I/13 Bílina, tunel

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
Avantime
Autor
Příspěvky: 619
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Avantime »

dvs píše:Kudy by šli varianty (D i E)? Nějak jsem v té dokumentaci už jejich mapu nenašel.
To je pravda, v dokumentaci sice mapa je, ale zobrazuje jen varianty A, B a C. K variantám D a E je v ní pouze textový popis.
Dokumentace záměru píše:Varianta D - Západní obchvat - fialová je dlouhá trasa západního obchvatu. Je vedena přibližně v trase, v historii již zpracované, studie obchvatu Bíliny, která byla vedena přes část volného a využitelného území povrchového dolu v Bílině (výsypní prostory a okrajové svahy dolu). Její nová poloha je řešena v souladu se závěry a doporučeními geologického posouzení území. Je vyznačena v situacích fialovou barvou. V celé délce je navržena v kategorii S 11,5 na návrhovou rychlost 80 km/h, odpovídající směrodatná rychlost je 90 km/h. V souladu se zadáním neobsahuje žádné úrovňové křížení. Délka trasy je 10,172 km.
Varianta E - Zkrácený západní obchvat - hnědá je sice variantou nejkratší, ale v celé délce je tvořena umělými technickými objekty, estakádami a tunely.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Napadla mne varianta F:

Po koridoru (náspu) přes důl Bílina:).

Když dokázaly doly za bolševika nasypat Ervěnický koridor mezi Mostem a Chmutovem, tak proč polovičaté řešení v kopečcích kolem Bíliny v parametrech S11,5 pro propojení 4 produdové I/13. Důl Bílina by mohl začít sypat násep místo výsypky Bral bych to jako obnovu původní trasy I/13, která šla přes Duchcov. Na náspu by se mohlo udělat 2+2+2. Jeden dvoupruh by se vždy opravoval, jak by to sedalo (vždyť už máme zkušenosti:).
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Vizi »

dvs píše: Když dokázaly doly za bolševika nasypat Ervěnický koridor mezi Mostem a Chmutovem, tak proč polovičaté řešení v kopečcích kolem Bíliny v parametrech S11,5 pro propojení 4 produdové I/13. Důl Bílina by mohl začít sypat násep místo výsypky Bral bych to jako obnovu původní trasy I/13, která šla přes Duchcov. Na náspu by se mohlo udělat 2+2+2. Jeden dvoupruh by se vždy opravoval, jak by to sedalo (vždyť už máme zkušenosti:).
Jedna poznámka historika amatéra - I/13 nikdy nevedla přes Duchcov
Druhá poznámka řidiče amatéra - když si vzpomenu na kvalitu ervěnického koridoru v době jeho sedání, tak raději snad ani ne
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Vizi píše: Jedna poznámka historika amatéra - I/13 nikdy nevedla přes Duchcov
Omlouvám se, přesnější formulace by měla být: prvorepubliková státní silnice v úseku Teplice - Most. Byla to silnice č. 9. Lze ji nalézt i na fotomapách z roku 1953 http://kontaminace.cenia.cz .
na mapách z roku 1853 najdete císařskou silnici v té trase... (z Teplic vychází jako dnešní II/247)
http://www.mapy.cz/#mm=TtTcPA@x=1315105 ... 08288@z=12

Vizi píše: Druhá poznámka řidiče amatéra - když si vzpomenu na kvalitu ervěnického koridoru v době jeho sedání, tak raději snad ani ne
Souhlas, že ty vlny nic moc, ale východní obchvat Bíliny budou utopené peníze a nepůjde z toho udělat čtyrpruh. Proto jsem to navrhl jako 2+2+2 :( Jde mi o to, aby do plánů na rekultivace dolu Bílina byla zahrnuta pořádná silnice v parametrech čtyřproudé silnice a ne nějaké obchvaty a průtahy v kategorii S11,5, kde bude samá 70km/h, pozor klesání atd... Vadí mi, že z EIA vyhodili západní varianty (navíc je tam neráčili ani zakreslit).

Výřez z mapy z roku 1938 (zdroj dalnice.com)
Přílohy
Bilina.JPG
Bilina.JPG (28.38 KiB) Zobrazeno 13822 x
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Ještě přidám plán rekultivace dolu Bílina (taková vize) roku 2070. zdroj web severočeské doly:
Přílohy
BilinaRekultivace.JPG
BilinaRekultivace.JPG (99.01 KiB) Zobrazeno 13811 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Dětem Země by průtah Bílinou nevadil http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2266834
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dd »

Mě přijde líto znehodnotit 2+2 z obou stran Bíliny 8km obchvatem 1+1. Jestli mají pravdu s těmi 23 tis./ den, natož při nějakém výhledu do budoucna.

Estakáda by byla taky 1+1 nebo 2+2?

I když tu pitomost o hodnotném krajinném rázu nevím, kde vzali, když Bílina leží mezi 2 doly.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Vizi »

dd píše:I když tu pitomost o hodnotném krajinném rázu nevím, kde vzali, když Bílina leží mezi 2 doly.
Neleží mezi dvěma doly, ale mezi dolem a výsypkou, to je to co je na mapě vpravo, původně údolí s obcí Radovesice. S tím hodnotným krajiným rázem je to napůl, na jedné straně důl a elektrárna, na straně druhé za výsypkou je skutečně krajina lidsky řečeno pěkná, ekologicky hodnotná, navíc výsypka se již několim let rekultivuje.

Nicméně z osobní zkušenosti bych viděl u varianty průtah či obchvat druhou stranou jiný problém a tím je doprava na II/257 (především nákladní), ta silnice Bílinou prochází v celkem prudkém stoupání, navíc kolem nemocnice a to rozhodně není ideální stav.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Bílina potřebuje dva obchvaty východní a západní. Už jsem to psal výše.
Nepotřebuje jižní.

Západní by mohl jít po hraně dolu Bílina a měl by být součástí rekultivací. Ten je potřeba v parametrech rychlostní silnice tj. 2+2.

Východní by stačil jenom 1+1 obousměrný v ose navrhovaného obchvatu , ale končil by na II/247. Část od II/247 dolu k řece by nebyl potřeba pokud bude západní obchvat. Podle terénu je také tato část hodně nákladná.

PS: Zajímalo by mne jak moc by uvolnil severní obchvat Prahy a dobudovaná D8 přes Středohoří právě II/247?
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Dr.Fe1 »

dd píše:I když tu pitomost o hodnotném krajinném rázu nevím, kde vzali, když Bílina leží mezi 2 doly.

To napravo (východně) není důl, ale Radovesická výsypka. Jedna z největších protipřírodních pitomostí, kterou jsem nikdy nepochopil. Místo aby hlušinu z těžby sypali zpátky do vytěženého prostoru, což se přímo nabízí, tak úplně nesmyslně zasypali pěkné údolí na okraji Českého středohoří, které jinak s těžbou nemá nic společného.

Jinak souhlasím s tím, jak psali mnozí přede mnou, že je nesmysl ničit v té oblasti poslední zbytky přírody, když se přímo nabízí vést silnici již zničenou krajinou. Ten obchvat navrhoval stejný druh člověka, který vymyslel Radovesickou výsypku a podobné naprosto zbatečné ničivé zásahy do přírody. Tohle se přímo nabízí:


http://www.mapy.cz/#mm=T@dm=131290624+1 ... 34208@z=11
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dd »

Tak to bych nesouhlasil. Jednak podobně byla řešena trasa Most-Chomutov. A ta se po každé rekonstrukci do roka zvlní. A dále zbytečně znehodnotíte už postavený úsek 2+2 Most-Bílina.

Co tudy? Je to sice městem, ale většinou mezi halami a u obytných domů to prochází přes koleje, takže hlukové pásmo už tam beztak bude. Případně estakádu přes hřbitov a obytné domy to mine téměř všechny.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od multi »

Estakáda přes hřbitov?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pilíře se dají zakomponovat jako součást rodinné hrobky :D
R48 -> D48 se podařilo!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od pp21 »

Přečtěte si dokumentaci k EIA, je tam ten průtah popsanej ... prakticky vede ve stopě stávajívího průtahu, jen je veden na estakádě délky 3 km (!!!). To se snad ani nedá komentovat...
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

multi píše:Estakáda přes hřbitov?
V EIA varianta E jde 11,5 m pod nebožtíkama tunelem Počítám, že hroby jsou cca 1,5m.

Jste někdo schopný nakreslit v mapy.cz trasu varianty D (západní obchvat), která v dokumentaci je pouze popsána. Nechápu proč tam musí být tunel pod Kaňkovem, zářezy ve výsypce Vaňkov (nevím kde je, a pokud tuším správně, tak nechápu proč jižně od ní), estakáda přes zázemí dolu Bílina.
EIA strana 28 píše:Varianta D - Západní obchvat - fialová je dlouhá trasa západního obchvatu. Je vedena přibližně v trase, v historii již zpracované studie obchvatu Bíliny, která byla vedena přes část volného a využitelného území povrchového dolu v Bílině (výsypní prostory a okrajové svahy dolu). Její nová poloha je řešena v souladu se závěry a doporučeními geologického posouzení území. Je vyznačena v situacích fialovou barvou. V celé délce je navržena v kategorii S 11,5 na návrhovou rychlost 80 km/h, odpovídající směrodatná rychlost je 90 km/h. V souladu se zadáním neobsahuje žádné úrovňové křížení. Délka trasy je 10,172 km.

Začátek trasy obchvatu je východně od obce České Zlatníky na stávající silnici I/13.

Vedení trasy: začíná samostatnými protisměrnými jízdními pruhy s navázáním na různou výškovou úroveň protisměrných jízdních pruhů stávající komunikace. Krátce po odpojení přechází obchvat na 660 m dlouhý most a překonává větev mimoúrovňové křižovatky pro jízdu vozidel ve směru na Most, elektrifikovanou trať č. 130 ČD Ústí – Chomutov, koryto řeky Bíliny a polní cestu. Poté trasa plynule stoupá ve sklonu 0,5 % až 4,5 % v km 1,100 až 2,600 za střídání až 7 m hlubokých zářezů a až 8 m vysokých násypů. Zde mimoúrovňově překonává silnici II/256 ze Želenic do Braňan a následně i koryto Braňanského potoka. Svahy zářezů jsou dle doporučení geologického posudku ve sklonu 1:2,0, sklony násypů jsou normové. V dalším stoupání v úseku km 2,610 až 3,450 prochází trasa tunelem dlouhým 840 m táhlý západovýchodní hřbet vrchu Kaňkov a obloukovitě se stáčí k východu, kde vstupuje do dobývacího prostoru Bílina. Lom je v této části již zasypán výsypkou mocnosti kolem 50 m a stáří 25 let, která je v současné době relativně konsolidovaná a lesnicky rekultivovaná. Hlubší svahy zářezu a násypu budou technicky zajištěny. Od km 5,000 se trasa stáčí doprava a obchází z jižní strany převýšenou výsypku Větrák. V této části trasy mezi km 5,400 až 7,200 prochází prakticky po povrchu. Pouze v úseku km 6,800 až 7,050 dochází k odřezu ve výsypkových zeminách, kde z důvodu zajištění stability je navrženo zajištění svahů zářezu. V km 7,288 až 9,806 překonává trasa průmyslové zázemí lomu Bílina a elektrárny Ledvice po estakádě ve výšce 8,0 až 15,0 m nad stávajícím terénem a kříží se s celou řadou nadzemních, pozemních i podzemních inženýrských liniových staveb, zařízení a objektů. Konec trasy: poslední úsek je plynulým napojením na stávající čtyřpruhovou silnici I/13 Teplice – Bílina.

Výškové vedení je ovlivněno konfigurací terénu, vztahem k současným komunikacím a geologickými podmínkami. Minimální podélný sklon je 0,5 %, maximální sklon je 5,69 %. Technické řešení: terén je značně členitý, v celé trase se nachází poměrně hustá síť komunikací místního významu, které mají charakter lesních či polních cest. Součástí výstavby silnice I/13 budou i případné úpravy a přeložky těchto komunikací. Odvodnění je zajištěno u hlavní trasy i ostatních komunikací podélnými příkopy. Vzhledem k členitosti území a vedení trasy po úbočí je nutno počítat i s nadzářezovými příkopy. Samostatnou částí bude hospodaření s vodou u tunelu. Není vyloučeno, že v kritických úsecích, (například v průchodu sesuvným územím) bude nutno navrhnout dešťovou kanalizaci. Veškerá křížení se stávajícími komunikacemi jsou, v souladu se zadáním, řešena mimoúrovňově. S ohledem na členitost terénu a křížení s řadou komunikací, je navrženo několik mostních objektů.
Stejně je to celý špatně zadané, protože čtyřproudovou silnici spojují S11,5/80. V tunelech bude 80km/h a navíc ještě budou obousměrné (známe, jak často je zavřený tunel Hřebeč na I/35). Rozvoj takovéto aglomerace (Most, Litvínov-Teplice-Ústí) by si zasloužil spojení těchto kousků v parametrech R24,5/120.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od siesa »

dvs píše: Stejně je to celý špatně zadané, protože čtyřproudovou silnici spojují S11,5/80. V tunelech bude 80km/h a navíc ještě budou obousměrné (známe, jak často je zavřený tunel Hřebeč na I/35). Rozvoj takovéto aglomerace (Most, Litvínov-Teplice-Ústí) by si zasloužil spojení těchto kousků v parametrech R24,5/120.
No snad az se postavi vsechny rychlostni komunikace a dalnice na Ostravsku, zkapacitni kazda silnice na Opavsku a zrekonstruuji vsechny okresky na Bruntalsku, tak snad se pak konecne vrhne pozornost i na tuhle potrebnou stavbu. Ustecko si tuhle mistni rychlostni silnici urcite zaslouzi.. :kladivo:
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Shodnem se na tom, že R63 alias R13 apod je potřebná.

Jenomže dnes se rozhoduje o způsobu rekultivace těch dolů. Až bude po dostavbě těch všech potřebnějších silnic a přijde na ní řada, tak tam bude rekreační jezero. Budou tam biokoridory USES a kudy ji pak potáhnem. Takže nechápu proč nejsme schopni přes území dolu nakreslit v územním plánu dálnici, a ať se doly zařídí - mužou udělat vnitřní výsypku tak, aby tam šla ta dálnice udělat. Ty rádoby přírodní rekultivace (zatopit, zasadit břízy) jsou nejlevnější.

Lepší Ervěnický koridor s hupy než nic.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od siesa »

dvs píše:Shodnem se na tom, že R63 alias R13 apod je potřebná.

Jenomže dnes se rozhoduje o způsobu rekultivace těch dolů. Až bude po dostavbě těch všech potřebnějších silnic a přijde na ní řada, tak tam bude rekreační jezero. Budou tam biokoridory USES a kudy ji pak potáhnem. Takže nechápu proč nejsme schopni přes území dolu nakreslit v územním plánu dálnici, a ať se doly zařídí - mužou udělat vnitřní výsypku tak, aby tam šla ta dálnice udělat. Ty rádoby přírodní rekultivace (zatopit, zasadit břízy) jsou nejlevnější.

Lepší Ervěnický koridor s hupy než nic.
dvs, to byla samozrejmen ironie...bejt po mym, tak se R13(63) zacne stavet treba hned po tomto vikendu..bohuzel-pomoc "postizenym" regionum, co se infrastruktury tyce, se poslednich nekolik let ometuje pouze na Ostravsko a jakakoliv koncepce na severu Cech chybi (ty kousky R7 jsou sice pekne, nicmene zhola k nicemu a v horizontu dvaceti let bez jakekoliv logicke navaznosti ...). Koneckoncu, neni nic snadnejsiho, nez jednim podpisem udelat z I/13 => R13, coz by i bez obchvatu/prutahu Biliny zatim stacilo..no nic no..vic kruhacu ala http://www.mapy.cz/?query=#mm=F@x=13128 ... 39344@z=16...! :x
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Michel »

siesa píše:no nic no..vic kruhacu ala http://www.mapy.cz/?query=#mm=F@x=13128 ... 39344@z=16...! :x
Na tomhle místě je nejsmutnější, že ještě před sedmi lety vypadalo takto: http://www.mapy.cz/?query=#mm=Fh@x=1312 ... 39344@z=16 :roll:
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od siesa »

Michel píše:
siesa píše:no nic no..vic kruhacu ala http://www.mapy.cz/?query=#mm=F@x=13128 ... 39344@z=16...! :x
Na tomhle místě je nejsmutnější, že ještě před sedmi lety vypadalo takto: http://www.mapy.cz/?query=#mm=Fh@x=1312 ... 39344@z=16 :roll:
No prave...to je jenom nasledek toho, ze se s touto trasou nepocita ani v budoucnu jako s eRkem...to je to nejsmutnejsi...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Bobek »

V IS EIA byl zveřejněn posudek. Obrázek na titulní straně je v souvislosti s nadpisem skutečně kouzelný. :)
Království a půl princezny za 511.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Posudkář v návrhu stanoviska doporučuje k realizaci obě varianty s mírnou preferencí průtahu městem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od FlakY` »

Nějak jsem se do toho začetl... všechny varianty jsou jen ve dvoupruhovém uspořádání s možností rozšíření a nebo ten průtah je komplet 4 pruh? Po estakádě to zní zajímavě... ale město s tím nepočítá. Jsem zvědav jaký projekt nakonec zvítězí a jak bude vypadat. Každopádně se mi obchvat moc nelíbí. Průtah je lepší, ale jak zmiňoval posudkář, tak je zapotřebí vyřešit mnoho problémů se stavbou související.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Marooned17 »

Rád bych se také vyjádřil k problematice obchvatu Bíliny. Dle mě je to, že jako nejlepší varianta vyšel průtah či východní obchvat skandální. Obě varianty jsou totiž dle mě špatné. Jedna z důvodu likvidace přírody kolem Bíliny a druhá z důvodu nemožnosti rozšíření na 4 pruh a nevyřešení vedení rušné komunikace skrz Bílinu. Já nechápu, k čemu EIA je, když i po mnohastránkové analýze tohle nikomu nedojde. Řešení průtehem dokonce podporují Děti země!! (které jinak správně kritizují východní obchvat)

Z mého pohledu se jako naprosto a jednoznačně nejlepší pro řidiče, přírodu, město i jeho obyvatele jeví varianta D - fialová, která se od stávající I/13 odpojuje za Českými Zlatníky, prochází krátkým tunelem pod Kaňkovem a vede nezi dolem a městem po jeho západní straně.
Tato varianta vytváří celkově nejkratší spojnici Most - Teplice, zcela se vyhýbá údolí Bíliny a tedy městu, což nesplňují ani Východní obchvat ani průtah a umožňuje 4pruhové vedení.

V EIA se posuzuje každý brouček žijící na trase silnice, ale že by se náhodou posoudilo, jak bude v centru města vypadat 3kilometrová estakáda z obou stran s PHS v úrovni 1. patra okolních domů. do které bude čumět půlka města bez jakéhokoliv řešení exhalací z dopravy, to ne. Hlavně, že to bude splňovat normy. Toto řešení bych skutečně označil za řešení hodné 70. let, a ne současnosti. Být občanem Bíliny, zakládám již občanské sdružení a svrhávám stávající vedení města pro totální neschopnost.

Pokud to zhodnotím celkově, tak toto je prohra pro obyvatele Bíliny, protože kromě toho, že se jim bude lépe přecházet pod mostem se jim toho moc nezmění. Možnost město zklidnit a zvelebit se vypaří. Přitom v Bílina má pořád šanci vypadat hezky. Estakáda v těsné blízkosti historického jádra ale není zrovna prvek lákající turisty, že. Je to prohra pro motoristy, protože vznikne na věky zafixované úzké hrdlo S11,5 bez jednoduché možnosti ho rozšířit a v neposlední řadě to zabíjí naděje na to, aby I/13 byla v budoucnu R. Fuj.
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Pavel Q »

Marooned: EIA musí řešit i dopady na obyvatelstvo. Nejlepší by bylo se obrátit s rozhodnou žádostí na městský úřad v Bílině.
Odpovědět

Zpět na „I/13“