Právě je 24.9.2018 9:54:47




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y) 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Dálnice v Istrii zdražily o tři procenta :arrow:

Od 1. ledna 2014 se zvýšily dálniční poplatky na Istrijském poloostrově na tzv. "Istrijského ypsilonu" o tři procenta, což přibližně odpovídá růstu inflace. Průměrná cena mýtného na jeden kilometr dálnice je nyní 0,52 kun. Zdražení se netýká pouze tunelu Učka.

Na Istrijském poloostrově mají motoristé k dispozici 101 kilometrů moderní dálnice o plném profilu, které jsou zpoplatněny, a to včetně tunelu Učka. Za cestu osobním autem po dálnici A9 od slovinských hranic (exit Umag) až do Puly (77 km) nyní zaplatí 41 kun (dříve 38 kun). Na dálnici A8, tedy východním rameni "Istrijského ypsilonu" směrem od Rijeky se platí za tunel Učka (nyní 29 kun) a za úsek dálnice A8 Rogovići u Pazinu - Kanfanar (18 km, nyní 9 kun). Při cestě z Rijeky do Puly (92 km) včetně tunelu Učka činí poplatek 51 kun.

Od roku 2006 probíhá přestavba istrijských rychlostních silnic na dálnice o plném profilu. S více než ročním zpožděním by měla být letos v létě zahájena výstavba na zbývajícím úseku dálnice A8 o délce 28 km od Pazinu k tunelu Učka: Rogovići - Ivoli (6,5 km), Ivoli - Cerovlje (4,9 km), Cerovlje - Lupoglav (12,3 km) a Lupoglav - Vranja (4,2 km)). Dokončen má být v roce 2016. Teprve potom přijdou na řadu nejobtížnější stavební projekty: vybudování druhého tubusu tunelu Učka (5 070 m) a rozšíření stávajících viaduktů Mirna, Vala a Limska Draga.

Zdroj: http://chorvatsko.cz/aktual/140307_istr ... centa.html

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


22.3.2014 19:30:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 104
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Jen malé doplnění. Rozšiřovat se budou viadukty Mirna a Limská Draga. Vala byla již postavena.


22.3.2014 20:40:31
Profil
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
V sobotu dostal celý tah A8 a A9 zabrat, tvořili se dlouhé kolony na vstupu do Chorvatska a rovněž na doposud nedostavěných úsecích ale i úsecích kolem důležitých exitů. Provoz se tak zpomaloval až na 40 km/h. Provoz se snížil až po 16:00.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.8.2014 10:25:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Smrtelných 50m na dálnici u Puly :arrow:

3 nehody = 8 lidských životů od roku 2006

200m před křižovatkou Medaki směrem na Pulu je 50m zvláštní úsek, kde se stávají smrtelné dopravní nehody :arrow:

2006
*srážka vodiče dodávky s karavanem a kamionem, 6 mrtvých, 2 lehce a 2 těžce zranění

2007
*rychlá jízda, smyk a zjetí z vozovky, 1 mrtvý a 1 těžce zraněný

2014
*54 letý řidič motocyklu BMW usmrcen po nárazu do svodidel

To se tam ještě v roce 2007 stala další nehoda, nikomu se nic nestalo. Jde o úsek, na kterém se po krátke zatáčce silnice vyrovnává, ku podivu tam nejsou odstavní pruhy.


Přílohy:
8632.ukletih-50-metara.jpg
8632.ukletih-50-metara.jpg [ 120.89 KiB | Zobrazeno 5973 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2016 23:16:24, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu

20.8.2014 23:52:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Výstavba 2. tubusu tunelu Učka a následní propojení s Rogovići, tedy v délce 30 km se zahájí pravděpodobně v lednu 2015, pokud schválí proces prodloužení koncese EU. Jen na tom bude záležet, kdy se opravdu zahájí výstavba 30 km dálnice. Práce mají trvat 3 roky a práci si najde 1.000 lidí (to pak z rádia, dole na odkazu).

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 5.4.2016 23:16:41, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



30.9.2014 18:34:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
GŘ společnosti Bina Istra prohlásil, že již brzo bude připravena možná výstavba na plný profil dálnice A8 Pazin - tunel Učka. :arrow:

*ještě cca. měsíc potrvá ucelení projektu a odkup pozemků a zajištění peněz na dostavbu a ucelení 56 km dlouhého úseku Pazin - Matulji, v čem je i výstavba 2. tunelové roury tunelu Učka; problémem již není příprava a podklady, ale další problémy ohledn%e návratnosti investice pro poslední úpravy a změny ze strany státu
*koncese se může třeba prodloužit o 5 let, od 2027 kdy vyprší původní termín - s tím má doposud problém ministerstvo námořnictví, těchto 5 let postačuje dořešit výpadky ze strany státu a nahradit výpadek na menším mýtném
*je zde spor mezi koncesionářem a ministerstvem o následující věci: první roura si žádá roční náklady 2 mil. €, při větších pracích až 4 mil. € a bude nutno investovat i více, variant Bina Istra počítá i s variantem s odstoupením tunelu pro HAC, co se ale nelíbí státu, na druhou stranu neumí stát nahradit výpadek příjmu Bina Istra za DPH (pro změnu výpočtů v souvislosti se vstupem země do EU) a v dalších věcech za uplynulé 3 roky se natahují a prohlubují další spory se státem hrozící vyšším stupněm nedohody, další variant navrhuje návrat koncese do 2037 (již zmíněný výpadek na DPH), ale to zas není možno naplnit pro klauzulu EU o pomoci pro Bina Istra, respektivě by již další finance byly vyhodnocené jako neoprávněná pomoc a i proto se délka koncese upravovala, takže se ještě čeká na výsledek zajištění peněz na dostavbu 2. tunelové roury přes EU fondy

Přípravní fáze je tedy u konce, financování a realizace 2. tubusu tunelu Učka je na dohodě mezi vládou a koncesionářem. Další informace a zdroj těchto: http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska ... tunel-Ucka

Dostavba etapy 2B na plný profil tedy uvázla a je v omeškání již 3. rok oproti prvnímu plánu a zahájení dostavby 2. tubusu je v omeškání oproti revizi plánu již o půlrok. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.8.2015 23:02:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Historické fotky z tunelu Učka: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4601

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.10.2015 20:44:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Chorvatsko připravuje rozšíření původní koncese tak, aby se doba prodloužila o dalších 7-10 let a bylo to plně v souladu s požadavkama EU. Jenom tak se zajistí návratnost investicí při dostavbě dálnice na plný profil. Po technické stránce je dostavba na plný profil možná ihned a bude si žádat cca. 170 mil. €. Zároveň se připravuje vícero variant pro dostavbu 2. tubusu tunelu Učka.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.10.2015 21:04:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Koncesionář Bina Istra je připraven se Světovou Bankou a komerčními bankami na zajištění zdrojů na dostavbu Istrijského Y na plný profil včetně výstavby 2. tubusu tunelu Učka. Je to i priorita chorvatské vlády, která to považuje za prioritu v rozvoji dálnic pro letošní rok, aby se to letos zahájilo. Koncese se tím prodlouží o 10 let.

Více zde: http://www.ncs.hr/hr/ministar_butkovic_ ... /11352/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.3.2016 17:01:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Zásadně jsem vylepšil 1. příspěvek. Je tam přiložen i funkční odkaz na CENNÍK, ale ten rozvedu i tady: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=5 :arrow:

To nejdůležitější:

1. odkaz: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=2315

*jde platit platebními kartami, hotovostí (EUR, HRK) i formou ENC
*na té interaktivní mapě na tomto odkazu je možností si označit úseky, kterými jedete a ukáže se vám cena

2. odkaz se věnuje možnostem ohledně ENC.

3. odkaz: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=2327

*typy vozidel


Dále, zde je charakteristika obou dálnic :arrow:

http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=530

*kilometráže, vybavenost
*odevzdávání do provozu

A nyní ještě stav a vývoj dostavby na plný profil:

*jedná se již jen o část dálnice A8 (tedy tzv. etapa prací 2B; ve vláknu i na odkazu zde níže ohledně technické studie je rozepsané o co jde)
*dostavbu zpomalila fin. a hosp. krize v EU, zároveň legislativní proces související se vstupem HR do EU v souvislosti s vratkama daní a dalším úvěrem pro refinancování těch starších atd.
*dále až v roce 2012 byla k dispozici dopadová studie ohledně ŽP na dálnici A8
*technický plán dostavby je tady: http://www.bina-istra.com/Default.aspx?sid=534
*to co již tedy mělo být v provozu na plný profil dle původních záměrů tedy ještě není
*koncesionář se snaží dostavbu urychlit jak jen to jde a to i ve spolupráci s vládou, jak je i uvedeno ve vláknu

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.4.2016 0:13:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Podepsání aktualizované verze koncesní smlouvy, kde obsahem je několik ústupků Bina Istra vůči státu (HAC) a zároveň prodloužení délky koncesní smlouvy je momentálně zablokováno pro již jen dovládnutí současné vlády. Čeká se na nové volby v 09/2016 a sestavení nové vlády. Tato vláda vládne již jenom technicky a nemá na takovou činnost již bohužel mandát. Tím se zpomaluje i dostavba chybějících částí na plný profil.

Je to součást rozhovoru ministra s Novi list.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


7.8.2016 0:21:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Technické údaje k dostavbě na plný profil:

http://bina-istra.com/Default.aspx?sid=534

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


11.1.2017 18:13:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Aktuality kolem dostavby na plný profil:

Nejnovější informace ohledně dostavby dálnice A8 na plný profil jsou takové, že ta původní fáze 2B se nám rozděluje na několik etap. Je to způsobeno problémy kolem financování, kolem legislativy s EU. Celý projekt má nějaké zadání a má to být financováno přes výběry z provozu, ale nepostačovalo to, což je důvod pro omeškání dostavby. Řadu let se to natahovalo protože se tady řešilo něco kolem DPH jak HR vstoupilo do EU, předtím byl pokus o refinancování úvěru, což se i povedlo. Teď je snaha o prodloužení koncese. Navíc poslední roky se měnila politická situace a nikdo nic nechtěl podepisovat.

Nyní je to tak, že na řadě bude tzv. fáze 2B1, což je dostavba Rogovići - Cerovlje na plný profil. Jedná se o 2 podúseky: Rogovići - Ivoli 5,83 km a Ivoli - Cerovlje 4,82 km. Celkem ten úsek po zcelení bude mít formální délku 10,68 km. Každého asi zajímá, kdy se to začne budovat, tak pro rok 2017 je dokončení zajištění financování tohoto úseku. To je prioritní. Výstavba následuje poté.

Co se ale dostavby 2. tunelu Učka týče, tak tady je to přeřazeno do tzv. dlouhodobých cílů společně s dalším refinancováním stávajících úvěrů.

Bina Istra je reálním PPP projektem, 1. v Chorvatsku, který je samofinancovatelný na základě prvotních smluv. Problémy přinesla krize a nyní je to tak, že další investice se bez prodloužení koncese nevyplatí. Koncese se končí za 10 let a pokud nedojde k dořešení podmínek kolem, tak se nezačne s další větší realizací dostavby na plný profil. První refinancování přinese do roku 2022 miliony €, ale to postačuje sotva na ty první úseky na dokončení plného profilu, nikoliv na dostavbu 2. tunelové roury Učka. Formálně je to zájmem jak koncesionáře tak i chorvatské vlády. O prodloužení koncese ale mluví již mnoho let, již v roce 2011 tady byla snaha o +8 let na 40 let, kdy dokonce část % z mýta měla mít i vláda. V tomto období se mluvilo o hraniční rentabilitě. Technicky je Bina Istra připravená na celé rozšíření k plnému profilu od roku 2015, ale dohoda kolem prodloužení koncese nebo dodatečního financování k dispozici není.

Bina Istra v roce 2016 investovala peníze do zlepšení elektronického systému, který je interoperabilní s mýtným na ARZ a částečně v rámci EU, kam tyto snahy směrují rovněž. I Bina Istra poskytuje slevy při mýtném. Ale jinak se nijak zásadněji dopředu nepostoupilo pro výměnu vlády.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.6.2017 14:18:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
dostavba tunelu Učka a navazující dálnice A8 na plný profil :arrow:

    A što je s tunelom Učka?

    – Tunel Učka je u režimu koncesije i situacija je takva da smo, zajedno s koncesionarom BINA Istrom, pripremili projekt za gradnju punog profila na nedostajućim dionicama. Postoje pozitivni signali iz Bruxellessa, a kad stigne zeleno svjetlo, ove godine možemo očekivati početak izgradnje punog profila Istarskog ipsilona na dionicama od tunela Učka do Pazina. Također se intenzivno priprema dokumentacija za izgradnju druge cijevi tunela Učka, kao i za izgradnju druge B2 faze od tunela Učka do čvora Matulji. Mi smo u najavi s Europskom komisijom pregovarali o modelu produljenja roka koncesije kako bi se izgradio puni profil Istarskog ipsilona. Prema tome, u ovim uvjetima pripreme investicije i modela pod kojim se upravlja tunelom, nije realno nikakvo pozivanje na ukidanje naplate prolaska kroz tunel.

    Kada bi se mogla početi graditi druga cijev tunela Učka?

    – Dionica Učka – Pazin počet će se graditi ove godine, jer postoje sve građevinske dozvole, a druga cijev tunela Učka nešto kasnije. Vjerujem da je realno da se tunel počne graditi do 2020. godine. Zeleno svjetlo EK nismo još službeno dobili, postoje detalji koje treba riješiti, ali vjerujem da je to pitanje dana. Doprinos RH u projektu bilo bi produljenje koncesije, ali ćemo ishodovati i prebacivanje određenih rizika, koji su bili kamen spoticanja u tom nepovoljnom koncesijskom ugovoru. Brojne smo rizike u pregovorima prebacili na koncesionara i sada ćemo, kao država, biti u puno povoljnijem položaju.

Čeká se na kladný signál z EU. Musí potvrdit (čeká se na to několik let) prodloužení původní délky koncesní smlouvy, jak ostatně píšu i dozadu v několika příspěvcích.

Úsek se možná začne budovat na plný profil již letos.
2. tubus tunelu Učka se snad začne budovat do roku 2020.

říká ministr dopravy v rozhovoru: http://www.ncs.hr/hr/intervju_oleg_butk ... /12946/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.2.2018 16:53:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Bina Istra již využívá pro monitoring provozu drony. V článku se píše, že prozatím se testuje na úseku Ivoli - Cerovlje; autonómní dron letá rychlostí 70 km/h, max. 35 minut, 25-40m nad zemí, nikdy ne nad cestou (je dáno, že musí být 25m od dálnice). V článku se rovněž píše, že Bina Istra je 1. na světě v tomto ohledu, ale to dávno není (drony běžne sledují provoz v Izraelu, Francii atd.). :arrow:

http://www.ncs.hr/hr/istarska_inovacija ... /13025/7_2

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


19.3.2018 17:46:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Evropská komise dala zelenou pro pokračování dobudování výstavby Istrijského Y. Jinak řečeno EK schválila prodloužení koncese pro Bina Istra, což jsem tady psal, že byl hlavní požadavek, aby se mohlo naplnit, že společnost proinvestuje další zdroje na dobudování zbývajících úseků do plného profilu. Koncesionář řešil potřebné dokumentace a finanční zajištění, ale bez prodloužení koncese se nechtěl do procesu dostavby pouštět.

Znamená to, že se za 165 mil. € celkové investice dobuduje na plný profil úsek Pazin - tunel Učka v celkové délce 28 km. EK potvrdila, že záměr je v souladu se státní podporou atd. Proces přitom trval 2 roky.

Dokončí se tak i v tématu popsaná fáze 2 B1. Stavební práce mají trvat 3 roky.

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=36559

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


12.9.2018 0:55:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10980
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Bouygues informoval, že čeká jen na podepsání vládou příslušný dokument a může se vrhnout do v současné situaci pro Chorvatsko veliký infrastrukturní projekt. 166 mil. € nebo 1,237 mld. HRK bez DPH hodlá firma, tedy koncesionář zrealizovat s místními firmami. Stavební stránka potrvá 3 roky, ale již za 2 roky je možno dobudovat část Rogoviči - Ivoli. Celkem tady bude 28 km od Pazin do tunelu Učka, kde jde hlavně o 11 viaduktů, 14 podjezdů, 3 nadjezdy, úprava odpočívky Rebri, tedy jinak řečeno 31 objektů v délce 2510m. Investorem bude Bina-Istra, která finančně stojí na komerčních bankách. Co se prodloužení koncese týká, tak jde o +5 let do roku 2032. Bouygues, který má největší dosah na Bina-Istra z hlediska podílů se usiloval o +10 let. Struktura vlastníků je na 1. straně.

Ministr dopravy již avizoval, že udělá všechno pro pokračování dobudování dálnice na plný profil. Vláda již vzala na vědomí vývoj situace: http://mppi.hr/default.aspx?id=38705 . Tam je důležitá ta zmínka o hledání finančního modelu pro fázi 2B2, protože až tím se dálnice opravdu dobuduje.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.9.2018 0:59:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3344
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Jeste by to chtelo, aby se na Y napojilo Slovinsko:(


15.9.2018 21:19:58
Profil
 

Příspěvky: 1325
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Ano, tam je zásadní špunt a v létě mnohahodinové kolony. Slovinská dálnice končí v Koperu a těch cca 15 km k chorvatské dálnici se jede po místních klikatých silničkách.

V čem je tam problém ? Slovinsko to bojkotuje ?


17.9.2018 9:41:05
Profil
 

Příspěvky: 237
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Lynx píše:
V čem je tam problém ? Slovinsko to bojkotuje ?


Presne tak, Slovinci jsou totiz slusne receno "vychcany narod" viz, jejich dalnicni znamky a Chorvatum zneprijemnuji zivot jak jen muzou, proto ty prihranicni useky nestavi, ted postavili dostavili A4, kde je velky tranzit a kde je predpoklad, ze si dalsi cizinci zakoupi dalnicni znamku, protoze driv to vetsina objizdela.
Ten prihranicni usek s prechodem Dragonja je opravdu do nebevolajici spunt, je na to uz mnoho let zpracovana studie, ale neni to priorita pro Slovinsko, takze pokud na ne EU nezatlaci, tak pochybuji, ze to nekdy dostavi.


17.9.2018 10:07:34
Profil
 

Příspěvky: 1325
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Já jsem si to taky myslel, že to dělají nejspíš naschvál. Oni se tam mimo jiné hádají dlouhá léta s Chorvaty o námořní hranice a tohle je asi jeden ze "šprajců" který z těch hádek vyplývá. Ani pozemní hranici tam nemají v jednom místě dodnes pevně vymezenou.

https://goo.gl/maps/kL7MPXvT5j62


17.9.2018 10:22:59
Profil
 

Příspěvky: 237
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Rozhodne se u Slovincu neda mluvit o neschopnosti stavet dalnice, (narozdil od nas), svoji dalnicni sit maji prakticky hotovou a postavili ji pomerne rychle, mnohdy v tezkem horskem terenu. Ale jsou za tim ty jejich vecne putky s Chorvatskem. Ale jde i o jejich lidi v tech vesnicich, kudy ta pretizena silnice ted vede a stoji tam v lete kolony, a i Slovinci samotni cestuji k mori do Chorvatska...


17.9.2018 10:30:32
Profil
 

Příspěvky: 62
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Lynx píše:
Ano, tam je zásadní špunt a v létě mnohahodinové kolony. Slovinská dálnice končí v Koperu a těch cca 15 km k chorvatské dálnici se jede po místních klikatých silničkách.

V čem je tam problém ? Slovinsko to bojkotuje ?


Největším problémem jsou hraniční přechody, bez nich by kolony nebyly takové. Plánuje se Postojna - Ilirska Bistrica - Rupa a Divača - Ilirska Bistrica. U plánu ale s nějvětší pravděpodobností zůstane, kromě hlavní sezony jsou intenzity malé. Z důvodu několika víkendů v létě se Slovincům budovat dálnici nechce. Ilirska Bistrica má asi 5 tis obyvatel, to na dálnici není.


17.9.2018 18:16:27
Profil
 

Příspěvky: 3344
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Hranicni prechody snad poresi Schengen. Technicke podminky uz Chorvatsko splnilo. Ted jeste aby se uz konecne rozhodla EU.


17.9.2018 21:11:04
Profil
 

Příspěvky: 778
Příspěvek Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
O tom rozhodují členské státy. Stačí aby se jedna země šprajcla a Schengenu nevstoupí ani když splní všechny technické požadavky. Přesně proto v něm pořád není Rumunsko s Bulharskem.


18.9.2018 20:23:17
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz