Stránka 1 z 6

I/13 obecně

Napsal: 13.11.2009 22:32:03
od Lenny
Silnice I/13 je důležitou páteřní trasou v severních Čechách spojuje Karlovy Vary, Chomutovsko, Mosteckou s Děčínem a Libercem. Až do roku 1997 končila v Liberci na MÚK s I/35, kdy byla na úkor I/35 prodloužena až do Habartic.

V minulosti probíhala na tomto tahu přestavba a rozšiřování, proto zde můžeme potkat celou řadu zajímavých úseků a míst. Tah je v skoro ve všech nejdůležitějších úseích přestavěn na S 11,5 či nějakou čtyřpruhovou kategorii od MS 16,5 po S 26,5.
Přehled připravovných významých staveb
- Ostrov - Klášterec n. O.
- Klášterec n. O. - Chomutov
- MÚK Třebušice
- Bílina-obchvat
- Kladrubská spojka
- D8 - Děčín
- Děčín - Nový Bor
- Kunratice - přeložka
- Lvová - obchvat

Před rokem 1989 byla tato silnice připravována jako hlavní silnice H13. Tyto silnice byly jak čtyřpruh, tak i dvoupruh. Ve spoustě dokumentů se objevuje označení R13. Zárodky této rychlostní silnice, dle mého názoru a mě dostupných informací, lze vidět např. mezi KV a Ostrovem, Chomutovem a Teplicemi, v Děčíně na mostě přes Labe a nad Bílým Kostelem.
Osobně se domnívám, kdyby po revoluci byl postaven nějaký ucelenější tah o délce 20 km a více, tak by to bylo označen jako R. Ale vzhledem k tomu, že čtyřpruhy byly rozdrobeny, navíc u řady z nich není doprovodná silnice, krátké připojovací pruhy, v poslední době i výstavba okružních křižovatek, tak k tomu nedošlo.
V současné době, kdy existuje bodový systém a podobné nesmysly, mi to přijde utrpení jezdit po těch krásných čtyřpruhových silnicích jen 90 km/h. (Mám na mysli KV - Ostrov, Chomutov - Třebušice, Most - Bílina a Bílina - Teplice)

Re: I/13 obecně

Napsal: 13.11.2009 22:40:36
od andy
Já to nechápu. Kdo má zájem na tom, aby tyhle silnice (další typický příklad je I/20 u Písku - a tam doprovodná komunikace je po celé délce) nebyly rychlostní? Jaký to má výhody?!

Re: I/13 obecně

Napsal: 13.11.2009 22:59:13
od Lenny
Zapomněl jsem taky na vliv finanční.

Nevím, docela by mě to zajímalo. Kdyby se někomu chtělo napsat ofiko na ministerstvo a zeptat se na to a při té příležitosti i na dálší, tak by potěšil nejen mě, ale i spoustu dalších tady na foru.

Zajímavé na čtyřpruhu je to, že na dvou úsecích nemá středové svodidla, konkrétně mezi KV a Ostrovem a na Ervěnickém koridoru.

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 9:14:26
od viky
Lenny píše:
V současné době, kdy existuje bodový systém a podobné nesmysly, mi to přijde utrpení jezdit po těch krásných čtyřpruhových silnicích jen 90 km/h. (Mám na mysli KV - Ostrov, Chomutov - Třebušice, Most - Bílina a Bílina - Teplice)
No na úseku za Chomutovem směrem na Most mně 90km/h nepřipadá jako utrpení.Obávám se,že na těch houpačkách by se při 130 stalo vozidlo neovladatelné ;)

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 16:56:30
od sirkeci
Já myslím, že je pravděpodobné, že "za komára" se o R13 uvažovalo, ale nikdy nebyla vytvořena žádná ucelená koncepce, jak by vlastně měla vypadat. Ona celá I/13 mezi Teplicemi a Vary je taková slátanina původních úseků silnice, jejích přeložek, přeložek rozšířených na čtyřpruh, čtyřpruhů i částí, které by snad regulérně splňovaly kritéria pro R13. Tahle část země je neustále v pohybu a není tu (téměř) žádná definitivní územně plánovací koncepce, takže se ani nedivím, že u R13 tomu není jinak. Myslím si ale, že ze současné třináctky by se "erko" dělalo dost špatně. Velká část čtyřpruhů podle mě nesplňuje technické parametry pro R13 (hlavně úsek Most-Teplice), navíc prakticky není řešená otázka obchvatů (Chomutov, Bílina, Teplice). Podle mě by se muselo uvažovat prakticky o nové stavbě R13 mezi K. Vary a Teplicemi (což by ale výhledově úplně nereálné být nemuselo). Jsem ale pesimista v možném pokračování na Děčín a případně na Liberec, tam si myslím, není moc velká poptávka...

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 20:13:29
od siesa
sirkeci píše:Myslím si ale, že ze současné třináctky by se "erko" dělalo dost špatně. Velká část čtyřpruhů podle mě nesplňuje technické parametry pro R13 (hlavně úsek Most-Teplice), navíc prakticky není řešená otázka obchvatů (Chomutov, Bílina, Teplice).
Co se Vam nelibi na parametrech mezi Mostem a Teplicemi?? Snad jen autobusove zastavky a delka pripojovacich pruhu jsou tak nejak mimo, ale ostatni splnuje, tedy alespon podle meho nazoru, parametry eRka naprosto (je potreba zvazit, jestli soucasne parametry R nejsou zbytecne prehnane a nesplnuji spise parametry D bezne v okolnich statech).
A obchvaty mest take nejsou zadny trn v oku. Bilina se resi a v nedaleke budoucnosti snad i vyresi (bohuzel pravdepodobne ne jako ctyrpruh), Teplice budou vyresene kladrubskou spojkou, Most je mimo silnici a ano-jedinym problemem tak zustava Chomutov, kde se resi uplne jine infrastrukturni zalezitosti nez R13 (ostatne bez pokracovani dale na KV se ani resit obchvat R13 nebude).

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 20:18:52
od Lenny
Ještě bych viděl jako podstatný problém okružní křižovatky, ale i to není neřešitelný problém.

Kategorie postavené I/13 je od S 21,5 až po S 26,5.

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 22:04:03
od banjo
sirkeci píše:Myslím si ale, že ze současné třináctky by se "erko" dělalo dost špatně. Velká část čtyřpruhů podle mě nesplňuje technické parametry pro R13 (hlavně úsek Most-Teplice), navíc prakticky není řešená otázka obchvatů (Chomutov, Bílina, Teplice).
paradoxne ani vetsina dnesnich eRek nesplnuje pozadavky soucasne normy, takze tady bych zakopaneho psa nevidel.
siesa píše:Co se Vam nelibi na parametrech mezi Mostem a Teplicemi?? Snad jen autobusove zastavky a delka pripojovacich pruhu jsou tak nejak mimo, ale ostatni splnuje, tedy alespon podle meho nazoru, parametry eRka naprosto (je potreba zvazit, jestli soucasne parametry R nejsou zbytecne prehnane a nesplnuji spise parametry D bezne v okolnich statech).
neprijemnej je z hlediska rozhledovejch pomeru usek u Zelenic, ale jinak podle me OK. ja zase nevidim problem v autobusovejch zastavkach, protoze jsem tam stejne nikdy bus stavet nevidel:-)

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 22:21:27
od Lenny
To neznamená, že když jsi ho tam neviděl stavět ty, že tam nemusí stavět. :P Řešení je jednoduché buď zrušit nebo před a za dát cedule s autíčkem a je to.

Parametry nejsou ve srovnání s R7, R6 nebo R46 horší, ale chybí jakákoliv politická vůle s tím něco dělat.

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.11.2009 22:40:55
od banjo
Lenny píše:To neznamená, že když jsi ho tam neviděl stavět ty, že tam nemusí stavět. :P Řešení je jednoduché buď zrušit nebo před a za dát cedule s autíčkem a je to.
ano, to je naprosto spravna pripominka :D ale zas tak malo tam nejezdim, to by v tom byl :twisted: abych tam nejakej autobus napotkal! 8-) v tydnu bych tam mel mit cestu, tak jestli nezapomenu, zkusim poctive na kazdy zastavce zastavit, zkouknout ji :shock: a overit pritomnost jizdniho radu. tak ty smajlici by uz stacili.

Re: I/13 obecně

Napsal: 25.11.2009 21:07:25
od banjo
podavam zpravu z inspekce autobusovych zastavek. na zastavky jsem se soustredil pouze pri ceste smerem MO -> TP. na kazde :!: zastavce mezi Mostem a Ledvicemi stala prave jedna osoba. tyto osoby muzeme rozdelit do dvou kategorii:
  • damy, ktere byly oblecene neadekvatne k danemu rocnimu obdobi
  • gentlemani, kteri byli obleceni adekvatne k danemu rocnimu obdobi, ale neadekvatne k tomu, ze se chystaji pouzit prostredek hromadne dopravy osob
z techto duvodu jsem se neodvazil na zastavky vjizdet, nerkuli na nich zastavovat. pokud prijmeme diskutabilni hypotezu, ze tyto osoby byli cestujici, pak obsazeni zastavek odpovida tomu, ze chvili po me jel jejich spoj a tudiz jsou zastavky autobusovou dopravou obsluhovany.

co vsak hovori pro obsluhu techto zastavek mnohem vice je, ze na nich lze zahlednout sloupek, pripadne tabulku s jizdnim radem. troufam si tvrdit, ze ten by zde, vzhledem k tristnimu stavu cekaren, nevydrzel dele nez rok. proto muzeme vyslovit zaver, ze zde autobusy skutecne jezdi ;)

jinak pro uplnost - cestou zpet jsem spechal, byl hroznej provoz a jeste me vytrvale oslnovalo slunicko, takze jsem moc zastavky neresil. co jsem zahlidnul koutkem oka, tak byly prazdny (az na tu u Libesic, tam byla pani z vyse zminene kategorie ;) )

Re: I/13 obecně

Napsal: 25.11.2009 22:18:41
od mikeyb
chci se zeptat, nevite o nejakych pripadnych moznostech rozsireni trinactky
mezi chomutovem a klastercem na ctyri pruhy. diky moc za pripadne info...

Re: I/13 obecně

Napsal: 25.11.2009 22:50:21
od Lenny
Na to rozšíření bylo vydáno souhlasné stanovisko MŽP. Varianty jsou popsány na http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm Nic aktuálnějšího jsem nenašel :P

Re: I/13 obecně

Napsal: 26.11.2009 12:09:09
od mikeyb
Lenny píše:Na to rozšíření bylo vydáno souhlasné stanovisko MŽP. Varianty jsou popsány na http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm Nic aktuálnějšího jsem nenašel :P
dekuji - o tech aktualizacich by jsme si mohli vypravet napric celym spektrem. od fotek pocinaje, pres letaky, mapy a plany na pristi rok konce. Mam ted na mysli hlavne web RSD.

Vratim se ale k posouzeni vlivu na zivotni prostredi u zminovaneho useku chomutov - klasterec. Ani me to moc neprekvapilo. komancove se docela vyradili na krajine povrchovym dolem a pak dvema tepelnyma elektrarnami prunerov I. a II. Takze postavit-rozsirit tam silnici, uz muze byt jenom k dobremu. Ale tech prelozek.... to je docela husty. Mineno prenesene i doslovne. :o

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.7.2011 20:28:57
od Lenny
V úseku Karlovy Vary - Ostrov přibyla středová svodidla, která tam ještě v roce 2009 nebyla.

Re: I/13 obecně

Napsal: 15.7.2011 22:12:39
od Marty - KV
Lenny: středová svodidla byla postupně osazována od roku 2009, vždycky kousek. Cesta KV - Ostrov je teď zase mnohem příjemnější.

Re: I/13 obecně

Napsal: 16.7.2011 18:03:15
od dd
Tak by se tam konečně mohla vrátit značka s autíčkem :-)

Re: I/13 obecně

Napsal: 16.7.2011 18:05:02
od Lenny
Tam někdy nějaká byla? :o Úsek je to obdobně dlouhý jako mezi FM a OVou

Re: I/13 obecně

Napsal: 16.7.2011 18:23:00
od mapman
Ano, tam byla, alespoň pamětníci to říkají... Ale nechtěli ji mít zpoplatněnou tak ji prej pak radši sundali :) :evil: :geek:

Re: I/13 obecně

Napsal: 16.7.2011 18:30:42
od Lenny
tak to je pro mě novinka, zajímavá novinka a jen tomto úseku nebo i v dalších úsecích v Severočeské uhelné pánvi?

Re: I/13 obecně

Napsal: 16.7.2011 18:43:22
od mapman
Osobně vím pouze o úseku KV - Ostrov

Re: I/13 obecně

Napsal: 16.7.2011 18:56:59
od Vizi
mapman píše:Osobně vím pouze o úseku KV - Ostrov
Potvrzuji, na žádném dalším úseku nikdy autíčko nebylo

Re: I/13 obecně

Napsal: 6.2.2012 14:41:29
od pp21
Ústecký kraj vyzve vládu k dostavbě silnice R13
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... lnice-r13/
Hospodářská a sociální rada (HSR) Ústeckého kraje vyzve vládu, aby začala řešit i dostavbu silnice R13 z Liberce do Karlových Varů.
...
HSR počítá s tím, že na dostavbu I/13 a její převedení do kategorie rychlostních silnic se budou peníze shánět těžko. Kdyby ale dokázala vláda silnici prosadit na seznam evropských páteřních komunikací, byly by podle Astera ve hře až 80procentní dotace. "Silnice vlastně spojuje Bavorsko s Polskem, co jiného by mělo být v evropské síti," argumentoval Aster.
...
Podle představ dalších členů rady by mělo být prioritní spojení čtyřproudých úseků v Podkrušnohoří. "Apelujeme na vládu, aby vzhledem ke specifice této oblasti dala pokyn vyjednavačům v Bruselu, aby přednesli tuto žádost," řekl ČTK Aster s tím, že letos je k tomu ideální čas.
...

Re: I/13 obecně

Napsal: 4.4.2012 22:03:06
od Lenny
Chápu správně, že na čtyřpruhovém úseku Karlovy Vary - Ostrov byl nejprve postaven úsek Lesov - Ostrov (1978), následně Karlovy Vary - Lesov (????) a pak byl na to napojen průtah Karlovými Vary (1992). Nepamatuje si někdo, jak se najíždělo ve Varech na I/13 před zprovozněním průtahu?

Re: I/13 obecně

Napsal: 4.4.2012 22:38:31
od JirkaS
Lenny píše:Nepamatuje si někdo, jak se najíždělo ve Varech na I/13 před zprovozněním průtahu?
Nejspíš tu druhou fázi zprovoznili i s mostem přes Ohři. Takže I/6 po staru po nábřeží a I/13 přes most a ven z města.