I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bílina, tunel
Já právě myslím, že to efektivní je. Děláte a dle připomínek přepracováváte pouze jednu dokumentaci místo dvou. A dnes je nejpomalejší článek přípravy neustálé soutěžení dalších a dalších samostatných stupňů dokumentací a průzkumů (které je navíc možné přehodit rovnou na zhotovitele PD) a hlavně inženýrská činnost a samotné správní řízení na úřadě. A to teď můžete absolvovat pouze jednou. Není to asi zkrácení na úplně na 50% ale zkrácení to určitě je. A pokud si to projektant dostatečně projedná během zpracování PD, nemusí pak mít ani takový problém s přepracováváním PD během správního řízení. Pak i ty případné vícenáklady, pokud to není ošetřené smluvně, mohou být nižší. Odvolávačům pak taky dáte možnost odvolat se jen jednou - a ne vznášet připomínky k umístění stavby i během stavebního řízení. Navíc se často musí ve stavebním řízení dělat změny ÚR nebo nová ÚR právě kvůli málo podrobné předchozí DÚR - a to je zase možné napadat - viz Přerov.
Všechno jde, ale zrovna u ŘSD to přeorientování jde ztuha a pomalu.
Z vlastní zkušenosti vím, že projektanti si často berou nehorázné peníze za neustálé další a další stupně dokumentací (DÚR-DSP-PDPS-RDS-DSPS), přitom to mají již zpracované podrobně hned od začátku a pak jen mění popisky na výkresech.
Také moc nerozumím, proč ŘSD soutěží jednotlivé stupně PD samostatně a ne hned najednou, ušetřili by čas a peníze.
Ale to už jsme offtopic. Jsem rád, že tady konečně zvítězil zdravý rozum a bude se snad stavět rovnou čtyřpruh.
Všechno jde, ale zrovna u ŘSD to přeorientování jde ztuha a pomalu.
Z vlastní zkušenosti vím, že projektanti si často berou nehorázné peníze za neustálé další a další stupně dokumentací (DÚR-DSP-PDPS-RDS-DSPS), přitom to mají již zpracované podrobně hned od začátku a pak jen mění popisky na výkresech.
Také moc nerozumím, proč ŘSD soutěží jednotlivé stupně PD samostatně a ne hned najednou, ušetřili by čas a peníze.
Ale to už jsme offtopic. Jsem rád, že tady konečně zvítězil zdravý rozum a bude se snad stavět rovnou čtyřpruh.
Re: I/13 Bílina, tunel
Zdá se, že CK MD schválila tunelovou variantu: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
Re: I/13 Bílina, tunel
Aleluja. Především schválila 4-pruhový tunel. Konečně. Pochvala pro ŘSD, že někdo namyslel kde co a kdejaké změny, aby to vyšlo. Jen zahájení 2029 mě přijde trochu laxní. Dá se to stihnout o dost rychleji, pokud bude vůle.
Ještě schválit D43 ve 4-pruhu a přestanu na ně zdaleka tolik nadávat.
Ještě schválit D43 ve 4-pruhu a přestanu na ně zdaleka tolik nadávat.
Re: I/13 Bílina, tunel
Zpráva vynikající - čtyřpruh ! Na straně druhé, vše co začíná 3 je na světelné roky daleko...
Re: I/13 Bílina, tunel
https://zdopravy.cz/misto-kolon-prutah- ... ine-92165/
Tak poslední odstavec krásně ukazuje, jací nýmandi v té CK MD sedí. Prostě ŘSD jim muselo až přímo pod nos podstrčit to, že ten průtah Bílinou není jen o Bílině, ale že tam ze dvou stran vedou 4-pruhy. A že 13 bude prakticky dálnicí přes 3 kraje, bude tam 110 a že se dokonce má stavět nějaká Kladrubská spojka. A najednou .. ono to ekonomicky vychází. A takovíhle lidé prosím rozhodují o investicích za desítky a stovky miliard korun.
No každopádně pochvala pro ŘSD ještě jednou, že to nevzdali a za rozumnou 4-pruhovou variantu se prali. Být to 5-10 let zpět tak ŘSD sklopí uši a připravuje 2-pruh. Cítím v tomto výrazné zlepšení v této organizaci.
Tak poslední odstavec krásně ukazuje, jací nýmandi v té CK MD sedí. Prostě ŘSD jim muselo až přímo pod nos podstrčit to, že ten průtah Bílinou není jen o Bílině, ale že tam ze dvou stran vedou 4-pruhy. A že 13 bude prakticky dálnicí přes 3 kraje, bude tam 110 a že se dokonce má stavět nějaká Kladrubská spojka. A najednou .. ono to ekonomicky vychází. A takovíhle lidé prosím rozhodují o investicích za desítky a stovky miliard korun.
No každopádně pochvala pro ŘSD ještě jednou, že to nevzdali a za rozumnou 4-pruhovou variantu se prali. Být to 5-10 let zpět tak ŘSD sklopí uši a připravuje 2-pruh. Cítím v tomto výrazné zlepšení v této organizaci.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/13 Bílina, tunel
Arame, vy nevynecháte jedinou možnost kopnout si do CK MD I když s řadou jejich rozhodnutí mám také problém.
Ale zrovna v tomto případě je to rozhodnutí podle mě v pořádku. Ekonomika samostatné Bíliny nevycházela, a tak donutili ŘSD se na I/13 podívat celkově a nechat si zpracovat tahovou studii. To je vždycky lepší, než "pytlíkovat" každý obchvat a přeložku zvlášť.
Taková studie by měla být zpracovaná pro každou jedničku a je velká škoda, že se to dřív tak nedělalo. Odstrašujícím příkladem budiž I/11 z HK na východ...
Ale zrovna v tomto případě je to rozhodnutí podle mě v pořádku. Ekonomika samostatné Bíliny nevycházela, a tak donutili ŘSD se na I/13 podívat celkově a nechat si zpracovat tahovou studii. To je vždycky lepší, než "pytlíkovat" každý obchvat a přeložku zvlášť.
Taková studie by měla být zpracovaná pro každou jedničku a je velká škoda, že se to dřív tak nedělalo. Odstrašujícím příkladem budiž I/11 z HK na východ...
Re: I/13 Bílina, tunel
Jinými slovy, pokud jde o NOVÝ TREND, tak 3 x hurá !
Re: I/13 Bílina, tunel
Reportáž o tématu z dnešních regionů: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/864985
Re: I/13 Bílina, tunel
No tak pokud ti členové CK rozhodují o tom, jestli se má průtah Bílinou stavět ve 2-pruhu nebo 4-pruhu, jen podle pohledu na samotnou Bílinu a intenzity v ní, tak je to opravdu smutné. To by opravdu mohli někdy klidně schválit 2-pruhový “obchvat Přerova” jak navrhoval jeden podivín na pirátském fóru, protože v Přerově jsou “intenzity na 2-pruh”. A to že z obou stran tam vede dálnice, to mu bylo asi neznámo nebo nevím. Tak nějak podobně působilo původní rozhodnutí CK zde v Bílině. A to nemluvím o tom, že “příplatek” za druhý tubus se na celkové ceně podepsal ani ne zdaleka 50% nárůstem.Tomáš Němec píše:Arame, vy nevynecháte jedinou možnost kopnout si do CK MD I když s řadou jejich rozhodnutí mám také problém.
Ale zrovna v tomto případě je to rozhodnutí podle mě v pořádku. Ekonomika samostatné Bíliny nevycházela, a tak donutili ŘSD se na I/13 podívat celkově a nechat si zpracovat tahovou studii. To je vždycky lepší, než "pytlíkovat" každý obchvat a přeložku zvlášť.
Taková studie by měla být zpracovaná pro každou jedničku a je velká škoda, že se to dřív tak nedělalo. Odstrašujícím příkladem budiž I/11 z HK na východ...
Jsem rád za toto konečné rozhodnutí, nicméně cesta, jaká k němu musela vést, je dost smutná písnička. Ještěže to tady ŘSD nevzdalo. Jinak se zase jednou připravoval nekoncepční paskvil a utracené miliardy by byly z poloviny k ničemu. A to z rozhodnutí orgánu, který má naopak zajišťovat to, že prostředky jsou vynakládány smysluplně. To je opravdu už dost do očí bijící. Jak rád bych si ale přál, abych na ně nadávat nemusel. Za mě je v mapce ŘSD třeba pár staveb, které by mohla CK MD klidně zarazit, protože by se na ně prostě financí nemělo ve 20.letech dostat. Priority jsou jinde a to má CK právě určovat. Doteď se toho připravovalo tak málo, že až na pár výjimek schválili vše co přišlo. Co lze vyzdvihnout, že v pár případech zarazili záměr stavby obchvatu obchvatu. Ale ještě před pár lety zamítli jeden velký železniční projekt za druhým, ale kdejaké “modernizace” lokálek z horní do dolní pustili. Ale snad už bude líp, jen to působí tak, že se jim to musí dát pod nos jak pro blbečky.
Že tahová studie delšího tahu (a obecně i stavby delších přeložek místo kraťoučkých jednotlivých obchvatů) by se měly stát standardem, s tím jednoznačně souhlas. Ony totiž často ty delší přeložky či více obchvatů dohromady mají mnohem vyšší přidanou hodnotu a právě i tu “lepší ekonomiku”.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bílina, tunel
Z nového letáku:
"Ke schválení záměr projektu CK MD došlo 7. 12. 2021. Nyní bude zpracována dokumentace EIA."
"Ke schválení záměr projektu CK MD došlo 7. 12. 2021. Nyní bude zpracována dokumentace EIA."
Re: I/13 Bílina, tunel
Priority vypadají jinak, alespoň ale nějaký posun. https://zdopravy.cz/rsd-na-jare-zahaji- ... 29-103326/