I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bilína, obchvat
kot: Je tam celá ta studie ke stažení. Tunel má být dlouhý 1,7 km.
Až na prameny minerálek a cenu by mohlo být vše ok. - Jedná se o nejkratší čtyřpruh.
Až na prameny minerálek a cenu by mohlo být vše ok. - Jedná se o nejkratší čtyřpruh.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zde je studie proveditelnosti varianty X včetně všech detailů. Tunely mají mít 1040m v jednom směru a 1050m ve druhém směru.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Souhlas upsal jsem se... ve studii je tunel v km - 0,7 - 1,743
Re: I/13 Bilína, obchvat
Honzo, Maxi díky oběma - díky vám mám nastudováno...
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tohle je podle mě asi nejhůř řešený obchvat, co jsem zaznamenal. Nechce se mi věřit, že by to nešlo řešit obchvatem západně od Bíliny. Podél průmyslových podniků a podél dolu. Třeba takhle něják:
https://mapy.cz/s/1rAGg
U Braňan je velké převýšení, ale snad by se to dalo něják řešit. Ona ostatně ta varianta navržená ŘSD vede taky do pořádného krpálu.
https://mapy.cz/s/1rAGg
U Braňan je velké převýšení, ale snad by se to dalo něják řešit. Ona ostatně ta varianta navržená ŘSD vede taky do pořádného krpálu.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Varianta X řeší západní obchvat Bíliny vedoucí tunelem pod centrální částí ve čtyřpruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Lynx: V letáku se jasně píše:
Rozhodnutím Centrální komise Ministerstva dopravy ČR z 16. 2. 2016 bylo nařízeno posoudit
další variantu vedení obchvatu, tzv. variantu „X“ dle vyhledávací studie západního obchvatu
města.Toto posouzení bude předloženo opět CK MD ČR k rozhodnutí. Do té doby příprava
stavby zastavena. Technicko-ekonomickou studii varianty „X“ dokončuje společnost VALBEK.
Vedení města i přes nedávné zamítnutí takzvané východní varianty v jednání o obchvatu neustávalo a nyní je prověřována již bývalým zastupitelstvem navržená varianta X, která má tři
podvarianty.
Rozhodnutím Centrální komise Ministerstva dopravy ČR z 16. 2. 2016 bylo nařízeno posoudit
další variantu vedení obchvatu, tzv. variantu „X“ dle vyhledávací studie západního obchvatu
města.Toto posouzení bude předloženo opět CK MD ČR k rozhodnutí. Do té doby příprava
stavby zastavena. Technicko-ekonomickou studii varianty „X“ dokončuje společnost VALBEK.
Vedení města i přes nedávné zamítnutí takzvané východní varianty v jednání o obchvatu neustávalo a nyní je prověřována již bývalým zastupitelstvem navržená varianta X, která má tři
podvarianty.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tak to je dobře, bo Varianta X je dopravně asi optimální, mě se (subjektivně) dost líbí. Jenom a zase tu napíšu, co je o dvě stránky v tomto vlákně výše. Totiž že se jedná o území se spoustou průzkůmných štol z 19. století, a to včetně uvažovaného tunelu.
Teď už jenom, aby vyhledávací studie potvrdila/vyvrátila související obavy ohledně trasování. Je součástí vyhledávací studie alespoň elementární geotechnický průzkum?
Teď už jenom, aby vyhledávací studie potvrdila/vyvrátila související obavy ohledně trasování. Je součástí vyhledávací studie alespoň elementární geotechnický průzkum?
Re: I/13 Bilína, obchvat
Takze se v podstate bude jednat o sanaci stare dulni zateze... No vyborne, dve mouchy jednou ranouMichal R píše:Totiž že se jedná o území se spoustou průzkůmných štol z 19. století, a to včetně uvažovaného tunelu.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zato ale po roce 2030 a dál...
Re: I/13 Bilína, obchvat
Z pohledu obyvatel našeho města je nejrozumnější varianta X. Její jediná asi jediná nevýhoda je, že neřeší napojení silnice II/257 z Bíliny ve směru na Louny, takže dopravu před domem budeme mít pořád stejnou. Někdy je vcelku klid, ale když se začne vozit štěrk z kamenolomu...
Lynx: V Braňanech už teď mají vcelku velké problémy se šachtou, musela se tam postavit i opěrná stěna, jinak by Braňany zkončili na dně. Vést tudy silnici by bylo asi stejné dobrodružství jako D8 u Prackovic.
Lynx: V Braňanech už teď mají vcelku velké problémy se šachtou, musela se tam postavit i opěrná stěna, jinak by Braňany zkončili na dně. Vést tudy silnici by bylo asi stejné dobrodružství jako D8 u Prackovic.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Možná už to tu bylo, ale kdyby ten obchvat nemusel začínat a končit těsně za městem, nevznikl by takový šílený oblouk se stoupáním a neomezoval město v rozvoji. Pokud by byl obchvat směrem od Teplic prodloužen podél silnice 257, kopec Bořeň by obkroužil z jihu a na stávající 13 by se napojil až u Liběšic, mohl by být nejen čtyřpruhový, ale i s povolenou 110. Proč se to pořád cpe tak blízko k městu ?
- Přílohy
-
- Bílina.jpg (236.95 KiB) Zobrazeno 11136 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/13 Bilína, obchvat
Honey72: Váš návrh vypadá mnohem rozumněji, než návrh ŘSD. I tak bych se ale přikláněl k variantám co vedou příměji a nenaruší zbytky přírody v okolí Bíliny - tedy radši podél dolu a nebo ten průtah X.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Okolo toho Bořeně by to muselo být minimálně zahloubeno do tunelu. Ani já bych nechtěl zničit ty louky a výhled z kopce. Tunel pod stávající silnicí nebo železnicí by také nebyl marný. Sice všude samá řeka, ale když to dokázali Švýcaři a ke všemu podél jezera: https://www.google.cz/maps/@47.0017046, ... .99z?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tady u nás je blbý, že je to prostě "jen" silnice I. třídy a tak je prostě očekávání MD a ŘSD je, že to prostě musí být max. za pár stovek milionů, víc ne. Že je tu vysoká dopravní zátěž 2+2 silnice, která by si zasloužila povýšit na SMV, úzké údolí, město po obou stranách údolí, zdevastovaná krajina na jedné straně a zároveň přírodní krásy na straně druhé, to prostě nikoho nezajímá. Vybere se levná varianta a nazdar, "nejsou peníze"...
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13 Bilína, obchvat
Až na jednu odchylku u vrchu Mnichovec byla takhle trasována varainta D, fialová z VS 2008 VPÚ DECO PRAHA.Lynx píše:Tohle je podle mě asi nejhůř řešený obchvat, co jsem zaznamenal. Nechce se mi věřit, že by to nešlo řešit obchvatem západně od Bíliny. Podél průmyslových podniků a podél dolu. Třeba takhle něják:
https://mapy.cz/s/1rAGg
U Braňan je velké převýšení, ale snad by se to dalo něják řešit. Ona ostatně ta varianta navržená ŘSD vede taky do pořádného krpálu.
Varianty D a E (západní) byly vyhodnoceny jako značně komplikované, technicky náročné a nákladné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tak ono se tohle jistě dá říct i o variantě východní tj. že bude komplikovaná, technicky náročná a nákladná. To stoupání po úpatí Bořně a překračovámí kolmých údolí nebude nic jednoduchého. Tady žádná varianta nebude levná.
Deviza západní varianty je v tom, že nejméně narušuje přírodu, tedy to málo co tam z ní zbylo a zároveň se vyhýbá obydleným místům a vede z velké části na dolem a průmyslem zasažených územích.
Být na mě, tak se rozhoduji mezi západní variantou a průtahem (variantou X). Východní bych škrtnul jako nejméně vhodnoiu variantu. Tedy přesně naopak než ŘSD
Deviza západní varianty je v tom, že nejméně narušuje přírodu, tedy to málo co tam z ní zbylo a zároveň se vyhýbá obydleným místům a vede z velké části na dolem a průmyslem zasažených územích.
Být na mě, tak se rozhoduji mezi západní variantou a průtahem (variantou X). Východní bych škrtnul jako nejméně vhodnoiu variantu. Tedy přesně naopak než ŘSD
Re: I/13 Bilína, obchvat
Východní se pomalu opouští, proto byla zadána TS na variantu X od ŘSD. Výhodou je čtyřpruhové vedení a kratší vzdálenost oproti dvoupruhové a delší východní variantě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Dnes 10.05.2017: Bílina má šanci zbavit se kolon díky tunelu, ve hře je opět varianta X
http://usti.idnes.cz/bilina-kolony-hust ... pravy_vac2
http://usti.idnes.cz/bilina-kolony-hust ... pravy_vac2
Re: I/13 Bilína, obchvat
No vida, pak že to nejde.
(Je mi jasné, že je to zatím dost syrové, ale extra sjezd od severu jen pro lázně mi připadá zhola zbytečný. Zejména takhle s mostem navíc.)
(Je mi jasné, že je to zatím dost syrové, ale extra sjezd od severu jen pro lázně mi připadá zhola zbytečný. Zejména takhle s mostem navíc.)
Království a půl princezny za 511.
Re: I/13 Bilína, obchvat
V době šetření by měli bilínčtí zastupitelé hledat levnou a průchodnou variantu. Jinak dopadnou / a zatím dopadají / podle hesla : Kdo chce moc, nemá nic....
Re: I/13 Bilína, obchvat
Místo tunelu estakádu, třeba zasklenou jako na D8 u Vchynice. Bude to levnější na stavbu i na údržbu a pořád lepší než vést estkádu stávající stopou.
Re: I/13 Bilína, obchvat
To by ale vypadalo STRAŠNĚ! Vím, kdo tu nebydlí, je mu to u zádele, ale pro nás je to také špatné řešení. Tunel by byl lepší, ale i ten má jednu drobnou vadou. Tou je napojení silnice 257 (směr Louny). Sice to není tak hrozné jako za komančů, kdy tu jezdil jeden mates za druhym s uhlím a měl jsem problém kolikrát přejít silnici když jsem šel do školy. Osobáky by ještě šli, ale když tu začnou vozit náklaďáky šťerk z Měrunic, tak už to tak pěkný není.