Právě je 21.9.2018 12:14:27




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Nový systém zpoplatnění ? 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1559
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 29 km od rozestavěné české a 49 km od té polské
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Slovinsko také mělo dříve mýtnice. Ani nevím, jestli je úplně zlikvidovalo anebo ponechalo do rezervy ?

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


16.2.2016 13:47:20
Profil
 

Příspěvky: 84
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
Honey72 píše:
Slovinsko také mělo dříve mýtnice. Ani nevím, jestli je úplně zlikvidovalo anebo ponechalo do rezervy ?

Osobni vozy po zpomaleni na 60 - 80 projizdi, ale mytnice pro kamiony zustaly.


16.2.2016 14:02:00
Profil
 

Příspěvky: 4
Příspěvek Re: Chorvatsko všeobecně
No ale význam mýtnic ztrácí v HR (po zavedené známky) význam, protože chtějí dotlačit i nákladní dopravu na dálnici a ta tam půjde pouze pokud bude známka. Možná otestují provoz po nějakou dobu (1. rok?) a pak je asi úplně zruší. Nedokážu si představit, že by ještě nějak zajišťovali její údržbu a servis. Necháme se překvapit, ale jen to pomyšlení, že se člověk nebude muset obávat kolony v Lučku je příjemné :-).


16.2.2016 14:59:36
Profil
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zavedení dálničních nálepek ?
Na zavedení dálničních nálepek není shoda z pohledu řešení situace. Nálepky totiž mají řešit finanční situaci HAC, ale problémem je, že je nevyhnutné restrukturalizovat chod všech státních dálničních společností, ale i státních silnic (a železnic). Nálepky můžou přinést maximálně 920 mil. HRK navíc, ale teprve po zrušení mýtnic a toto opatření si vyžádá propouštění a odstupné atd. Kromě toho ta částka je maximální a nereálná. Reálnější je částka poloviční a neřeší vůbec enormní dluhy. Je to částka, která tvoří 20% peněz potřebných na splátky dluhů HAC v letošním roku; reálně 10% a po započtení nákladů na odstranění mýtnic a náklady spojené s propouštěním by to první roky nepřineslo vůbec nic navíc, takže pokud se nezlepší kondice HAC/ARZ/HC, tak nálepky nebudou. Ekonomové a dopravní odborníci nálepky nezavrhují, ale nejdříve se mají restrukturalizovat HAC, ARZ, něco udělat s modelem HAC-ONC, získat zdroje ze Světové banky a EBRD, zapojit penzijní fondy do vlastnictví HAC, protože penzijní fondy mají lepší finanční podmínky než chorvatský stát, snížit administrativní náklady a teprve poté je možno uvažovat o mýtném anebo nálepkách pro osobní vozy.

Ideální variant by byl nálepky pro osobní vozy a elektronické mýto pro nákladní dopravu, ale to bude popírat investice do mýtnic, které běží ještě i letos. Spíše by se mýtnice mohli více automatizovat. Výnosy z mýta jsou neustále vyšší a díky enormnímu přílivu turistů jsou výnosy z mýta vyšší než kdyby se zavedli nálepky a dálnice používalo i více místních během celého roku. Uvažuje se i o SLO modelu.

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/vinjete_necemo_uve ... /11516/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


26.4.2016 15:47:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zavedení dálničních nálepek ?
Chorvatsko pravděpodobně dálniční nálepky nezavede. :arrow:

*dle studie EBRD, která se podílí v současné době nejvyšší mírou na restrukturalizaci dluhů HAC/ARZ je doporučení zůstat u výbíraní mýtného, ale to by se mělo konat automatizovanou formou a dálniční společnosti mají snížit počet zaměstnanců

http://www.ncs.hr/hr/definitivno_ne_vin ... /11754/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.7.2016 23:01:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zavedení dálničních nálepek ?
Dálniční nálepky v Chorvatsku prozatím nebudou.

viewtopic.php?f=210&t=5697

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.12.2016 13:47:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Zavedení dálničních nálepek ?
Dálniční nálepky nebudou. Ale ani stávající systém výběru mýta nebude.

V rámci oddlužení dálničních firem přes Světovou banku a jejich následnou restrukturalizaci a i zreformování fungování celého silničního sektoru (což je proces na roky 2017 - 2020 s přípravou, která trvá již rok) se neuvažuje o dálniční nálepce.

K tématu dám odkaz: viewtopic.php?p=144400#p144400

a doplním o informace, které tam uvedené nejsou ...

:arrow: do roku 2020 se propustí několik set zaměstnanců HAC/ARZ/HAC-ONC, jak dojde k jejich propojení a zároveň se má do konce roku 2020 více automatizovat systém výběru mýta

:arrow: dálniční nálepky nebudou z prostého ekonomického důvodu; stát by vybral mnohem méně peněz, což ukazují studie od EBRD i WB a dalších poradenských firem, ovšem stávající systém výběru mýta je neefektivní, protože paradoxně až 1/2 zaměstnanců jsou výběrci mýta a v letní sezóně, kdy jsou nejvyšší příjmy právě tento systém zpomaluje celý provoz, takže když už mýto tak dle vzorů jiných států, kde je daleko vyšší stupeň automatizace placení, nebude to ale ihned, na programu dne jsou jiné věci, ale koncepce připravovaných podmínek pro poskytnutí záchranného úvěru ze Světové banky o tom mluví:

*v tomto roce se musejí snížit provozní náklady na údržbu se stejnou úrovní služeb o 7%
*v roce 2018 o 15%, do roku 2020 o 30% oproti současnému stavu
*to předpokládá snížení počtu zaměstnanců v prvé vlně jen díky reorganizaci firem, ale následně se budou muset propouštět i pokladní ... uvažuje se o částkové postupnosti zavádění automatizovaných plateb, HAC má mít v roce 2021 již o 700 zaměstnanců méně

Prozatím není možné zavést systém ihned, protože na to HAC nemá peníze, ale směruje to k plně automatizovanému elektronickému výběru mýta.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.3.2017 13:14:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Nový systém zpoplatnění ?
k dnešnímu dni jsem téma přejměnoval, viz úprava 1. příspěvku

V návaznosti na tento příspěvek: viewtopic.php?p=151094#p151094 a v něm několikáty odsek v pořadí doplňuji, že Ministerstvo dopravy vypsalo koncem 7. měsíce výzvu na vypracování studie k zavedení elektronického systému zpoplatnění dálniční sítě. Studii proplatí Světová banka v rámci pomoci dálničním podnikům. Na výběr již zůstávají jen 2 varianty: rozšířit stávající systém ENC (který selhává, protože se nedá do vyhrazených pruhů často dostat pro delší kolony na mýtnicích) nebo zavést zcela nový systém formou satelitu. 3. varianta tedy dálniční nálepky byla odmítnutá EBRD, která rovněž pomáhá restrukturalizovat dálniční společnosti a jednoduše řečeno by na tomto systému Chorvatsko tolik nevydělávalo. Nový systém výběru mýta se má zavést nejpozději v roce 2021 a to zda bude nejdříve v menším rozsahu na méně exponovaných bodech nebo všude najednou přinese až vypracovaná studie. Nový systém umožní zvýšit propustnost mýtnic a tedy odstranit nepřiměřeně dlouhé kolony, které ale kolem Záhřebu zůstanou vzhledem k intenzitám, ale budou kratší + přinese úsporu na počtu zaměstnancích. Detailně popisovat systém možných výběrů nejdu, pouze doplním, že všechny varianty již počítají a jsou v souladu s plánovanými novými pravidly připravovanými v EU (ohledně sjednocení zpoplatnění dálnic).

Zdroj: http://www.ncs.hr/hr/sprema_se_potpuno_ ... /12552/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


10.8.2017 22:07:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Nový systém zpoplatnění ?
V souvislosti s oddlužováním dálničních společností (refinancování úvěrů, čímž se snižují splátky) se vláda již vážně věnuje i výběru a zavedení nového mýtního systému.

Chorvatské ministerstvo dopravy již obdrželo 4 nabídky na přípravy nového zpoplatnění s cílem odstranit stávající model zastavování. Detaily prozatím nejsou důležité, jedná se o běžné evropské modely zpoplatnění. Prozatím se řeší technické stránky a základní parametry obou možností.

Buď to bude model ENC tedy fakturace nebo satelit. Letos se vybere konzultant, teprve v dalším roce se předloží navrhovaný model a následně bude probíhat další schvalování, tendr a možná instalace se zavedením do praxe, takže to vychází až na období po roce 2020.

Se zavedením se počítá v letech 2020 - 2022. A to dle harmonogramu s celkovou transformací dluhů, restrukturalizací státních dálničních podniků a v tom je i zlepšení stávajícího systému výběru.

Základní modely jsou 2, i ty se pak liší v detailích. Sjednocení na úrovni EU se má stát kolem roku 2026, k tomu to tedy bude směrovat i technologicky. Kromě technologie se přihlédne na co nejvyšší výnos z hlediska vyšších příjmů kvůli splátkám na dluhy a dále i na CO2. V každém případě se stávající model zpoplatnění zruší.

http://www.ncs.hr/hr/cestarinu_cemo_pla ... /13095/7_2
http://www.ncs.hr/hr/razraduju_se_dva_m ... /13093/7_2

Tady jsou pak informace k pokračování reformy silničního sektoru: viewtopic.php?p=162772#p162772 , kde je i zmínka k mýtnému.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.4.2018 19:44:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10984
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Nový systém zpoplatnění ?
V rámci restrukturalizace celého sektoru budování a údržby silničního sektoru (téma zadlužení třeba přinesla refinancování úvěrů a nové letní sazby mýta, čímž se neudržitelné splátky stávají dlouhodobě udržitelné) je plánem také elektronizovat výběr mýta a to od roku 2020. To jsem zmínil vícekrát, ale nyní novinka: je k dispozici poradce pro výběr nového mýtného systému, za účasti Světové banky. Je to tedy nastartovaný proces a všechno směruje k elektronizaci výběru. Je to nevyhnutní prvek pro udržení mírného nárůstu používání dálniční sítě a zvýšení efektivity výběru, co se v dlouhodobém výhledu stává jednoznačně nejlepší alternativou ke stávajícímu systému výběru.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=36522

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.9.2018 0:36:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz