I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bilína, obchvat
Ale the maxi, tunel za 3 miliardy v této délce těžko někdo schválí... Takže, jak navrhuje dd lepší vrabec v hrsti než nic v Bilíně...
Re: I/13 Bilína, obchvat
Nojo, ale kolik by stála původní varianta? Ta byla navíc navrhovaná jako dvoupruh s tím že druhý dvoupruh se dá dostavět později tuším za 40% nákladů. Ale těch 40% bylo počítáno kdoví kdy. Pokud by se postavili dva pruhy, tak v době otevření by stejně už kapacitně nestačili a museli by se stejně stavět dodatečně i další dva. Navíc, ceny všeho v čase stoupají, takže to co na papíře bylo 40% nákladů by v době dokončení bylo 120%. V součtu to potom vyjde na stejno, bude to delší, v zimě to kamiony využívat stejně nebudou a zařízne to rozvoj města.
Ano, tunel vychází draze, ale nemusíme chodit daleko, viz D8, že.
Ano, tunel vychází draze, ale nemusíme chodit daleko, viz D8, že.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Původní varianta ekonomicky nevyšla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Vzhledem k terénu a zástavbě tam žádná varianta nebude jednoduchá ani levná, v nejužším místě je potřeba se vecpat do nějakých 50 metrů i s řekou. Estakáda by tam opravdu byla úchylná, minimum možného mi přijde zakopat to v zhruba kilometrovém úseku Lidl - nádraží, ve dvoupruhu, nad tím zhruba to co tam je dnes jako de facto kolektor. Výstavba by samozřejmě byla zábavná. Pokud by to nevycházelo dál na sever hlukově, navrhuju přilehlé sídliště projet buldozerem .
Pak už zbývá holt jen nulová varianta, s 15 tisíci auty motajícími se středem města po kruháčích. Njn, nemůže mít každej kliku jako Lubenec.
Pak už zbývá holt jen nulová varianta, s 15 tisíci auty motajícími se středem města po kruháčích. Njn, nemůže mít každej kliku jako Lubenec.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Pokud myslíme oba stejné sídliště, tak plný souhlas, ani by se to nemuselo předem oznamovatBobek píše:Pokud by to nevycházelo dál na sever hlukově, navrhuju přilehlé sídliště projet buldozerem .
Re: I/13 Bilína, obchvat
Clanky o vzrustajici intenzite jsou lzive, vypichl jsem si jeden usek (4-0850):
2000 - 18 604
2005 - 20 622
2010 - 16 325
2016 - 15 364
Kdy skonci ten experiment s kruhovymi objezdy u 20tis aut denne ?
2000 - 18 604
2005 - 20 622
2010 - 16 325
2016 - 15 364
Kdy skonci ten experiment s kruhovymi objezdy u 20tis aut denne ?
Re: I/13 Bilína, obchvat
jestli jsou lživé nebo ne, pravda je taková, že denně v dobé střídání směn na šachtě průjezd Bílinou stojí, stejně tak jako každý den, obzvláště v pátek, mezi 14 a 16. hodinou.
Kruhák není žádná hitparáda, ale zrušení, případně inteligentnější řízení semaforu u stavebnin na výjezdu ve směru na Teplice, by průjezd městem také o dost zrychlil a zjednodušil. Aktuálně nastavený interval je vyloženě kreténský. V době špičky je v podstatě souvislá kolona vozidel už zhruba od konce 'měřeného půlkilometru', přičemž z Teplické ulice přijede sem tam nějaké auto. Interval je ale opravdu HODNĚ dlouhý, takže jedno auto z Teplické projede a kolona stále stojí na červenou, i když křížovatka je dlouhé vteřiny prázdná. V okamžiku kdy skočí zelená, přijede jedno auto z Teplické. Na zelenou se rozjede jeden kamion, za ním projedou další tři osobáky a znovu červená, aby jedno auto z Teplické mohlo projet...
Ve finále je tedy rychlejší jet ve špičce přez sídliště ulicemi města, což mi prostě přijde tak nějak proti srsti.
Ten, kdo ten semafor a jeho intervaly vymyslel by se měl pověšený za koule na něm houpat!
Kruhák není žádná hitparáda, ale zrušení, případně inteligentnější řízení semaforu u stavebnin na výjezdu ve směru na Teplice, by průjezd městem také o dost zrychlil a zjednodušil. Aktuálně nastavený interval je vyloženě kreténský. V době špičky je v podstatě souvislá kolona vozidel už zhruba od konce 'měřeného půlkilometru', přičemž z Teplické ulice přijede sem tam nějaké auto. Interval je ale opravdu HODNĚ dlouhý, takže jedno auto z Teplické projede a kolona stále stojí na červenou, i když křížovatka je dlouhé vteřiny prázdná. V okamžiku kdy skočí zelená, přijede jedno auto z Teplické. Na zelenou se rozjede jeden kamion, za ním projedou další tři osobáky a znovu červená, aby jedno auto z Teplické mohlo projet...
Ve finále je tedy rychlejší jet ve špičce přez sídliště ulicemi města, což mi prostě přijde tak nějak proti srsti.
Ten, kdo ten semafor a jeho intervaly vymyslel by se měl pověšený za koule na něm houpat!
Re: I/13 Bilína, obchvat
Nemáte někdo k dispozici nějakou pořádnou podrobnější mapu těch variant?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bilína, obchvat
Našel jsem jen toto (z EIA), ale bohužel tam není varianta X. (A červená, B modrá, C zelená)
- Přílohy
-
- Varianty_1.jpg (247.83 KiB) Zobrazeno 13865 x
Re: I/13 Bilína, obchvat
Varianta X je mrtva, ať žije varianta Z, že jsem si tenhle svůj čtvrtstoletí starý nápad nenechal patentovat
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tunel je drahej, tak ho uděláme ještě delší. OK. A jak ho budou stavět? Bude raženej, nebo se vykope příkop a ten se pak zastřeší? Počítají s tím, že vedle teče řeka a to po celé délce plánovaného tunelu? Aby se nestalo, že řeka bude téct předraženým podzemním 'potrubím'. Tenhle tunel mi spíš připadá jako 'tunel'. Ale na druhou stranu, mohl by to být doprej zdroj příjmů pro našeho halvního neviditelného a opravdového pana starostu, který ale nesedí na radnici, resp. v ústí na hejtmanství, ale na náměstí v jednom nejmenovaném Hotelu.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Třeba pro jeden směr silnice využijí koryto řeky, boční stěny už jsou v podstatě připravené
Upřímně si nemyslím, že by tenhle tunel mohl být nějak výrazně levnější než ten z varianty X
Upřímně si nemyslím, že by tenhle tunel mohl být nějak výrazně levnější než ten z varianty X
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tak abychom se vrátili do reality, tak je nutné číst záměr nového posouzení, jehož cílem není verifikovat konečně správnou variantu, ale mít posouzené všechny myslitelné varianty. A tahle, pod názvem Z, no, co dodat....
Re: I/13 Bilína, obchvat
V nově posuzované variantě Z oproti variantě X je vyjmutí přemostění řeky Bíliny a dalších stavebních objektů. Půjde jen o přímé napojení do tunelu.
Také jsem zvědav na cenu díla a škoda, že tady zřejmě napořád bude úzké hrdlo.
Také jsem zvědav na cenu díla a škoda, že tady zřejmě napořád bude úzké hrdlo.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zde je článek o provádění geotechnického průzkumu na tunelovou variantu.
https://usti.idnes.cz/obchvat-biliny-bi ... pravy_vac2
https://usti.idnes.cz/obchvat-biliny-bi ... pravy_vac2
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zasejc je chytá fantas. Proč sakra neprověří taky západní variantu ? ! Ta by narozdíl od té východní vedla převážně územím narušeným těžbou a nepotřebovala by žádné extra tunely a podobně. Samozřejmě průchod kolem Braňan by byl problematický a třeba i za cenu zhoršení parametrů silnice na tomto úseku, ale pořád lepší než to co vymýšlejí středem nebo východně. Ostatně to stoupání úpatím Bořně při východní variantě by bylo asi ještě problematičtější než tenhle průchod Braňany.
https://mapy.cz/s/2Gytl
https://mapy.cz/s/2Gytl
Re: I/13 Bilína, obchvat
Stejně to opět ustrne a za 10 let se bude hledat nová varianta.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
To už radši počkat na konec dúlních prací a narovnat I/13 západní variantou až za most na kruháč.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Za který most? Nebo za Most?
Re: I/13 Bilína, obchvat
Ano, za Most.
Psal jsem to nějak rychle a z nějakého důvodu jsem psal s chybama... dúlních
Myslím že zmíněnou variantu tu už někdo prezentoval na první stránce.
Psal jsem to nějak rychle a z nějakého důvodu jsem psal s chybama... dúlních
Myslím že zmíněnou variantu tu už někdo prezentoval na první stránce.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Na lomu Bílina to teď vypadá ještě tak na 30 let těžby, ne?
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bilína, obchvat
No však to už je nejvyšší čas začít s přípravou, nebo se to nestihne. (sarkasmus)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Všechny varianty jsou tak drahé až ekonomicky nevycházejí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jenomže, Lenny, právě Bílina je ukázkovým případem, kdy ekonomické hodnocení systémově selhává. Já sice rozumím tomu, že každá stavba se musí ekonomicky posoudit a má-li systém být stabilní, pravidla pro posuzování musí konzistentní.Lenny píše:Všechny varianty jsou tak drahé až ekonomicky nevycházejí.
Ale jak je to s Bílinou?
Doprava je na stávající I/13 opravdu velmi silná, je to páteřní tah a není k němu v zásadě alternativa. Není tedy pochyb, že obchvat je žádoucí.
Ovšem urbanismus a krajina kolem Bíliny je natolik "pestrá", že jakékoliv technicky proveditelné řešení bude vždy krutě drahé.
Výsledek? Stavba neprojde skrze nastavenou metodiku. A upřímne, netuším, co s tím. Nicméně je jasný, že tenhle problém se sám nevyřeší
Re: I/13 Bilína, obchvat
Na Biline se bude tezit max do 2035 u Branan to skonci snad drive. Prestoze se proti puvodnim planum okraj lomu priblizi Brananum "jen" na 500m, tak si myslim ze se tam "dalnice" mezi jamu a obec nevejde. Na desitky metru vysoke vysypce bych to nestavel, kdo vi jak dlouho a jak pravidelne si bude sedat.
I pokud by se tam dalnici podarilo naprojektovat, tak ocekavam docela velky odpor mistnich.
Jinak z pohledu cary v mape se mi spojnice Bilina-Cheza-Komorany libi.
I pokud by se tam dalnici podarilo naprojektovat, tak ocekavam docela velky odpor mistnich.
Jinak z pohledu cary v mape se mi spojnice Bilina-Cheza-Komorany libi.