Stránka 1 z 15

I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 27.1.2010 14:58:39
od andy
Děčínský přivaděč k D8 v návrhové kategorii S 11, 5/70. Rekapitulace:
Aktuální článek:
Libouchec trápí tisíce aut

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 27.1.2010 15:16:34
od Lenny
Doplním ještě, že byla zpracována studie, kterou zadávalo MŽP :arrow: http://www.mzp.cz/cz/news_tz091021privadec_decin

a prezentace ze září 2009, ale studie se ještě měnila.
http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/n ... ejnost.pdf

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 28.1.2010 10:07:20
od siesa
Podle me je navrhovana kategorie S 11,5/70 naprosto nevyhovujici. V soucasnosti to muze vypada, ze vsechno je lepsi nez dnesni stav, ale do budoucna, si mysli, to nebude v zadnem pripade stacit. Jedna se pecijenom o privadec pro padesatisicove mesto, resp. 130 000 obyvatel okresu Decin. Vzhledem k tomu, ze se jedna o velice problematicky usek komunikace I/13 mezi Ustim a Libercem, bylo by snad vhodnejsi uvazovat o predbeznych uzemnich opatrenich pro mozne rozsireni na kategorii R, nebo alespon na stridavy tripruh. Podle meho nazoru, se intenzity v teto oblasti v dohledne velice zvysi, obzvlast bude-li tato stavba zrealizovana, nebot velka cast provozu mezi Ustim a Decinem bude vyuzivat toto nove pohodlne spojeni radeji, nez nebezpecnou I/62. Dalsim duvodem, proc povazuju kategori S11,5/70 za nedostatecnou, je, ze I/13 je posledni pouzitelnou komunikaci pro pripad nejakeho zavazneho problemu na horskem useku D8.

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 28.1.2010 16:48:08
od Michal R
to Siesa: Plný souhlas, ale pokud člověk čte mezi řádky, tak je jasné, že přivadeč D8 - Děčín dle návrhu MŽP je návrh typu: "navrhneme to tak, aby se to nikdy nerealizovalo".

Dalším problémem je, že já jako rodilý Děčíňák vím, že tyto navrhované varianty jsou velmi pravděpodobně kresleny od "zeleného" stolu v teplé kanceláři v Praze. Nevěřím, že někdo dělal místní průzkum.

Velmi mi to připomíná omalovánky pana Kuneše.... (kdo zná, tak ví co tím myslím)!

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 9:57:56
od martini
Přesně tak. Z logického hlediska je škoda, že se opustila, a já doufám že ne natrvalo, varianta přivaděče v trase málo využívané Kozí dráhy. Trať vede hodně v zářezu a spolu s potřebnými lokálními opatřeními (např přechody jak pro chodce tak pro zvěř + samozřejmě někde PHS) je tato varianta jedinou ekonomicky smyslnou. Nepostavím přeci 15 km silnice I. třídy za 6 mld. v cenách roku 2008, to by ten, kdo to schválí musel bý blázen.

Podle mého názoru je v těchto extrémistických případech, kdy se navrhuje nějaká přeložka, jejíž cena vinou požadavků na ochranu ŽP stoupne na nesmyslnou úroveň, hlavním problémem to, že zástupci obcí kterým má přeložka ulevit jsou v tomto málo aktivní a neprosazují společně něco, co lze efektivně (tzn. i za rozumnou cenu) zrealizovat.

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 12:23:12
od Michal R
to Martini:
S variantou Kozí dráha je ten problém, že nelze smysluplně vyřešit napojení přivaděče v centru Podmokel. (levá strana Děčína).

Kozí dráha zde v prostoru přechodu městské části Bělá a Letná nachází v místech se silně narušenou statikou bývalé pískovny. Nejsem statik, ale předpokládám že náklady na statické zajištění by byly enormní.

Dalším problémem je fakt, že Kozí dráha "vchází" do města v podstatě do jeho centra. Otázkou je, zda má tato varianta šanci na realizovatelnost - tj. vůbec projít skrze oficiální dokumenty (EIA, ÚR, SP) a místní aktivisty.

Varianta, kdy od Ovčí lávky přivaděč bude zahlouben (např. využitím tzv. Milánských zdí) je sice možná, ale boha, ty náklady.....

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 14:02:16
od martini
Jasně, o tom problému v Podmoklech vím, hlavně co se týče tedy prostoru, ty problémy se statikou jsou pro mne novinkou. Problematické tam je, že se musí přejít (resp. spíš podejít) tranzitní železniční koridor. Podle mého názoru však jedině přímé napojení na Nový most má smysl. I když je fakt, že až se dodělá přeložka I/62 od Chrochvic, bylo by "přímé" napojení i při zaústění přivaděče na I/62.

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 15:15:15
od andy
martini píše:Podle mého názoru však jedině přímé napojení na Nový most má smysl.
Souhlasím, jednomu přijde líto nevyužít tak luxusní most. Na druhou stranu, přímé napojení dnes už asi dost těžko někdo povolí jinak než tunelem, což se nevyhnutelně prodraží. Prověřovala se někdy možnost vést I/13 mimo město s úplně novým mostem přes Labe?

