I/13 Děčín – Modrá – D8
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
to Honza1:
Předně zdravím Honzo v novém roce!
Proč by měl být příspěvek kontroverzní? Kdo situaci zná, tak dávno ví, že komunikace údolím Jílovského potoka vedoucí skrze Děčín, Jílové a Libouchec opravdu není vhodná pro těžkou kamionovou dopravu. To že ji kamiony využívají je logické, každý řidič si optimalizuje cestu tak, jak může. No a od Liberce je k D8 podstatně blíže právě tudy, než přes UnL.
Výsledkem zákazu vjezdu nákladní vozidel bude citelné zvýšení intenzity dopravy na I/30 na Ústí, trochu se obávám kolapsů na ústeckém nábřeží a kruhové křižovatce pod Větruší.... No, nakonec to ve střednědobém horizontu může jen prospět, neboť se přivaděč k Děčínu stane více prioritní otázkou a odpovědné orgány to začnou (alespoň maličko víc) řešit.
Já k tomu dodávám, že očekávám, že se prakticky prokáže, že trasování přes Ústí není vhodnou variantou, a příprava se zaměří na variantu připojení Děčína od exitu80, tak jak se plánovalo již před více než 35 lety. A že by jakákoliv varianta měla být co-možná-nejcitlivěji zasazená do krajiny - o tom žádný spor.
Předně zdravím Honzo v novém roce!
Proč by měl být příspěvek kontroverzní? Kdo situaci zná, tak dávno ví, že komunikace údolím Jílovského potoka vedoucí skrze Děčín, Jílové a Libouchec opravdu není vhodná pro těžkou kamionovou dopravu. To že ji kamiony využívají je logické, každý řidič si optimalizuje cestu tak, jak může. No a od Liberce je k D8 podstatně blíže právě tudy, než přes UnL.
Výsledkem zákazu vjezdu nákladní vozidel bude citelné zvýšení intenzity dopravy na I/30 na Ústí, trochu se obávám kolapsů na ústeckém nábřeží a kruhové křižovatce pod Větruší.... No, nakonec to ve střednědobém horizontu může jen prospět, neboť se přivaděč k Děčínu stane více prioritní otázkou a odpovědné orgány to začnou (alespoň maličko víc) řešit.
Já k tomu dodávám, že očekávám, že se prakticky prokáže, že trasování přes Ústí není vhodnou variantou, a příprava se zaměří na variantu připojení Děčína od exitu80, tak jak se plánovalo již před více než 35 lety. A že by jakákoliv varianta měla být co-možná-nejcitlivěji zasazená do krajiny - o tom žádný spor.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Děčínský deník a Mladá fronta k omezení dopravy přes Jílové: http://www.decinskeforum.cz/?p=1126
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Tak a problematika přivaděče bude na delší dobu vyřešena za pár set tisíc korun Teď ještě dodělat tu D8, aby se pro tuto relaci uvolnila Žižkova v Ústí...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
To jomartini píše:Tak a problematika přivaděče bude na delší dobu vyřešena za pár set tisíc korun Teď ještě dodělat tu D8, aby se pro tuto relaci uvolnila Žižkova v Ústí...
No snad se začne tento stavět Vilsnická spojka, to by také pomohlo, kdyby už byla. Jinak Kladrubská spojka se prý zas přepočítává, aby nějak vyšla... tak uvidíme, zda začne i ta.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Honzo, tak Kladrubská spojka? Měl jsem za to, že tahle stavba je nadlouho u ledu. Nějaké novinky?
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Doufám, že Kladrubská spojka ve stávající variantě nikdy nebude postavena. Když se podívám na leták, tak bych projektanta podezříval, že to kreslil ožralej a jeho dílo nominoval na největší paskvil v ČR - konkrétně tím myslím ten šílený mišmaš a chaos co by měl vzniknout na východním konci této stavby u Nových Dvorů a Nechvalic. Co s tím?
