I/13 Bílina, tunel

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od _jan91 »

Já právě myslím, že to efektivní je. Děláte a dle připomínek přepracováváte pouze jednu dokumentaci místo dvou. A dnes je nejpomalejší článek přípravy neustálé soutěžení dalších a dalších samostatných stupňů dokumentací a průzkumů (které je navíc možné přehodit rovnou na zhotovitele PD) a hlavně inženýrská činnost a samotné správní řízení na úřadě. A to teď můžete absolvovat pouze jednou. Není to asi zkrácení na úplně na 50% ale zkrácení to určitě je. A pokud si to projektant dostatečně projedná během zpracování PD, nemusí pak mít ani takový problém s přepracováváním PD během správního řízení. Pak i ty případné vícenáklady, pokud to není ošetřené smluvně, mohou být nižší. Odvolávačům pak taky dáte možnost odvolat se jen jednou - a ne vznášet připomínky k umístění stavby i během stavebního řízení. Navíc se často musí ve stavebním řízení dělat změny ÚR nebo nová ÚR právě kvůli málo podrobné předchozí DÚR - a to je zase možné napadat - viz Přerov.
Všechno jde, ale zrovna u ŘSD to přeorientování jde ztuha a pomalu.
Z vlastní zkušenosti vím, že projektanti si často berou nehorázné peníze za neustálé další a další stupně dokumentací (DÚR-DSP-PDPS-RDS-DSPS), přitom to mají již zpracované podrobně hned od začátku a pak jen mění popisky na výkresech.
Také moc nerozumím, proč ŘSD soutěží jednotlivé stupně PD samostatně a ne hned najednou, ušetřili by čas a peníze.

Ale to už jsme offtopic. Jsem rád, že tady konečně zvítězil zdravý rozum a bude se snad stavět rovnou čtyřpruh.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od martas »

Zdá se, že CK MD schválila tunelovou variantu: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Aleluja. Především schválila 4-pruhový tunel. Konečně. Pochvala pro ŘSD, že někdo namyslel kde co a kdejaké změny, aby to vyšlo. :ok: Jen zahájení 2029 mě přijde trochu laxní. Dá se to stihnout o dost rychleji, pokud bude vůle.

Ještě schválit D43 ve 4-pruhu a přestanu na ně zdaleka tolik nadávat. :mrgreen:
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od kot »

Zpráva vynikající - čtyřpruh ! Na straně druhé, vše co začíná 3 je na světelné roky daleko...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

https://zdopravy.cz/misto-kolon-prutah- ... ine-92165/
Tak poslední odstavec krásně ukazuje, jací nýmandi v té CK MD sedí. :zvraci: Prostě ŘSD jim muselo až přímo pod nos podstrčit to, že ten průtah Bílinou není jen o Bílině, ale že tam ze dvou stran vedou 4-pruhy. A že 13 bude prakticky dálnicí přes 3 kraje, bude tam 110 a že se dokonce má stavět nějaká Kladrubská spojka. A najednou .. ono to ekonomicky vychází. :crazy: A takovíhle lidé prosím rozhodují o investicích za desítky a stovky miliard korun. :zvraci:
No každopádně pochvala pro ŘSD ještě jednou, že to nevzdali a za rozumnou 4-pruhovou variantu se prali. Být to 5-10 let zpět tak ŘSD sklopí uši a připravuje 2-pruh. Cítím v tomto výrazné zlepšení v této organizaci. :ok:
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Tomáš Němec »

Arame, vy nevynecháte jedinou možnost kopnout si do CK MD :) I když s řadou jejich rozhodnutí mám také problém.
Ale zrovna v tomto případě je to rozhodnutí podle mě v pořádku. Ekonomika samostatné Bíliny nevycházela, a tak donutili ŘSD se na I/13 podívat celkově a nechat si zpracovat tahovou studii. To je vždycky lepší, než "pytlíkovat" každý obchvat a přeložku zvlášť.
Taková studie by měla být zpracovaná pro každou jedničku a je velká škoda, že se to dřív tak nedělalo. Odstrašujícím příkladem budiž I/11 z HK na východ...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od kot »

Jinými slovy, pokud jde o NOVÝ TREND, tak 3 x hurá !
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od martas »

Reportáž o tématu z dnešních regionů: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/864985
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Tomáš Němec píše:Arame, vy nevynecháte jedinou možnost kopnout si do CK MD :) I když s řadou jejich rozhodnutí mám také problém.
Ale zrovna v tomto případě je to rozhodnutí podle mě v pořádku. Ekonomika samostatné Bíliny nevycházela, a tak donutili ŘSD se na I/13 podívat celkově a nechat si zpracovat tahovou studii. To je vždycky lepší, než "pytlíkovat" každý obchvat a přeložku zvlášť.
Taková studie by měla být zpracovaná pro každou jedničku a je velká škoda, že se to dřív tak nedělalo. Odstrašujícím příkladem budiž I/11 z HK na východ...
No tak pokud ti členové CK rozhodují o tom, jestli se má průtah Bílinou stavět ve 2-pruhu nebo 4-pruhu, jen podle pohledu na samotnou Bílinu a intenzity v ní, tak je to opravdu smutné. To by opravdu mohli někdy klidně schválit 2-pruhový “obchvat Přerova” jak navrhoval jeden podivín na pirátském fóru, protože v Přerově jsou “intenzity na 2-pruh”. A to že z obou stran tam vede dálnice, to mu bylo asi neznámo nebo nevím. Tak nějak podobně působilo původní rozhodnutí CK zde v Bílině. A to nemluvím o tom, že “příplatek” za druhý tubus se na celkové ceně podepsal ani ne zdaleka 50% nárůstem.
Jsem rád za toto konečné rozhodnutí, nicméně cesta, jaká k němu musela vést, je dost smutná písnička. Ještěže to tady ŘSD nevzdalo. Jinak se zase jednou připravoval nekoncepční paskvil a utracené miliardy by byly z poloviny k ničemu. A to z rozhodnutí orgánu, který má naopak zajišťovat to, že prostředky jsou vynakládány smysluplně. To je opravdu už dost do očí bijící. :( Jak rád bych si ale přál, abych na ně nadávat nemusel. ;) Za mě je v mapce ŘSD třeba pár staveb, které by mohla CK MD klidně zarazit, protože by se na ně prostě financí nemělo ve 20.letech dostat. Priority jsou jinde a to má CK právě určovat. Doteď se toho připravovalo tak málo, že až na pár výjimek schválili vše co přišlo. Co lze vyzdvihnout, že v pár případech zarazili záměr stavby obchvatu obchvatu. Ale ještě před pár lety zamítli jeden velký železniční projekt za druhým, ale kdejaké “modernizace” lokálek z horní do dolní pustili. :crazy: Ale snad už bude líp, jen to působí tak, že se jim to musí dát pod nos jak pro blbečky. :)

Že tahová studie delšího tahu (a obecně i stavby delších přeložek místo kraťoučkých jednotlivých obchvatů) by se měly stát standardem, s tím jednoznačně souhlas. :ok: Ony totiž často ty delší přeložky či více obchvatů dohromady mají mnohem vyšší přidanou hodnotu a právě i tu “lepší ekonomiku”.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od vodouch2000 »

Z nového letáku:

"Ke schválení záměr projektu CK MD došlo 7. 12. 2021. Nyní bude zpracována dokumentace EIA."
digrizak
Příspěvky: 10
Registrován: 16.10.2021 18:07:26

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od digrizak »

Priority vypadají jinak, alespoň ale nějaký posun. https://zdopravy.cz/rsd-na-jare-zahaji- ... 29-103326/
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od vondr »

Odpovědět

Zpět na „I/13“