Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – Žuta Lokva) + Rijeka a Krk

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se podepsala smlouva o realizaci křižovatky Trinajstići na dálnici A7. Hodnota stavebních prací činí 33,3 mil. HRK bez DPH. Práce se zahajují v 05/2021 a dokončit se mají za 18 měsíců. Výstavba křižovatky Trinajstići se bude realizovat mezi křižovatkami Matulji a Jurdanu v oblasti obce Matulji. Největší význam nové stavby je kvalitní napojení Matulji a jeho okolí na obchvat Rijeky a tedy přímo na dálniční síť Chorvatska.

Mj. se tímto krokem odlehčí státní silnice D8 a župní silnice s lokálními. Stejně tak se pdlehčí křižovatka v centre Matulji. Dále se zkrátí cestování z Rijeky a tohle všechno spolu bude ještě více znát během turistické sezony.

https://riportal.net.hr/uskoro-zapocinj ... ma-rijeci/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 02/2021:
Diaľničiar píše:O výstavbu obchvatu Novi Vinodolski (A7) má zájem 6 firem: (uvedené ceny jsou s DPH)
Příloha yySNGpC.jpg je dlouhodobě nedostupná.
*slovinsko-italské seskupení: Kolektor CPG a ICM SPA, 593 mil. HRK
*chorvatsko-turecké seskupení: DIV Grupa a Yapi Merkezi Inaat ve Sanayi A, 599 mil. HRK
*Strabag a GP Krk, 650 mil. HRK
*China Road and Bridges Corporation (CRBC, z mostu Pelješac třeba), 662 mil. HRK
*China Railway 14TH Bureau group company ltd, 883 mil. HRK
*turecká Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., 902 mil. HRK (tato firma v HR podepsala železniční tendr za 2,418 mld. HRK)

Podrobnější informace v tabulce: https://i.imgur.com/gIwsBIi.jpg

Pod odhadovanými náklady jsou jen první 2 nabídky. Více k tomu, co přesně se bude stavět jsem psal detailněji zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p201500

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/n ... i-italije/
HAC podepisují smlouvu s Kolektorem :)
A7.JPG
A7.JPG (108.21 KiB) Zobrazeno 8100 x
Jen zopakuji, že odhadované náklady na výstavbu ve výši 495 mil. HRK bez DPH a vítěz nabídl 475 mil. HRK. Obchvat Novi Vinodolski bude 9,8 km dlouhý, z čeho v trase dálnice A7 bude 6,5 km a 3,3 km je pak spojnice na D8.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Chorvatská vláda odklepla výstavbu spojovací přístavní silnice od té novo budované D-403, která napájí přístav na dálnici. Pro lepší pochopení z mapy je tady tento příspěvek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p233955 . Efektem této stavby bude odstranění kamionů ze středu města. Novou přístavní silnici postaví GP Krk ve stavebních nákladech 32,2 mil. HRK, což je asi 4,3 mil. €. Její celkové náklady jsou kolem 60 mil. HRK a nový úsek měří 1,2 km. Dokončit se má společně s D-403.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... 2860/22860
https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... zne-ceste/

Nyní se v přístavní oblasti Rijeky a okolí staví nebo dokončuje 8 projektů financovaných z peněz EU v rámci využíti silnic za asi 130 mil. €. Ve výsledku se dokončí kontejnerový terminál, spojovací silnice od dálnice po přístav, přístavní silnice, další úprava dalšího kontejnerového terminálu.

Z Rijeky se vytváří nové centrum nákladní dopravy v rámci Balkánu. Dopravní infrastruktura po ní budovaná navyšuje kapacity.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p201500 a o něco příspěvků výše jsem psal k vysoutěženému obchvatu Novi Vinodolski, kde část trasy je vedená v trase dálnice A7. Dočetl jsem se zajímavé informace v tom smyslu, že tato soutěž řeší polovinu dálnice. :idea:
NV.JPG
NV.JPG (286.85 KiB) Zobrazeno 6907 x
Všechny sjezdy, nadjezdy atd. mají být vybudovány jako když půjde o plný profil dálnice. Tunelová sekce se vyrazí rovnou jako kdysi na A1, vyrazí se, ale do provozu se uvede jen 1 roura v 1. fázi realizaci nebo v kombinaci s únikem přes druhou. Jak to bude i s tím viaduktem a jestli se to celé bude realizovat v 1/2 profilu nebo ne, jsem se nedočetl nebo dostatečně nepochopil. Ta technická dokumentace je dlouhá, popisuje všechny fáze realizace a teď je vysoutěžená hlavní 1. a část napojovacích silnic.
4624549-717x478.jpg
4624549-717x478.jpg (101.73 KiB) Zobrazeno 6907 x
Zajímavé to je již i proto, že Novi Vinodolski bude již A7 mimo oblasti města Rijeka. Na chorvatské poměry zde žije více lidí, 4,5 tis. A starostem tady byl v letech 2005 až 2016 Oleg Butković, který je od roku 2016 doposud ministrem dopravy. A který je vůbec označován za největšího stavitele posledních let, který dokáže plnit svojí vizi o rozvoji regionů a všech druhů infrastruktury. (25 mld. HRK do dnešních časů se pod jeho vládnutím zrealizovalo do dopr. infr. což je na tu zadluženou bídu a omezenost investicí neskutečný výsledek, převážně díky dobrým projektům pro EU)
  • Ovim glavnim projektom obrađena je trasa lijevog kolnika, III. etapa, 2. faza izgradnje, autoceste A7 Križišće – Žuta Lokva, od čvorišta Selce do čvorišta Novi Vinodolski. Autocesta A7 dio je jadranskog cestovnog pravca koji je predviđen kao europska cesta E-65 (dijelom E-61) koja povezuje priobalne prostore jugozapadne Europe i omogućuje kvalitetna povezivanja urbanih, turističkih i industrijskih centara regije.
    Dionica autoceste A7 Selce – Novi Vinodolski je prostorno smještena paralelno s državnom cestom D8.
    Prema postojećem stanju, državna cesta D8 na dionici od Križišća do Senja glavna je dužobalna arterija koja povezuje brojna turistička mjesta ovog dijela jadranske obale, a uz to se koristi kao osnovna prometnica za tranzitni promet na relaciji Kvarner – Dalmacija. Jedno od najvećih naselja na tom pravcu je Grad Novi Vinodolski. Ova prometnica u zoni grada ima dvostruku ulogu jer se, osim magistralnog prometa, koristi i kao lokalna gradska prometnica. Za vrijeme turističke sezone, u gradu se javljaju prometne gužve zbog velikog povećanja lokalnog i tranzitnog prometa, pa je iz tog razloga dionica od Selca do Novog Vinodolskog odabrana kao prva dionica u izgradnji autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve
    Izgradnja lijevog kolnika autoceste A7 planirana je u profilu državne ceste, koja se poziciono poklapa s lijevim kolnikom buduće autoceste, s direktnim rampama čvorišta (rampe 5 čvorišta Selce i čvorišta Novi Vinodolski), spojnim cestama i kružnim raskrižjima za spoj na državnu cestu D8, sa zemljanim radovima za puni profil autoceste. U sklopu izgradnje lijevog kolnika autoceste A7 planirana je izgradnja lijevog objekta vijadukta Ričina, iskop obje tunelske cijevi tunela Zagori, od kojih će lijeva cijev biti uređena i opremljana za potrebe odvijanja (dvosmjernog) prometa, a desna cijev servisna. Sva prelaganja postojećih instalacija, kao i izgradnja novih te odvodnja prometnice (zajedničke cijevi i separatori) koncipirani su tako da pri izvedbi punog profila nema rušenja, odnosno da su elementi koji će biti korišteni i nakon izgradnje punog profila, dimenzionirani za puni profil autoceste. Svi poprečni objekti na trasi (putni prolazi, prijelazi, propusti) također se izvode u punoj širini, odnosno imaju raspon za puni profil autoceste.
    Ostali elementi autoceste i rampe čvorišta Selce i Novi Vinodolski te desni objekt vijadukta Ričina bit će izgrađeni u skladu s dinamikom nastavka izgradnje autoceste prema Križišću, odnosno prema Žutoj lokvi, odnosno u skladu s etapnom/faznom izgradnjom dionice definiranom u lokacijskoj dozvoli.
    Predmetna dionica autoceste u potpunosti je smještena u priobalnom području istočnog dijela Primorsko – goranske županije, na području katastarskih općina k.o. Selce, k.o. Novi i k.o. Ledenice.
    Na početku dionice trasa se priključuje na postojeću cestovnu mrežu direktnom rampom čvorišta Selce i spojnom cestom čvorište Selce – D8 te spojnom cestom čvorište Selce - Ž5062.
    U km 0+888,00 lijeve oci (MCC0), trasa ulazi u tunel Zagori duljine 834 m te nakon izlaza iz tunela vijaduktom Ričina duljine 1056,80 m prelazi preko udoline kroz koju Ričina utječe u more.
    U dvadesetom kilometru trasa ulazi dublje u kopno te na udaljenosti od oko 1.5 – 2 km od obalnog ruba prolazi zaleđem Novog Vinodolskog. U km 24+409,20 projektiran je putni prijelaz kojim trasa prelazi županijsku cestu Ž5094.
    Iz čvorišta Novi Vinodolski trasa se spojnom cestom ponovo priključuje na državnu cestu D8. Na spojevima na državnu cestu D8 projektirana su kružna raskrižja. Kraj dionice autoceste uklapa se u nastavak projektiranog rješenja autoceste prema Senju te dalje prema Žutoj Lokvi.
  • ELEMENTI POPREČNOG PROFILA
    Elementi poprečnog profila autoceste A7 na dionici Selce – Novi Vinodolski usvojeni su prema važećem Pravilniku o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa (NN 110/2001).
    Za ovu dionicu autoceste određena je projektna brzina od 120 km/h.
    Za usvojenu projektnu brzinu vp = 120 km/h određen je poprečni profil autoceste (izvan objekta) sa slijedećim elementima i dimenzijama :
    dva vozna traka širine 2 x 3,75 m 7,5 m
    rubni trak unutarnji širine 0,50 m 0,5 m
    rubni trak vanjski širine 0,20 m 0,2 m
    zaustavni trak širine 2,50 m 2,5 m
    Kolnik jednog smjera ukupno: 10,70 m

    razdjelni pojas (u području nerazdvojenih osi) širine 3,0 m
    bankina širine 2,0 m
    berma širine 2,5 m

    Ove dimenzije elemenata poprečnih profila daju slijedeće ukupne širine normalnih profila:
    širina poprečnog profila u usjeku 29,40 m
    širina poprečnog profila u zasjeku 28,90 m
    širina poprečnog profila na nasipu 28,40 m

    U I. fazi, u kojoj je planiran dvosmjeran promet lijevim kolnikom autoceste, projektna brzina ograničena je na 80 km/h.
    Poprečni profil lijevog kolnika u I. fazi određen je kako slijedi:
    od početka dionice do tunela Zagori:
    dva vozna traka širine 2 x 3,50 m 7,0 m
    dva rubna traka širine 2 x 0,50 m 1,0 m
    Kolnik ukupno: 8,0 m

    Od tunela Zagori do kraja dionice:
    tri vozna traka širine 3 x 3,25 m 9,75 m
    dva rubna traka širine 2 x 0,30 m 0,60 m
    dvostruka razdjelna crta 0,40 m 0,40 m
    Kolnik ukupno: 10,75 m
  • VIJADUKT RIČINA
    Dispozicija vijadukta odabrana je u skladu sa projektom trase i nivelete tako da se dobije ekonomično rješenje, a u skladu s važećim propisima, pravilnicima, standardima, pravilima struke i novim smjernicama i preporukama prihvaćenim od Investitora.
    Lijevi vijadukt započinje u km 1+768,000 , a završava u km 2+824,800, tlocrtno, vijadukt počinje u kružnoj krivini (R=-1064,250 u km 1+832,743) iz koje prelazi u prijelaznicu (A=363,273 u km 1+956,743) i pravac (u km 2+245,928), zatim opet u prijelaznicu (A =317,362 u km 2+447,442) i kružnu krivinu (R=805,750 m u km 2+572,442) s kojom završava. Niveleta je na mjestu vijadukta u stalnom padu cca 2,71 % dok poprečni nagib kolnika varira od 0,2% do 6,7%
    Vijadukt ima devetnaest raspona i ukupnu duljinu 1056,80 m. Uzdužni raspored raspona je 1x46,0 + 8x58,0 + 1x46,0 + 2,80 +1x46,0 + 7x58,0 + 1x46,0.
    Širina vijadukta je 15,55 m. Kolnik autoceste širok je 10,75 m i sastoji se od dvije rubne trake od 0,30 m, tri vozna traka po 3,25 m i pasice od 0,40 m. Uz rubne trake smješteni su betonski rubnjaci. U ravnini rubnjaka nalazi se plašt jednostrane čelične zaštitne ograde klase H3, visine 1,50 m. Betonski rubni trakovi široki su 1,85 m. Na vanjskim rubovima smješteni su bukobrani, odnosno zaštita životinjskog svijeta, obzirom da se planirani zahvat nalazi unutar područja ekološke mreže.
    Stupovi imaju stalni sandučasti presjek izdubljenog pravokutnog oblika osnovnih izmjera 6,00 x 4,00 m sa stjenkama debljine 0,40 m. Monolitni su i izvode se u segmentima od 5m. Na vrhu stupova nalaze se naglavnice 10,00 x 4,00 x 1,50 m, koje prate nagib poprečnog presjeka. Dilatacijski stup S10 ima dodatno proširenje od 1,00 m sa svake strane te dimenzije njegove naglavnice iznose 10,00 x 6,00 x 1,50. Na dnu stupova stavljeno je ojačanje stupa u visini 2,00 m. Njihove visine kreću se od 14,79 m (S18) do 52,59 (S5). Sve potpore stupa temeljene su na pilotima promjera 120 cm (4 x 4 pilota) dimenzije 12,50 x 12,50 x 3,00 m. Iznimka je stup S13 dimenzija temelja 15,00 x 20,00 x 4,00 m, bez pilota. Temelji su monolitni, zbog većih debljina betonirani u slojevima. Ispod temelja predviđena je izrada sloja podložnog betona debljine 10 cm od nearmiranog betona klase C12/15.
  • TUNEL ZAGORI
    Tunel se izvodi u dvije faze. U prvoj fazi izvodi se lijeva sjeverna tunelska cijev namijenjena za dvosmjerni promet. Dok se desna južna cijev izvodi u iskopu i primarnoj podgradi sa privremenom kolničkom konstrukcijom i služi kao servisna tunelska cijev, odnosno kao evakuacijski put i pristup intervencijskim službama u slučaju incidenta u glavnoj tunelskoj
    cijevi. Iskop desne cijevi se izvodi u dimenzijama buduće kompletirane cijevi, tako da u drugoj fazi nisu predviđeni dodatni radovi na iskopu i primarnoj podgradi desne tunelske cijevi. U drugoj fazi se dovršavaju radovi na desnoj tunelskoj cijevi (hidroizolacija, betoniranje obloge, odvodnja, kolnička konstrukcija i potrebna oprema tunela) dok se
    na lijevoj tunelskoj cijevi izvode radovi potrebni za uspostavu jednosmjernog prometa (radovi na prometnoj opremi I signalizaciji).

