Slavnostní zahájení prací ohledně části 2B1 fáze, tedy dostavba 28 km na A8 plný profil
*jde o část mezi tunelem Učka a Pazin *na uzlu Rogovići se tato slavnost konala dnes *účast: premiér Plenković, podpředseda vlády, vícero ministrů, velvyslankyně Francie, župan a vícero poslanců parlamentu
Přesně se dostaví na plný profil 28 km úsek dálnice A8 Pazin - Tunel Učka od uzlu Rogoviči po západní vjezd tunelu Učka. O rozsahu investice jsem psal o několik příspěvků dozadu včetně procesu toho co to obnášelo.
Všichni doufají, že po dostavbě stoupnou intenzity a pokročí se i s dostavbou 2. tubusu na tunelu Učka, aby se projekt konečně mohl dokončit. Jednoznačně je tady ale spokojenost s fungováním tohoto PPP projektu s účastí firmy Bouygues. Istrie má díky tomu systematicky rozvíjenou dálniční síť.
Kromě výstavby 2. tubusu tunelu Učka ale projekt Bina Istra obnáší i napojení na Matulji a druhé dualizaci viaduktů Mirna a Limska Draga.
Aktuální projekt 28 km je rozdělen na vícero částí a dokončení se očekává během 3 let. Ovšem jako první by se mohla do provozu dostat část po uzel Ivoli v délce asi 6 km a to již za 2 roky pokud půjdou práce dle plánu.
Z hlediska turizmu až 90% turistů na Istrii přichází po dálnících A8 a A9. Bouygues informoval, že na 95% subdodávek zapojí chorvatské firmy, čímž se zaměstná kolem 1000 místních dělníků, takže se podpoří i lokální ekonomika.
Stavební práce obnášejí výstavbu 11 viaduktů, 14 podjezdů, zruší se a nanovo postaví 3 nadjezdy. Budou zde nové opěrné zdi, odpočívka, opraví se spojující silnice atd.
Chorvati se s tim na Istrii necrcaji, když před lety udelali dalnici nejdriv v pulprofilu, tak jaksi zapomneli na odstavny pruh, takze ted je jedna pulka dalnice bez odstavnaku, je tam 110 a radi tam chytaji nebohe turisty. Myslim, ze u nas by takovou dalnici vůbec naší experti neotevreli. Ale tam to vesele funguje a kasiruji se tucne obnosy za prujezd i za pokuty. . Jsem zvedavy, jestli s fazi 2-dualizace viaduktu udelaji i ten odstavny pruh.
16.11.2018 8:55:27
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14701 Bydliště: EU
Re: Dálnice A8 a A9 (Istrijský Y)
Již se zahájila stavební činnost na výše zmíněných činnostech. Na východních částech se již pracuje a jinde se shromážďuje stavební technika. Bez omezení stávajícího provozu. Zemní práce jsou již kole Cerovlje. Z plánované investice ve výši 1,2 mld. HRK se má vytvořit 1200 pracovních míst a 200 již tady je. Istrijský ypsilon využívá 90 tisíc plátců v kartách systémem ENC, ročně tyto dálnice využívá na 10 mil. vozidel. 30 objektů (mosty, podjezdy, nadjezdy) se postaví na 27-28 km dálnice A8 během 3 let.
2-3 příspěvky ve vlákně tak nemají doložené detaily na odkazech ale ponechávám je v tématu, protože jsou v nich i jiné informace. Co šlo jsem aktualizoval; cenník v úvodu.
Na odkazu se píše, že probíhají zemní práce, trhací práce atd. a pracuje zde kolem 300 lidí a 50 strojů. Co je ale důležitá informace, za měsíc se podepíše memorandum o porozumění k dostavbě 2. tubusu tunelu Učka a dokončení dálnice do Matulje. Takový první krůček k celkové dostavbě na plný profil.
Bina Istra tendruje do 29.7.: Získání potřebných povolení pro doplnění plného profilu istrijského Y A8 - tunel Učka (portál Kvarner) - Matulji včetně vypracování projektové dokumentace. V 09/2019 zahájení těchto prací. Práce mají obnášet laserové sesnímání ze vzduchu, projektovou dokumentaci, geodetický průzkum a stavební povolení.
Intenzivně tedy běží příprava pro již ohlášenou a schválenou investiční akci ve výši 1,2 mld. HRK. Ostatně práce již v kratším úseku běží jak jsem zde psal.
Prikupljanje ponuda za usluge izrade projektne dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola za dopunu na puni profil Istarskog ipsilona A8 - dionica Tunel Učka (portal Kvarner) - Matulji.
POZIV ZA PODNOŠENJE PONUDA ZA USLUGE IZRADE PROJEKTNE DOKUMENTACIJE I ISHOĐENJE DOZVOLA ZA DOPUNU NA PUNI PROFIL ISTARSKOG IPSILONA - A8 - DIONICA TUNEL UČKA (PORTAL KVARNER) - MATULJI
Društvo Bina-lstra d.d. upućuje poziv za prikupljanje ponuda za usluge izrade projektne dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola za dopunu na puni profil Istarskog ipsilona A8 - dionica Tunel Učka (portal Kvarner) - Matulji. Rok za podnošenje ponuda: 29.07.2019. do 12:00 sati.
Predmet nadmetanja su usluge izrade projektne dokumentacije: lasersko skeniranje iz zraka, izrada podloga za projektiranje), idejni i glavni projekti, izrada geodetskih elaborata i parcelacijskih elaborata, pribavljanje lokacijskih i građevinskih dozvola.
Predvidivi početak usluga rujan 2019.
Dokumentacija za nadmetanje može se primiti elektroničkom poštom, a zainteresirani ponuditelji trebaju e-poštom uputiti zahtjev za dokumentaciju na: teh.sluzba@bina-istra.hr. U zahtjevu za dokumentaciju molimo navesti sve potrebne kontakt-podatke o potencijalnom ponuditelju
Bina Istra se snaží rychleji napředovat pro dostavbu 2. roury pro tunel Učka. Rozšiřuje se silnice kolem, připravují veškeré přípravní práce, projekty, veřejná projednání atp. Debata se vede taky kolem toho jak se to ufinancuje. Stát si představuje prodloužení koncese výměnou za snížení státních plateb. Dostavbou tohoto tunelu na 2 roury by se završil celý projekt. Jde o část 2B respektivě podčást 2B-2. To, že by se mohlo s ražbou začít do konce letošního roku prvně nastínil ministr dopravy v roce 2018. Zda se opravdu začne již letos nebo se to protáhne do roku 2021 se uvidí za pár měsíců.
EK dala zelenou pro prodloužení koncese pro Bina Istra pro účel dostavby 2. TR tunelu Učka. Investice ve výši 197 mil. € značí prodloužení koncesní smlouvy o 5 let.
Chorvatská vláda rozhodla o pokračování dostavby dálnic v rámci istrijského Y a výstavby 2. TR tunelu Učka
Proběhnou změny a dodatky ke koncesní smlouvě. Nechce se mi to tady celé překládat, ta forma google translate to přeloží poměrně srozumitelně. Ve zkratce se postaví 2. roura tunelu Učka a v tomto úseku se dobuduje všechno tak, aby tady vznikla dálnice. V nákladech kolem 1,5 mld. HRK a potrvá to asi 3 roky. Jde o podfázi 2B2-1, tunel Učka v délce 5,63 km. Koncese se prodlouží o 5 let. Práce se mohou zahájit již 1.12.2020. Jde o úseky Dragonja – Pula a Kanfanar – Pazin – Matulji, kde proběhnou stavební práce tak, aby se všechno naplnilo. Rozepsaní fázi Etapa 1, Etapa 2 a ty písmena A,B jsou ve zkratce tady: viewtopic.php?p=14387#p14387 a níže.
Tedy všechno co vlastně jsem tady uvedl poslední dobou.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru