Právě je 19.12.2018 12:22:01




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Záhřebská župa + Záhřeb 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
Ministr dopravy navštívil město Zaprešić (cca. 25 000 obyv.), kde si prohlédl výstavbu státní silnice DC225, Zaprešić - Prigorja Brdovečkog v nákladech 70 mil. HRK. Výstavba sa realizuje ve 2 etapách.
Příloha:
IMG_20160629_143420_913.jpg
IMG_20160629_143420_913.jpg [ 45.86 KiB | Zobrazeno 3534 krát ]

Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=29327

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


1.7.2016 13:29:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
V souvislosti s rozšířením dálnice A1 Zagreb - Karlovac (39,28 km) z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy (řešeno ve vláknu k A1: ZDE) se připravují i další projekty v dopravě v rámci okolí hlavního města :arrow:
Příloha:
10530.varijante-rasterecivanja.jpg
10530.varijante-rasterecivanja.jpg [ 111.73 KiB | Zobrazeno 3435 krát ]

Již nyní se odhaduje, že na úseku dálnic mezi mýtnicemi Jankomir - Lučko je denně na 55.000 vozidel. V létě to způsobuje celkovou neprůchodnost, ale doprava kolabuje již i mimo letní špičky; stačí k tomu dopravní nehoda anebo údržbářské práce kolem. Dopravní instituce zde pozorují, že celkem je zde na tahu kolem města dál na Split/Rijeku a v návaznosti na obchvat města asi 30% tranzit a až 70% zde činí cestující v rámci okolí a hlavního města. I proto se má zahájit výstavba/upgrade železničních tratí a zesílit stávající kapacity vlaků a MHD.

Kromě toho se jak vidíte na obrázku uvažuje i s výstavbou dalšího rychlostního tahu na jihu města (stejně jako i nyní na severu, čimž se propojuje stávající prstenec; Popovec - Marija Bistrica - Zabok), aby se více odkláněla doprava z exponovaných úseků dálnic kolem Záhřebu v návaznosti až po Karlovac.

Co se týče nového dálničního obchvatu kolem města, tak tento projekt se dostal až po geologické a geotechnické práce a studie, ale pro vysoké náklady (cca. 1 mld. € na 100 km) ho nemá HAC momenálně z čeho realizovat a EIB prozatím nevidí důvod projekt spolufinancovat. Jeho příprava a záměr ho vybudovat byl známý před finanční krizí dálničních společností. Nyní je projekt ve fázi umrtvení a neobjevuje se v aktuálních plánech dálniční sítě.

Každopádně tohle jsou projekty, které se plánují dál budovat jako těžiskové, ovšem i ten nejlevnější, tedy rozšíření A1 se bude realizovat nejdříve za 4 roky.

Z hlediska samotného města Záhřeb se uvažuje o denivelizaci (tedy buďto vyvýšení formou flyoverů anebo zakopání do země) hlavních silničních tahů: Slavonský a Ljubljanský bulvár. Zde to ale zcela naráží na otázku financování.

Celkové náklady na rozšíření dálnice, novou rychlostní silnici zespodu, nový dálniční obchvat a investice do železničních tratí se pohybují na úrovni cca. 2 mld. €, což je zřejmě na velmi dlouhou dobu nerealizovatelné. Do samotné výstavby není připraveno ještě stále nic. Nejblíže se k tomu přibližuje rozšíření dálnice A1.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.8.2016 20:47:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
Předseda vlády odevzdal před pár dny do provozu rychlostní silnici Zlatar Bistrica - Andraševec - I. i II. faza :arrow:

*jedná se o severní rameno tzv. záhřebského okruhu; 6,4 km za 120 mil. HRK
*celá zpráva: http://mppi.hr/default.aspx?id=32628

Lepší fotografie: http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... u/5599271/ .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.2.2017 18:42:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
III. fáze k výše zmíněnému projektu

Obrázek

Začátkem roku 2019 se může do provozu dostat rychlostní silnice do Zlatar Bystrica. Dynamika prací se zrychlila. Jedná se o investici za 145 mil. HRK, kterou realizuje hlavně Viadukt a jde o 6,1 km úsek silnice, která spojí Zlatar Bystrica - Breznički Hum s napojením na D29. Na tomto úseku bude i 5 nadjezdů, které zajistí spojení pro zemědělce. Silnice se projektuje pro rychlost 100 km/h. Stavební práce se celkem realizují v délce 6,5 km, přičemž jde o jednu hlavní trasu a o jedno napojení, když v Zlatar Byistrica bude uzel na 2 směry: Marija Bistrica - Popovec a na Brežnički Hum.