    Tunel je projektiran u skladu s Pravilnikom o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele ( NN 96/2013) i zadovoljava sve zahtjeve iz navedenog Pravilnika.
    Početak lijeve sjeverne glavne tunelske cijevi je u km 0+888, a kraj je u km 1+722 po osi MCC0. Početak podzemnog iskopa lijeve tunelske cijevi predviđen je u stacionaži km 0+900 a kraj podzemnog iskopa je u km 1+710 po osi MCC0.
    Predviđena duljina podzemnog iskopa tunela je 810 metara, dok je ukupna duljina tunela 834 metara. Na svakoj strain tunela previđena duljina portalne građevine iznosi po 12 metara.
    Početak podzemnog iskopa desne servisne tunelske cijevi je u km 1+640, a kraj je u km 2+410 po osi MCB=0. Kako u prvoj fazi nije predviđena izvedba portalnih građevina, ukupna duljina servisne cijevi iznosi 770 metara. U drugoj fazi je na svakoj strani tunela previđena izvedba portalnih građevine duljine po 12 metara, tako da će u konačnici tunel
    počinjati u km 1+628 a kraj u km 2+422 te će u konačnici duljina tunela iznositi 794 metara.

    Predviđena računska brzina je u prvoj fazi Vr=80 km/h, dok je u drugoj fazi predviđena računska brzina Vr=100 km/h
    Iskop tunela je predviđen po načelima Nove Austrijske Tunelske Metode NATM.
Vychází se z tendru: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=3952890
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy si obešel stavby v rámci města Rijeka a informoval o další pro příští rok. V rámci investicí do silnic DC 404 a DC 403 se prakticky ukončí všechny důležité propojení, okruh, pro město Rijeka. V příštím roce se realizuje tendr za 330 mil. € na 2- kolejnění tratě do města. Na upgrade přístavu bude směrovat dalších 60 mil. €. Již za pár let se přístav v Rijece stane největším kontejnerovým přístavem s kapacitou nad 1 mil. kontejnerů a Rijeka bude mít veškeré dopravní zázemí to zvládnout. Město, které mělo potenciál je městem, které ho dovede využít. Stát to systematicky podporuje.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... tima/22954
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste otevírají částečně zrekonstruovanou spojnici A6 - A7 aneb část státní silnice D501 :arrow:
MO.JPG
MO.JPG (50.98 KiB) Zobrazeno 6325 x
*jde o 7 km úsek Meja (A7) - Oštrovica (A6)
*silnice byla během rekonstrukce i celá uzavřená pro provoz po dobu několika měsíců
*náklady: 45 mil. HRK
*investor: Hrvatske Ceste

https://zmigavac.hr/wp-content/uploads/ ... 68x576.jpg

https://bodulija.net/nakon-dva-mjeseca- ... ostrovica/



Práce ještě nejsou ukončené, ale silnice musí být během zimního období k dispozici, protože jde o alternativní trasu k dálnici. V pracích se bude znovu pokračovat na jaro 2022.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu - ačkoliv pomalu po 10 měsících

Jak pokračuje výstavba státní 3 km silnice D-403 za v propočtu asi 61 mil. € :?:

Cena odpovídá tomu, že většina trasy jde na viaduktech nebo v tunelu.
Tunel se jmenuje Podmurvice a měří 1,2 km.
Investice zajistí napojení přístavu v Rijece na dálniční obchvat v Rijece.
Což je v dalších souvislostech s ohromujícími investicemi do přístavu potřebná stavba.
Až 85% nákladů hradí EU. Hotovo má být v polovině 2023.
animace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 45#p178245

https://i.imgur.com/I0IMygp.jpg
https://i.imgur.com/9lDzSHu.jpg
https://i.imgur.com/Xn9n6kA.jpg
https://i.imgur.com/06vIGrO.jpg
https://i.imgur.com/e2mz20s.jpg



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému po měsíci doplním, že tunel Podmurvice na nově budované státní silnici D-403 v Rijece byl proražen.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/probijen- ... jeci/23150

1,2 km dlouhý tunel je součástí 3 km silnice, kde dominují viadukty s tunelem, která zajistí napojení přístavu ve městě Rijeka na evropskou dálniční síť, čímž se zásadně sníží zatížení městských silnic od těžké nákladní dopravy.

Tunel byl proražen 24d před termínem. :ok:

Většina trasy bude mít 3- jízdní pruhy. Je to nejnákladnější silniční projekt v Chorvatsku, kde 1 km vychází na 20 mil. €. Staví se od 06/2020 a hotovo má být v 07/2023.



záběry i na silnici:



Přístav Rijeka se mezi časem zvětšuje. Navíc se v rámci přístavu prodlužuje silnice podél něj samotného. Tohle všechno zajistí, že Rijeka se stane největším přístavem v regionu a logicky i v Chorvatsku. Díky dopravním investicím jak do železnic, tak silnic a dálnic zvládne i dopravní zátěž bez toho, aby město jakkoliv kolabovalo. Naopak z toho bude plně profitovat. Většina nákladů se hradí z EU fondů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba obchvatu Novi Vinodolski se začíná 11.3. Jde o skoro 10 km stavbu, která jde v délce 6,5 km v trase dálnice A7. Jedná se o projekt za 593 mil. HRK. Více je v tématu. Jde o vůbec 1. úsek A7 mezi Križišće a Žuta Lokva. :idea:

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/n ... -projekta/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Na A7, nevím jestli jsem to tady již psal, ale již se staví uzel v rámci obchvatu Rijeky: HAC za 41,7 mil. HRK (cca. 5,5 mil. €) staví uzel Trinajstići a proto je i upraven provoz v jedné části mezi Matulji a Jurdana. Tam se staví v tomto úseku nadjezd pro to potřebný.

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... fresh=true

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu: Rijeka, D-403, tunel Podmurvice a napojení na dálniční síť

fotky: již lze pozorovat formování úseků s viaduktama

https://i.imgur.com/vrc4BLE.jpg
https://i.imgur.com/urpdGWM.jpg
https://i.imgur.com/R3tGRbc.jpg
https://i.imgur.com/RtmVBq4.jpg
https://i.imgur.com/isCYh8i.jpg
úsek přes přístav: https://i.imgur.com/ipq2Dx6.jpg
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Výsledky tendru na rekonstrukci uzlu Matulji na dálnici A7:
https://i.imgur.com/SJMTOpc.jpg

:arrow: Stav realizace uzlu Trinajstići na dálnici A7: mezi uzly Matulji a Jurdani
https://i.imgur.com/qmywfCC.jpeg
https://i.imgur.com/E0b9zQ6.jpg
https://i.imgur.com/fePo3Od.jpg

:arrow: Ke konci se blíží víceroční rekonstrukce mostu na Krk:

https://www.novilist.hr/rijeka-regija/r ... kog-mosta/

https://i.imgur.com/nrr4Z5t.jpg
https://i.imgur.com/48A1hXp.jpg

:arrow: záběry na tunel Podmurvice (nová silnice D-403 Rijeka - přístav):

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby nové silnice D-403 (město Rijeka, dálnice - přístav):





+extra záběr na viadukt Piopi (316m) na D-403:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Menší práce, které jsou součástí větších projektů jak u obchvatu Novi Vinodolski tak pro silnici D-403 ve městě Rijeka, kde obzvláště kamionisti můžou zpozornět:

:arrow: Postup potřebný pro výstavbu obchvatu Novi Vinodolski (A7, D8): Zápis z otevírání nabídek na řízení PŘEMÍSTĚNÍ 110 KV CRIKVENICA - VRATRAŠA DV A 220 KV SENJ - MELINA NA DÁLNICI A7 KRIŽIŠĆE - ŽUTA LOKVA, ÚSEK SELCE - NOVI VINODOLSKI a VINODOLSKI - NOVI.

Obrázek

:arrow: Finišuje silnice spojující D-403 s přístavní pánví a Metropolis. Kamiony už pak přes centrum nepojedou

Nová silnice uleví provozu v ulici Riva v centru Rijeky při otevření D 403 v červnu příštího roku, protože těžká nákladní auta pojedou přímo na obchvat.

Stavební práce pokračují dobře na spojovací komunikaci rijecké přístavní zóny se státní silnicí D-403, která spojuje křižovatku Škurinje na rijeckém okruhu s novým kontejnerovým terminálem na pobřeží Záhřebu, potvrdila správa přístavu Rijeka, investora tohoto projektu.
Nová komunikace mimo jiné umožní propojení komplexu přístavních skladů Metropolis se sítí městských komunikací, což je základním předpokladem pro jeho oddělení od areálu přístavu a avizované předání Městu Rijeka do správy.
Projekt má hodnotu 32,3 mil. HRK včetně DPH, zhotovitelem je GP Krk a jedná se o 695 metrů dlouhou komunikaci, která spojuje přístavní terminály pro kusové zboží se silnicí D 403.

Nová silnice odlehčí provozu v ulici Riva v samém centru Rijeky, až se v červnu příštího roku otevře D 403, protože těžké kamiony z přístavu již nebudou vyjíždět z Rivy, ale pojedou přímo na obchvat.
Podle oznámení Správy přístavu, Města Rijeka a Ministerstva moře, dopravy a infrastruktury by měla být i tato komunikace prodloužena až na Trg Žabica, čímž by se propojila silnice D 403 s ulicí Riva, a umožnila by tak přímé přístup ze západní strany obchvat Rijeky do nejvnitřnějšího centra města podobně jako Riva přes Zajčevu a stávající silnici D 404, napojenou na obchvat na východní straně.

situace v přístavní zóně:
Obrázek

v tomto žlutém koridoru půjdou kamiony na nové spojovací silnici D-403 a koncem přístavu:
Obrázek

Obrázek

pohled na výstavbu viaduktu na nové D-403 v přístavní zóně:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste mají v regionu několik větších silničních projektů na ostrovech:

o většině jednotlivě píšu, ale nyní v souhrnu

Ostrov Cres

Úsek Porozina – Dragozetići (6,1 km)
Smluvní práce a dozor na rekonstrukci DC100, úsek Porozina - Dragozetići, délka 6,1 km, plánovaná doba prací 15 měsíců. Práce začínají v září. Práce v hodnotě 28 milionů HRK provede společnost GPP Mikić d.o.o., Omišalj, pod dohledem Rijekaprojektu.

Projekt počítá s opravou geometrických prvků trasy, obnovou konstrukce chodníku, vybudováním nové opěrné konstrukce, vyřešením systému odvodu dešťové vody, ochranou svahu, novým dopravním zařízením a signalizací, rekonstrukcí křižovatky Filozići a Dragozetići, rekonstrukcí křižovatky Filozići a Dragozetići, rekonstrukcí křižovatky. přidání dvou párů autobusových přístřešků.