Varianta 1 - zrušit Kladrubskou spojku a zkapacitnit stávající I/8 od křižovatky s I/13 u Nové Vsi po Nové Dvory, tuto zkapacitněnou komunikaci přeznačit na I(R)/13) a ten současný šílený kruháč zrušit a nahradit ho novou MÚK s budoucí II/608 (případně ještě upravit rampy křižovatky u Nové Vsi aby byl respektován hlavní směr I(R)/13). Toto řešení podle mě plně postačuje, není nutné stavět drahý čtyřpruh kvůli pár kilometrům zkratky v tomto chudém kraji.
Varianta 2 - zachovat Kladrubskou spojku ale přeprojektovat její východní konec - tj. zrušit kruháč, zcela zrušit a rekultivovat R63 od tohoto kruháče po budoucí MÚK Nechvalice a I/8 (budoucí II/608) napojit na Kladrubskou spojku nějakou NORMÁLNÍ!!! MÚK. Změnit kategorii na 22,5 jako jsou navazující úseky, 24,5 je zde podle mě luxus...
(asi jsme OT)
Varianta 1 - zrušit Kladrubskou spojku a zkapacitnit stávající I/8 od křižovatky s I/13 u Nové Vsi po Nové Dvory, tuto zkapacitněnou komunikaci přeznačit na I(R)/13) a ten současný šílený kruháč zrušit a nahradit ho novou MÚK s budoucí II/608 (případně ještě upravit rampy křižovatky u Nové Vsi aby byl respektován hlavní směr I(R)/13). Toto řešení podle mě plně postačuje, není nutné stavět drahý čtyřpruh kvůli pár kilometrům zkratky v tomto chudém kraji.
Varianta 2 - zachovat Kladrubskou spojku ale přeprojektovat její východní konec - tj. zrušit kruháč, zcela zrušit a rekultivovat R63 od tohoto kruháče po budoucí MÚK Nechvalice a I/8 (budoucí II/608) napojit na Kladrubskou spojku nějakou NORMÁLNÍ!!! MÚK. Změnit kategorii na 22,5 jako jsou navazující úseky, 24,5 je zde podle mě luxus...
(asi jsme OT)
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Jojo, ta východní křižovatka je dobře předimenzovaná, hlavně v situaci, kdy by jako hlavní příjezd do Teplic měla sloužit dnešní I/13 od Kladrub. Předpokládám ale, že je to tak dělané kvůli výhledovému východnímu obchvatu Teplic, viz http://www.teplice.cz/uzemni-plan-mesta-teplice/ds-1010 - hlavní výkres a na něm čáry vpravo dole. Ani tento východní obchvat ale neospravedlňuje tu šílenou spleť větví a přeložek, co tam projektant navrhl, nemusí být všechno mimoúroveň...
BTW tu případnou změnu kategorie bych směřoval na R 21,5.
BTW tu případnou změnu kategorie bych směřoval na R 21,5.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A nešlo by to po otevření D8 zase bez toho kruháku?
Vždyť jsme se bez něj obešli desítky let ...
Vždyť jsme se bez něj obešli desítky let ...
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Ahoj Michale, jedna paní povídala, znáš to.Michal R píše:Honzo, tak Kladrubská spojka? Měl jsem za to, že tahle stavba je nadlouho u ledu. Nějaké novinky?
A mě by se mi hodilo vědět, jak to s ní aktuálně je. Leták říká, že se "rozběhla", dopravní sektorová strategie, zas ji uvádí jako nesmysl. Nechci kluky z ŘSD otravovat oficiálně, tak to zkouším takhle. Určitě někdo něco bude vědět. Klidně do sz.
Děkuji.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Je pravdou, že se přepočítává ekonomika, která určí maximální náklady a dle toho se upraví záměr projektu... Současný stav rozpracování problematiky však neznám.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Díkymartini píše:Je pravdou, že se přepočítává ekonomika, která určí maximální náklady a dle toho se upraví záměr projektu... Současný stav rozpracování problematiky však neznám.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 50129.html
Děčínský deník: "Vilsnická spojka má opět odklad, šetří ji totiž policie"
Děčínský deník: "Vilsnická spojka má opět odklad, šetří ji totiž policie"
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
rozhovor s primátorkou Děčína, kde se vyjadřuje i k přivaděči
http://www.krajskelisty.cz/ustecky-kraj ... lovana.htm
http://www.krajskelisty.cz/ustecky-kraj ... lovana.htm
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Český rozhlas: "V Děčíně se měla už za několik měsíců začít stavět silnice, která by ulevila dopravou přetíženému centru města. Na takzvanou Vilsnickou spojku řidiči čekají už 25 let. A čekat budou zřejmě dál, její stavba se totiž odkládá."
http://www.rozhlas.cz/sever/informaceze ... a--1456237
http://www.rozhlas.cz/sever/informaceze ... a--1456237
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Smlouva o zhotovení studie proveditelnosti dálničního přivaděče je podepsána
http://www.decinskeforum.cz/?p=1159&preview=true
http://www.decinskeforum.cz/?p=1159&preview=true
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
04.05.2015 - Děčínské fórum: Špatný stav mostků v Benešově nad Ploučnicí, České Kamenici a Jílovém omezí na Děčínsku kamiony http://www.decinskeforum.cz/?p=1244
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Dnes byla zveřejněna dokumentace EIA se 2 variantami. Honzo, která z nich pro místní přijatelnější?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Tohle je podle mě jenom dotažení zadané dokumentace do zveřejnění. pak se to celé hodí do koše. Jinak nevím, proč by se to posuzovalo s variantou Pastýřská, kterou město odmítlo jako naprosto nepřijatelnou? A i variantu Chrochvická už odmítli. Je to zbytečně umístěné do jedné z hezkých částí mezi Želenice a Chrochvice.
Ne, že bych podporoval cokoli, co projektoval zelený ekoterorista Martin Robeš, ale v tomto případě si myslím, že jeho Zelená varianta měla z těch použitelných jako jediná naději na realizaci.
Podle mě nejlepší byla původní varianta s tunelem pod Letnou. Ale byla moc drahá.
Ne, že bych podporoval cokoli, co projektoval zelený ekoterorista Martin Robeš, ale v tomto případě si myslím, že jeho Zelená varianta měla z těch použitelných jako jediná naději na realizaci.
Podle mě nejlepší byla původní varianta s tunelem pod Letnou. Ale byla moc drahá.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
ŘSD dnes začalo Nově nabízet starou variantu Chrochvickou - VA u které po celé její délce (až do Libouchce) již v roce 2008 Ministerstvo životního prostředí konstatovalo, že je z hlediska vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví je NEPŘIJATELNÁ
vs
variantu Pastýřskou centrem Děčína, dále pak natlačenou na obytné domy v Děčíně i Jílovém
Na závěr konstatuje, že "Obě varianty vykazují celou řadu negativních vlivů a ani jedna není optimální." ....
- Není už ksakru třeba zajít na ministerstvo a říci, že ať už si dají pokoj a jednou pro vždy zvolí variantu, která je o něco dražší (1,5 mld.), ale obchvatová, která zatíží minimum lidí i přírody?! ... Tedy studie AF Cityplan k zelené zatím oficielně nebyla představena .... jaksi se zapomnělo poslat zpracovateli všechny připomínky....
No kdo Děčín zná a chce se podívat, tak 02.09.2015 od 17.00 hod bude prezentace studie na Střelnici.
vs
variantu Pastýřskou centrem Děčína, dále pak natlačenou na obytné domy v Děčíně i Jílovém
Na závěr konstatuje, že "Obě varianty vykazují celou řadu negativních vlivů a ani jedna není optimální." ....
- Není už ksakru třeba zajít na ministerstvo a říci, že ať už si dají pokoj a jednou pro vždy zvolí variantu, která je o něco dražší (1,5 mld.), ale obchvatová, která zatíží minimum lidí i přírody?! ... Tedy studie AF Cityplan k zelené zatím oficielně nebyla představena .... jaksi se zapomnělo poslat zpracovateli všechny připomínky....
No kdo Děčín zná a chce se podívat, tak 02.09.2015 od 17.00 hod bude prezentace studie na Střelnici.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
ps. myslím, že Děčín drží primát. Již podruhé za sebou ŘSD v oznámení má jiné varianty, než pak nechává zkoumat....
Jestli je tu někdo z ŘSD (a nemusí to být zrovna pan Horníček) mám prosbu..... Nemohli by jste se opravdu, opravdu zamyslet nad variantou Zelenou. Pravda, je dražší, ale tohle jsou hory, třeba že jen "střední" a ještě k tomu hory chráněné - CHKO. - Ta varianta se dotkne nejméně lidí, pro CHKO je zkousnutelná a politici by si oddechli ...
Jestli je tu někdo z ŘSD (a nemusí to být zrovna pan Horníček) mám prosbu..... Nemohli by jste se opravdu, opravdu zamyslet nad variantou Zelenou. Pravda, je dražší, ale tohle jsou hory, třeba že jen "střední" a ještě k tomu hory chráněné - CHKO. - Ta varianta se dotkne nejméně lidí, pro CHKO je zkousnutelná a politici by si oddechli ...
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Lenny lidé brblají, že přivaděč na dálnici není, resp. že není ani vize. Na druhou stranu opravdu nejcennější v Děčíně je scenérie Pastýřská stěna - Zámek. Zámek je nejnavštěvovanější v celém kraji a na Pastýřské stěně vznikla největší a nejpropracovanější via ferrata. Dost o postoji města k této variantě svědčí, že napříč úplně všemi politickými stranami ji zastupitelstvo zamítlo. Stejně tak se vyjádřilo ANO, které vzniklo až po tomto zamítnutí.Lenny píše:Dnes byla zveřejněna dokumentace EIA se 2 variantami. Honzo, která z nich pro místní přijatelnější?
Varianta Chrochvická zas prochází jedním z největších sídlišť /zde již jednou zamítavé stanovisko EIA/, stoupá dalšími obytnými čtvrtěmi, pak je tunel (paradoxně ve volné krajině) a pak zas dolů kolem domů dolu. V oznámení tahle varianta dále vedla pod železniční tratí kolem domů v Martiněvsi a Jílovém /nevariantě s Pastýřskou/. Je zde i taková lahůdka 15metrů vysoký 170 m dlouhý most na dohled zámku v Jílovém .... no, takže taky "úžasné"... Nyní vede trošku nad tratí, ale za to se absolutně i dále drží stopy, která v roce 2008 byla eiou zamítnutá (to nechápu, že to vůbec dávají)... Děčín si uvědomuje, že přivést kamiony pod sídliště by generovalo vyloučenou lokalitu. Takže ani tahle varianta moc příznivců nemá.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A jak vypadá trasa varianty AF-CITYPLAN?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
AF, dle zadání udělal studii proveditelnosti a srovnání varianty na Ústí - tedy E442, Zelené a Chrocvické (Chrochvicko - bynovské). Konstatoval, že Zelená je proveditelná, dotkne se 7,5 tis. obyvatel (současný stav 17 tis. a Chrochvická 14,5 tis.), ale je o 1,5 mld. dražší než Chrochvická (a 800 mil větší rizika).
V analýze udělil variantě Zelené i Chrochvické stejný počet bodů. Na závěr mírně doporučil Chrochvickou, že je více připravena, ale s rizikem, že už jednou byla zamítnutá v EIA.
V analýze udělil variantě Zelené i Chrochvické stejný počet bodů. Na závěr mírně doporučil Chrochvickou, že je více připravena, ale s rizikem, že už jednou byla zamítnutá v EIA.