I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bilína, obchvat
Co s Bílinou? Nic. Řešení vidím v realizaci dílčích drobných opatření (tichý asfalt, protihlukové stěny, protihluková opatření celkově, "dehumanizace" nejbližšího okolí průtahu) a také v postupné obnově silniční sítě po těžbě viz http://www.sdas.cz/posts/nova-silnice-n ... sypce.aspx , která průtah odlehčí.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/13 Bilína, obchvat
U páteřních tahů bych se vůbec nebránil výjimce z ekonomiky na pečlivě zvolenou variantu.
Zvlášť když do města vedou čtyřpruhy a ve městě je dvou/tří pruh bez odlehčující komunikace.
JInak se Bílina nedočká dopravního řešení ani v roce 2050.
Zvlášť když do města vedou čtyřpruhy a ve městě je dvou/tří pruh bez odlehčující komunikace.
JInak se Bílina nedočká dopravního řešení ani v roce 2050.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: I/13 Bilína, obchvat
Já nemám žádnou velkou představu o tom jak přesně se ta ekonomika počítá, ovšem pochopil jsem ze zdejších příspěvků, že ekonomice tahu pomůže např. zkrácení trasy nebo snížení výškových rozdílů... Ale jak se ekonomicky zohledňují např. časy strávené v kolonách a celkové časové úspory o tom vůbec nemám představu, nebo jak se zohlední zlepšení životního prostředí podél původní trasy atp... Vím, že se tady objevovala varianta X kolem nádraží a tunelem, byla 4 pruhová, ovšem městu by nejspíš pomohla i 2 pruhová (mohlo by být i 2+1 ve volném terénu s 1+1 v tunelu), kdyby tedy alespoň ta ekonomicky vycházela. Situaci v místě neznám, ale často o Bílině slyším v zelené vlně, takže tam problém je určitě.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Vono jeste nakonec dojde na ten prutah hloubenym tunelem vedle koryta Biliny
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jenže, když máš omezený rozpočet, ruce natažené v celé republice, musíš mít nějaké kritérium podle čeho určíš, co budeš stavět a co už ne. Bohužel Bílina má peška.
Počítá se to podle metodiky HDM-4, což by mělo být komplexní posouzení stavby. Na webu ŘSD jsou k tomu nějaké informace https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/HDM-4
Počítá se to podle metodiky HDM-4, což by mělo být komplexní posouzení stavby. Na webu ŘSD jsou k tomu nějaké informace https://www.rsd.cz/wps/portal/web/techn ... pisy/HDM-4
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jako čára na mapě to vypadá hezky. Ale ruku na srdce - vy byste stavěl silnici na hraně nejhlubšího velkolomu v ČR? To byste také mohl stavět velmi dlouho a opakovaněLynx píše:Zasejc je chytá fantas. Proč sakra neprověří taky západní variantu ? ! Ta by narozdíl od té východní vedla převážně územím narušeným těžbou a nepotřebovala by žádné extra tunely a podobně. Samozřejmě průchod kolem Braňan by byl problematický a třeba i za cenu zhoršení parametrů silnice na tomto úseku, ale pořád lepší než to co vymýšlejí středem nebo východně. Ostatně to stoupání úpatím Bořně při východní variantě by bylo asi ještě problematičtější než tenhle průchod Braňany.
https://mapy.cz/s/2Gytl
Jinak řešení typu počkat na vyuhlení dolu a následnou stabilizaci terénu odkládá realizaci o několik generací. A to nevíte, že současná garnitura nechce ani naší generaci třicátníků dopřát, abychom se dožili rekreačního využití území.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Lenny:
Z prováděcích pokynů:
"Hodnocení efektivnosti je prokazováno metodou CBA s výjimkou projektů, které podléhají odlišnému způsobu hodnocení efektivnosti dle části IV těchto pokynů nebo
u nichž byl ministerstvem schválen alternativní způsob hodnocení dle směrnice ministerstva č. V-2/2012 „Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy
a realizace investičních a neinvestičních akcí dopravní infrastruktury, financovaných bez účasti státního rozpočtu“
Čili v zásadě asi existuje možnost alternativního posuzování. Problémem Bíliny je, že má na alternativní posouzení malé koule. A to má starostu, který je zároveň hejtmanem. Právě neschopnost posunout dál přípravu přeložky/přestavby je něco, co ho v mých očích hodně sráží, protože je podle mě I/13 v Bílině nejen top prioritou města ale i jednou z priorit kraje.
Z prováděcích pokynů:
"Hodnocení efektivnosti je prokazováno metodou CBA s výjimkou projektů, které podléhají odlišnému způsobu hodnocení efektivnosti dle části IV těchto pokynů nebo
u nichž byl ministerstvem schválen alternativní způsob hodnocení dle směrnice ministerstva č. V-2/2012 „Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy
a realizace investičních a neinvestičních akcí dopravní infrastruktury, financovaných bez účasti státního rozpočtu“
Čili v zásadě asi existuje možnost alternativního posuzování. Problémem Bíliny je, že má na alternativní posouzení malé koule. A to má starostu, který je zároveň hejtmanem. Právě neschopnost posunout dál přípravu přeložky/přestavby je něco, co ho v mých očích hodně sráží, protože je podle mě I/13 v Bílině nejen top prioritou města ale i jednou z priorit kraje.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Gejzo, jak se jmenuje a za jakou je stranu ? díky
Re: I/13 Bilína, obchvat
byla vypsána zakázka:
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=263981Název: I/13 Bílina, obchvat - varianta Z; technicko-ekonomická studie
Stručný popis: Předmětem zakázky je zpracování, projednání a dodání díla „I/13 Bílina, obchvat - varianta Z - technicko-ekonomická studie“ (TES).
Jedná se o prověření technického řešení a ekonomické zhodnocení přeložky silnice I/13 vedoucí městem Bílinou. Jedná se o modifikovanou variantu X (studie Valbek s.r.o.) s maximálním využitím stávající silnice I/13 a tunelovým řešením v centrální části města.
Cílem studie je prověření a upřesnění technického řešení přeložky včetně technického návrhu tunelu a ekonomické posouzení varianty modelem HDM-4. Studie bude sloužit jako podklad pro posouzení EIA a DÚR.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Úžasná zpráva. To, že se pokračuje se Zetkem a nikdo zatím neprotestuje mi udělalo fakt radost. Možná by to chtělo aktualizovat i leták, aby na něm nebyla ta dlouhá S11,5 kolem Bíliny a místo toho průtah.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bilína, obchvat
„Probíhají geologické vrty a postupně se vyhodnocují. Dokončeno by to mělo být v červnu, poté proběhne ekonomická analýza. Ze strany ŘSD budeme informováni o výsledcích ke konci prázdnin. Podle závěrů varianty Z pak dojde k finálnímu rozhodnutí, co dál.“ uvedla starostka Bíliny Zuzana Schwarz Bařtipánová.
Zdroj: https://teplicky.denik.cz/zpravy_region ... 90520.html
Zdroj: https://teplicky.denik.cz/zpravy_region ... 90520.html
Re: I/13 Bilína, obchvat
Neznám tady, ale není náhodou I/13 buď už v provozu nebo v plánu přestavovat na 4-pruh ?
Dochází v Bílině k velkému úbytku projíždějící dopravy ? Pokud ne, není na místě tenhle obchvat plánovat jako 4-pruh ?
A jen tak pohledem do letáku, 7,7 km za skoro 3 mld na S11,5 ... ten tunel pod městem by mohl vyjít na stejné peníze pokud by to byl jen 2-pruh
Dochází v Bílině k velkému úbytku projíždějící dopravy ? Pokud ne, není na místě tenhle obchvat plánovat jako 4-pruh ?
A jen tak pohledem do letáku, 7,7 km za skoro 3 mld na S11,5 ... ten tunel pod městem by mohl vyjít na stejné peníze pokud by to byl jen 2-pruh
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jednotubusový tunel pod Bílinou bude mít jen jeden pruh v každém směru.
Zdroj: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/tunel- ... pravy_pakr
Podle mě ale ještě není rozhodnuto, takže titulek brát s rezervou.
Zdroj: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/tunel- ... pravy_pakr
Podle mě ale ještě není rozhodnuto, takže titulek brát s rezervou.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Je to tak. TES se teprve zpracovává, ostatně je to i v článku. Teprve po jejím zpracování rozhodne centrální komise MD, jestli takto již ano.
Re: I/13 Bilína, obchvat
ekonomické hodnocení bude teprve zpracováno a to až v Q1 2020. V letáku je však uvedena kategorie S11,5 https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf
Re: I/13 Bilína, obchvat
Že by první známky "přáná" ministra dopravy dávat více informací veřejnosti ?V dalších letech jsou plánovány tyto činnosti:
• 2021 – dokončení realizace podrobného geologického průzkumu, zpracována dokumentace
pro územní řízení, vydání stanoviska EIA
• 2022 – inženýrská činnost pro vydání územního
rozhodnutí a územní řízení pro stavbu
• 2023 – zpracování dokumentace pro stavební
řízení
• 2024 – inženýrská činnost pro vydání stavebního povolení a stavební řízení pro stavbu, majetkoprávní vypořádání
• 2025 – zpracování projektové dokumentace pro
výběr zhotovitele, zahájení veřejné zakázky na
realizaci stavby
Re: I/13 Bilína, obchvat
To se ještě několikrát změní a v roce 2025 budeme rádi za ÚR.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Kdy má být vytěžený důl Bílina?
Re: I/13 Bilína, obchvat
V ideální případě okolo roku 2060, ale to už (asi) neklapne. Severočeské doly mají aktuálně platnou EIA a povolení k těžbě do roku 2035. Ale do kdy se bude skutečně kopat, je otázka na kterou není seriozní odpověď...dvs píše:Kdy má být vytěžený důl Bílina?
Re: I/13 Bilína, obchvat
Na ŘSD na mě vyskočil tento článek o obchvatu Bíliny. I především díky snaze představitelů rady města se snad finálně podaří prosadit tunelovou variantu. Ale jak se v článku píše, bude ještě otázka, zdali tunel bude čtyřpruhový.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 748b1e942c
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/rsd/a ... 748b1e942c
Re: I/13 Bilína, obchvat
Nyní bude probíhat ekonomické hodnocení této varianty. Pak se uvidí.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Moment, bude se prověřovat ekonomika TUNELU nebo porovnávat, jestli bude tunel 2-pruhový nebo 4-pruhový ?
Vzhledem k tomu, že to tady je velký špunt, nechápu, proč by se měla prověřovat ekonomika 1300 m dlouhého 2-pruhového tunelu, když prostě není jiné řešení, resp. není žádné, které by bylo maximálně stejně drahé a minimálně stejně účinné.
Vzhledem k tomu, že to tady je velký špunt, nechápu, proč by se měla prověřovat ekonomika 1300 m dlouhého 2-pruhového tunelu, když prostě není jiné řešení, resp. není žádné, které by bylo maximálně stejně drahé a minimálně stejně účinné.
Neznám to tam, proto se nechci ukvapovat, ale pokud je pravda, že městem projede 20 000 vozidel tranzitní dopravy, tak je 2-pruhový tunel velmi krátkozraké řešení. Tah I/13 je adept na další dálnice po realizaci současné sítě. Pokud by měli problém s penězi na 4-pruhový tunel, tak logicky bude muset stačit 2-pruhový a druhý tubus se dostaví třeba za 10 let, to bych chápal. Ale nechápu, proč by se měla posuzovat ekonomika 2-pruhového tunelu, když prostě jiné řešení neníPo řadě studií, které prověřovaly různé možnosti vedení silnice, se jako jediný realizovatelný ukazuje přibližně 1300 metrů dlouhý tunel pod městem
Re: I/13 Bilína, obchvat
Všetečný dotaz na odborníky : jak DLOUHO trvá či může trvat ono ekonomické hodnocení varianty ? A v onom hodnocení budou OBĚ možnosti /2 pruhy či 4 pruhy/ díky