Úseky Dragozetići – Beli (5,5 km) a Predošćica (2,2 km)
Na předmětné úseky byla vydána lokalizační povolení a byl evidován stávající stav komunikace. Souběžně s registrací probíhají činnosti na tvorbě hlavních/výkonných projektů a subdivizních studií. Po provedení homogenizace v katastru byly vytvořeny podmínky pro získání stavebních povolení a řešení majetko-právních vztahů i plánování výkonů předmětných úseků. Byly podány žádosti o získání stavebního povolení a zahájeny činnosti k řešení majetko-právních vztahů.

Ostrov Krk

Prostřednictvím aktivit na projektování rekonstrukce uzlu Šmrika (smluvně vytvořená tvorba všech typů koncepčních a hlavních projektů, provádění geodetických a geotechnických průzkumných prací, získávání lokačních a stavebních povolení s firmou Trafficon d.o.o., Záhřeb), nová východní komunikace na ostrově Krk (zadané vytvoření koncepčních řešení a studií vlivu zásahu na životní prostředí se získáním rozhodnutí o přijatelnosti zásahu pro životní prostředí) a návrh obchvatu mezi Draga Bašćanska a Jurandvor o délce 4 km (zasmluvněný rozvoj všech typů koncepčních a hlavních projektů, provádění geodetických a geotechnických průzkumných prací, získání územního a stavebního povolení s Geoprojektem d.o.o. Split) jsou vytvořeny předpoklady pro řešení problému plynulosti dopravy na silniční síti hl. ostrov Krk.

Ostrov Rab

Probíhá projektování a realizace správního řízení na rekonstrukci státní silnice DC105 na ostrově Rab, úsek Snug - Pudarica o délce 8 km. Bylo vydáno povolení k umístění, proti kterému se účastníci řízení odvolali.

Ostrov Lošinj

Rekonstrukce státní silnice DC100 na úseku Osor - Nerezine, délka 2,5 km, na ostrově Lošinj
Práce na rekonstrukci státní silnice DC100 v úseku Osor - Nerezine v délce 2,5 km začaly v listopadu 2020 s termínem 18 měsíců, do dubna 2022. Dodatek smlouvy stanoví nový termín dokončení prací, kterým je konec prosince letošního roku. Investory díla jsou Chorvatské silnice, Vodovod a kanalizace Cres Lošinj, Město Mali Lošinj a HEP ODS. Zhotovitelem je GP Krk a kompletní dozor nad prováděním prací provádí dozorčí služba Rijekaprojekt d.o.o. Rijeka a WYG Advising d.o.o. Záhřeb.

Práce na rekonstrukci silnice byly nasmlouvány za částku 25 mil. HRK bez DPH a spolu s pracemi Města Mali Lošinj, pracemi ViOCL a HEP ODS je výše investice 37,3 mil. HRK (bez DPH). Souběžně s rekonstrukcí silnice ViOCL pracuje na výstavbě nového vodovodu a tlakového sanitárního kolektoru, Město Mali Lošinj pracuje na veřejném osvětlení a HEP ODS pracuje na položení nového kabelu 20 kV z tábora Osor. do lokality Blatina. Byl zadán a proveden archeologický výzkum v hodnotě 1,5 mil. HRK.

Úsek: Mali Lošinj - Veli Lošinj, délka 3 km
Na základě rozhodnutí o klasifikaci veřejných komunikací z roku 2017 byla okresní silnice ŽC5161 převedena do kategorie státní silnice. Tím se zvýšila délka státní silnice DC100 o 3,4 km. Stavební povolení je vydáno na první a druhou fázi, probíhá vyvlastňovací řízení na cca 280 katastrálních parcel, připravují se prováděcí projekty a zadávací dokumentace. V plánu pořízení chorvatských silnic na rok 2022 se ve čtvrtém čtvrtletí počítá s vypsáním veřejné soutěže na výběr zhotovitele první a druhé etapy v délce 2 km v předpokládané hodnotě 37 milionů HRK, plánovaná doba provádění prací 16 měsíců. Před rekonstrukcí komunikace je nutné provést práce na vodovodu a kanalizaci v rámci aglomerace Cres - Lošinj v působnosti komunální společnosti Vodoopskrba i ovodnja Cres - Lošinj (ViOCL).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Policie v Chorvatsku hlásí, že jeden člověk zemřel při bleskových záplavách v přístavním městě Rijeka po přívalovém dešti dne 28. září 2022.

Obrázek

Chorvatská meteorologická a hydrologická služba (DHMZ) uvedla, že za 24 hodin v Rijece napršelo 287,5 mm srážek. To je považováno za rekord, který překonal předchozí denní maximum 249 mm stanovené v roce 2013. Místní média uvedla, že neoficiální údaje ukazují, že město zaznamenalo 140 mm srážek za pouhé 2 hodiny.

Ulice města byly zaplavené a doprava se zastavila. Domy a veřejné budovy včetně školy a policejního ředitelství byly poškozeny. Záchranná služba přijala asi 200 volání o pomoc.

Postiženy byly i oblasti nedalekého Istrijského kraje, zejména město Pazin. Chorvatská civilní obrana uvedla, že záplavy a sesuvy půdy způsobily uzavření několika silnic.

Obrázek

Podle policejních zpráv zemřel jeden člověk poté, co ho smetly povodně v centrální oblasti Rijeky. Tělo oběti bylo nalezeno pod vozidlem.

Starosta Rijeky Marko Filipović v prohlášení ze začátku 29. září vyjádřil soustrast rodině oběti.

Situace se od té doby vrátila do normálu a voda opadla. "Těžká noc je za námi," řekl starosta a poděkoval záchranným službám za jejich úsilí. Probíhá kompletní vyhodnocování škod.



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Silnice D403 bude hotová v létě příštího roku, práce navštívil ministr Butković



více informací ve videu s infografikou a záběrama na stavbu:



Státní silnice DC403 představuje nové přímé spojení mezi uzlem Škurinje na rijeckém okruhu a plánovaným kontejnerovým terminálem Zagrebačka obala v západní části přístavu Rijeka. Celková délka silnice je cca 3 km, se dvěma křižovatkami a cca 500 metry spojovacích komunikací. Projekt je financován z 85 procent způsobilých výdajů z Evropského fondu pro regionální rozvoj, zbývajících 15 procent je hrazeno ze státního rozpočtu.

"Výstavba této silnice souvisí se záhřebským pobřežím, ale i západní částí města Rijeka. Práce jdou velmi dobře, jsme všichni spokojeni, zejména chorvatské silnice jako investor. Nemáme žádné problémy, takže jsme očekávejte dokončení silnice někdy v létě 2023,“ řekl místopředseda vlády a ministr Butković a dodal, že po mostě Pelješko a koridoru VC jde dnes o jednu z největších infrastrukturních staveb v Chorvatsku.

"Jde o strategický projekt Chorvatské republiky, který je financován s pomocí evropských fondů. Před samotnou prohlídkou jsme se setkali se starostou Rijeky panem Markem Filipovićem. Prezidenti chorvatské Správy silnic, chorvat. Jednání se zúčastnily Autocese, HŽ Infrastructure a Správa přístavu Rijeka, společně jsme dokončili všechny důležitější projekty související s rozvojem města Rijeka, jak z hlediska ekonomiky, cestovního ruchu, tak infrastruktury,“ uvedl místopředseda vlády a ministra moře, dopravy a infrastruktury a připomněl dobrou spolupráci, kterou má příslušné ministerstvo s městem, a zároveň poděkoval všem státním firmám, které se podílejí na přípravě a realizaci velkých infrastrukturních projektů v oblasti město Rijeka.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Záběr na město Rijeka, dálnici kolem ní a lokalitu realizace výše uvedené (nejdrahší) silnice v zemi, D-403:
Dado Strajinic fb
Dado Strajinic fb
55.JPG (165.88 KiB) Zobrazeno 2046 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes nemám pro vás žádné projekty z A7 jako obchvat Novi Vinodolski nebo nějaké MÚK a ani spojovací silnici do přístavu Rijeka, ale zcela nový projekt za asi 500 mil. HRK, který se rodí. Furt mají co stavět. :P

Hrvatske Ceste zadávají ještě začátkem 2022 tendr na studii, na projekt "nové východní silnice na ostrově Krk", přesněji Vytvoření koncepčního řešení a studie vlivu zásahu na životní prostředí s výsledkem Rozhodnutí o přijatelnosti zásahu pro životní prostředí pro novou východní komunikaci na ostrově Krk. Mají výsledek. Mě to spíš zajímavá pro ten projekt. :idea:

výsledek tendru: https://i.imgur.com/juYoASq.jpg značí o dost nižší, než očekávanou částku

https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=6167531

Jedná se o nový silniční koridor na ostrově Krk.

Nová východní silnice, dlouhá více než 23 kilometrů, bude začínat na křižovatce na Kuki u Omišalje, procházet oblastí obcí Dobrinj a Vrbnik a menší částí obce Malinska-Dubašnica a spojovat ke stávajícímu sídlišti státní silnice D102.

Jedná se o dlouho očekávanou dopravní alternativu odlehčit přetížení již tak přeplněné státní silnice D102. Tato státní silnice, která vede podél západní části ostrova, spojuje Krčki Most na severu s Baškou v jejím extrémním jihovýchodním bodě. O tomto důležitém novém kroku na cestě k oživení vícedekádového plánu výstavby nového krčského silničního koridoru, kdysi lidově zvaného Modrá dálnice, hovořil Darijo Vasilić včera, když hovořil o tématech projednávaných na pravidelném setkání obyvatelé Krkgradu a fronty.

Uvítal pokračující angažovanost zástupců Chorvatských silnic a jimi zadržených zástupců Krajského institutu pro územní plánování a označil oznámení HC za důležitý krok vpřed na náročné, ale nyní slibné cestě zlepšování infrastruktury.

- Koncepční řešení, na jehož vytvoření jsou nyní v HC zajištěny finanční prostředky, bude základem pro další krok na cestě před námi, která se týká nutnosti změny územních plánů čtyř obcí Krk, přes které se v budoucnu , turistické Mali pote - Dubašnica a Vrbnik, včera představil Vasilić s tím, že zastupitelské orgány těchto obcí budou mít brzy možnost zařadit do svých územních plánů sto metrů široký, nyní oficiálně definovaný koridor budoucí státní silnice.

Optimální trasa

Na Nové východní silnici se v souladu s jejím účelem a kategorií počítá s technickými prvky pro návrhovou rychlost Vp=80 km/h, dvoupruhový profil a křižovatky „na úrovni“. V územně plánovací dokumentaci je pro tuto novou komunikaci stanoven koridor, který začíná u křížení státní silnice DC102 u osady Omišalj a prochází územím obcí Dobrinj a Vrbnik a menší částí obce. obec Malinska-Dubašnica a pokračuje ...

Byla zvolena optimální trasa, která je nejkratší, má nejmenší dopad na životní prostředí, optimálně propojuje okolní sídla v oblasti Dobrinje a Vrbniku a napojuje se na stávající okresní a místní komunikace prostřednictvím pěti křižovatek. Celková délka nové východní silnice je 23,2 km se dvěma viadukty o délce 350 a 210 m, upozornili zástupci HC při prezentaci nedávno zpracované studie s tím, že v souladu s potřebami dam je studie představila postupný vývoj tohoto projektu.

V každé realizační fázi se počítá se samostatnými dopravně funkčními celky, jejichž příprava a realizace je nezávislá na dalších plánovaných operacích.

Vybraná varianta 2

Začátkem roku 2020 byla místním představitelům Krku představena Prostorově-dopravně-stavební studie silniční sítě na ostrově Krk, kterou na žádost HC zpracovali dopravní experti Rijekaprojektu a nabídla tři varianty dvou- umělecko-stavební projekty km., pak se v posudku shodli, že z prezentovaných možných tras budoucí Nové východní silnice je varianta 2 nejlepší.

Budoucí východní průjezdní transverzála se bude pohybovat vedle Omišalje, v místě, kde státní silnice D102 (která ve dnech špičky projede více než 20 000 vozidel) odbočuje na mimoúrovňovou křižovatku a zatáčí. Přestože v této fázi koncepčního a projektového návrhu nového silničního spojení mezi severem a ostrovem Bodulija je stále obtížné přesně odhadnout, kdy na tomto objektu začnou práce, to, co je již nyní zcela přesně známo, je kuna . Právě při této příležitosti byly HK odhaleny územně-dopravně-stavební studie, předpokládaná hodnota tohoto projektu je 498,8 mil. HRK a v plánu je přesunutí valné části potřebných peněz ze zdrojů EU.

VARIANTY: https://i.imgur.com/EZ3o2tm.jpg (variant 2 je fialový přerušovaný)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Tendruje se: "Vypracování projektové dokumentace a realizace správního řízení pro AC A7, úsek Novi Vinodolski - Senj" Je dobře, že příprava pokračuje.

https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=7042902
1.jpg
1.jpg (437.48 KiB) Zobrazeno 1714 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

stav výstavby nejdrahší silnice v zemi, D-403 (spojnice dálnice Rijeka - přístav Rijeka)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve 12/2022 jsem psal o tendru "Vypracování projektové dokumentace a realizace správního řízení pro AC A7, úsek Novi Vinodolski - Senj" a tady je výsledek: https://i.imgur.com/ST0hjYX.jpeg .

Chorvatsko by chtělo disponovat kolem let 2030 - 2033 souvislou dálnicí A7, pokud možno i v 1/2 profilu s možností dostavby později, ale s komplexním zázemím: přivaděče, nové křižovatky atp. S tím, že v rámci Rijeky se taky jednou postaví řádný obchvat kolem města. Jsou to sny, ale hezké sny.

co chybí postavit a že se pozornost zaměřuje asi uprostřed celé trasy právě na úseky u Novi Vinodolski, kde se logicky musí postavit obchvat a pak se postoupí severněji a jižněji:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Je jaro 2023 a konečně se začíná stavět A7, obchvat Novi Vinodolski (ve vláknu k dohledání). Doposud se projektovalo, realizovala příprava: překládky sítí atd. Celkem 10 km za 70 mil. €, část i D8, resp. 7 km dálnice (uzel Selce - uzel Novi Vinodolski) a 3 km silnice.
https://www.novilist.hr/novosti/hrvatsk ... fresh=true

Obrázek

:arrow: Na trase budované silnice D403, která napojí přístav Rijeka na dálniční síť se nalezla válečná puma. Okamžitě se v okruhu 50m zastavila veškerá stavební činnost, která způsobuje vibrace. Policie zjistila, že se jednalo o leteckou bombu, která zbyla z druhé světové války. Bomba byla následně zlikvidována.
https://www.novilist.hr/novosti/crna-kr ... fresh=true

:arrow: nové, aktuální, video o A7, je to v chorvatštině, ale doplněno o infografiku, takže tomu lze dobře rozumět:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálnice A7 (Rupa – Rijeka – most Krk) + Rijeka a Krk

Příspěvek od Diaľničiar »

* Na dálnici A7 byl průměrný roční denní provoz v roce 2022 25 400 vozidel ve srovnání s 24 400 vozidly v roce 2021, což je nárůst o čtyři procenta.

* Jak vypadá srovnání stavu bezpečnosti v letech 2021 a 2022 na obou dálnicích a mostě KrK? Počet dopravních nehod v roce 2022 vzrostl téměř o deset procent (447 oproti 407). Počty mrtvých a zraněných jsou ale nižší.

* záběry na budovaný tunel na nové silnici D403 v Rijece:



* kontejnerový terminál v Rijece - železniční připojení: https://www.youtube.com/watch?v=dF_9K8nSXCQ
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“