I/13 Bílina, tunel
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/13 Bilína, obchvat
MArtine z Ostravy - jako jo, i mě se to zdá jako smysluplné řešení, bez astronomických investic dlouhých tunelových řešení jako u jiných presentovaných variant.
Avšak matně si pamatuji, že před řešením trasování I/13 skrz Mostecké předměstí Bíliny bylo varováno, neboť se jedná o území provrtané jako ementál, termální prameny (Lázně Kyselka "za rohem").....
Ale pokud je toto pořešeno, tak třikrát sláva.....
Avšak matně si pamatuji, že před řešením trasování I/13 skrz Mostecké předměstí Bíliny bylo varováno, neboť se jedná o území provrtané jako ementál, termální prameny (Lázně Kyselka "za rohem").....
Ale pokud je toto pořešeno, tak třikrát sláva.....
Re: I/13 Bilína, obchvat
Me by spis zajimalo, jak je reseno napojeni soucasne trasy (jihu mesta) na tu nove planovanou trasu. Je tam pomerne malo mista.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Znamená to tunel pod řekou a pak ještě podélně pod železnicí?
Ražený nebo hloubený?
Ražený nebo hloubený?
Re: I/13 Bilína, obchvat
Pravděpodobně ano, otázka je jak moc přesný je ten zákres ve fotomapě co byla prezentována, řekl bych že to bude spíš jen orientační. Tunel má začínat v úrovni bývalého autobusového nádraží, což jestli dobře chápu by mělo být u dnešního Intersparu, ale asi za tratí. Jenže z toho místa je to za tréninkové hřiště vzdušnou čarou 750 metrů, tak nevím.Pavel Q píše:Znamená to tunel pod řekou a pak ještě podélně pod železnicí?
No a to je další záhada, v jedné větě se mluví o hloubeném tunelu a v další pak o raženém pod obytnou zástavbou. Takže asi obojíPavel Q píše:Ražený nebo hloubený?
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: I/13 Bilína, obchvat
... a pokud se koukneme na kamarádku Blanku, tak v Bílině se budou propadat nikoliv trávníky a stromy v parku, ale rovnou celé domyVizi píše:Pravděpodobně ano, otázka je jak moc přesný je ten zákres ve fotomapě co byla prezentována, řekl bych že to bude spíš jen orientační. Tunel má začínat v úrovni bývalého autobusového nádraží, což jestli dobře chápu by mělo být u dnešního Intersparu, ale asi za tratí. Jenže z toho místa je to za tréninkové hřiště vzdušnou čarou 750 metrů, tak nevím.Pavel Q píše:Znamená to tunel pod řekou a pak ještě podélně pod železnicí?No a to je další záhada, v jedné větě se mluví o hloubeném tunelu a v další pak o raženém pod obytnou zástavbou. Takže asi obojíPavel Q píše:Ražený nebo hloubený?
Ale jsem vcelku optimista, tak si říkám, že snad by někdo nevypustil do světa nesmyslnou variantu.... i když to trasování.... řeka, železnice, průzkumné štoly z 19. století.... a do toho tunely. Není tu někdo z Bíliny???
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tak teď jsem se znovu začetl do toho článku, který tu dával Honza1 a trochu tu zase rozpoutala diskusi. Informace i s tou fotkou je z března minulého roku 27.3.2012 tj, 1,5 roku stará. Jaký je stav dnes? Co se událo od té doby?Honza1 píše:Město v Bílina vymyslelo čtyřproudou variantu přes brownfields a částečně tunelem a nechalo na ní zpracovat studii proveditelnosti. Ta zatím vychází ok. Základní info zde: http://www.bilina.info/post/2012/03/27/ ... iline.aspx
Fandím, když se lidi nehádají, řeknou si co chtějí a jdou si za tím.. za mě
Re: I/13 Bilína, obchvat
Co se za ten rok a půl událo?
