I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bilína, obchvat
Každá stavba financovaná ze SFDI je prověřována z hlediska ekonomické efektivnosti. Na tom už doufám není nic překvapivého.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Ona ta Centrální komise MD budou také pěkní odborníci, když dokážou říct, že např. u D43 severní části se ekonomicky vyplatí všechny varianty (3-pruh, 4-pruh se zálivy, 4-pruh), ale stejně chce podrobnější studii na starou stavbu, aby "mohla rozhodnout o kategorii" Tak když se kurňa vyplatí bezpečný 4-pruh, proč ho nestavět ? My jsme prostě extrémní byrokrati. Jsem zvědav, kolik rakouských tunelů by udělalo "českou ekonomiku"
Edit: je to překvapivé v tom, že když máme špunt, z obou stran 4-pruhy, že budeme posuzovat, jestli se vyplatí odstranit ten špunt. Když by to mělo stát 20 mld, neřekl bych nic, ale 1,3 km tunelu ...
Edit: je to překvapivé v tom, že když máme špunt, z obou stran 4-pruhy, že budeme posuzovat, jestli se vyplatí odstranit ten špunt. Když by to mělo stát 20 mld, neřekl bych nic, ale 1,3 km tunelu ...
Re: I/13 Bilína, obchvat
2 HP : Ale o tom NENÍ pochyb ani sporu, mně šlo o to, KOLIK přibližně času bude stát to hodnocení...
Re: I/13 Bilína, obchvat
Kote, to byla odpověď pro mě totiž
Re: I/13 Bilína, obchvat
Arame, I/13 na urovni lazni Kyselka 13,5 tisice, takze 20 tis transitu ani omylem.
Re: I/13 Bilína, obchvat
OK, díky za info, myslel jsem, že dotyčný v novinách vycházel ze sčítání dopravy, bohužel ne
Pokud je to 13 500 aut/24 h, tak by nejspíš mohl stačit zatím jen 1 tubus, nic to však nemění na tom, že je prostě kocourkov počítat, jestli se vyplatí jediné možné řešení ..
Pokud je to 13 500 aut/24 h, tak by nejspíš mohl stačit zatím jen 1 tubus, nic to však nemění na tom, že je prostě kocourkov počítat, jestli se vyplatí jediné možné řešení ..
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jak dlouho to trvá? Valbek na tom pracuje od 06/2019. Má zpracovat technicko-ekonomickou studii na variantu Z. To jest i včetně ekonomického hodnocení HDM-4. Budou posouzeny varianty (plný profil, půl profil aj.). Na pak to celé půjde k posouzení na CK MD, která může schválit, zamítnout anebo vrátit k přepracování.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zrovna u Bíliny už těch řešení bylo tolik... 2 západní obchvaty, 2 východní obchvaty, estakáda v průtahu, tunel ve variantě X, nyní tunel ve variantě Z... možná existují i další.Aram96 píše:OK, díky za info, myslel jsem, že dotyčný v novinách vycházel ze sčítání dopravy, bohužel ne
Pokud je to 13 500 aut/24 h, tak by nejspíš mohl stačit zatím jen 1 tubus, nic to však nemění na tom, že je prostě kocourkov počítat, jestli se vyplatí jediné možné řešení ..
Některé dále neprošly z hlediska ekologického (přes EIU), jiné z hlediska ekonomického (HDM-4).
Situace v Bílině je hrozná, každý, kdo jí projíždí, to ví. Nicméně jsme si stanovili určitá minimální kritéria, která musí naše silniční stavby splňovat. Všechny ostatní stavby, které stavíme, je splňují. V Bílině se zatím takové řešení nenašlo. Třeba je splní nyní prověřovaná varianta Z. A nebo ne a k řešení Bíliny se vrátíme opět někdy v budoucnu. A nebo někdo řekne, že pro tuto stavbu tato kritéria neplatí (což se už stalo, a to nedaleko Bíliny).
Re: I/13 Bilína, obchvat
Děti Země podporují výstavbu silničního tunelu pod Bílinou
6. listopadu 2019
https://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2572100
6. listopadu 2019
https://detizeme.cz/zprava.shtml?x=2572100
Re: I/13 Bilína, obchvat
Pochvala pro DZ za jejich sebereflexi a "um" i pochválit ŘSD. Mě by spíše zajímalo, jak mohlo před lety vyjít jako výsledek postavit východní obchvat za 3 mld vs tunel za 3,5 mld ? To ještě varianta tunel nebyla na stole vůbec ? Vždyť to napadne každého pohledem na mapu, nějak se v tom tady ztrácím ..
Každopádně považovat termín zahájení v roce 2025 za "příliš optimistické" mě přijde spíš pesimistické, ale hlavně smutné.
Každopádně považovat termín zahájení v roce 2025 za "příliš optimistické" mě přijde spíš pesimistické, ale hlavně smutné.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Dnes vydán nový leták v rámci změny koncepce trasy: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf
Re: I/13 Bilína, obchvat
Veřejné jednání - Události ČT :https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... e-v-biline
(A my v DC tiše závidíme
(A my v DC tiše závidíme
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zatímco jižní MÚK je dobrá, u té severní se mi nelíbí kruhový objezd. On tam samozřejmě musí být, ale v případě uzavření tunelu se tu vytvoří pěkně dlouhé kolony. Mělo by se s tím počítat a objezd alespoň zvětšit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/13 Bilína, obchvat
Řekl bych, že je to jen hodně hrubý nástřel, aby tam něco bylo.
Sever: Nedává smysl, aby šla hlavní trasa nejprve pod odbočovací větví spodem a pak mostem přes Bílinu. Resp. přes samotnou Bílinu by asi stačil most v úrovni silnice, ale je tam nakreslená ještě i nějaká komunikace pod ním. To pak bude kozí dráha jak na hlavní trase, tak na odbočovací větvi.
Také se zdá, že obrázek se snažil zachovat v prostoru prodejnu stavebnin. Jejím zrušením by se křižovatka mohla zjednodušit.
Pokud rampy z Teplic/na Most budou zaústěny do KO, tak by se dalo ušetřit místo tím, že by se vedly "protisměrně".
Jih: Vypadá to elegantně a prostorově nenáročně, ale chybí napojení z (této části) Bíliny směr Teplice a naopak. Nejsem si jistý, že to projde. A také se neřeší odbočka na Lázně.
Sever: Nedává smysl, aby šla hlavní trasa nejprve pod odbočovací větví spodem a pak mostem přes Bílinu. Resp. přes samotnou Bílinu by asi stačil most v úrovni silnice, ale je tam nakreslená ještě i nějaká komunikace pod ním. To pak bude kozí dráha jak na hlavní trase, tak na odbočovací větvi.
Také se zdá, že obrázek se snažil zachovat v prostoru prodejnu stavebnin. Jejím zrušením by se křižovatka mohla zjednodušit.
Pokud rampy z Teplic/na Most budou zaústěny do KO, tak by se dalo ušetřit místo tím, že by se vedly "protisměrně".
Jih: Vypadá to elegantně a prostorově nenáročně, ale chybí napojení z (této části) Bíliny směr Teplice a naopak. Nejsem si jistý, že to projde. A také se neřeší odbočka na Lázně.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Má to své mouchy, ale kvůli nedostatku prostoru se ani nedivím. Jižní křižovatka je pouze polovičatá, takže kdo chce jet z Teplic do Loun či k D7, bude muset projet chtě nechtě městem včetně těžké dopravy. Ale šlo by využít nedalekého stávajícího podjezdu pod silnicí k vybudování vratné větve (pro otočení zpátky).
A křižovatka u lázní se opravdu neřeší, což znamená jediný úrovňový bod mezi Teplicemi a Mostem.
A křižovatka u lázní se opravdu neřeší, což znamená jediný úrovňový bod mezi Teplicemi a Mostem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jedná se teprve o studii. Detaily jako napojení Kyselky se dají vyřešit snadno (např. že na I/13 napojena prostě nebude). Teď jde hlavně o to, alespoň něco protlačit principiálně, po všech těch variantách obchvatu a průtahu, aby se mohlo začít alespoň něco projektovat. Z kraje nového roku bude hotová ekonomika, tak budeme moudřejší.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Spíš bych řekl, že napojení Lázní nebude součástí projektu. Ušetří se tím spousta peněz a víme, že ekonomika této stavby je na hraně.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Dobře, že opustili tu krávovinu s vedením po úpatí Bořně. Kdy by jednak narušili zbytky přírody v okolí Bíliny a vedli to pořádnou oklikou a po kopcích ........
Re: I/13 Bilína, obchvat
Chválím prezentaci ŘSD.
Záznam z veřejného projednání prezentace: http://live.publicstream.cz/bilina/vere ... 2-2019-558
Záznam z veřejného projednání prezentace: http://live.publicstream.cz/bilina/vere ... 2-2019-558
Re: I/13 Bilína, obchvat
Silnice na Louny ma lehce pres 3000aut/24hod a cast z nich je stejne z Biliny, takze to zas tak velka zatez nebude.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Kudy se vlastně jezdí z Bíliny do Prahy? Teď vypadají trasy přes D7 a D8 podobně, takže asi záleží, kam se jede v Praze? Ale až bude D7 do Loun a okruh přes Suchdol, tak bude trasa přes D7 vždycky výhodnější?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Záleží nejspíš na kterou stranu Prahy potřebujete jet. To samé i z Teplic nemusí být nejvýhodnější cesta do Prahy po D8, pokud chcete na levý břeh Vltavy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/13 Bilína, obchvat
No jasně, ale to je způsobeno tím, že momentálně se všichni z D8 musí kodrcat přes Holešovičky, když chtějí jet třeba do Dejvic. Ale dejme tomu, když bude severní okruh, tak která trasa bude lepší?
Re: I/13 Bilína, obchvat
Podle toho, kam v Praze chceš.kollma píše:Kudy se vlastně jezdí z Bíliny do Prahy?
a.) II/257, I/28 a I/7.
b.) II/257, I/15 a D8.
Re: I/13 Bilína, obchvat
ŘSD představilo koncept technické studie tunelu v Bílině
https://1url.cz/QzrKG
změny jsou už v novém letáku, mj. nová MÚK Kyselka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf
https://1url.cz/QzrKG
změny jsou už v novém letáku, mj. nová MÚK Kyselka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf