Dle udaju chorvatske asociace dálničních spolenčostí (kde jsou všichni) tito vybraly (bez DPH) v roce 2014 na mýtu 297 mil. EUR (HAC 154, ATZ 66, AZM 26 a Bin Istra 22). Průměrné AADT 22,195 Bin Istra, 16,700 ARZ, 15,711 AZM a 12,165 HAC; podíl nákladních vozů pouze 11,5 %.
V ČR v roce 2014 hrubý příjem z mýta 8,7 mld. Kč (zahraniční dopravci 45%; zahrnuje i některé zpoplatněné jedničky), z dálničních známek 4,9 mld. Kč, celkem tedy 13,6 mld. Kč. Podíl nákladních vozů běžně 20-50%.
Dvojnásobek to tedy není a skladba provozu v obou státech je velmi rozdílná, těžko tedy porovnávat.
|
12.1.2016 6:16:20 |
|
 |
Honey72
Příspěvky: 2882 Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Nebýt letních turistů, tak by Chorvaté ani neměli dálnice pro koho stavět. S tou intenzitou by jim úplně stačily moderní silnice. Je vidět, že Chorvatsko moc není tranzitní zemí. Tedy pokud vynechám uprchlíky 
_________________ 82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020
|
12.1.2016 12:45:46 |
|
 |
Filip
Příspěvky: 27
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Chorvatsko by bylo tranzitní zemí, kdyby dálnice z Ploče pokračovala na Dubrovník, Černou Horu, Albánii až do Řecka. Taková cesta by i pro mě byla kratší do Řecka než to objíždět přes Srbsko.
|
12.1.2016 15:38:08 |
|
 |
JirkaS
Příspěvky: 2755
|
 Re: Chorvatsko všeobecně
Vzhledem k terénu by se taková dálnice asi hned tak nezaplatila.
|
12.1.2016 17:16:48 |
|
|
Zobrazit aktivní témata | Zobrazit nové příspěvky
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|