- politici se dohodli, že se nebudou hádat, zřídili komisi http://bilina.cz/urad/komise-pro-obchvat-mesta
- vypsali výběrové řízení pro autorizovaného inženýra dopravních staveb
- tomu dali zadání (kudy, šířka vozovky atd.)
- aktuálně je celé řízení ve fázi, že studie je zpracována v pracovní verzi a probíhá získávání stanovisek dotčených orgánů SS a jiných účastníků řízení....
Takže za sebe držím palce...
a rád bych aby u nás v Děčíně jsme šli stejným směrem....
http://imageshack.us/a/img855/3968/x3uj.jpg
- politici se dohodli, že se nebudou hádat, zřídili komisi http://bilina.cz/urad/komise-pro-obchvat-mesta
- vypsali výběrové řízení pro autorizovaného inženýra dopravních staveb
- tomu dali zadání (kudy, šířka vozovky atd.)
- aktuálně je celé řízení ve fázi, že studie je zpracována v pracovní verzi a probíhá získávání stanovisek dotčených orgánů SS a jiných účastníků řízení....
Takže za sebe držím palce...
a rád bych aby u nás v Děčíně jsme šli stejným směrem....
http://imageshack.us/a/img855/3968/x3uj.jpg
Re: I/13 Bilína, obchvat
Já tedy nechci být poslem špatných zpráv, ale vidím to zcela úplně odlišně od Honzy1, varianta X je u ledu a jediná v tuto chvíli platná varianta je zachycena v aktuálním územním plánu Bíliny a je to varianta východní, tuto skutečnost potvrzují i letos na jaře aktualizované Územně analytické podklady Ústeckého kraje. Obchvat Bíliny je v tomto dokumentu zařazen mezi "Problémy k řešení v území" (problém D/7), nicméně má uvedenu poznámku
Pokud jde o komisi, tak ta fungovala už před tím než byla varianta X předložená a naopak právě tato varianta je výsledkem práce některých členů této komise. Návrh této varianty souvisel s připravovaným územním plánem Bíliny, ten byl nakonec v létě 2012 schválen a jak jsem psal výše, obchvat je pouze ve variantě východní. V jeho odůvodnění, konkrétně v části "Rozhodnutí o námitkách včetně jejich odůvodnění" je varianta X zmíněna v námitce Pavla Raise na straně 335, kdy v textu námitky je bod D)
Jestli se od té doby zas něco ve prospěch této varianty změnilo nevím, ale jsem spíše opačného názoru, tedy jak jsem psal - je u ledu.
a problém už je tedy určen k dalšímu řešení v rámci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje.Nový ÚP Bílina prověřil a posoudil 4 varianty obchvatu a stabilizoval trasu obchvatu silnice I/13 na území města Bíliny
Pokud jde o komisi, tak ta fungovala už před tím než byla varianta X předložená a naopak právě tato varianta je výsledkem práce některých členů této komise. Návrh této varianty souvisel s připravovaným územním plánem Bíliny, ten byl nakonec v létě 2012 schválen a jak jsem psal výše, obchvat je pouze ve variantě východní. V jeho odůvodnění, konkrétně v části "Rozhodnutí o námitkách včetně jejich odůvodnění" je varianta X zmíněna v námitce Pavla Raise na straně 335, kdy v textu námitky je bod D)
V obsáhlém odůvodnění zamítnutí námitky se pak konkrétně k tomuto bodu píše na straně 338Navrhujeme, aby město Bílina vzalo na vědomí jiná možná řešení odlehčení silnice I/13, např. variantu X (A.Majer), která by vedla zhruba souběžně s I/13, případně zvážilo možnost trasy západním směrem.
K možnosti posouzení varianty X a jejímu odsouhlasení jsem našel vyjádření v zápisu z veřejného projednávání EIA na obchvat (průtah) I/13 v Bílině ze dne 22.2.2011, kde se mimo jiné k tomuto uvádíVzhledem ke skutečnosti, že ZÚR ÚK stanovují pro územně plánovací činnost města Bílina povinnost prověřit aktuálně sledované varianty vedení koridoru silnice I/13 na území města Bíliny, posoudit, vybrat a územně chránit vybranou variantu řešení a v součinnost s dotčenými orgány vymezit koridor přestavby jako veřejně prospěšnou stavbu v rámci územně plánovací dokumentace, není možné, aby do Územního plánu byla zařazena varianta, která nebyla prověřena a posouzena procesem EIA a odsouhlasena dotčenými orgány.
Víc se tam ovšem k tomu, tedy především zdůvodnění proč je pro ŘSD varianta neakceptovatelná, nedozvímeStarosta města Bílina, Josef Horáček objasnil situaci týkající se varianty X, která byla předložena na generální ředitelství ŘSD, kde mu bylo sděleno, že je neakceptovatelná.
Jestli se od té doby zas něco ve prospěch této varianty změnilo nevím, ale jsem spíše opačného názoru, tedy jak jsem psal - je u ledu.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: I/13 Bilína, obchvat
.... a já jenom doplním, že hlavní důvody jsou v principu dva, jednak ochranné pásmo minerálního zdroje Kyselka, a druhak navrhovaný tunel míří do ementálu a nikoliv do soudržné horniny. Tady vrtat tunel se fakt asi nedá.
Ale jinak škoda, toto řešení dávalo smysl.
Ale jinak škoda, toto řešení dávalo smysl.
Re: I/13 Bilína, obchvat
ps. Vizi.
Na přelomu července - srpna jsem komunikoval se všemi zúčastněnými okolo varianty X v Bílině. Všechny informace mám tedy z oficiálních zdrojů.... Ale samozřejmě, vůbec není jisté, zda se jim to podaří prosadit. Jinak já se o I/13 v Bílině zajímal jen okrajově. Tvoje informace vůbec nezpochybňuji.
Na přelomu července - srpna jsem komunikoval se všemi zúčastněnými okolo varianty X v Bílině. Všechny informace mám tedy z oficiálních zdrojů.... Ale samozřejmě, vůbec není jisté, zda se jim to podaří prosadit. Jinak já se o I/13 v Bílině zajímal jen okrajově. Tvoje informace vůbec nezpochybňuji.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jenom mne tak napadla ještě jedna na první pohled absurdní varianta, ale na druhý si říkám proč ji tu nehodit do placu:
Zakopat I/13 jako hloubený tunel pod řeku Bílinu.
Zakopat I/13 jako hloubený tunel pod řeku Bílinu.
Re: I/13 Bilína, obchvat
A nebo hodit Belou do trubek a jezdit primo korytem, co?dvs píše:Jenom mne tak napadla ještě jedna na první pohled absurdní varianta, ale na druhý si říkám proč ji tu nehodit do placu:
Zakopat I/13 jako hloubený tunel pod řeku Bílinu.
Re: I/13 Bilína, obchvat
... a nebo použít přes instravilán Bíliny nákladní lanovku a v dopravní špičce podpořenou parním katapultem...
Re: I/13 Bilína, obchvat
...a nebo dát přes město zónu 30, zpomalovací prahy a semafory s červenou vlnou, aby ti zlí a nežádoucí automobilisti jezdili jinudy...
Re: I/13 Bilína, obchvat
Ať dělám co dělám, nejde mi to otevřít... Nějaká rada?
Re: I/13 Bilína, obchvat
trochu promazat url
https://attachment.fbsbx.com/file_downl ... 2690723504
https://attachment.fbsbx.com/file_downl ... 2690723504
Re: I/13 Bilína, obchvat
Návrh řešení obchvatu-průtahu Bílinou: Varianta "X"
https://drive.google.com/file/d/0Bwb4zb ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bwb4zb ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bwb4zb ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bwb4zb ... sp=sharing
Re: I/13 Bilína, obchvat
To nemůže ekonomicky vyjít rozumně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Me se to libi moc! Bylo by to moc zajimave. No a s tou ekonomikou nevim no. Uz se postavily i mnohem mene potrebne tunely....
To, ze reseni prujezdu Bilinou potreba je a ze tenhle region vubec potrebuje investice do kvalitni infrastruktury, o tom se prit nemusime. A tohle reseni je nejsetrnejsi jak k lidem, tak k prirode.
To, ze reseni prujezdu Bilinou potreba je a ze tenhle region vubec potrebuje investice do kvalitni infrastruktury, o tom se prit nemusime. A tohle reseni je nejsetrnejsi jak k lidem, tak k prirode.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Toto nikdo neschválí k realizaci. Nikdo nedá cca 4 miliardy na obchvat tak malého města na obyčejné silnici, když existují daleko levnější varianty.
V tom regionu není špatná infrastruktura na rozdíl od jiných regionů. Uhlí už dávno není strategická surovina a už se tyto regiony neprotěžují jako dřív.
V tom regionu není špatná infrastruktura na rozdíl od jiných regionů. Uhlí už dávno není strategická surovina a už se tyto regiony neprotěžují jako dřív.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bilína, obchvat
Lenny, nesdilim tvuj nazor, ze je to obycejna silnice. Je to paterni komunikace skoro milionoveho kraje s pomerne vysokou hustotou zalidneni, po ktere se denne pohybuje dost aut (konkretne skrz Bilinu 16300 aut/den).
S tim uhlim mas sice pravdu, ovsem je to pouze dalsi argument pro to, aby se v usteckem kraji dokoncila paterni sit komunikaci a aby ti lide, kteri jiz nebudou zivi z uhli, meli moznost se rychle a komfortne presouvat mezi bydlistem a zamestnanim (k cemuz urcite ranni spicky v Biline neprispivaji).
Nedovedu plne odhadnout, zda tve 4 mld. korun jsou moc nebo malo (osobne si dovedu predstavit i nizsi cenu), ale vim, ze jsou naplanovane, postavene, nebo ve stavbe useky, ktere jsou na tom s ekonomikou zcela obdobne...
Tahle varianta je proste jedina zatim predlozena, ktera ma hlavu a patu, ktera nerusi kontinualni prubeh hlavni krajske kapacitni spojnice a ktera plnohodnotne resi jak spojeni okresu Most a Teplice, tak z tohoto spojeni nevyclenuje samotnou Bilinu....To je muj nazor.
S tim uhlim mas sice pravdu, ovsem je to pouze dalsi argument pro to, aby se v usteckem kraji dokoncila paterni sit komunikaci a aby ti lide, kteri jiz nebudou zivi z uhli, meli moznost se rychle a komfortne presouvat mezi bydlistem a zamestnanim (k cemuz urcite ranni spicky v Biline neprispivaji).
Nedovedu plne odhadnout, zda tve 4 mld. korun jsou moc nebo malo (osobne si dovedu predstavit i nizsi cenu), ale vim, ze jsou naplanovane, postavene, nebo ve stavbe useky, ktere jsou na tom s ekonomikou zcela obdobne...
Tahle varianta je proste jedina zatim predlozena, ktera ma hlavu a patu, ktera nerusi kontinualni prubeh hlavni krajske kapacitni spojnice a ktera plnohodnotne resi jak spojeni okresu Most a Teplice, tak z tohoto spojeni nevyclenuje samotnou Bilinu....To je muj nazor.
Re: I/13 Bilína, obchvat
No, je to pěkně zpracované, to se Honzovi1 povedlo. Z dopravního hlediska je to asi ideální varianta. Ale krom toho, že ekonomicky je to zjevně hodně mimo reálný rámec, tak opět a zase uvádím už výše uvedenou připomínku, že tunel Bílina (dle Honzova návrhu) je velmi pravděpodobně trasován v poddolovaném území ve značně nesoudržném materiálu.
A tedy bych měl silnou obavu též o technickou realizovatelnost návrhu.
A tedy bych měl silnou obavu též o technickou realizovatelnost návrhu.