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 15:24:26
od Lenny
andy píše:Souhlasím, jednomu přijde líto nevyužít tak luxusní most. Na druhou stranu, přímé napojení dnes už asi dost těžko někdo povolí jinak než tunelem, což se nevyhnutelně prodraží. Prověřovala se někdy možnost vést I/13 mimo město s úplně novým mostem přes Labe?
Nejsem si toho vědom, vždy se bral Nový most za pevný bod.
Docela by mě zajímal původní projekt vedení trasy, určitě by se dal někde nalézt.

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 17:03:03
od andy
Našel jsem zajímavý článek, podle kterého měl Nový most sloužit jen pro I. etapu přeložky I/13. Na levém břehu se měla rychlostní silnice stočit prudce k jihu a na začátku Vilsnice se napojit na I/62. Další pokračování ve směru k D8 (MÚK Knínice) už mělo být součástí "definitivního" řešení přeložky:
KPÚ Ústí n. L., resp. dopravní specialista jeho Urbanistického střediska Ing. Leiblinger ... řešil ... vedení tehdejší silnice I/13 v parametrech rychlostní silnice. Směrem k východu ji navrhoval vést nikoliv na Českou Kamenici, ale po úbočí Chlumu a dále vysoko nad údolím Ploučnice mezi Českou Lípu a nový Bor na křížení s I/9, trasou vůbec nesestupující do děčínské kotliny, ale vedené tak, jak vyžadují parametry „R“, po úbočích Českého středohoří západně i východně od Děčína, s vysokým mostem přes Labe jižně od Vilsnice a s pokračováním k západu kolem Malšovic řídce osídleným územím při severním okraji CHKO České středohoří.
Autor článku se pozastavuje nad tím, že "dnešní úvahy ŘSD o silnici I/13 východně od Děčína na Českolipsku na Leiblingerův koncept navazují, kdežto s novým přemostěním Labe pod Vilsnicí už neuvažují a od Labe na západ zkoumají varianty daleko skromnější". Je asi jasné, že postavit rychlostní silnici na území CHKO České středohoří by dnes nebylo myslitelné, ale co třeba poloviční profil? :idea:

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 31.1.2010 21:29:11
od martini
Nejsem proti, ale nesmí se to prosazovat jako poloviční profil a vůbec jako silnice pro tranzitní dopravu. Nechť s tím zkusí na Patrika někdo přijít :-)

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 13.4.2010 16:33:16
od andy
Tunel v Děčíně řeší finanční problém

Děčín – Zkrátit tunel. Tak o tom teď přemýšlejí odborníci, kteří se zabývají plány na výstavbu dálničního přivaděče v Děčíně. Poslední varianta by vyšla na více než šest miliard korun...

POZNÁMKA: V květnu máme šanci vybrat ty nejlepší

Děčín - Kdo vymyslí přivaděč k dálnici přes Děčín tak, aby se zavděčil všem, bude génius...

Re: Přeložka silnice I/13 Děčín (- Modrá) - D8

Napsal: 20.4.2010 9:27:07
od Michal R
Rozumím. Na základě výše uvedeného se mi zdá, že jediné možné východisko je, že se čeká na nějaký kolosální průšvih typu průmyslová havárie nákladní cisterny, hromadná nehoda se spoustou mrtvých či dopravní nehoda, která zasekne nějakého papaláše přímo na silnici I/13 v úseku Děčín - D8.

Bohužel, nevěřím, že problém bude řešen dřív, než se stane mediálně známým.

P.S. Aby můj příspěvek byl správně pochopen, ROZHODNĚ si nepřeju žádnou z výše uvedených nehod, hodně mě mrzí každý zbytečně ztracený život na silnici. Ale zkušenost mi říká, že jinak to nepůjde.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 30.4.2010 14:03:41
od andy
Trasu děčínského přivaděče D8 stanoví komise do konce roku

Děčín – Trasa děčínského přivaděče k dálnici D8 bude známa do konce roku. Děčínskému primátorovi to slíbila pracovní komise zřízená ministerstvy dopravy a životního prostředí. Stanovení definitivní trasy je ovšem pouhým začátkem projektu, který bude podle odborníků hotov nejdříve za deset let. K možné trase nové silnice přitom mají připomínky ochránci přírody i různé další iniciativy, jejichž protichůdné požadavky komplikují přípravu stavby již několik let...

