Právě je 25.7.2017 17:31:26




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y) 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Dálnice v Istrii zdražily o tři procenta :arrow:

Od 1. ledna 2014 se zvýšily dálniční poplatky na Istrijském poloostrově na tzv. "Istrijského ypsilonu" o tři procenta, což přibližně odpovídá růstu inflace. Průměrná cena mýtného na jeden kilometr dálnice je nyní 0,52 kun. Zdražení se netýká pouze tunelu Učka.

Na Istrijském poloostrově mají motoristé k dispozici 101 kilometrů moderní dálnice o plném profilu, které jsou zpoplatněny, a to včetně tunelu Učka. Za cestu osobním autem po dálnici A9 od slovinských hranic (exit Umag) až do Puly (77 km) nyní zaplatí 41 kun (dříve 38 kun). Na dálnici A8, tedy východním rameni "Istrijského ypsilonu" směrem od Rijeky se platí za tunel Učka (nyní 29 kun) a za úsek dálnice A8 Rogovići u Pazinu - Kanfanar (18 km, nyní 9 kun). Při cestě z Rijeky do Puly (92 km) včetně tunelu Učka činí poplatek 51 kun.

Od roku 2006 probíhá přestavba istrijských rychlostních silnic na dálnice o plném profilu. S více než ročním zpožděním by měla být letos v létě zahájena výstavba na zbývajícím úseku dálnice A8 o délce 28 km od Pazinu k tunelu Učka: Rogovići - Ivoli (6,5 km), Ivoli - Cerovlje (4,9 km), Cerovlje - Lupoglav (12,3 km) a Lupoglav - Vranja (4,2 km)). Dokončen má být v roce 2016. Teprve potom přijdou na řadu nejobtížnější stavební projekty: vybudování druhého tubusu tunelu Učka (5 070 m) a rozšíření stávajících viaduktů Mirna, Vala a Limska Draga.

Zdroj: http://chorvatsko.cz/aktual/140307_istr ... centa.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


22.3.2014 18:30:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 102
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Jen malé doplnění. Rozšiřovat se budou viadukty Mirna a Limská Draga. Vala byla již postavena.


22.3.2014 19:40:31
Profil
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
V sobotu dostal celý tah A8 a A9 zabrat, tvořili se dlouhé kolony na vstupu do Chorvatska a rovněž na doposud nedostavěných úsecích ale i úsecích kolem důležitých exitů. Provoz se tak zpomaloval až na 40 km/h. Provoz se snížil až po 16:00.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.8.2014 9:25:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Smrtelných 50m na dálnici u Puly :arrow:

3 nehody = 8 lidských životů od roku 2006

200m před křižovatkou Medaki směrem na Pulu je 50m zvláštní úsek, kde se stávají smrtelné dopravní nehody :arrow:

2006
*srážka vodiče dodávky s karavanem a kamionem, 6 mrtvých, 2 lehce a 2 těžce zranění

2007
*rychlá jízda, smyk a zjetí z vozovky, 1 mrtvý a 1 těžce zraněný

2014
*54 letý řidič motocyklu BMW usmrcen po nárazu do svodidel

To se tam ještě v roce 2007 stala další nehoda, nikomu se nic nestalo. Jde o úsek, na kterém se po krátke zatáčce silnice vyrovnává, ku podivu tam nejsou odstavní pruhy.


Přílohy:
8632.ukletih-50-metara.jpg
8632.ukletih-50-metara.jpg [ 120.89 KiB | Zobrazeno 3840 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2016 22:16:24, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu

20.8.2014 22:52:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Výstavba 2. tubusu tunelu Učka a následní propojení s Rogovići, tedy v délce 30 km se zahájí pravděpodobně v lednu 2015, pokud schválí proces prodloužení koncese EU. Jen na tom bude záležet, kdy se opravdu zahájí výstavba 30 km dálnice. Práce mají trvat 3 roky a práci si najde 1.000 lidí (to pak z rádia, dole na odkazu).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2016 22:16:41, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



30.9.2014 17:34:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
GŘ společnosti Bina Istra prohlásil, že již brzo bude připravena možná výstavba na plný profil dálnice A8 Pazin - tunel Učka. :arrow:

*ještě cca. měsíc potrvá ucelení projektu a odkup pozemků a zajištění peněz na dostavbu a ucelení 56 km dlouhého úseku Pazin - Matulji, v čem je i výstavba 2. tunelové roury tunelu Učka; problémem již není příprava a podklady, ale další problémy ohledn%e návratnosti investice pro poslední úpravy a změny ze strany státu
*koncese se může třeba prodloužit o 5 let, od 2027 kdy vyprší původní termín - s tím má doposud problém ministerstvo námořnictví, těchto 5 let postačuje dořešit výpadky ze strany státu a nahradit výpadek na menším mýtném
*je zde spor mezi koncesionářem a ministerstvem o následující věci: první roura si žádá roční náklady 2 mil. €, při větších pracích až 4 mil. € a bude nutno investovat i více, variant Bina Istra počítá i s variantem s odstoupením tunelu pro HAC, co se ale nelíbí státu, na druhou stranu neumí stát nahradit výpadek příjmu Bina Istra za DPH (pro změnu výpočtů v souvislosti se vstupem země do EU) a v dalších věcech za uplynulé 3 roky se natahují a prohlubují další spory se státem hrozící vyšším stupněm nedohody, další variant navrhuje návrat koncese do 2037 (již zmíněný výpadek na DPH), ale to zas není možno naplnit pro klauzulu EU o pomoci pro Bina Istra, respektivě by již další finance byly vyhodnocené jako neoprávněná pomoc a i proto se délka koncese upravovala, takže se ještě čeká na výsledek zajištění peněz na dostavbu 2. tunelové roury přes EU fondy

Přípravní fáze je tedy u konce, financování a realizace 2. tubusu tunelu Učka je na dohodě mezi vládou a koncesionářem. Další informace a zdroj těchto: http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska ... tunel-Ucka

Dostavba etapy 2B na plný profil tedy uvázla a je v omeškání již 3. rok oproti prvnímu plánu a zahájení dostavby 2. tubusu je v omeškání oproti revizi plánu již o půlrok. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


11.8.2015 22:02:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Historické fotky z tunelu Učka: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4601

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


1.10.2015 19:44:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Chorvatsko připravuje rozšíření původní koncese tak, aby se doba prodloužila o dalších 7-10 let a bylo to plně v souladu s požadavkama EU. Jenom tak se zajistí návratnost investicí při dostavbě dálnice na plný profil. Po technické stránce je dostavba na plný profil možná ihned a bude si žádat cca. 170 mil. €. Zároveň se připravuje vícero variant pro dostavbu 2. tubusu tunelu Učka.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


23.10.2015 20:04:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Koncesionář Bina Istra je připraven se Světovou Bankou a komerčními bankami na zajištění zdrojů na dostavbu Istrijského Y na plný profil včetně výstavby 2. tubusu tunelu Učka. Je to i priorita chorvatské vlády, která to považuje za prioritu v rozvoji dálnic pro letošní rok, aby se to letos zahájilo. Koncese se tím prodlouží o 10 let.

Více zde: http://www.ncs.hr/hr/ministar_butkovic_ ... /11352/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


4.3.2016 16:01:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Zásadně jsem vylepšil 1. příspěvek. Je tam přiložen i funkční odkaz na CENNÍK, ale ten rozvedu i tady: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=5 :arrow:

To nejdůležitější:

1. odkaz: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=2315

*jde platit platebními kartami, hotovostí (EUR, HRK) i formou ENC
*na té interaktivní mapě na tomto odkazu je možností si označit úseky, kterými jedete a ukáže se vám cena

2. odkaz se věnuje možnostem ohledně ENC.

3. odkaz: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=2327

*typy vozidel


Dále, zde je charakteristika obou dálnic :arrow:

http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=530

*kilometráže, vybavenost
*odevzdávání do provozu

A nyní ještě stav a vývoj dostavby na plný profil:

*jedná se již jen o část dálnice A8 (tedy tzv. etapa prací 2B; ve vláknu i na odkazu zde níže ohledně technické studie je rozepsané o co jde)
*dostavbu zpomalila fin. a hosp. krize v EU, zároveň legislativní proces související se vstupem HR do EU v souvislosti s vratkama daní a dalším úvěrem pro refinancování těch starších atd.
*dále až v roce 2012 byla k dispozici dopadová studie ohledně ŽP na dálnici A8
*technický plán dostavby je tady: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=534
*to co již tedy mělo být v provozu na plný profil dle původních záměrů tedy ještě není
*koncesionář se snaží dostavbu urychlit jak jen to jde a to i ve spolupráci s vládou, jak je i uvedeno ve vláknu

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


5.4.2016 23:13:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Podepsání aktualizované verze koncesní smlouvy, kde obsahem je několik ústupků Bina Istra vůči státu (HAC) a zároveň prodloužení délky koncesní smlouvy je momentálně zablokováno pro již jen dovládnutí současné vlády. Čeká se na nové volby v 09/2016 a sestavení nové vlády. Tato vláda vládne již jenom technicky a nemá na takovou činnost již bohužel mandát. Tím se zpomaluje i dostavba chybějících částí na plný profil.

Je to součást rozhovoru ministra s Novi list.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


6.8.2016 23:21:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Technické údaje k dostavbě na plný profil:

http://bina-istra.com/Default.aspx?sid=534

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


11.1.2017 17:13:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9644
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Aktuality kolem dostavby na plný profil:

Nejnovější informace ohledně dostavby dálnice A8 na plný profil jsou takové, že ta původní fáze 2B se nám rozděluje na několik etap. Je to způsobeno problémy kolem financování, kolem legislativy s EU. Celý projekt má nějaké zadání a má to být financováno přes výběry z provozu, ale nepostačovalo to, což je důvod pro omeškání dostavby. Řadu let se to natahovalo protože se tady řešilo něco kolem DPH jak HR vstoupilo do EU, předtím byl pokus o refinancování úvěru, což se i povedlo. Teď je snaha o prodloužení koncese. Navíc poslední roky se měnila politická situace a nikdo nic nechtěl podepisovat.

Nyní je to tak, že na řadě bude tzv. fáze 2B1, což je dostavba Rogovići - Cerovlje na plný profil. Jedná se o 2 podúseky: Rogovići - Ivoli 5,83 km a Ivoli - Cerovlje 4,82 km. Celkem ten úsek po zcelení bude mít formální délku 10,68 km. Každého asi zajímá, kdy se to začne budovat, tak pro rok 2017 je dokončení zajištění financování tohoto úseku. To je prioritní. Výstavba následuje poté.

Co se ale dostavby 2. tunelu Učka týče, tak tady je to přeřazeno do tzv. dlouhodobých cílů společně s dalším refinancováním stávajících úvěrů.

Bina Istra je reálním PPP projektem, 1. v Chorvatsku, který je samofinancovatelný na základě prvotních smluv. Problémy přinesla krize a nyní je to tak, že další investice se bez prodloužení koncese nevyplatí. Koncese se končí za 10 let a pokud nedojde k dořešení podmínek kolem, tak se nezačne s další větší realizací dostavby na plný profil. První refinancování přinese do roku 2022 miliony €, ale to postačuje sotva na ty první úseky na dokončení plného profilu, nikoliv na dostavbu 2. tunelové roury Učka. Formálně je to zájmem jak koncesionáře tak i chorvatské vlády. O prodloužení koncese ale mluví již mnoho let, již v roce 2011 tady byla snaha o +8 let na 40 let, kdy dokonce část % z mýta měla mít i vláda. V tomto období se mluvilo o hraniční rentabilitě. Technicky je Bina Istra připravená na celé rozšíření k plnému profilu od roku 2015, ale dohoda kolem prodloužení koncese nebo dodatečního financování k dispozici není.

Bina Istra v roce 2016 investovala peníze do zlepšení elektronického systému, který je interoperabilní s mýtným na ARZ a částečně v rámci EU, kam tyto snahy směrují rovněž. I Bina Istra poskytuje slevy při mýtném. Ale jinak se nijak zásadněji dopředu nepostoupilo pro výměnu vlády.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


16.6.2017 13:18:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz