I/13 Bílina, tunel

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
Olda S
Příspěvky: 76
Registrován: 3.7.2019 22:20:02
Bydliště: I/13

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Olda S »

V aktuálním letáku je přepracovaná MÚK Kyselka tak, aby umožňovala vjezd do tunelu i dopravě přijíždějící do B. po 257. Tím by teoreticky měla stoupnout v tunelu doprava na 18 000. Prakticky to vidím jako nesmysl, kdybych já jel po 257 přes Bílinu na TP, tak se nebudu vracet k MÚK Kyselka, ale projedu normálně Bílinou, tranzit od MO bude v tunelu, takže průjezd vrchem by měl být v pohodě.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Pokud potom vyjde u CK MD 4-pruhový tunel, tak jsem všemi 10 pro i kdyby to byl nesmysl ... zvrácená to logika :crazy: :crazy:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Lenny »

Ekonomika se bude přepočítávat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Nechci být potom generál po bitvě, tak napíšu něco teď .. Popravdě budu moc rád, když díky tomuhle přepracování ta ekonomika vyjde na 4-pruh, nicméně to je naprostý, ale naprostý nesmysl, aby intenzity z té druhé třídy zvedly intenzity v tunelu ze 13 k na 18 k. Je vidět, jak se s těmi čísly dá nádherně kouzlit :mrgreen: Potom už chápu i některé odpůrce některých staveb (především okolo Prahy) když argumentují tím, že ta stavba byla plánována na 30 tis. a teď to bude na možní i 130 tis. :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Lenny »

Špatně, bude se měnit čas průjezdu Bílinou a z toho plynoucí časové ztráty uživatelů. Napojení II/257 taky něco přidá k lepším výsledkům, ale nebude to zásadní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od siesa »

Tak jestli se ekonomika komunikace pocita hlavne na denni intenzity, tak je asi neco spatne. Jestli se nezohlednuje i rozlozeni te intenzity v ramci dne, tak je to metodika k nicemu...
Kdyz mi po komunikaci kazdou hodinu rovnomerne po cely den projede 500 aut, nebo cely den skoro nic a pouze v ranni a vecerni spicce 5000 za hodinu, tak konecna suma provozu je stejna (napr. tech 12000 v Biline). Kapacitni komunikace by proste mely zvladat i kratkodobe navaly dopravy, ackoliv vetsinu casu se budou zdat nevytizene...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:Špatně, bude se měnit čas průjezdu Bílinou a z toho plynoucí časové ztráty uživatelů. Napojení II/257 taky něco přidá k lepším výsledkům, ale nebude to zásadní.
Samozřejmě, že to něco přidá, o tom žádná, ale ne 5000. Navíc věřím Oldovi S a docela mi to smysl dává, že po odvedení tranzitu tahle relace zůstává z velké většina na stávající silnici na povrchu ..
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od mapman »

To platí pro osobní dopravu, u nákladní lze očekávat zákaz průjezdu městem.
5000 navíc to samozřejmě nedá, ale dá se ještě operovat s rychlostí v jednosměrném a obousměrném tunelu, tam je taky rozdíl v úspoře času a právě zmiňovanými možnými kongescemi v dopravní špičce.

A pak ještě nezapomínejme na to, že po dostavbě Kladrubské spojky a převodu celého úseku do sítě SMV se výrazně zlepší i rychlost dojezdu z Mostu na D8 a naopak po I/13. Dnes je to po I/13 od Prahy o 16 km a 8 minut delší než po I/15, ale pokud se takhle trasa přemění na homogenní SMV se 110kou (100kou v tunelech) tak se ušetří minimálně 15 minut a trasa bude jen o 13 km delší. O dalších dopravních vazbách nemluvě.
Pjoter
Příspěvky: 58
Registrován: 30.3.2009 11:47:15

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Pjoter »

mapman píše:ale pokud se takhle trasa přemění na homogenní SMV se 110kou (100kou v tunelech) tak se ušetří minimálně 15 minut a trasa bude jen o 13 km delší. O dalších dopravních vazbách nemluvě.
Nebo pojedu jako dnes většina po I/28 a R7 a ušetřím 28km a po dostavbě R7 to bude i nejrychlejší.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od mapman »

Tady záleží na tom, odkud z Prahy se jede, při cestě z D11 bude taky lepší jet na D8 i po dostavbě D7...
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Honza1 »

Silničáři řeší, jak postavit tunely pod Bílinou. Současná varianta je příliš drahá

https://sever.rozhlas.cz/silnicari-resi ... 4BiVF2UJIk


Zpráva města Bíliny:

https://www.facebook.com/mestobilina/po ... 4228384913
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že by se vlastně nemusely stavět ani ty tunely na D35 nebo maximálně 2-pruhové. Však 2-pruh přece zvládá i 24 000 vozidel na I/43, tak co by ne. Navíc tam jsou tunely ražené, takže dražší než tady v Bílině. Jsem znechucen, jak se bude u Starého města mrhat prostředky. Ušetřilo by to zajisté ještě více peněž než tady. Nebo ty 4-pruhové ražené tunely na D11 pro poloviční intenzity než v Bílině .. sakra proč se budou stavět ?? ( :zvraci: ) Stačilo by tady mít alespoň poloviční politický tlak jako u D6 a problém by byl vyřešen. :crazy: A takhle my tady žijeme ..
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Tomáš Němec »

Netušíte někdo, jestli se prověřoval obchvat Bíliny ze západu, vedeném po okraji dobývacího prostoru dolu Bílina? A pokud ano, z jakého důvodu byla tato varianta opuštěna a hledalo se řešení východně od města (nesmysl) a pak tunel pod městem? Představoval bych si to nějak takto https://mapy.cz/s/husegapuke
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od kyk »

Tomáš Němec píše:Netušíte někdo, jestli se prověřoval obchvat Bíliny ze západu, vedeném po okraji dobývacího prostoru dolu Bílina? A pokud ano, z jakého důvodu byla tato varianta opuštěna a hledalo se řešení východně od města (nesmysl) a pak tunel pod městem? Představoval bych si to nějak takto https://mapy.cz/s/husegapuke
U Bíliny se řešilo snad vše co jde, zleva, zprava, shora i spodem, variantami.
Odpověď na tvou otázku je cca 6 stránek zpět.
Lenny píše: 4.3.2017 19:41:51
Lynx píše:Tohle je podle mě asi nejhůř řešený obchvat, co jsem zaznamenal. Nechce se mi věřit, že by to nešlo řešit obchvatem západně od Bíliny. Podél průmyslových podniků a podél dolu. Třeba takhle něják:

https://mapy.cz/s/1rAGg

U Braňan je velké převýšení, ale snad by se to dalo něják řešit. Ona ostatně ta varianta navržená ŘSD vede taky do pořádného krpálu.
Až na jednu odchylku u vrchu Mnichovec byla takhle trasována varainta D, fialová z VS 2008 VPÚ DECO PRAHA.
Varianty D a E (západní) byly vyhodnoceny jako značně komplikované, technicky náročné a nákladné.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od theodor less »

Tunel pod Bílinou je dál jednou z možností, ŘSD ho zařadí do studie
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Postup ŘSD samozřejmě vítám. Ještě více chválím to, že když jim zamítli smysluplnou věc, tak se nevzdávají a snaží se udělat vše proto to, aby 4-pruhový tunel vyšel. Pokud jsem pochopil správně, půjde o tahovou studii, kde se bude uvažovat se 110 km/h a s Kladrubskou spojkou. Přínosy tohoto velkého (všeobsahujícího) záměru by tak mohly mít už vyšší přínosy a tunel by mohl vyjít. Pokud to klapne, pak budu nesmírně rád, ovšem s vědomím, že byrokrat v tomto absurdistánu zase jednou vyhrál. :jidlo:
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od kot »

Arame, souhlas se vším až na posledních pár slov po ŽE. Bohužel byrokrati u nás vyhrávají žel bohu STÁLE !
pjezek164
Příspěvky: 193
Registrován: 9.7.2012 9:30:55

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od pjezek164 »

U těchto projektů se má postupovat takto: Zadat mezní technické parametry (propustnost, kongesční mez, z toho plynoucí profil, případně další faktory) a k nim náklady (TCO). Kdyby to diktovali ekonomové, tak by se šlo na nejnižší náklady pořízení (výstavby) bez ohledu na funkčnost. Z toho si každý můžeme uděla obrázek postupu ŘSD i osobních návrhů. jen upozorňuji, že jsem uvedl zjednodušený příklad faktorů technického zadání. Kdo dosud neví, co značí TCO, tak jde o celkové náklady vlastnictví (total cost of ownership). Pokud to nezatáhne Brusel nebo místní oligarchie, při požadovaných technických parametrech se nezačne nikdy.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od theodor less »

pjezek164 píše: Kdo dosud neví, co značí TCO, tak jde o celkové náklady vlastnictví (total cost of ownership).
My, co jedeme v CBA, nějaký TCO neřešíme.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od martas »

Varianta tunel asi dostane zelenou: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Snad v řadách CK MD zvítězí zdravý rozum. :jidlo: Jinak pokud se to opravdu schválí a bude se stavba trochu tlačit, je zcela reálné zahájení někdy 2027. EIA už dnes není zdaleka na nějakých 5 let, jako dříve a UR+SP díky společnému povolení také ne.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Gejza »

Podle toho článku to také vypadá, že se ve Studii proveditelnosti konečně bral průtah jako součást aglomeračního tahu, a ne jen jako jeden úsek sám za sebe. Asi když se započítají celkové efekty plánovaných staveb na I/13, vychází to celé lépe. Jinak 6,4 mld. je docela raketa...
Tak by mezitím mohli pohnout i s Kladrubskou spojkou, protože na ní v poslední pětiletce pohříchu kašlali.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Gejza »

Aram96 píše:UR+SP díky společnému povolení také ne.
o tom, že by se u takto složité stavby dělalo společné územní a stavební řízení silně pochybuji. To má smysl u jednoduchých staveb, ale tady se do toho investor asi nepustí, když by musel x krát tu dokumentaci ve stupni DSP předělávat.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Ne. Tam, kde se o tom uvažuje od začátku, se to vyplatí už i u velkých staveb. Je obecně velký nesmysl a trn v patě naší legislativy, že po EIE jsou 2 další a velmi dlouhé řízení. Všude jinde to jde, musí to jít i u nás. Byl by nesmysl toho nevyužít, když už to konečně po 10 letech legislativa umožňuje. A pokud to nový stavební zákon přežije, je možné, že se pojede podle ještě novější legislativy, uvidíme. To spojené UR+SP bych bral jako minimum.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Gejza »

Aram: Já tomu zjednodušování a zrychlování fandím, stejně jako fungování a životu nového stavebního zákona. Ale mé informace od investorů jsou takové, že společné řízení (ÚŘ a SŘ) u větších staveb nevyužívají, protože to za stávající legislativy není efektivní. Do společného řízení musíte předložit dokumentaci ve stupni DSP, a pak se v rámci toho řízení musí do dokumentace zapracovávat velké množství změn. Z toho plynou vícenáklady, vícepráce a další zdržení (dokumentace ve stupni DÚR není tak podrobná). Nebo víte o tom, že by to přímo ŘSD u nějaké stavby úspěšně využívalo?
Odpovědět

Zpět na „I/13“