Právě je 17.9.2019 13:38:40




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 416 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Další
 Chorvatsko všeobecně 
Autor Zpráva
Online
 

Příspěvky: 250
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
martin píše:
Jak teď na to koukám a srovnávám to s intenzitami, tak Chorvati buď nevědí co s penězi nebo nemají rozum. A11, A12, A13 nebo A5 proč? Čtyři dálnice do Maďarska? My máme problém s jednou dálnicí z Brna do Vidně a tady budou hned čtyři? Jako "beton lobby" by se mi to líbilo, ale to už je fantasmagorie.


Proč fantasmagorie? Májí kvalitní dálniční síť, tak ji zefektivňují dálničními přivaděči = tvoří síť.
A5 = Panevropský koridor (Budapešť/Sarajevo/Jadran) -napojení 100tis Osijeku na dálniční síť + most přes Drávu, jako součást obchvatu.
Další tři dálnice směřují z milionové prosperující metropole do relativně blízkých (50-100km) periferních regionů, navíc přímo postižených válkou (v blízkosti Srbských oblastí).
A11 - 20 km obchvat Velike Gorice (50tis.) + 30 km Sisak (50tis.)
A12 + A13 - Velká města v hustě osídleném kopcovitém terénu. Současné komunikace vedou téměř pořád v obcích, takže se de facto jedná o zlepšení z 50 na 110 km/hod. V podstatě se vykašlali na obchvaty a místo toho staví rovnou novou trasu.
Součástí Uher bylo Chorvatsko 800 let, takže se jedná pouze o obnovu přirozených vazeb přerušených "malou železnou oponou" mezi Jugoslávií a Maďarskem. Pětikostelí (200tis) leží asi 200 km od Záhřebu.

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


28.6.2011 14:44:30
Profil
 

Příspěvky: 1045
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
A12 ani A13 v Maďarsku na žádnou dálnici nenavazuje a řekl bych, že ani nikdy nebude. A současná dálnice okolo Záhřebu vede oblastí srovnatelnou s okolím naší R1, tak nevím, jestli je nutné budovat druhý širší obchvat.

Na druhou stranu, pokud vím, tak v Chorvatsku staví dálnice téměř za cenu našich jedniček. To bych také výstavbu podporoval.

Jestli jsou to plány reálné, tak můžeme závidět, že mají prostředky na plánování tolika "zbytečných" dálnic, zatímco my nezvládáme postavit ani základní páteřní síť.


Naposledy upravil dd dne 28.6.2011 15:20:43, celkově upraveno 2



28.6.2011 15:17:58
Profil
Autor

Příspěvky: 4502
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Současný obchvat Záhřebu je bez mýta a na mýtnicích se pak v letních špičkách dělají kolony a v pracovní dny je tam dost ucpáno. Velký obchvat má být kompletně pod mýtem a tudíž bez kolon.


28.6.2011 15:19:58
Profil
Online
 

Příspěvky: 250
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
dd píše:
A12 ani A13 v Maďarsku na žádnou dálnici nenavazuje a řekl bych, že ani nikdy nebude.


A13 navazuje na silnici číslo 6. K plánovanému ukončení obchvatu Pětikostelí to bude cca 30-40km.
A12 končí obchvatem Koprivnice na severním (chorvatském!) břehu Drávy, opět cca 30 km k maďarské dálnici M9 (teoreticky). Ale na rozdíl od A13, která má jasný cíl - 200tisícové město s dokončeným dálničním obchvatem, napojení na Maďarsko je u A12 třeba vnímat pouze jako možný bonus. Prostě Chorvatům asi vyšlo výhodnější postavit dálniční přivaděč z Koprivnice směrem na Vrbovec než na Varaždin.

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


28.6.2011 16:26:25
Profil
 

Příspěvky: 408
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Datum vydání : 18.4.2011
Státní silnici D512, Makarska Vrgorac.Dnes začínájí práce na stavbě tunelu Stupica,
http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/hrvatske ... 10014.html[/quote]

Datum vydání : 28.6.2011
Proražen tunel Stupica
Tunel bude oficiálně otevřen 30. Června. během návštěvy ministra moře, dopravy a rozvoje Božidara Kalmeta, při otevření dálnice Ravča - Vrgorac......
To jsou fofry. :shock: :shock: :shock:
http://www.vjesnik.hr/Article.aspx?ID=6 ... 38F220AE4D


28.6.2011 18:55:49
Profil
 

Příspěvky: 1045
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Houdini píše:
dd píše:
A12 ani A13 v Maďarsku na žádnou dálnici nenavazuje a řekl bych, že ani nikdy nebude.


A13 navazuje na silnici číslo 6. K plánovanému ukončení obchvatu Pětikostelí to bude cca 30-40km.
A12 končí obchvatem Koprivnice na severním (chorvatském!) břehu Drávy, opět cca 30 km k maďarské dálnici M9 (teoreticky). Ale na rozdíl od A13, která má jasný cíl - 200tisícové město s dokončeným dálničním obchvatem, napojení na Maďarsko je u A12 třeba vnímat pouze jako možný bonus. Prostě Chorvatům asi vyšlo výhodnější postavit dálniční přivaděč z Koprivnice směrem na Vrbovec než na Varaždin.


Ale maďarská M6 pokračuje na chorvatskou A5. M9 je jen krátký úsek protínající M6, kam má vést výhledově, nevím. Ono z té Koprivnice je to těch 30 km i na A4/M7. Ale nemusíme se dohadovat. Psal jsem, že jim takové plány můžeme závidět.


28.6.2011 23:27:54
Profil
Autor

Příspěvky: 838
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Houdini píše:
martin píše:
Jak teď na to koukám a srovnávám to s intenzitami, tak Chorvati buď nevědí co s penězi nebo nemají rozum. A11, A12, A13 nebo A5 proč? Čtyři dálnice do Maďarska? My máme problém s jednou dálnicí z Brna do Vidně a tady budou hned čtyři? Jako "beton lobby" by se mi to líbilo, ale to už je fantasmagorie.


Proč fantasmagorie? Májí kvalitní dálniční síť, tak ji zefektivňují dálničními přivaděči = tvoří síť.
A5 = Panevropský koridor (Budapešť/Sarajevo/Jadran) -napojení 100tis Osijeku na dálniční síť + most přes Drávu, jako součást obchvatu.
Další tři dálnice směřují z milionové prosperující metropole do relativně blízkých (50-100km) periferních regionů, navíc přímo postižených válkou (v blízkosti Srbských oblastí).
A11 - 20 km obchvat Velike Gorice (50tis.) + 30 km Sisak (50tis.)
A12 + A13 - Velká města v hustě osídleném kopcovitém terénu. Současné komunikace vedou téměř pořád v obcích, takže se de facto jedná o zlepšení z 50 na 110 km/hod. V podstatě se vykašlali na obchvaty a místo toho staví rovnou novou trasu.
Součástí Uher bylo Chorvatsko 800 let, takže se jedná pouze o obnovu přirozených vazeb přerušených "malou železnou oponou" mezi Jugoslávií a Maďarskem. Pětikostelí (200tis) leží asi 200 km od Záhřebu.

Proč fantasmagorie? Mrkněte na Rozvadov, Petrovice, Bohumín (to je k nepochopení - Ostravsko a Katowicko takové aglomerace!) nebo Lanžhot či Mikulov. Porovnejte současné intenzity a intenzity v roce 2040. Taky se mi to nelíbí, ale žádná sláva to není a teď, když si představím čtyři dálnice do Německa vedle sebe, tak kdo tam bude jezdit? Ono ani v té "Západní" Evropě nejsou buhví jaké intenzity přes hranice. Na hranicích D-NL, D-F, D-DK to jde sakra dolů. Proto to nechápu a investoval bych než do dálnic do kvalitní jedničky a třeba ještě železnice. Jedna věc je mít hustou dálniční síť, která není ani dnes naplněná a druhá věc je to navíc financovat z dluhu, když vím, že ji ani nenaplním. Záhřeb a okolí není NL a ani tranzit tam z těchto směrů není a nikdy nebude.

Další věc je růst intenzit, pořád tady byla premisa, že to neustále roste a ono se po letošním ščítání ukázalo (i když odečtem vliv metody), že to dokonce kleslo. To je důvod se zamyslet ne? Vlastně je to pozitivní informace pro současnou výstavbu, protože tím říká, pojdmě to postavit, ale nemusíme se bát, že za 20-40 let to budeme muset celé překopat a vybetonovat půlku republiky, protože ta doprava je shora omezená.


29.6.2011 9:51:59
Profil
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Země je po válce, chybí střední generace, má vysokou nezaměstnanost (přes 20%), vysoký státní dluh (přes 98% HDP), každé 5. € pochází z turistického ruchu. Země zcela jistě nemá peněz nazvyš.

Ale: dálnice se v zemi staví kontinuálně s výjimkou projektu Pelješac - který nezískal úvěr z EIB. Dálnice se staví tempem, jakým se snad nestaví nikde na světě - v propočtu na HDP, obyvatele a rozlohu. Dálnice se více méně rozšiřují do regionů, jsou tvrdě zpoplatněné, železniční síť stagnuje, ale i tak ... do Maďarska je pouze plán mít 4 dálniční průchody - ale koukněte se: se Slovinskem 4 existují a Slovinsko je 2 mil. země a ještě mají mezi sebou nevyřešené otázky.

Vy by jste investoval do jedniček? ... martine budete se divit, ale oni do nich investují. :idea: Po válce opravili na 600 km jedniček v hodnotě přes 320 mil. €. A nyní jim běží další dvoufázovka: 2008-2012, kdy opravují 675 km v nákladech 346 mil. €. A to oni mají přes 6.000 km silnic I. třídy, přičemž na pobřeží jsou převážně v perfektním stavu, protože náklad jde po moři. Tzto opravy zahrnují i obměnu svodidel, nové zpevnění skalních převysů atp. Mezitím opravili povrch na celkem 2.010 km silnicích - rovnoměrně po regionech, ovšem to ani nedávají na internet ... to není pro ně zajímavé. Teď se sice na dálnicích šetří, ale silnice I. třídy a jejich rychlostky dostali přednost.

Smiřte se s tím, že Chorvatsko má lepší silniční síť než-li mnohé postkomunistické země. Ale správně jste podotkl - nebýt turizmu, nejsou dálnice, zcela jistě ne v takovém rozsahu tak rychlým budovatelským tempem.

Tenhle rok je mimořádně diétní: stát zprovozní pouhých 22 km ... ovšem na Istrii pak koncesionář dalších 68 km /50 km je na 1/2 profil - ovšem tímto krokem bude dálnice na plný/.

A za další, jak podotkl mapman - na severu země mají dálnice opravdu parametry, v jakých se jinde staví rychlostky. Ovšem - je to jejich věc. Pokud země neumí ani za 20 let postavit základní síť, asi by měla svolit z rozsahu nejnáročnějších kategorií - bohužel, ale tak to je.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.6.2011 10:09:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
 

Příspěvky: 250
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
dd píše:
Ale maďarská M6 pokračuje na chorvatskou A5. M9 je jen krátký úsek protínající M6, kam má vést výhledově, nevím. Ono z té Koprivnice je to těch 30 km i na A4/M7. Ale nemusíme se dohadovat. Psal jsem, že jim takové plány můžeme závidět.


Maďarská silnice č.6 končící v Barcs a navazující na M60. (M9 by měla teoreticky pokračovat na západ okolo Kaposvaru a pak na severozápad k Szombathely.)
Ale to co nyní opravdu staví (nikoli plánují) jsou "dálniční přivaděče" do Záhřebu. Takže směřování do Maďarska je až druhořadé. Jedná se o středně velká města a městečka ve vzdálenosti 50 - 100km od hlavního města. Něco jako u nás R4 (Příbram, Písek, Strakonice) směřující do Pasova nebo R6 (Rakovník), R7 (Slaný, Louny) směřující do Chemnitz.
Bjelovar i Sisak mají v součtu intenzity přes 12 tisíc.

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


29.6.2011 12:05:48
Profil
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Honda píše:
Datum vydání : 28.6.2011
Proražen tunel Stupica
Tunel bude oficiálně otevřen 30. Června. během návštěvy ministra moře, dopravy a rozvoje Božidara Kalmeta, při otevření dálnice Ravča - Vrgorac......
To jsou fofry. :shock: :shock: :shock:
http://www.vjesnik.hr/Article.aspx?ID=6 ... 38F220AE4D


Když to neumíte přeložit, tak to prosím nedělejte. :roll:

Ja nevím - vy to děláte snad přes google nebo co???

Tunel byl přeražen. Ministr dopravy Božidar Kalmeta tohle slíbil, když se byl podívat na sesuv svahu na státní silnici D-512 Vrgorac-Makarska. A on slíbil, že až se bude otvírat dálnice Ravča-Vrgorac, tunel bude již řešit onu státní silnici - oni pouze posunuli silnici do skalního převisu - a úprava tohoto úseku státní silnice stála 25 mil. HRK, celkem i se zajištěním sesunutých svahů a úprav portálů.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.6.2011 11:27:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
na straně 3. o tom taky píšete ...

zde fotka jak to pouze posunuli :arrow:
Příloha:
tunel_stupica9-050511.jpg
tunel_stupica9-050511.jpg [ 104.44 KiB | Zobrazeno 7897 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


30.6.2011 11:39:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 408
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Diaľničiar píše:
na straně 3. o tom taky píšete ...

zde fotka jak to pouze posunuli :arrow:
Příloha:
Příloha tunel_stupica9-050511.jpg je dlouhodobě nedostupná.



Tunel Stupica otevřen .
Státní silnice D512 Vrgorac-Makarska je otevřena pro veškerou dopravu.
http://www.dalmacijanews.com/Hrvatska/V ... upica.aspx


Přílohy:
tunel.jpg
tunel.jpg [ 128.13 KiB | Zobrazeno 7779 krát ]
tunel.jpg
tunel.jpg [ 130.89 KiB | Zobrazeno 7783 krát ]
18.7.2011 8:26:34
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
to muselo bejt fakt děsný tempo. ale je vidět ,že to asi jde :D >>> http://udalosti.noviny.sk/zo-zahranicia ... tunel.html


19.7.2011 21:02:57
Profil
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Vláda schválila 28.7. půjčku pro zadluženou státní HAC ve výši 220 mil. €. Úvěr je od Zagrebačka banka a peníze něho jdou na financování přípravních prací a výstavby dálniční sítě v roce 2011.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.9.2011 13:53:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 408
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Podpis úvěrové smlouvy s Evropskou investiční bankou (EIB) na financování nákladů stavby, koridoru Vc.
Chorvatské dálnice dnes, 15/09/2011, podepsala smlouvu o půjčce s Evropskou investiční bankou (EIB) ve výši 60,000,000.00 EUR. Úvěrové fondy budou použity výhradně na financování 50% projektu, dokončení koridoru Vc, který se skládá ze stavby chorvatské části dálniční sítě, v délce 12.5 km podél severní a jižní hranici s Bosnou a Hercegovinou, a to:
1) severní části, 3.5 km - Sredanci na Svilaja (hranice Bosny a Hercegoviny), včetně mostu přes řeku Sava ;
. 2) jižní části, 9 km - od Ploče na hranici Bosny a Hercegoviny, včetně hraničního přechodů Metković
úvěrová smluvna je na dobu 25 let s dobou odkladu 5 let ,s proměnlivou úrokovou sazbou na šestiměsíční EURIBOR plus marže z EIB.
Zbytek finančních prostředků na projekt je kompletní Vc koridor je poskytován prostřednictvím půjček od Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD) a majetek HAC sro.
http://www.hac.hr/hr/odnosi-s-javnoscu/ ... bavijesti/


15.9.2011 15:33:30
Profil
 

Příspěvky: 408
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Zajímavá stránka od HAKU,omezení dopravy, uzávěry a radary
http://www.hak.hr/info/radari-i-zabrane/


19.10.2011 11:27:18
Profil
 

Příspěvky: 408
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
BiH a Chorvatsko podepsaly dohodu o koridoru 5C .

http://www.youtube.com/watch?v=Pw2gjShb ... _embedded#!


6.11.2011 21:37:37
Profil
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Strategický plán Ministerstva mora, dopravy a infrastruktury pro roky 2012-2014 :arrow:

http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/STRAT ... 2-2014.pdf

Vybírám z dálniční sítě:

*dobudovat dálnici A1 do Ploče a taky úsek od Ploče do BiH
*dobudovat 4 km tunel Sv. Ilija i s 2 km spojní silnice na trase Zagvozd - Baška Voda
*pokračovat ve výstavbě koridoru Vc na úseku Sredanci - BiH v délce 3 km i s motním objektem přes řeku Sava; zaměřit se i na chybějící úsek H - Osijek v délce 25 km a most přes řeku Drava
*dokončit výstavbu dálnice A11 Zagreb - Sisak
*pokračovat v začatém na dálnicích A12 a A13

Je to poměrně skromné, zvýší se tedy aktivita při výstavbě dálnic A5 a A11, kde je nejvyšší připravěnost, možnost zapojit EU fondy a lehký terén.

I když přijde nová vláda, nebude zřejmě moct dělat radikální změny, protože bude potřeba "lít" miliardy HRK do vysoce zadlužených státních (nejen!) dálničních společností, na čele s HAC.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.12.2011 19:31:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
V roce 2012 vyprší 4letý plán 2009-2012, kdy chorvatský HAC měl prostavět 5,8 mld. HRK na nové dálnice. Pro rok 2012 je k dispozici pouhých 0,4 mld. HRK a je jasné, že plán byl nereálním a bude nutno jej řešit jinak.

HAC v uplynulých 10 letech postavil dálnice v hodnotě 32,5 mld. HRK. Plánem bylo, že se na to vezmou úvěry a zbytek vykryje státní rozpočet. V roce 2000 vláda zadefinovala, že příjmem HAC-u se kromě mýta stane i daň z benzínu, tedy 0,6 HRK z 1l. Bohužel, nyní v těchto letech tyto příjmy již nevykryjí další úvěry -> bude problémem vykrývat i ty předchozí. Vláda prozatím doposud dala celkem státní záruky na úvěry v hodnotě 19,1 mld. HRK.

Nová výstavba HAC-u tak bude fungovat na modelu 60% úvěry, 40% příjmy HAC (benzín a mýto). Plus další modely, o kterých rozhodne již nová vláda. Nevylučují se ani další koncese, nebo i koncese na celý HAC.

Nová vláda nebude schopna ovšem vzhledem k obrovským skrtům ve st. rozpočtu najít další mld. HRK na výstavbu dálnic Doli-Dubrovnik nebo Podravskeho Ypsilonu (A12 a A13). Již nyní se vedou i úvahy, že na další 4 roky se nebude pokračovat ve stavbě mostu Pelješac, i když se tam doposud prostavělo 200 mil. HRK. Ještě se vedou jednání, zda tam alespoň částečně investovat nebo ne.

Obrovským problémem začíná být krize se stavebnictví. Celková suma za posledních 10 let investována do nových dálnic a silnic totiž přesáhla 40 mld. HRK. Nyní se nestaví téměř nic, společnosti jako Viadukt Zagreb a Konstruktor Split jsou v problémech, protože veškeré investice šli do rozvoje dopravních staveb a nyní, když očekávali další veliké práce po celé zemi, tyto se najednou zastavují. Konstruktor Split chctěl dokonce zaúvěrovat most Pelješac, ale banky odmítli tuto záruku dát. Konstruktor Split se dostává do insolventnosti, i když má rozpracovány práce v hodnotě 2 mld. HRK pro státní sektor -> ten ovšem nezplácí odpracované stavby načas.

Do rekordních výšek se navíc dostala i výstavba dálnic v propočtu na 1 km, cena se vyšplhala ze 4 mil. € (A1 po Split, bez 2. tubusů M.Kapela a Sv.Rok) až postupně na 17 mil. € (A1 Ravča-Vrgorac). Rekordem je projekt mostu Pelješac, dále mostu přes řeku Drava nebo krátká dálnice Záhřeb-Sisak, kde částky na km prudce stoupají. Pod ostrou kritikou se ocitá i výstavba rychlostní silnice kolem města Omiš.

Za archeologické práce se utratilo za posledních 10 let bezmála 420 mil. HRK, za různé posudky a studie, které se ani nevyužili se zaplatilo dalších 140 mil. HRK, úplně zbytečně.

Státní HAC splatí nyní poslední úvěr v roce 2032, za financování mostu přes řeku Drava.

Novým ministrem námořníctva, dopravy a infrastruktury se stal Zlatko Komadina. Rovněž jako předchodce Božidar Kalmeta je to človek z regionu-župy, Kalmeta byl ze Zadarské a Komadina je z Primorsko-goranske. Kalmeta je významným členem strany HDZ, Komadina je významným členem SDP.

Tak uvidíme, co přinese nová vláda v konsolidaci starých dluhů a v dalším programu 2013-2016 výstavby dálnic a silnic. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.12.2011 15:30:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Na zbývající chybějící dálnice ještě chybí částka 9 mld. HRK.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


24.12.2011 15:40:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Ta suma 9 mld. HRK se týká pouze dálnic A1, A7, A12 a A13.

No a máme zde další informaci: HAC uvedl, že dluží pouze firmě Viadukt Zagreb (největší stavební společnost v zemi, realizuje 25% všech silničních zakázek) asi 300 mil. HRK po lehotě zplatnosti. HAC neuvádí, kdy pohledávky vyrovná. Celkový dluh této firmě za zakázky číní cca. 1 mld. HRK.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


28.12.2011 1:09:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Extrémní počasí zasáhlo pobřeží Chorvatska od Rijeky až po Makarskou. Vítr dosahoval na spojení Rijeka-Krk až 205 km/h, v Dalmácii napadl sníh od Splitu až po Makarskou, vypadla el. energie, byla nasazená armáda. Pro extrémní počasí jsou uzavírané i dálniční úseky dálnic A1 a A6. Dále i hlavní silnice I. třídy.

- autocesta A1 između čvorova Sveti Rok i Posedarje,
- autocesta A6 Rijeka-Zagreb između čvorova Kikovica i Delnice (obilazak je starom cestom kroz Gorski kotar-D3),
- Jadranska magistrala od Senja do Svete Marije Magdalene (D8), te
- državna cesta Dobroselo-Mazin (D506).
Příloha:
2012_02_03_Snjeg_u_Splitu_A.jpg
2012_02_03_Snjeg_u_Splitu_A.jpg [ 49.98 KiB | Zobrazeno 7902 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.2.2012 15:07:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Armáda nasazená v okolí Imotski. Země nedisponuje dostatkem techniky pro takovéto situace, obyvatelé mají maximálně lopaty. Na silnice v okolí Makarské je nutno použít sněhové řetěze.
Příloha:
imotski-mecava1.jpg
imotski-mecava1.jpg [ 36.59 KiB | Zobrazeno 7901 krát ]

Příloha:
imotski-mecava4.jpg
imotski-mecava4.jpg [ 34.04 KiB | Zobrazeno 7901 krát ]

Příloha:
imotski-mecava5.jpg
imotski-mecava5.jpg [ 43.16 KiB | Zobrazeno 7901 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.2.2012 15:19:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
V Chorvatsku jde o nejchladnější zimu za posledních 50 let. Vzhledem k možnostem vytápění byla vyhlášená mimořádná situace v celé oblasti Dálmácie, kde napadlo od 3.2. do 5.2. až do 90 cm sněhu a jsou nízké teploty. Pouze několik opatření se udělalo v několika velikých městech jako Zadar, Šibenik, Knin, Split, Makarska, Imotski:

1. na korby nákladních aut se provizorně umístnili pluhy
2. na korby aut pro odvoz odpadu se doplnili korby pro posypový materiál: štěrk a písek
3. do odklízení sněhu z úzkých uliček se zapojila stavební technika velikých firem
4. armáda rozváží zařízení pro výrobu el. energie, která je nyní nevyhnutním nástrojem pro vykurování obyvatel a to i především v oblastech, kde ani nevydržela rozvodní síť
5. těžká silničářská technika se přesunula z dálnic i do měst, do služby byly povolány i lidé z jiných částí země

Většina školských zařízení bude uzavřena: pro nemožnost vytápění nebo nemožnost se tam dostat nebo kombinaci obou variant.

Každý, kdo se rozhodne sem jet by si měl zjistit aktuální stav silnic, aktuální stav počasí a uzavírky na silnicích. Omezená je i lodní doprava - trajekty - pro extrémní vítr.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.2.2012 15:48:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12909
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
První plány nové chorvatské vlády v oblasti dopravy:

1. již proběhla výměna vedení všech dopravních firem
2. plán udělení koncesí nebo další varianty pro HAC a ARZ se zrušili (!)
3. bude probíhat dokapitalizace zadlužených dálničních společností (!)
4. vláda připravuje další 4 letý plán rozvoje dopravní infrastruktury:
a) již je první náznak pro STOP projektu Pelješac (tempo posl. 8 let by značilo ještě dalších 120 let výstavby)
b) vláda se chce zaměřit na řešení nového mýta (zrušení mýtnic nebo zlevnění ENC karet)
c) chorvatské železnice mají 17 tis. lidí; 5 tisíc je tam zbytečně
d) největší problém jsou dluhy HAC, které bude nutno řešit i na úkor nové výstavby
e) dostavět rozestavěné projekty, s výjimkou možná projektu Pelješac
f) zredukovat počet lidí v HAC a ARZ z 3500 na 2600 (úprava mýtnic)
g) zlevnit výstavbu dálnic na přijatelnou úroveň; bez dodatkování a možná opět přes Bechtel, na tahu Split - Dubrovnik
h) zaměřit se přes EU banky a pak fondy na modernizaci a rozšíření železniční infrastruktury
i) udělit koncese nebo prodat hlavní veliká letiště, možná i přístavy
j) vyřešit liberalizaci námořní dopravy a poštových služeb

Cílem nové vlády je vyřešit obrovské zadlužení státních dopravních firem, zvýšit jejich příjem zlevněním některých cen (mýto a jeho obcházení), zefektivnit poskytování služeb (prozaměstnanost) a formou koncesí nebo privatizace získat nové zdroje do realizace dalších dopravních staveb, do kterých by se opět zapojili i nadnárodní koncerny. Nestavět výhradně drahé projekty, ale zaměřit se i na levnější stavby po celé zemi.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.2.2012 13:35:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 416 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz