Re: Chorvatsko všeobecně
Napsal: 27.7.2017 9:03:11
Připravuje se výstavba nového mostního spojení, které propojí HR dálnici A3 a dálnici v Bosně a Hercegovině na Banju Luku.
začátek výstavby se připravuje pro rok 2018 (ale to je hodně optimistické)
je to 1 ze 4 priorit infrastruktury v rámci HR a BiH na 4 roční období: https://www.klix.ba/vijesti/bih/most-ko ... /170629057 a HR hodlá 85% nákladů proplatit přes fondy EU
vizualizace propojení:
Je to ale spíše jen politicky prezentované v samotném Chorvatsku. Náklady na most budou cca. 32 mil. €, ale napojení na HR straně si vyžádá dle odhadů dalších cca. 60 mil. € a není jisté z čeho by to Chorvatsko zaplatilo. Je to sice napojení Banja Luka na evropskou dálniční síť, ale z hlediska evropských koridorů není toto spojení zapracované a EU financuje koridor Vc a není žádoucí, aby tady bylo další napojení, i když ale zase dálnice dovedená z Banja Luka až po hranice s Chorvatskem a na dohled dálnice A3 je logická požadavka nutnosti propojení. Bosna a Hercegovina jako celek spíš umožňuje financování dálnice Banja Luka - napojení na koridor na Vc, kde je ale problémem realizace Vc na území Bosny ...
Náklady na úsek od mostu Stara Gradiška po Okučani (A3) jsou dle cenových relací HAC na úrovni 64,5 mil. €. Náklady na most se mají rozdělit 50/50 mezi oba státy.
začátek výstavby se připravuje pro rok 2018 (ale to je hodně optimistické)
je to 1 ze 4 priorit infrastruktury v rámci HR a BiH na 4 roční období: https://www.klix.ba/vijesti/bih/most-ko ... /170629057 a HR hodlá 85% nákladů proplatit přes fondy EU
vizualizace propojení:
Je to ale spíše jen politicky prezentované v samotném Chorvatsku. Náklady na most budou cca. 32 mil. €, ale napojení na HR straně si vyžádá dle odhadů dalších cca. 60 mil. € a není jisté z čeho by to Chorvatsko zaplatilo. Je to sice napojení Banja Luka na evropskou dálniční síť, ale z hlediska evropských koridorů není toto spojení zapracované a EU financuje koridor Vc a není žádoucí, aby tady bylo další napojení, i když ale zase dálnice dovedená z Banja Luka až po hranice s Chorvatskem a na dohled dálnice A3 je logická požadavka nutnosti propojení. Bosna a Hercegovina jako celek spíš umožňuje financování dálnice Banja Luka - napojení na koridor na Vc, kde je ale problémem realizace Vc na území Bosny ...
Náklady na úsek od mostu Stara Gradiška po Okučani (A3) jsou dle cenových relací HAC na úrovni 64,5 mil. €. Náklady na most se mají rozdělit 50/50 mezi oba státy.