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 3.5.2010 11:21:48
od andy
Zastupitelé Děčína překvapeni: přivaděč k D8 až za 15 let?
MF dnes píše:[Náměstek děčínského primátora Ivan] Vepřek dnes uvedl, že ministerstva [dopravy a životního prostředí] se dohodla, že nebudou podporovat ani variantu, která měla využít málo používanou železničtí trať. Tu preferovalo ŘSD.
Padly prý i varianty navrhované ministerstvem životního prostředí s dlouhými tunely, protože byly příliš drahé.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 7.5.2010 10:16:23
od andy
Přivaděč je tvrdým oříškem

Děčín – Raška: Pro Děčín je přijatelná jakákoliv varianta, na které se ministerstva dohodnou.
Kolikátou trasu už vymýšlejí odborníci i laici pro přivaděč k dálnici D8 přes Děčín? Na prstech obou rukou by to nikdo nespočítal. Právě teď přemýšlejí nad další variantou...

Re: Dokončení D8

Napsal: 25.6.2010 12:34:22
od Michal R
Jonáši, nikdy bych nečekal, že my dva se shodneme!

Opravdu, přivaděč po zrušené trati č. 136 (tzv. Kozí dráha) by byl fakt zvěrstvo, bo by přivedl transitní dopravu do centra Podmokel.

Já ovšem měl na mysli standardizovaný přivaděč v povrchové variantě, tj. severně od Velkého Chvojna východním tahem k údolí Chrochvického potoka a napojení na I/13.

Mimochodem, je to varianta, na které je obecná shoda s výjimkou MŽP.

Re: Dokončení D8

Napsal: 25.6.2010 13:10:11
od jonáš
Tady píšou i něco jinýho http://decin.cz/informace-k-novemu-navrhu-privadece např že námitky měla hlavně Správa CHKO České středohoří .. ono je tam zjevně ve hře tolik vlivů, že házet to na zelený je sice jednoduchý a oblíbený, ale ne zcela pravdivý. Mmch to údolí je dost urbanizovaný a nejspíš právě z důvodů napojení na krajinu, ne sousedství přivaděče. http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=1325235 ... 47776@z=14

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 25.6.2010 14:32:38
od andy
Libouchec se klepe od kamionů, lidé jsou nešťastní

Libouchec - Místní chtějí vyměnit okna za protihluková. Zatím nepomohla ani petice s šesti sty podpisy...

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 25.6.2010 16:19:10
od obr
andy píše:Libouchec se klepe od kamionů, lidé jsou nešťastní

Libouchec - Místní chtějí vyměnit okna za protihluková. Zatím nepomohla ani petice s šesti sty podpisy...
na lidi se můžou vykašlat, kdyby tam žila užovka, tak se staví tunel ;)

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 25.6.2010 16:41:33
od andy
obr píše:na lidi se můžou vykašlat, kdyby tam žila užovka, tak se staví tunel ;)
Dotyčné území se nachází mezi dvěma CHKO, tunel se tam ale nestaví a hned tak ani stavět nebude, jak se lze dočíst v odkazech o pár příspěvků výše. Jinak ale díky za další příspěvek o něčem, co perfektně znáte ;)

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 25.6.2010 17:44:28
od obr
andy já vaše znalosti uznávám. Vy se v tom vyznáte a sledujete kdejakou vyhlášku, stavební povolení, kde se co šustně atd. úplně jako ekologický právní servis.
Ano já jsem jen prostý občan, co v tom prostředí žije. :(

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 13.9.2010 22:42:33
od andy
V Děčíně se možná dočkají přivaděče k D8
(...)
Nyní se objevila nová varianta, která počítá s částečným využitím současné silnice, ale především s více než kilometr dlouhým tunelem v centru Děčína pod Pastýřskou stěnou. Podle politiků má šanci uspět.
"Je velmi revoluční, šetrná vůči městu, šetrná vůči přírodě, předpokládám, že bychom se na této variantě mohli shodnout," uvedl poslanec a zastupitel Děčína Jaroslav Foldyna (ČSSD). "Ministerstvo by s ní de facto nemělo problém, ale jsme na začátku, je to teprve myšlenka," doplnil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Možnou trasu přivaděče teď dostanou k posouzení všechny úřady i ochránci přírody. Pokud by k ní neměly vážné námitky, mohla by územní rozhodnutí a stavební povolení získat do dvou let. Ministerstvo dopravy ale už předem upozorňuje, že na ni v rozpočtu nemusí být peníze.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 14.9.2010 9:54:16
od dd
A kam to povede? Na Tyršův most? Řešení děčínského přivaděče nemá levnou a jednoduchou variantu, ale cokoli jiného než přímé napojení na ten čtyřpruhový most, kudy vede I/13, nemá smysl, to bude jenom další paskvil a dopravě to nepomuže.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 14.9.2010 19:49:12
od martini
dd píše:A kam to povede? Na Tyršův most? Řešení děčínského přivaděče nemá levnou a jednoduchou variantu, ale cokoli jiného než přímé napojení na ten čtyřpruhový most, kudy vede I/13, nemá smysl, to bude jenom další paskvil a dopravě to nepomuže.
Přijde mi to nějaké divné, s tím vedením pod Pastýřskou stěnou. Něco o té trase zjistím, ale dle mého to mělo navazovat u řeky +/- na stavbu Děčín - Vilsnice, tedy na most I/13.