IV. fáze projektu je v přípravách, momentálně běží výkup pozemků.

Zdroj: http://www.zagorje.com/clanak/vijesti/p ... l-bistrice

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.8.2017 13:10:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
V tomto tématu se věnuji mj. i výstavbě rychlostní silnice ze severní straně Záhřebu. To se dá prolistovat. Je tady novinka: podepsala se smlouva na rekonstrukci DC24 Zlatar Bistrica – Konjščina. Práce provede Colas. Tady se jedná o státní silnici, ale je v desolátním stavu právě pro realizaci rychlostního tahu, protože se musí po této trase vozit stavební materiál.

Fakta:
*délka rekonstrukce: 8,75 km
*stavební náklady: 39 mil. HRK
*stavební dozor: 2,5 mil. HRK
*délka trvání rekonstrukce: 14 měsíců

Více informací z regionu, po chorvatsky: http://www.zagorje.com/clanak/vijesti/b ... vom-stanju .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.11.2017 22:48:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
Záhřeb zavádí nové DZ na křižovatkách. Žluté náměstí uprostřed.

http://www.ncs.hr/hr/znate_li_voziti_pr ... /12883/7_2
Příloha:
Snímka55.JPG
Snímka55.JPG [ 72.87 KiB | Zobrazeno 1829 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


13.1.2018 21:07:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2201
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
V Záhřebu se jezdí vlevo? Novináři....


15.1.2018 8:53:46
Profil
 

Příspěvky: 134
Bydliště: Pardubice
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
staci fotku otocit ve vodorovne rovine o 180


16.1.2018 8:54:16
Profil
VIP

Příspěvky: 11483
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Záhřebská župa + Záhřeb
příspěvek mapuje jak mosty tak i několik osobních postřehů z návštěvy města

Mosty v hlavním městě jsou v převážně ve velmi špatném stavu. I když je vozovka na nich relativně nová, tak samotné konstrukce neprocházejí údržbou. Most Slobody neviděl údržbu od zhotovení v roce 1959. :arrow:
Příloha:
MS1.JPG
MS1.JPG [ 122.41 KiB | Zobrazeno 653 krát ]

Příloha:
MS2.JPG
MS2.JPG [ 111.75 KiB | Zobrazeno 653 krát ]

Obrázek

Z celkem 8 hlavních mostů až 6 je ve velmi špatném stavu. Některé nejsou 60 let opravené mimo povrchu. Právě výše uvedený most Slobody je již ve stavu vypadávání kamenných bloků. Děje se tak od roku 2015. I navzdory tomu se s tím nic nedělá. Město vyhlásilo již tendr na jeho obnovu, práce mají trvat 5 měsíců, ale stále není pokrok k vykonání prací za celkem odhadovaných 19 mil. HRK. Tento most spojil Starý a Nový Záhřeb. Kým stát má každoroční 4-roční plány pro výstavbu a údržbu dálnic a státních silnic, tak místní samosprávy často nic takové závazné nepřijímají a ukazuje se, že samotné hlavní město má infrastrukturu v nedobrém stavu, i když povrchově se pracuje intenzivně.

Sávský most jen pro chodce slouží již od roku 1938. Ten je v havarijním stavu. Byl projekt na jeho obnovu za 3 mil. HRK, ale nakonec se Viadukt s městem nedohodli a most chátrá i nadále.

I Jadranský most postavený v roce 1981 v délce 313,7m je již v nevyhovujícím stavu. A to včetně viaduktů z obou stran.

Město Záhřeb zadalo vypracovat studii, ta právě přinesla tyto výsledky, ale neexistuje jasná koncepce pro plány oprav. Naopak státní ministerstvo uvedlo, že Záhřeb 20 let neprovedl žádnou větší opravu na hlavních mostních objektech ve městě.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Na mostu Mladosti, který je v provozu od roku 1974 jsou v zoufalém stavu podpěrné sloupy. Je široký 36m, dlouhý 300m. Sanace sloupů je připravována řadu let.


Osobní postřehy: letos jsem v hlavním měste byl delší dobu. Nutno říct, že je to město vybudované dle vzoru USA (Tito budoval v rámci Jugoslávie následující styl): široké průtahy, rozlehlé křižovatky, obří prostranství (chodník, silnice, pás stromů, silnice, chodník a různé kombinace). Takže centrum Záhřebu je jedna část, ale předměstí jsou zase druhá. Ta předměstí jsou nadimenzovaná a mají ve velmi dobrém stavu povrchy. Opravené jsou opravdu široké pásy silnic dlouhé km, staví se nové obchodní zóny, specializované kliniky a malé nemocnice. Všude je zeleň: i v centru, i na předměstích. Dálnice odvádějí tranzitní dopravu zcela mimo město a samotné město má díky minulosti v dobrém stavu kapacitnost tahů. Město je normálně seřízené semafory. Na obřích křižovatkách je zřetelné kudy se má jet.

Samotné centrum je velmi dobře propojené s tramvajema. Tramvajové pásy zde vedou po okrajích ulic, nikoliv ve středu jak je tomu běžně jinde. To má za následek, že na odbočení kolejové pásy vybočují doprostřed silnic a je nutno si to uvědomit a zvyknout na to. I zde je několik výhradně bus pruhů atd. Jednotlivá velká předměstí se sídlišti jsou napojené na tyto tramvajové linky. Aktuálně probíhala výměna zastávek a upgrade jednotlivých křižovatek, ale právě díky letní sezoně to nezpůsobovalo velké problémy. K dispozici je vícero podzemních garáží za vcelku přijatelné ceny.

Historické centrum města je na relativně malé ploše. V centru je několik tisíc kaváren a celkově je zde levněji než při moři. :idea: Ulice křižují snad všechny národnosti. Ulice jsou čisté a upravené, doplněné o zahrady, parky atd. V dosahu centra na pár desítek minut pěšky je hlavní železniční stanice, která postupně prochází úpravami. Částečně s EU fondy. Povrch silnic a chodníků je vesměs ve velmi slušném stavu. Vedle žel. stanice je pak botanická zahrada s volným vstupem. Parkování v centru je volné i pro turisty i na úrovni povrchu, ovšem je nutno mít štěstí, poté již jedn stačí najít nejblizší automat a zakoupit lístek. Ovšem čím dále od centra, tím menší hustota automatů.

Ze samotného centra a i na hlavních tazích je všudepřítomné dopravní značení navádějící na jednotlivé dálnice a dopravní uzly, takže se zde nedá zabloudit. Vyjet pak na dálnici znamená jako ocitnout se v jiném světě. O něčem je Záhřeb a jeho centrum, poté jeho široká předměstí a zcela jiný ráz má zbytek krajiny. Konečně jsem si projel i úsek s napojením na dálnici A11.

Nachází se zde i nejkratší lanovka na světě. Spojuje 2 městské části v rámci historického centra s vysokým převýšením. Dá se jít i paralelně po schodech. Opravdu na malém kousku plochy naleznete největší trh a přímo vedle něj rybí trh, centrum s kavárnama a katedrály atd.

Je to město, ve kterém je co vidět. K dispozici je celá řada muzeí, galerií atd. Ovšem je nutno si nejprve ověřit otevírací doby a teprve poté naplánovat návštěvy. :idea: Za 1 den se dá absolvovat historické centrum s okolím, za další 2 dny nejdůležitější objekty zevnitř včetně zoo. Cenově přijatelné na to, že to je veliká metropole a srdce státu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.9.2018 21:29:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz