České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Chorvatsko všeobecně
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=119&t=32
Stránka 16 z 18

Autor:  Diaľničiar [ 18.5.2019 19:11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Dopravní intenzity za rok 2018

dálniční síť: https://i.imgur.com/XQDnfpP.jpg

státní a župní silnice: https://i.imgur.com/1jJ0RH1.jpg

https://hrvatske-ceste.hr/hr/stranice/p ... je-prometa
https://hrvatske-ceste.hr/uploads/docum ... DP2018.pdf

Autor:  Diaľničiar [ 28.5.2019 16:17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Chorvatsko popadlo dech v rozvoji dopravní infrastrukturě a na řade je další větší investiční vlna :arrow:

*rozdíl oproti minulosti je kombinace vícero pilířů financování, všechny najednou
*dopravní projekty se financují z EU fondů, vícero z nich, z koncesí, z PPP, ze státních zdrojů, z úvěrů
*Chorvatsko má dobré dálnice - ale budují a připravují se další části
*Chorvatsko má dobré státní silnice - ale jejich parametry se lokálně neustále zlepšují
*Chorvatsko má v horším stavu železniční infrastrukturu - ale masivně se začíná podporovat
*Chorvatsko má dobrou námořní infrastrukturu - ale neustále jí pozvedává na lepší úroveň
*Chorvatsko má průměrný stav letecké infrastruktury - hlavní letiště prochází velikými investicemi
*důležitým momentem pro vytvoření lepších podmínek pro nové investice je stabilizace silničního sektoru a celé reformy v něm, co dopomohlo i ke stabilizaci veřejných zdrojů

v realizaci například:
*železniční tratě: Dugo Selo - Križevci, Zabok - Zaprešić, Gradec - Sveti Ivan Žabno
*největší silniční projekt: most Pelješac
*dálniční investice u Bina Istra ve výši 160 mil. €
*dálniční investice státu na A5
*silniční výstavba u Zagorju, přes Krapine na hranice se SLO

před zahájením veliká silniční investice: rychlostní tah Solin - Omiš, podúsek Split - Omiš - 300 mil. €

v přípravách finišuje plán výstavby na most Sáva u Staré Gradišky a odsud výstavba dálnice, ale staví se i mosty na A5 a připravuje úsek směrem na H

jeden z velikých projektů bude koridor Rijeka - Maďarsko, co má význam jak pro námořní dopravu tak i pro železnicu a již nejen silniční tahy v této osi

letiště v Záhřebe, Splitě i Dubrovniku se masivně rozvíjejí a veliké investice jsou připravené i dále: pro Zadar, Pulu a Rijeku

s Čínou se připravují investice do přístavů; snahou bude dostat HR přístavy na mapu obchodu co se s čínskou investicí v tomto segmentu povede zrealizovat

v následujících 4 letech se dostane na železniční síť 9,3 mld. HRK, z čeho 60% jde z EU

i když se plánuje zapojit Čínu do projektů, tak zůstane tlak na zachování standardů EU

tolik investiční summit do dopravní infrastruktury HR, v Záhřebu

http://mppi.hr/default.aspx?id=43196

Autor:  Diaľničiar [ 14.6.2019 13:37:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Nezapomeňte, od 15.6. se zvedá mýto pro 90% vozidel. Jde o letní přirážku, která se realizuje z důvodu zajištění maximálního výnosu z provozu na zlepšení finanční situace dálničních podniků. Léto se podílí na intenzitách až 40% za celý rok. Na některých dálnicích je provoz 3x větší.

V roce 2018 projelo po síti dálnic pod firmami HAC a ARZ celkem 58,5 mil. vozidel, tedy o +5% oproti roku 2017.

Z celé dálniční sítě 1313,8 km se navýšení týká 1112,8 km.

Mýtné se zvedne znovu o 10% a týká se to kategorií I.A, I. a II., III. a IV. Systém se nemění proti minulosti nijak.

V roce 2018 se na mýtném za HAC a ARZ vybralo 2,87 mld. HRK bez DPH, což je o +6% více než v roce 2017.


A dále, ministerstvo vnitra začalo obstarávat 59 systémů kombinace radaru a kamery, s cílem zajistit úsekové měření na asi 1000 km rozsahu dálniční sítě. Plně funkční má být systém v roce 2020. Prozatím se již testuje 1 z nich. Bude se jednat o úseky, kde je 130 km/h ale se vstupem do tunelů nebo na viadukty, je výslovně snížená MPR na 100 km/h, co téměř nikdo nedodržuje. Již od tohoto momentu bude vozidlo sesnímané. Hlavním cílem je zvýšit bezpečnost silničního provozu na dálniční síti.

Autor:  Diaľničiar [ 14.6.2019 14:40:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Dále,
Diaľničiar píše:
Chorvatsko vydalo stavební povolení na výstavbu mostu Gradiška ponad řeku Sáva. Jde o sledovanou stavbu nového spojení mezi HR a BiH, stačí si to vyhledat jak v tomto vlákně tak i v rámci BiH. HR zaplatí cca. 70 mil. € za most i rychlostní silnici v napojení na dálniční síť, což je odhad. Most bude stát asi 23,5 mil. €, ale náklady si rozdělí státy napolovinu. EK v minulém roce uvolnila na most grant ve výši 6,8 mil. €. HR spolupracuje v tomto projektu velmi úzce s firmou Autoputevi a most mají postavit firmy Duro Dakovic Montaza, Zagreb Montaza a Integral Inzinjering. O 2 příspěvky výše k tomu zasedala vláda.
Takže po dohodě BiH a HR postaví most nejlevnější seskupení uchazečů: Integral inženjeringa, Đuro Đaković montaže a Zagreb montaže s cenovou nabídkou 19,5 mil. €. Ostatní uchazeči mají nabídky ve výši 33,2 a 36,9 mil. €. První odhad byl ve výši 30 mil. €, poté byl zredukovaný.

Rovným dílem most zafinancují oba státy. :idea:

Most se může začít stavět na podzim a hotovo má být do 30 měsíců od zahájení prací. Od mostu po Banja Luka je již dálnice hotová a aby byla souvislá i na chorvatské straně, tak ještě zbývá postavit 9,5 km po dálnici A3. Na přípravách již Chorvatsko pracuje.

Tady je více informací:
viewtopic.php?p=150442#p150442
viewtopic.php?p=172640#p172640

Autor:  Diaľničiar [ 5.7.2019 12:19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Diaľničiar píše:
Chorvatsko na podzim 2018 vyhlásilo tendr za více než 250 mil. HRK na nákup 94 hasičských vozidel pro všechny župy a veliká města, vícero typů. Je to největší tendr tohoto typu za uplynulých 15 let. Až 85% proplatí EU. Politici a vláda se snaží zesilnit financování techniky a výbavu po posledních katastrofálních lesních požárech v zemi.
Vozidla převážně značek Man a Mercedes jsou již rozmístněné. :idea: Vláda přislíbila regionům další finance do této oblasti.

Dále pak vývoj v procesu schvalování nových sankcí za prohrešky na silnicích: viewtopic.php?p=191191#p191191 .

Autor:  Diaľničiar [ 5.7.2019 20:13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

CROATIA NATIONAL REPORT ON MOTORWAYS 2018

zdroj: ASECAP
Příloha:
100.JPG
100.JPG [ 72.33 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
101.JPG
101.JPG [ 63.45 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
102.JPG
102.JPG [ 69.05 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
103.JPG
103.JPG [ 59.41 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
104.JPG
104.JPG [ 34.91 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
105.JPG
105.JPG [ 116.46 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
106.JPG
106.JPG [ 42.65 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
107.JPG
107.JPG [ 86.6 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
108.JPG
108.JPG [ 107.26 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
109.JPG
109.JPG [ 88.99 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
110.JPG
110.JPG [ 72.4 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
111.JPG
111.JPG [ 82.41 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Příloha:
112.JPG
112.JPG [ 99.76 KiB | Zobrazeno 10104 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 7.7.2019 21:17:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Došlo k přejměnování (již opakovaně) ministerstva dopravy: zpátky na MMPI ovšem i se skratkou .gov, čímž se stalo to, že většina zdrojových odkazů definitivně padla. Vysvětleno i v úvodním příspěvku tohoto vlákna. :idea:

Autor:  Diaľničiar [ 19.7.2019 11:13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

HR a SLO se dohadují na opravě/výstavbě hraničního silničního mostu Kaštel (HR) - Dragonja. Tato spolupráce se začala v roce 2018 a teď se domluvil postup nevyhnutní opravy tohoto mostu pro osobní a nákladní silniční provoz. Jeho stav je špatný, čímž se snižuje jeho nosnost. Náklady na opravu se odhadují na 5 mil. HRK, přičemž HR vynaloží 50% podíl. Financování potrvá až do roku 2023, přičmž se začne v roce 2020.

Zdroj: https://mmpi.gov.hr/vlada-rh-usvojen-pr ... onja/20716


Dále (sledovaná stavba), byla podepsaná smlouva o výstavbu 1. fáze rychlostního tahu Okučani - hranice s Bosnou a Hercegovinou (řeka Sáva, Gradiška). Jde o náklady ve výši 19,5 mil. € a týká se jak mostního objektu tak navazující silnice. 1. dohoda tohoto projektu vznikla ještě v roce 2011.

Prezentace vizualizací: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/doku ... 6-7_19.pdf

Video kanál: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... fDEHGVFcMs

Zdroje: https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpisan- ... iske/20713


A uplynulý víkend projelo po dálnicích o 27000 vozidel méně než v roce 2018 ve stejném čase. Vybralo se i méně na mýtném.

Autor:  Diaľničiar [ 19.7.2019 15:25:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

K Jadranu na baterky

16. 7. 2019 | Zdroj: CzechTrade

Země: HR - Chorvatsko, SI - Slovinsko

Současně se zprovozněním šesnácti dobíjecích stanic pro elektromobily na chorvatských dálnicích státní firma HEP představila projekt nazvaný "S firmou HEP na elektřinu od hranice k Jaderskému moři".

Tímto počinem se Chorvatsko dostalo na mapu elektromobility a začlenilo do sítě dobíjecích stanic na transevropské dopravní síti. Předseda představenstva Frane Barbarić při slavnostním zprovoznění stanic uvedl, že se nyní zahraniční hosté mohou bez potíží dostat svým vozem na elektrický pohon do kterékoli turistické destinace na Jadranu.

Z 16 dobíjecích stanic jich 12 bylo postaveno ve spolupráci s ropnou společností INA a nacházejí se na dálnicích vedoucích k Jadranu, a to v rámci čerpacích stanic Ljubeščica, Vukova Gorica, Brinje, Lepenica Sjever, Sesvetski Kraljevec a dvakát v Goričanu. Ostatní čtyři dobíjecí stanice se nacházejí v obcích Vrbovsko, Čavle, Delnice a Fužine, v bezprostřední blízkosti dálnice.

Projekt byl spolufinancován z fondů EU. Po ukončení tohoto projektu a spolu s již instalovanými stanicemi ve městěch bude společnost HEP disponovat více než stovkou dobíjecích stanic.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Záhřeb.
Zdroj: novac.hr

Zdroj: www.businessinfo.cz

Autor:  Diaľničiar [ 4.8.2019 17:54:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Stav hospodářství a hospodářské cíle:

*v první řadě Chorvatsko nedávno ohlásilo, že udělá všechno, aby přijalo měnu euro
*rozpočet na rok 2020 má být deficitní: -2,7 mld. HRK (-365 mil. €)
- příjmy ve výši 141,6 mld. HRK
- výdaje 144,3 mld. HRK
*růst HDP má být +2,5% (letos 2,8% a v letech 2021-2022 má být 2,4%)
- i nadále bude mít na to vliv hlavně domácí spotřeba a dopyt
*rozpočtový deficit má být ve výši -0,2%, další roky přebytek +0,2% v 2021 a +0,6% v 2022
*inflace na úrovni 1-1,5% ale min. 1%
*státní dluh bude klesat o -3% do 2022, kdy dosáhne 61,9% HDP
- tempo snižování bude 4x rychlejší než říká Pakt stability a růstu, který je nutno dodržet pro proces zavádění eura

Nezaměstnanost byla v 05/2019 na úrovni 7%. HDP v tomto roce bude na vyšší úrovni, než od začátku krize před vyše dekádou. Celkově vzrostlo za poslední 3 roky v absolutním vyjádření o 20%. I státní dluh, který v roce 2015 činil ještě hodnotu 84% byl v roce 2018 na úrovni 74%.

Chorvatsko omezilo razantně sociální a další výdaje, s čím samozřejmě souvisí i zhoršení dostupnosti zdravotnických služeb a další nepříjemné jevy. K omezení došlo i na úrovni velikých investicí, s čím souvisí transformace zadlužení silničních podniků za miliardy € a další miliardy se snižují formou investicí, které se vážou více na EU fondy než na nové úvěry. Tím se pročistil stavební trh napojený na politiku. Bohužel pro zhoršení životních nákladů pokračuje zrychlená emigrace, počet obyvatel atakuje již jen 4 miliony. Obyvatelstvo navíc stárne. Stejné jevy jsou všude kolem na J a V.

Státní instituce tady zavádějí řadu let nové poplatky a daně. Zvyšují se po delší době docela razantně různé poplatky za úřední výkony atd. Více se dbá na placení daní z turizmu a celém spektru fungování služeb v něm.

Z hlediska rozvoje dopravní infrastruktury pokračují stále veliké investice ve všech segmentech: dálnice (staví se A5, dostavuje A8 na plný profil mimo tunelu Učka, probíhají menší a větší investice na A1, A3, A4, A6), silnice (obchvaty, opravy a výstavba od Slavónie přes Záhřeb po Istrii, ale i region Dalmácie a Dubrovniku), železnice (modernizace tratí), letiště (ve vícero městech), přístavy (ve vícero městech), maríny (ve vícero lokalitách). Není to tak, že by všechno bylo hotové, ale z velké části to v těch segmentech hotové je a rovnoměrně se podporují všechny regiony a typy dopravy v nich.

Pro rok 2019 mají být příjmy ve výši 136,1 a výdaje ve výši 140,3 mld. HRK, tedy s deficitem na úrovni -4,2 mld. HRK nebo -568 mil. €.

Chorvatsko je značně závislé na cestovním ruchu. Za rok 2018 se podílelo toto odvětví na hospodářství až 10,1 mld. €, meziroční nárůst činil +0,6 mld. €. Zájem o Chorvatsko se zvyšuje i mimo hlavní letní sezonu. Pokud by se zahrnul i podíl domácího turizmu, tak sektor činí hodnoty 12 mld. €. V roce 2016 byla tato celková hodnota na úrovni 10,4 mld. € s podílem na HDP ve výši 16,9% HDP. Poslední 2 roky již nemá stát ani dostatek pracovních sil, takže se pracovní síla dováží ze zvyšku států na Balkáně.

Připravuje se komplexní daňová reforma a pro podporu turizmu se připravuje nové zdanění, na potraviny a nápoje má být taxa 13% DPH. Došlo by ke zlevnění tovarů, protože Chorvatsko má nálepku země s vysokými cenami těchto komodit a brzdí to růst restauračních služeb a obchodů s místní produkcí. Mimo to se připravuje celková reklasifikace počtu *, nové hodnocení této kvality a náležitého zdanění těchto kategorií. Je to hodně diskutovaná téma řadu let. Velká část různých nepřímých daní tvoří podstatu financování vedlejších aktivit v cestovním ruchu a pro samosprávy, které zas mají i zvýšené výdaje související s příchodem takového množstva lidí.

Autor:  Diaľničiar [ 8.8.2019 15:18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Provoz za 1. víkend srpna byl vyšší než v roce 2018.

HAC + ARZ: 1,22 mil. vozidel (+2%), 69,6 mil. HRK bez DPH se vybralo na mýtném (+2,3%)
AZM: 118.104 vozidel (+4,7%)


HAC zavádí další dopravní novinku. Technologie upozorní na nutnost dodržovat 2s rozestup na dálnicích. Trend, se kterými bojuje vícero států EU. Pokuta 2000 HRK za nedodržování. Rozestup 1s pak platí v koloně. Značení bude nainstalované na nehodových úsecích dálniční sítě. Novela zákona o provozu platí od 1.8., psal jsem o tom vícekrát.


Obrázek

Autor:  Diaľničiar [ 9.8.2019 17:50:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Provoz a výběr mýta za prvních 7 měsíců 2019:

*35,572 mil. vozidel projelo po dálnících v režii HAC a ARZ (+5% oproti r. 2018)
*vybralo se na nich mýto ve výši 1,7 mld. HRK (+4,3%)

Zdroj: http://www.glas-slavonije.hr/407321/4/S ... i-12-posto

Autor:  Diaľničiar [ 14.8.2019 15:30:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

V Chorvatsku je i dle statistik o něco méně ubytovaných turistů, alespoň prozatím za 07/2019. Tento měsíc stagnoval i provoz, ale závěr to vylepšil. Srpen se dopravně zvedl. Nedá se donekonečna očekávat jen růst všeho. Ale Chorvatsko ani nepočítá. Turizmus již naráží na nedostatek pracovní síly a i když probíhá expanze všech ubytovacích kapacit, tak se začíná zaměřovat na lepší služby.

Dále, dálniční statistika provozu za víkend 9.-11.8.:

HAC a ARZ, tedy výhradně státní dálniční síť zaznamenala výnos na mýtném ve výši 52,2 mil. HRK bez DPH (+1% oproti r. 2018). Po jejich dálniční síti projelo 932.571 vozidel (+1,5%).

Bina Istra (A8, A9) zaznamenala pokles provozu a to o -0,2% na 166.387 vozidel.

Na síti dálnic HAC a ARZ projelo celkem od 5.8. do 11.8. až 1,94 mil. vozidel (+2%) a vybralo se mýtné ve výši 108,2 mil. HRK bez DPH (+3%).

Autor:  Country [ 19.8.2019 20:58:21 ]
Předmět příspěvku:  Cesta přes Mali Alan

Asi to sem nepatří, ale mám dotaz, jak to vypadá s cestou přes sedlo Mali Alan - je pořád ještě prašná jako na googlích fotkách z roku 2011 https://goo.gl/maps/kQKtgVu3cSQv48rK6
nebo už ji za těch pár let stačili vyasfaltovat v celé délce ?
Víte to někdo ?
Díky.

Autor:  Honey72 [ 20.8.2019 7:06:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Obávám se, že asfalt tam asi nebude, což je na jednu stranu k něčemu dobré. Hodně řidičů to odrazuje a není tam proto tolik nacpáno :-) I když prašná cesta vypadá na první pohled nesjízdná, není to žádná polňačka nebo trasa pro off routy korytem africké řeky :-) Dalo se tam normálně jet klasickým autem, střídavě bez kamínků, občas jako u nás jízda po čerstvém živičném postřiku.

Autor:  Diaľničiar [ 20.8.2019 16:35:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

našel jsem pouze takhle: z 2016/2017 a alespoň se může každý podívat

https://www.jutarnji.hr/life/putovanja/ ... i/4703069/


Autor:  Honey72 [ 20.8.2019 16:47:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Na druhou stranu to je prostě zážitek už jízda po takové cestě :-)

Autor:  Diaľničiar [ 20.8.2019 17:53:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Dálniční provoz o víkendu 16.8. - 18.8. oproti víkendu z roku 2018 výrazně vzrostl

*HAC a ARZ: +4,9% vozidel na 961.065 a +4,02% mýtného na 50,85 mil. HRK bez DPH
*Bina Istra: +4,22% vozidel na 175.835
*AZM: +5,98% na 115.676 vozidel

Autor:  Country [ 20.8.2019 19:17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Honey72 píše:
Obávám se, že asfalt tam asi nebude, což je na jednu stranu k něčemu dobré. Hodně řidičů to odrazuje a není tam proto tolik nacpáno :-) I když prašná cesta vypadá na první pohled nesjízdná, není to žádná polňačka nebo trasa pro off routy korytem africké řeky :-) Dalo se tam normálně jet klasickým autem, střídavě bez kamínků, občas jako u nás jízda po čerstvém živičném postřiku.

Diaľničiar píše:
našel jsem pouze takhle: z 2016/2017 a alespoň se může každý podívat

https://www.jutarnji.hr/life/putovanja/ ... i/4703069/



Díky Vám oběma za reakce, taky mě mohlo napadnout, že na YouTube to bude
Projel jsem to před cca 10 roky, a doufal jsem, že tu cestu od té doby třeba trošku vylepšili .... ale z toho videa se zdá, že z té strany od Obrovace je to v horším stavu, než tehdy.
A zážitek to bezesporu byl !

Autor:  Diaľničiar [ 20.8.2019 19:39:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

tady je k tomu třeba debata, ale z r. 2011
https://www.chorvatsko-forum.cz/forum/v ... i-rok.html

nenašel jsem větší investici na této silnici, za přispění chorvatské vlády a tím pádem nepředpokládám zlepšení stavu; nechce se mi prohledávat investiční akce žup, ale nepředpokládám, že by se tam provedla větší stavební aktivita, protože župy mají co dělat obnovovat vozovky na starších silnicích prvního významu a ne sekundárního a věnují se spíše celoročně sjízdným silnicím ve více obydlených územích, kde není alternativa provozu

další cestovatelský link je zde: https://www.jutarnji.hr/autoklub/putopi ... a/2037258/

lépe popsaná tato trasa je pak v rámci dokumentu, který se věnuje takovým silnicím, že ještě existují a opisuje se různý rozvoj ...
https://bib.irb.hr/datoteka/925226.14_LEGAC_PILKO.pdf
str. 245 opisuje poslední opravy a jak mají probíhat nové

závěr materiálu klasifikuje silnici Majstorska cesta Obrovac – Podprag – M. Alan (1044 m n.v.) – Sv. Rok jako silnici s vysokým potenciálem - pro osobní dopravu ve vztahu k turistice, nádherným scenériím a má se tak opravovat s autentickými materiály atd. asfalt tady byl v roce 1970 a tam kde je tak je snaha jej udržovat ... nechce se mi to všechno překládat :D

vzhledem tedy k významu se uvažuje o zapojení EU fondů do obnovy silnice :idea: společně s regionálními institucemi a orgány ...

Autor:  Diaľničiar [ 27.8.2019 15:01:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Dálniční provoz o víkendu 23.8. - 25.8. znovu vzrostl oproti roku 2018

*HAC a ARZ: po jejich dálnicích projelo 873.585 vozidel (+6,9%) a na mýtě se vybralo 46,4 mil. HRK bez DPH (+4,8%)
*Bina Istra: 157.086 vozidel (+4,58%)
*AZM: 108.083 vozidel (+3,2%)

Autor:  Diaľničiar [ 30.8.2019 19:45:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně


Autor:  Diaľničiar [ 14.9.2019 17:39:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Nové dálniční trendy, výsledky z provozu a mýtného letošním rokem :arrow:

*nejmenší provoz: úterý; 9,48% podíl na dopravě
*nejlepší čas na cestovní k moři i od něj: úterý, středa, čtvrtek
*nejvytíženější den pro cestování: sobota
*druhý nejvytíženější den: pondělí (po minulé roky neděle)

na základě stoupajícího provozu se analyzovalo poslední období a vyšlo následovní:

*letní sezona 2014, kde letní provoz činil na víkendy s podílem 41,23%
*to samé rokem 2018 to klesá na 36,29%
*letošním rokem to stoupá na 36,69% :arrow: tedy 5% cestuje od pondělí do pátku a proto se to posunulo na pondělí a již není samotný víkend rozhodující

*samotné pondělí pak v roce 2014 činilo podíl na dopravě ve výši 11,82%
*to samé v roce 2018 již 14,49%
*aktuálně to stoupá na 16,72%

*hlavním dnem, kterým je sobota je podíl v roce 2014 na úrovni 23,63%
*v roce 2018 to klesá na 19,02%, ale stoupá na hodnotu 20,15%

Mýto a jeho výběr, prozatimní údaje:

*HAC a ARZ - v roce 2018 projelo 58,5 mil. vozidel a vybralo se 2,87 mld. HRK, což je nárůst provozu oproti roku 2017 o +5% a mýtného o +6%
*prozatímní nárůst je v roce 2019 oproti roku na 2018 na cca. stejné úrovni

*na všech dálnicích, tedy i na ARZ a Bina Istra pak projelo celkem 82,6 mil. vozidel za rok 2018 a to je o +3,39% více oproti r. 2017

Dále, stav provozu a výběru mýta za víkend z přelomu 8. a 9. měsíce, od 3.8. do 2.9.:

*za tento víkend oproti roku 2018 projelo o +10,5% více vozidel (HAC a ARZ: 807,5 tis. vozidel)
*tato vozidla se na síti HAC a ARZ podílejí pak na mýtném ve výši 43,7 mil. HRK bez DPH (+7,5%)
*na síti Bina Istra projelo 146,6 tis. vozidel (+6,5%)
*na dálnici A2 ve správě AZM projelo 106,6 tis. vozidel (+9%)

Důležitý postřeh na závěr: dálniční provozovatelé neočekávají v dalších letech další zásadní nárůst provozu o víkendech. :idea: Tento podíl sice stoupá, ale provoz se zvyšuje v pondělí a pátek.

Autor:  Diaľničiar [ 18.9.2019 15:25:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

Mýto a provoz v letním období na dálnicích pod HAC/ARZ; 15.6. - 15.9. :arrow:

*z hlediska provozu projelo po čistě státních dálnicích 22,365 mil. vozidel
- oproti r. 2018 to je nárůst o 0,82 mil. nebo +3,81%
*tato vozidla platí mýtné ve výšu 1,219 mld. HRK bez DPH (cca. 165 mil. €)
- oproti r. 2018 to je nárůst o +3,08%

Od začátku roku do 15.9. se pak celkově zvýšil objem provozu o +4,85% a příjem na mýtném se zvětšil o +4,64%. Až takový nárůst očekáván nebyl, naopak se čekala mírná letní stagnace, jen nepatrný nárůst pak v rámci mimosezónního období.

Autor:  Diaľničiar [ 17.10.2019 20:02:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chorvatsko všeobecně

HAC na dálnici A4 osadil 3D horizontální dopravní značení, které se používá i v Rakousku, ale plánuje to postupně osázet i na dalších dálnicích po celé zemi. Souvisí s dodržováním odestupů mezi vozidly a zvyšuje vnímavost kritických částí vozovek.
Příloha:
Poznámka: zdroj: portál HAC
Popovec 3D signalizacija 1.jpg
Popovec 3D signalizacija 1.jpg [ 157.69 KiB | Zobrazeno 9249 krát ]

Obrázek

https://ncs.hr/vijest/hac-predstavio-3d ... s-austrija

Stránka 16 z 18 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/