Právě je 29.10.2020 20:10:04




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 173 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Splitsko-dalmatská župa 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 487
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Chorvaté postavili tunel do prázdna, lidé z Omiše soptí vzteky

Už šest let čekají obyvatelé chorvatského města Omiš na dokončení obchvatu, který by měl ulevit věčně ucpanému centru. Daňové poplatníky už stál 280 milionů kun (970 milionů korun), ovšem zatím je hotový jen tunel, který ústí do prázdna.

Obchvat měl vést skrz skalní masiv nad Omišem, překročit řeku Cetina, aby se na její druhé straně opět zanořil do skály a nakonec se severozápadně od města napojil na Jadranskou magistrálu.

Dělníci zatím vykutali jihovýchodní část tunelu, která měří 1 471 metrů. Pak ale podle stanice RTL Croatia práce na stavbě ustaly, takže ve skále nad řekou Cetina ústí tunel do prázdna.

Místní obyvatele průtahy ve výstabě obchvatu, který úřady označily jako „klíčovou infrastrukturní investici“, rozpalují do běla. „Domů mi to trvá půl hodiny, tři hodiny do Splitu nebo na Makarskou,“ svěřil se stanici muž jménem Marko. „Pro ně je to legrace. Možná si myslí, že tam bydlí Batman,“ zamýšlí se nad účelem tunelu mladík Frane.

Úřady po odvysílání reportáže slíbily, že práce na obchvatu opět brzo začnou. „Očekáváme, že až skončí letní prázdniny, tak bude vyhlášen tendr na stavbu mostu,“ slibuje starosta Omiše Ivo Tomašovič. Když všechno půjde dobře, mělo by se ve stavbě už příští rok pokračovat.

Dopravní zácpy v Omiši jsou chronickým problémem. Hlavní dopravní tepna podél Jadranu zde totiž přechází Cetinu přes úzký most, který se navíc čas od času zvedá kvůli lodím. V letní sezóně městem projede asi 50 000 aut denně a kolony někdy měří až pět kilometrů.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/chorvatsko-o ... anicni_aha

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


29.7.2018 20:01:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ono je více, než jen tunel. Stačí si pročíst toto téma a investice je 300 mil. HRK. A čeká se na financování EU fondy, ale jsou vyčerpané. Prozatím se tedy stavba připravuje do realizace. Bohužel ano, Omiš prožívá dopravní peklo. I toto léto 5-30 km kolony z obou stran a procházet ze strany na stranu je opravdu těžké. Vzhledem k terénu a zástavbě to prostě není snadná stavba a nyní jí nemá kdo financovat. Stát refinancuje výstavbu dálnic, což se povedlo a provádí se celková reforma financování silniční infrastruktury.

Čeká se na to 30 let, pouze ve stavbě je to kratší dobu. Nyní se nestaví samozřejmě.

Tato stavba, tedy obchvat Omišu spadá momentálně pod trasu Split - Solin - Omiš a cílem je dobudovat jí do roku 2023, ovšem již se mluví o odkladu.

Ale je hezké, že se tady udržela informovanost o novinkách. Dokončení mostu u Trogiru je vynikající zpráva. I když to bylo problematické pro změnu zhotovitele, ale povedlo se to a 85% nákladů proplatila EU.

Jinak byl jsem letos v Chorvatsku a Stobreč má opravdu lepší napojení na hlavní tah. Pro tuto oblast ale nemám moc co doplnit. Snad jen to, že od A1 po Split je mohutná zástavba během několika let s mnoha logistickými centry. A je fajn, že se povedlo nedávno odevzdat celý profil přivaděče. Nezdá se to, ale ty investice jsou tady obrovské a je nutno na to brát zretel, jak na tom ta země finančně je a nemůže být prioritní všechno. Momentálně je priorita udržet financování celé infrastruktury a nikoliv nová výstavba ve velkém rozměru bez pokrytí EU fondů. Dle toho se všechno odvíjí. Omiš si hold počká a to ještě klidně dalších 5-10 let.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


7.9.2018 21:54:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Obchvat města Omiš, aktuálně & i s ohlednutím se do minulosti :arrow:

město Omiš s 15.000 populací (na chorvatské poměry větší město), významný místní region, přístav, leží na řece, na státní silnici č. 8 a jako jedno z mála je v oblasti, ve které se v rámci S-J části snižuje možnost paralelního cestování

Již když končila Jugoslávie, tak se spomínal Omiš a jeho obchvat.. Vývoj cestovního ruchu a celkový rozvoj hospodářství je zde takový, že obchvat je ve slibech novodobých politiků přinejmenších 20 let. Jeho plánování a trasování jsou složité, i se začal budovat a to v rámci různých zahrnutí se buduje dodnes. Jednou byl vnímán jako delší tah od severního předměstí Splitu po jižní, jednou jako samostatná stavba. Nyní již jako jižní předměstí Splitu. Dlouhou dobu se realizoval přivaděč Splitu po dálnici A1 v jeho plném profilu. Ještě delší dobu se realizovala severní část předměstí v přestavbě na 4-pruhovou silnici. Směrem na jih se to moc nepotáhlo a již i tato část prošla úpravami a upgradem. Dále na jih se část rozestavěla, část tunelu je hotová, ale komplexní obchvat Omiše je stále v nedohlednu. Předposlední termín hovořil o roce 2020, dnes se již mluví o roce 2023. Něco se postavilo a tedy se řeší jak jen zbytek dobudovat. Jenomže onen zbytek má odhadovanou hodnotu přes 280 mil. €.

Dnes je na tahu Split - Omiš běžně kolona pomalu se pohybujících nebo stojících vozidel nejen v létě. Když je horší počasí, tak je to horší než o víkendech, protože o špatném počasí všichni turisté sednou do aut a chtějí se někam jet podívat. Skončí tady s meškáním na jejich cestě do Splitu nebo Dubrovniku o 1 až 1,5h. O víkendech je to stejné. Trpí i místní obyvatelstvo a jakýkoliv další rozvoj není možný. Místní obyvatelstvo trpí o to více, že je na tento tah odkázané, když jde k lékaři, k soudci, na úřady atd. Nepomůže si ani ten kdo chce jít s autobusem, protože i ten skončí zas jen na této silnici. Je jedno, kdo vládne, protože všechny hlavní strany mají tuto stavbu jako prioritní. Přitom již samotná silnice není na tom dobře. Nemá zdaleka nejlepší parametry z pobřežní silnice jako takové. Neměla jich v 1990 a nemá ich dodnes kromě pravidelné obnovy povrchu vozovky. Realitou tak je, že 20 km cestování trvá 1 hodinu. A i více. Obtížné je to se systémem záchranných služeb.

Trogir - Omiš je multimodální projekt řešený již od 80.-let 20. století. Ale po Omiš dodnes v provozu není. Nepomáhají ani protesty ani blokády ani denní hlášení v rádiách, nepomáhá vůbec nic, protože se neustále nalezne důvod, proč to nejde. Jednou to byl pád Jugoslávie, jindy vznik Chorvatska, později výstavba A1 na jih, kdy se regiony musejí uskromnit, poté fakt, že se musel řešit sever Splitu s letištěm, poté se to trochu rozběhlo, ale došla krize, dnes je po krizi, ale silniční sektor nemá státní zdroje pro výstavbu jako dříve, tak jsou EU fondy, jenomže ty jsou prakticky rozdělené a navíc EU požaduje dokumentaci, která tady nebyla a roky jdou.

Dnes tudy projíždí ve špičkách 50-60.000 vozidel za 24h. Takové intenzity nejsou na mnoha úsecích dálniční sítě. Když to bylo 40.000, tak část znalců říkala, že to o moc více nemůže být. A ono je, jenomže s neustále většími dopravními komplikacemi. A protáhnutím dopravních špiček. Dokonce stoupá skorý ranní a pozdní večerní provoz.

intenzity:
viewtopic.php?p=130505#p130505
viewtopic.php?p=148056#p148056

Stávající termín 2023 je platný od 2017. V tom roce platilo, že stavební práce se mají obnovit na podzim 2018. Nic takové se ale neděje. Tak už vyskakuje rok 2024 jen ho ještě nikdo nevyslovil.

Ale k věci: je tady zadefinovaný postup dostavby a to ve 4 fázách, na kterých se provinvestuje odhadem ještě 283 mil. €.

1. fáze je silnice Omiš - Dugi Rat 1+1 pruh, která přejde do 4-pruhu po Mravince
2. fáze je Mravinci - Podstrana
3. fáze je Dugi Rat - Krilo
4. fáze je Krilo - Podstrana

Vše závisí od investora, tedy správce státních silnic Hrvatske Ceste. Ty odkazují, že práce se mají začít koncem 2018 a vzhledem k tomu je dostavba plánovaná na konec 2023 nebo začátek 2024.

Starosta Omiše je optimista. Odkazuje na slova kdysi všemocného premiéra Iva Sanadera, který slíbil obchvat v 2008. Dnes je 2018 a obchvat nestojí. Sliby se poslouchají již 15 let, ale něco se postavilo a argumenty jsou často založené na faktech. Stát peníze na silnice a obchvaty má, staví se v Rijece, staví se v regionech Osijeku, severně od Záhřebu, východně od Záhřebu atd. V poslední době se region od Trogiru po Omiš spojil a požaduje souvislé propojení od letiště po Omiš. To už dává sílu do zahrnutí do výstavby.

Připravuje se tendrování na most nad Cetinou. Protože tunel, který je vyražený nikam nepokračuje. Samospráva nabízela jiné varianty než je hlavní, aby se práce posouvali rychleji vpřed, ale hlavní variant je uvedený. Samospráva nabízela variant se silnicí D70. Most ponad Cetinu a spojovací silnice mohou být hotové za 2 roky. Tím bude hlavní část obchvatu vyřešená, ale ne ještě celý obchvat. To se do roku 2023 stihnout dá.

Podporu tomu dává nejen region, ale celá župa. Je to nejfrekventovanější státní silnice v Chorvatsku. A v rámci Splitu se nic proti jiným regionům v takové míře jako jinde nestaví. A co se kdy stavělo, tak trvalo dlouhé dekády. I pro župu se jedná o strategický projekt.

Ministerstvo dopravy při konkrétních termínech mlčí a nevyjádřuje se. Ponechává to na Hrvatske Ceste. Ti trvají na tom, že práce se již brzo rozběhnou. Intenzivně se dokončovala potřebná dokumentace. Nevnímají ale obchvat Omiše jako jednu stavbu. Význam má pouze jako celek, tedy jedná se o multimodální platformu Splitské aglomerace Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš a jako taková jde o projekt velmi složitý a i nákladný z hlediska financování. Náklady jsou v rozsahu 2,1-2,4 mld. HRK, tedy další most Pelješac (a celá jeho návaznost). I proto se musel celý projekt rozfázovat a vzhledem k tomu, že se bude realizovat tak jde jen o určení maximální priority. Vláda a region již mají dohodu k této výstavbě, ale byla zanedbaná projektová část, dokumentace a i víceré povolení je nutno obnovit, protože projekt samotný od roku 2012 zaspal dobu. V rámci chorvatské dopravní strategie 2017 - 2030 je tento projekt do ní začleněný. A to v roce 2017 a je tedy předurčený pro čerpání prostředků z EU.

Dále si tento projekt během výstavby vyžádá několik omezení a následné rekonstrukce silnic. Nová výstavba se přitom týká 20 km silnic v parametrech rychlostní silnice. 1. fáze projektu - obchvat Omiše chťejí Hrvatske Ceste začít tendrovat letos a to na nejen most ponad Cetinu, ale tunel Komorjak a práce se teoreticky mohou zahájit v roce 2019. V tomto roce se zrealizoval upgrade křižovatky Stobreč a v čase zahájení prací na 1. fázi se pokročí s projektováním další fáze.

Hrvatske Ceste přízvukují, že pro období 2017 - 2020 se čerpá (program údržby a výstavby státních silnic 2017 - 2020) celkem 265 mil. HRK na obnovení prací na projektě. EU podporuje investice do silniční infrastruktury s cílem zvýšení bezpečnosti a zlepšení provozu v aglomeracích, takže se spolufinancování tohoto projektu počítá stejně jako EU podpořila 85% výstavbu mostu na Trogir.

Těžko říct, zda bude rok 2023 ten opravdu cílový pro obchvat Omiše.


několik významných příspěvků s informacemi, obrázkami, mapami kolem tohoto projektu:

viewtopic.php?p=58254#p58254
viewtopic.php?p=58284#p58284
viewtopic.php?p=77788#p77788

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.9.2018 18:47:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Vláda v 05/2018 schválila pro Split několik velikých dopravních investicí.

https://vlada.gov.hr/UserDocsImages//Sj ... %202.1.pdf

Jde o 2 silniční a 1 železniční projekt.

1. A1, Vučevica - tunel Kozjak - DC8 - přístav Split;
2. Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš;
3. vícero investicí v rámci železniční infrastruktury

Ten 1. projekt by znamenal nejkratší trasu cestování z dálnice A1 po přístav ve Splitu. Zásadně by odlehčil stávající spojující trasy a odfiltroval by značnou část provozu z hlavních silnic ve Splitu. Délka trasy je pak 8 km v nákladech 871 mil. HRK tedy asi 120 mil. €.

Ten 2. projekt jsem opsal detailněji o příspěvek výše (a i dále do minulosti) se zaměřením na obchvat Omiše, ale všeobecně jde o multimodální platformu Splitské aglomerace Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš, kde se odhaduje cena kolem 2,4 mld. HRK tedy asi 330 mil. €. Je to na rekonstrukci stávající trasy, dostavby trasy a výstavbu nových km z dané trasy. Je to i se započítáním nákladů na studie a dokumenty, což je částka kolem 35 mil. €, která je na to vyčleněná již nyní do roku 2020.

A nakonec 3. projekt v tomto balíku má větší hodnotu jak ty dva silniční dohromady. Jedná se o propojení železničního uzlu ve Splitu s dalšími uzly ve Splitu, tedy s přístavním a s letištěm. Zahrnuje to nejen novou výstavbu tratí, ale také rekonstrukci stanic a výstavbu nové stanice intermodálního významu (Kopilica). Odhadované náklady na tento projekt jsou 1,1 mld. €.

Celkové náklady na tyto 3 projekty jsou tedy kolem 1,55 mld. €. Realizovat se budou v etapách a vzhledem k náročnosti to zřejmě potrvá delší dobu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


30.9.2018 14:42:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Vláda schválila pro Hrvatske Ceste vícero projektů v rámci státního programu rozvoje dálnic a silnic pro roky 2017 - 2020. Tady uvedu jen ty, které jsou v této oblasti, přičemž se nejedná jen o standardní výměnu vozovky:

Obnova silnice DC 117 na úseku Rukavac - Vis na ostrově Vis. Silnice má 20 km a obnova se dotkne cca. 4,9 km. Práce zahrnují nejen obnovu vozovky, ale poupraví se geometrie silnice, tedy některá klopení zákrut a podobně. Kromě toho se investuje do zlepšení stavu odvodnění a obnoví se dopravní signalizační značení. To vše v nákladech kolem 29 mil. HRK s tím, že se pracovat se začne až po letní sezoně 2019 a práce potrvají do roku 2020 tak, aby v tomto roce byla silnice použitelná v létě i když s možným omezením.

Projekt výstavby obchvatu města Vis. Jde o výstavbu 1,67 km nové silnice v úseku LC 67212 s křížením LC 67213 přes budoucí turistickou zónu "Czech Villa". V rámci projektu se postaví parkoviště pro osobní automobily a autobusy, spojovací chodníky. Mezičasem bylo vydané stavební povolení a soutěží se zhotovitel. Odhadované náklady jsou 12,6 mil. HRK bez DPH s plánem realizace do roku 2020.

Rekonstrukce křižovatky DC 116 Na ostrově Hvar a ŽC 6280. Práce se odhadují na 1,5 mil. HRK bez DPH s realizací do konce roku 2019.

Projekt pro zlepšení dopravní dostupnosti ostrova Hvar. Vláda vyčlenila peníze na projekt s cílem zlepšit celou dopravní os Poljica – Sućuraj – Drvenik – uzel Ravča. To znamená výstavbu spojovací silnice A1 (Ravča) - DC 8 (Drvenik) (tady je o ní více), kde se očekává doba prací 2,5 roku s tím, že se musí vyřešit financování vzhledem k tomu, že se musí postavit tunel přes pohoří Biokovo. Tato spojovací silnice by nejen zrychlila přísun turistů po ostrov Hvar, ale také zvýšila dostupnost jižní části Makarské oblasti se zvyškem Chorvatska. Trajektový přístav v Drveniku prošel modernizací. Náklady na takto nadsazený projekt jsou odhadem 1,8 mil. HRK bez DPH. Doba realizace sa plánuje pro období 2021 - 2027. Bude nutností provést i studii realizovatelnosti. Dále se v rámci tohoto projektu plánuje i veliká investice na samotném ostrově v rámci silnice DC 116 v délce 38 km od Poljica po Sućuraj, kde dojde k celkové rekonstrukci a místami i k přeložení stávající trasy včetně výstavby celé komunální infrastruktury. S tím souvisí spolupráce s energetickými firmami, vodárnami, jednotlivými samosprávami atd.

I. fáze realizace zlepšení silniční sítě na ostrově Čiovo. Když už sem vede přímo most, kterým se dá dostat na ostrov bez nutnosti projíždět historickým centrem Trogiru, tak je čas zahájit přestavbu silniční sítě na ostrově samotném, protože je tady větší provoz. V rámci mostu se postavilo pouze napojení a část silnic se zrekonstruovala. Vláda chce postavit zcela novou silnici v délce 4 km, která propojí tento nový most se silniční sítí na ostrově. I. fáze se začne v roce 2019 v rámci prvních 700m úseku silnice, která půjde přes obec Okrug. Je to nejkritičtější úsek celé silnice a nejvíce důležitý. Kromě nové silnice se postaví i chodník. Náklady na výkup pozemků se odhadují na 7 mil. HRK s DPH. Náklady na výstavbu pak na dalších 12,2 mil. HRK s DPH, kde bude spoluúčast župy v částce 8,65 mil. HRK. Další etapy budou rovněz záviset od finanční participace ze strany župy. Tato I. fáze se zrealizuje v tomto období.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


27.10.2018 17:17:02
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Hrvatske Ceste plánují v roce 2019 zahájit opravy na mostě na D8 v Omiši. Prozatím bez upřesnění harmonogramu a rozsahu, ale most si vzhledem k intenzitám vyžaduje opravy. Zároveň ministr dopravy uvedl na jednání se župou, že rychlostní silnice Split - Omiš je prioritou Chorvatska a připravuje se vypsání tendru na několik objektů na trase.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.11.2018 19:21:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
ještě jednou i další materiály ke trasování obchvatu Omiše (součást trasy Split - Omiš; další materiály jsou ve vlákně) :arrow:
Příloha:
omiš5218471JPG.JPG
omiš5218471JPG.JPG [ 254.64 KiB | Zobrazeno 8443 krát ]

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.11.2018 15:29:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Chorvatská vláda pomůže městu Split vyřešit odstranění dopravního kolapsu na trase letiště - přístav přes nové investice v železničním a autobusovém uzlu. Ministerstvo dopravy postupně podpoří tyto veliké projekty, protože to má dalekosáhlý dopad na rozvoj centra celého regionu. Investice do železnice preferuje i EU a nová trať s novou stanicou poslouží i celému regionu Kaštelů, Solinu a Trogiru s 300.000 obyvatelstvem. Pro silnici od uzlu Vučevica po tunel Kozjak vláda zajistila 870 mil. HRK. Autobusová a železniční stanice se přesune do Kopilice. A přístav se tak spojí s letištěm Resnik. Díky těmto investicím se jednak uleví stávajícím uzlům v centru města a jednak se zesilní MHD, protože stávající dopravní os je zcela přetížená bež dalších možností jak jí zesílit.

Zdroje: http://mppi.hr/default.aspx?id=40885, https://www.dalmacijadanas.hr/predstavl ... u-kopilici

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


25.12.2018 21:54:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 466
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Tunel přes Kozjak

Podrobnosti o strategickém projektu pro rozvoj Dalmácie a je také známo, kdy by mohla začít výstavba.
A co říká prefekt Blaženko Boban ?
- To, co právě slíbil, to naplním! Budu spojovat Zagor s pobřežím a dovolím místním obyvatelům a severní straně tunelu rozvíjet, najmout si nové příležitosti pracovat a zůstat v zemi jejich předků.
Hodnota celkových prací se odhaduje na 870 milionů HRK, a to jak pro přístupové cesty, tak pro tunely. Pro stavbu tunelu budeme muset vyčlenit asi 340 milionů kun a peníze budou poskytnuty z evropských fondů, státu a našeho krajského rozpočtu. Podle dostupných informací se očekává projektová dokumentace stavebních a stavebních povolení po dobu 18 měsíců, tj. Polovina roku 2020. Poté je vyhlášena výzva k účasti v soutěži, jejíž řízení trvá čtyři až šest měsíců. V případě, že veřejné zakázky procházejí nepředvídanými činnostmi, měly by práce začít na podzim roku 2020.

Kromě zkrácení Záhřeb - Split o více než deset kilometrů, vedoucí regionální správy těší rychlejší komunikace do Splitu a do všech měst, které budou využívat služeb budoucího nakládání s odpady centra, které je plánováno stavět v Lecevici

Popis trasy:
Plánovaná spojovací silnici od křižovatky Vučevica na dálnici A1 až D8 v Kaštelima souvislost mezi kategorizované dopravní síť, která poskytuje rychlé pobřežní koridory, a to:

- ulice Dr. Tuđman, která je hlavní sběrnou trasou Kaštela

- státní silnice D8, která se táhne podél pobřeží městské konglomerace od Trogiru na západ, přes Kaštelu a Split do Omiše na východě

- dálnice A1, úsek Prgomet - Dugopolje s odkazem na uzel Vučevica

- okresní silnice procházející severně od dálnice ve směru jihovýchod - severozápad, Z-6115 a Z-6098, spojující státní silnici DC511 a DC56

Spojení na dálnici ve směru pobřeží je v současné době dosahuje okresní silnici od uzlu k uzlu Prgomet Plano na D8, a od Dugopolje dálnice Solin (rotor Bilice D8) - Klis Grlo - Dugopolje (rotoru pater, D1).

První fáze projektu "Nový vstup do Splitu
- Projekt spojující Vučevici s D8, včetně tunelu "Kozjak", je začátkem kompletního projektu jako další vstup do Splitu. To znamená, že první fáze kompletního projektu z uzlu Vučevica na trajektový přístav ve Splitu, tedy jako budoucí spoj a střednodalmatské ostrovy s dálnicí A1 - zdůrazňuje Prefect Boban.vstup do Splitu. To znamená, že první fáze kompletního projektu z uzlu Vučevica na trajektový přístav ve Splitu, tedy jako budoucí spoj a střednodalmatské ostrovy s dálnicí A1 - zdůrazňuje Prefect Boban..


- Po příchodu nového roku přijde ministr ochrany životního prostředí a energetiky Tomislav Ćorić k podpisu stavební smlouvy Lećevica. Budování tunelu přes Kozjak zkrátí cestu pro nákladní automobily a sníží tak náklady na přepravu odpadků .

Na naši žádost, zda se bude jezdit tunelem „šalotky“ zdarma,
Boban :
Poplatky nebudou!

https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmac ... tunelarina


31.12.2018 8:45:07
Profil
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Hrvatske Ceste jakožto investor a Spegra inženjering d.o.o. i Spegra d.o.o., Split jakožto zhotovitel zahahují za 9 mil. HRK obnovu starého 1/2 profilu DC 1 Solin - Klis (A1 - Split). Jde o práce v tunelu Mravince (563m), na viaduktu Majdan (88m) a obnovu vozovky v celkové délce 2,23 km. Práce potrvají 3 měsíce a tedy v létě již (snad opravdu) po novém. :jidlo:

Po dobu prací samozřejmě obousměrný provoz v daném úseku.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


19.1.2019 19:01:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 466
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
„Tento rok začne stavba silnice z Mravinci na TTTTS, tunel a most přes Komorjak Cetina“

https://www.dalmacijadanas.hr/zupan-ove ... eko-cetine


Přílohy:
Cetina (1024x410).jpg
Cetina (1024x410).jpg [ 323.67 KiB | Zobrazeno 7302 krát ]
26.2.2019 15:48:13
Profil
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Výše zmíněné je ovšem napadnuté a odsouvá se. Zda se opravdu začne s výstavbou si budeme muset počkat. Odvolávání u tendrovaných staveb je v posledních letech již standard; vstup do EU a závislost na tomto druhu financování ve spojení s dlouhou recesí a rozpadem stavebního trhu je tady boj o každou zakázku. Ale jak jsem zmínil ve mnoha předešlých příspěvcích, tento projekt Split - Omiš se dokončí, je to priorita, v další dekádě. Výše zmíněné je dílčí část.

Ale ještě k jinému tématu: vláda koncem 02/2019 odsouhlasila rekonstrukci původního mostu do Trogiru. Starý most Čiovo je velmi špatném technickém stavu vzhledem k tomu, že byl celé roky silně přetížený a větší oprava se stále nedala realizovat. Když už stojí nový most, tak je to snadnější. Po prohlédnutí stavu se vypracuje projektová dokumentace a v odhadovaných nákladech 1 mil. HRK se provedou práce. Po dokončení prací se tento starý most odevzdá do správy župy. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


9.3.2019 10:49:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
velmi hezké záběry na nový most v Trogiru i s přístupovými silnicemi

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1082
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1083

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


12.3.2019 12:11:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
psáno v lednu ...
Diaľničiar píše:
Hrvatske Ceste jakožto investor a Spegra inženjering d.o.o. i Spegra d.o.o., Split jakožto zhotovitel zahahují za 9 mil. HRK obnovu starého 1/2 profilu DC 1 Solin - Klis (A1 - Split). Jde o práce v tunelu Mravince (563m), na viaduktu Majdan (88m) a obnovu vozovky v celkové délce 2,23 km. Práce potrvají 3 měsíce a tedy v létě již (snad opravdu) po novém. :jidlo:

Po dobu prací samozřejmě obousměrný provoz v daném úseku.
a část je hotová:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


28.4.2019 16:23:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
probíhá zásadní silniční investice: propojí se strategické tahy ve Splitu: Ulice Zbora narodne garde s obchvatem města; práce probíhají na asi 440m, investorem jsou Hrvatske Ceste; jsou zde samozřejmě dopravní omezení (cílem je mj. zjednodušit propojení na přístav)

https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmac ... osne-guzve

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


11.5.2019 19:13:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Ministr dopravy dnes ve 12:00 otevírá nový terminál na letišti ve Splitu. Projekt - rekonstrukce a dostavba terminálu se realizoval ve 3 etapách - nových 35.000 m2, co zvětšilo kapacitu na 3,5 mil. cestujících ročně. Náklady: 450 mil. HRK; cca. 60 mil. €.

Zdroj: https://mmpi.gov.hr/aktualno/najave/min ... 2019/20706

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.7.2019 11:02:27, celkově upraveno 1



13.7.2019 11:15:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Solinska cesta ve městě Split se stane státní silnicí. Jeden z vjezdů do města tak zažije zásadní obnovu. Desítky let čeká na investici ze strany města, ale to nenašlo pro tento městský tah stále peníze, protože priorita byla jinde. Teď tedy i když jinak se silnice dočká obnovy. Probíhá proces reklasifikace této silnice. Solinská ulice bude po novém 4-pruhová silnice. Získá nejen nové parametry, ale se v délce dokončí odvodnění a silnice se řádně osvětlí, protože momentálně se tady místama nesvítí i vůbec. Jde o severní přístavní vstup. Částečně jako 4-pruhová již je, tato investice vyšla radnici na 14,8 mil. HRK.

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... avna-cesta
Příloha:
spl.JPG
spl.JPG [ 51.16 KiB | Zobrazeno 5274 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


1.9.2019 9:48:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
stav vývoje přestavby v úseku Ulice Zbora narodne garde s obchvatem města Split po cca. půlroce:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


18.10.2019 8:12:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Studie dopadů na okolí (ŽP)

D8, dionica čvor TTTS – čvor Stara Podstrana – čvor Krilo
Jesenice – čvor Dugi Rat – most Cetina

https://mzoe.gov.hr/UserDocsImages/ARHI ... lis_92.pdf

To se všechno muselo dopracovat, aby se dal čerpat peníz z EU na dostavbu i obchvatu Omiše, co je tady již vládní priorita.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


17.11.2019 13:44:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14179
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
přestavba v úseku Ulice Zbora narodne garde s obchvatem města Split je hotová:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


26.1.2020 17:55:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 466
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Country píše:
Chorvaté postavili tunel do prázdna, lidé z Omiše soptí vzteky

Už šest let čekají obyvatelé chorvatského města Omiš na dokončení obchvatu, který by měl ulevit věčně ucpanému centru. Daňové poplatníky už stál 280 milionů kun (970 milionů korun), ovšem zatím je hotový jen tunel, který ústí do prázdna.

Obchvat měl vést skrz skalní masiv nad Omišem, překročit řeku Cetina, aby se na její druhé straně opět zanořil do skály a nakonec se severozápadně od města napojil na Jadranskou magistrálu.

Dělníci zatím vykutali jihovýchodní část tunelu, která měří 1 471 metrů. Pak ale podle stanice RTL Croatia práce na stavbě ustaly, takže ve skále nad řekou Cetina ústí tunel do prázdna.
....



Zase se pracuje na obchvatu Omiše a mostě přes řeku Cetina.




Na obchvat Omiš čekal celá desetiletí. Před 7 lety byla na útesu nad Cetinou vybudována dopravní smyčka a dva tunely a nyní to pokračuje - výstavba mostu a třetího tunelu. Chorvatské silnice investují do dokončení tohoto projektu 174 milionů HRK a do celého obchvatu bude investováno celkem více než půl miliardy kuna.

Za pouhé 4 kilometry obchvatu Omiše ,budou tam tři tunely a 150 metrů dlouhý most přes Cetinu. Náročný a nákladný stavební podnik. Všechna povolení budou získána v květnu na kopání 600 metrů dlouhého tunelu z protější západní strany budoucího mostu.

Občané jsou potěšeni, že stavba konečně pokračuje, už roky hledí na otvor nad útesem.

Vše by mělo být dokončeno do druhé poloviny roku 2022, což znamená, že Omiš utrpí dopravní bloky po další tři léta. Může to být poslední pobřežní město, kterým Jadranská dálnice stále prochází.

V současné době jsou nespokojeni pouze obyvatelé osady podél levého břehu řeky Cetiny, protože tato silnice se uzavírá pod budoucím mostem do 16. března pro provoz každý pracovní den od 8:00 do 18:00.

https://vijesti.hrt.hr/579715/gradi-se- ... -tri-ljeta


31.3.2020 15:45:51
Profil
 

Příspěvky: 466
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Armáda postaví ponton nad Cetinou a zachrání obyvatele Poljice před kilometrovým nájezdem do Omiše
Začátkem října vyvolala ohlášená uzávěrka státní silnice D70 Omiš-Blato v n / C v kaňonu Cetiny nespokojenost obyvatel Omišského vnitrozemí, protože rozhodnutí Hrvatské cesty by prodloužilo jejich cestu nejméně o dvakrát tolik kilometrů!
Jmenovitě dlouho zasněný obchvat Omiše, jehož výstavba by konečně zmírnila dopravní zácpy v centru města a vyhnula se kilometrům dlouhým kolonám, které se blíží k Omiši ze směru od Splitu a Makarské, je nyní v nové fázi výstavby, kdy most přes řeku Cetinu a další jeden přístupový tunel.

Aby se to však všechno mohlo uskutečnit, je nutné po vybudování dvou tunelů postavit třetí tunel podél 150 metrů dlouhého mostu na 4 kilometrovém obchvatu a vybudovat spojení se stávající silnicí. Jak by to všechno mohlo být provedena, by měl být měsíc a půl přinejmenším, ne-li déle, vzhledem k povětrnostním podmínkám, k uzavření silnice v kaňonu Cetiny společnosti „Galeb“ v poutech do Furnaža To vše kvůli rehabilitaci útesu, kde dirigoval díla.

Co velmi by to zkomplikovalo život místních obyvatel Gaty, domu, Kaštanu a dalších míst bývalé Poljické republiky, jakož i těch, kteří jsou blíže Splitu - Naklice, Tugare, Trus ...

Všichni byli nuceni, aby Omiš vrátil cesty - ze střední Poljice přes pavicovský most, nebo přes Žrnovnicu do Strožanca do Omiše!
- Je to 12 kilometrů od Ćučići a celých 18 od Kostanje, ale pokud půjdete přes most Pavić do Omiše, byla by to cesta až 40 kilometrů. Kromě dvakrát delší jízdy vyjeďte z počasí, protože je to špatná a úzká silnice - čísly pro nás je Anthony Amulić , prezident KUD „Lidového festivalu“ z Chestnutu.

Takže uzavření, i když jen dočasně, způsobilo ztrátu této části kaňonu čas, ale také peníze ...
Město Omiš však již na tento problém nabídlo Hrvatské cestě v podobě pontonového mostu jako dočasnou alternativu, takže podrobnosti vypracují na schůzce s úředníky z Hrvatské cesty a Hrvatské vody.......

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... sa-1045880


23.9.2020 14:57:58
Profil
 

Příspěvky: 466
Příspěvek Re: Splitsko-dalmatská župa
Dopravní situace ve Splitu se brzy úplně změní, letos se investujeme téměř 700 milionů kun do silnic Splitsko-dalmatské župy

Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem minulého období EU, zaslouží si nominaci v tomto období dálnice Omiš - Split.
Zní to překvapivě, že investice společnosti „Hrvatske cesty“ od roku 2016 do roku 2019 jsou ve Splitsko-dalmatské župě vyšší než v jiných krajích, s výjimkou Dubrovnicko-neretvanské župy, kde se staví most Pelješac. Konkrétně: 555 milionů HRK bylo „investicí do výstavby“ a 178 milionů HRK bylo vynaloženo na údržbu a rekonstrukce. Tyto informace lze najít v interním dokumentu Hrvatske cesty, který byl důvodem našeho rozhovoru s Josipem Škorićem , prezidentem představenstva této společnosti odpovědným za správu, stavbu a údržbu státních silnic.

- Je pravda, že v posledních letech jsme věnovali zvláštní pozornost silniční infrastruktuře ve Splitsko-dalmatské župě a tento trend bude pokračovat i v následujících letech, kdy budou realizovány nejdůležitější projekty a ukážou se jejich účinky, jako je most mezi pevninou a Čiovem, který úplně změnil životy obyvatel této oblasti. Skoro jsme zapomněli, jaké to bylo bez něj. Růst turistického provozu v Chorvatské republice za posledních deset let s sebou přinesl mnoho výzev, pokud jde o dimenzování infrastruktury, zejména silniční infrastruktury. Pokud někde silniční infrastruktura neodpovídá skutečným potřebám, pak je to v oblasti tohoto kraje a zvláštním způsobem v oblasti splitské aglomerace. To jasně stanoví profese, dopravní údaje, a jak jste si všimli, naše záměry nejlépe vystihují čísla, která uvedete, a plány nákupu pro tento a příští rok. Definovali jsme kritické body a priority na základě profese a řešíme je projekt po projektu.
V roce 2020 bude do silnic Splitsko-dalmatské župy investováno téměř 700 milionů kun a občané nemají pocit, že se toho hodně staví ...

- Letos hodně investujeme do přípravy, ale také do realizace projektů, které významně zlepší plynulost dopravy, ale mám pro občany hodně pochopení. Dav u vchodu do Splitu je určitě čitelnější zprávou než výsledky veřejných zakázek na křižovatku Širiny nebo Stobreče. Nebo konec obchvatu Ložišće. Dopravní zácpy v této oblasti jsou běžné po celá desetiletí, zejména v letních měsících. Když jedete z Makarské do Splitu dvě nebo tři hodiny, pak vás nezajímá skutečnost, že někdo nechal před pár lety vypršet platnost všech povolení na dálnici Omiš-Split a že jsme museli začít od nuly. Nemá ale smysl hledat viníky a alibi. Chystáme se problém vyřešit co nejrychleji a podle pravidel povolání. Veřejně jsme sdělovali své plány, plánované termíny a navzdory koruně se jich snažíme držet, zejména v části související s povinnostmi Hrvatské cesty. Fondy EU jsou pro nás také skvělou příležitostí a mohu s hrdostí říci, že jsme je dosud využili v maximální možné výši a jsme připraveni na nové programové období. Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem poslední obálky, pak je dálnice Omiš-Split něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. Fondy EU jsou pro nás skvělou příležitostí a mohu s hrdostí říci, že jsme je dosud využili v maximální možné míře a jsme připraveni na nové programové období. Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem poslední obálky, pak je dálnice Omiš-Split něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. Fondy EU jsou pro nás skvělou příležitostí a mohu s hrdostí říci, že jsme je dosud využili v maximální možné míře a jsme připraveni na nové programové období. Pokud byl most Pelješac nejdůležitějším projektem poslední obálky, pak je dálnice Omiš-Split něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. dálnice Omiš-Split je tedy něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí. dálnice Omiš-Split je tedy něco, co si v tomto období zaslouží nominaci. Budeme tak moci nasměrovat své vlastní prostředky na další projekty v tomto kraji, které nesplňují kritéria EU, ale výrazně zlepší kvalitu života občanů. Ani ve vnímání však není všechno černé. V loňském roce jsme obdrželi řadu ocenění, včetně uznání od místních komunit za realizaci projektů, na které jsme nesmírně hrdí.....

https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/in ... nije/75795


23.9.2020 15:02:10
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 173 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz