I/13 Děčín – Modrá – D8
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
To jako napojeni Decina pres Usti n/L? A co je obchvat pres Cetrans? Nejaka mapka , nebo alespon nacrtek by nebyl?
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Nejsem z těch co ví všechno nejlépe. Ale rozhodně varianta přes mezinárodní E442, tedy přes Ústí by posouzena být měla. Zvlášť, když v Ústí jsme vybudovali na nábřeží čtyřpruh a ul. Žižkova = 613 je také čtyřproudá a po dokončení D8 se zde počítá s výrazným poklesem dopravy.... To je jedna varianta, která také využije synergie s Vilsnickou spojkou http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/3CFD ... lsnice.pdf a za relativně levný peníz svede dopravu do vylepšeného koridoru.
Další varianta co nebyla hodnověrně posouzena, je kolem DC obchvatem. Tzv. zelená varianta, viz. https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... ring&pli=1 . Tu vymysleli na Ministerstvu životního prostředí, ale než se stihla projednat, tak si výběr variant pod sebe zas vzalo Ministerstvo dopravy resp. ŘSD. Této variantě se někdy říká "zelená". Má tu výhodu, že pokud by někdy zbyly peníze na komplet vyčlenění tranzitu z Děčína, pak se u této varianty poměrně lehko vybuduje nový most, jinak do té doby i tato varianta využije již vysoutěženou Vilsnickou spojku.
Další varianta co nebyla hodnověrně posouzena, je kolem DC obchvatem. Tzv. zelená varianta, viz. https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... ring&pli=1 . Tu vymysleli na Ministerstvu životního prostředí, ale než se stihla projednat, tak si výběr variant pod sebe zas vzalo Ministerstvo dopravy resp. ŘSD. Této variantě se někdy říká "zelená". Má tu výhodu, že pokud by někdy zbyly peníze na komplet vyčlenění tranzitu z Děčína, pak se u této varianty poměrně lehko vybuduje nový most, jinak do té doby i tato varianta využije již vysoutěženou Vilsnickou spojku.
Naposledy upravil(a) Honza1 dne 12.9.2013 21:38:15, celkem upraveno 1 x.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Diky za info, Honzo
Jinak ja osobne si myslim, ze "zelena" varianta je asi nejprijatelnejsi (kdyby se jetse zadarilo nejak zkratit ten tunel, bylo zase o neco prijemnejsi...). Ovsem zasadni problem teto trasy bude ve svahovych nestabilitach, podobne jako na D8. To uzemi pod Chmelnikem je jeden velkej sesuv....
Pres Usti bych to do budoucna radeji moc netahal. Preci jen neni to problem jen useku pres centrum, ale je tam jeste pruchod KBreznem a Nestemicemi, ktere by asi nebyly moc nadseny. Celkove by to byl limitujici faktor pro nejake zklidneni a zprijemneni techto mestskych casti smerem do budoucna.
Jinak napojeni Decina celkove na silnicni sit je palcive. Kdyz uz se podari nejak poresit pripojku k D8, rozhodne se nepodari nikdy udelat cokoliv s pokracovanim na Liberec.....
Jinak ja osobne si myslim, ze "zelena" varianta je asi nejprijatelnejsi (kdyby se jetse zadarilo nejak zkratit ten tunel, bylo zase o neco prijemnejsi...). Ovsem zasadni problem teto trasy bude ve svahovych nestabilitach, podobne jako na D8. To uzemi pod Chmelnikem je jeden velkej sesuv....
Pres Usti bych to do budoucna radeji moc netahal. Preci jen neni to problem jen useku pres centrum, ale je tam jeste pruchod KBreznem a Nestemicemi, ktere by asi nebyly moc nadseny. Celkove by to byl limitujici faktor pro nejake zklidneni a zprijemneni techto mestskych casti smerem do budoucna.
Jinak napojeni Decina celkove na silnicni sit je palcive. Kdyz uz se podari nejak poresit pripojku k D8, rozhodne se nepodari nikdy udelat cokoliv s pokracovanim na Liberec.....
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Díky, že se zajímáš...
Jinak žádné z řešení není ideální. Jde o jde o jeden z nejproblémovějších úseků na I/13 a dle některých vyjádření i v ČR. Kombinují se zde špatně umístěný most, členitý terén, sesuvná území, hustě obydlená oblast, dvě CHKO s endemitním výskytem rostlin, ....
Co se týče sesuvů, tak (jak to chápu já je nejlepší právě vedení stavby v tunelu. Neboť se vždy pohybuje povrch svahu, nikoli celý kopec. Hezký článek právě o sesuvech na D8 jsem našel zde: http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologi ... e-v-tunelu včetně vyjádření Geologické služby z roku 2004, nebo zde http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=786215 i s aktuální geologickou zprávou pro vládu. Z tohoto pohledu by Zelená varianta měla být bez úskalí. Problémem je zde dlouhý tunel - tedy cena stavby. Někde jsem četl, že tunel je 7x dražší než běžná silnice. Ale aktuálně navrhovaná varianta Chrochvická 2012 a Pastýřská obsahují také každá tunel a výrazně víc násypů a zářezů. Takže by cena měla být + - srovnatelná.
Co se týká varianty současnou 442, tak v Ústí tato vede výhradně přes brownfields. Obydlené zástavbě Mojžíře - Neštěmic se vyhýbá. Stejně tak v Krásném Březně. V Krásném Březně zasahuje pouze do slavné ulice Matiční a jejího okolí, ta je však již vybydlená. Největší problém vidím v ul. Opletalova. Zde by se určitě musely dělat nějaká opatření - protihlukové stěny, přisunutí silnice ke kolejím..., částečné využití ulice Veslařská k průchodu místní dopravy, zkrátka to doladit.. , ale rozhodně to není ideál, souhlasím.
První varianta je luxusní, druhá varianta levná, rychlá, ale s připomínkami. Takže je to otázka přístupu. Také by ve věci pomohla větší ekonomická motivace kamionů např. http://www.dopravnifederace.cz/temata/m ... ni-mytneho zvláště pak, když je už dostavěna silnice I/35 Liberec - Hrádek - NSR a vůbec abychom si řekli co chceme viz. http://aktualne.centrum.cz/domaci/polit ... ?id=787868. Ale to už jsem se dostal do úplně jiné debaty....
Jinak žádné z řešení není ideální. Jde o jde o jeden z nejproblémovějších úseků na I/13 a dle některých vyjádření i v ČR. Kombinují se zde špatně umístěný most, členitý terén, sesuvná území, hustě obydlená oblast, dvě CHKO s endemitním výskytem rostlin, ....
Co se týče sesuvů, tak (jak to chápu já je nejlepší právě vedení stavby v tunelu. Neboť se vždy pohybuje povrch svahu, nikoli celý kopec. Hezký článek právě o sesuvech na D8 jsem našel zde: http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologi ... e-v-tunelu včetně vyjádření Geologické služby z roku 2004, nebo zde http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=786215 i s aktuální geologickou zprávou pro vládu. Z tohoto pohledu by Zelená varianta měla být bez úskalí. Problémem je zde dlouhý tunel - tedy cena stavby. Někde jsem četl, že tunel je 7x dražší než běžná silnice. Ale aktuálně navrhovaná varianta Chrochvická 2012 a Pastýřská obsahují také každá tunel a výrazně víc násypů a zářezů. Takže by cena měla být + - srovnatelná.
Co se týká varianty současnou 442, tak v Ústí tato vede výhradně přes brownfields. Obydlené zástavbě Mojžíře - Neštěmic se vyhýbá. Stejně tak v Krásném Březně. V Krásném Březně zasahuje pouze do slavné ulice Matiční a jejího okolí, ta je však již vybydlená. Největší problém vidím v ul. Opletalova. Zde by se určitě musely dělat nějaká opatření - protihlukové stěny, přisunutí silnice ke kolejím..., částečné využití ulice Veslařská k průchodu místní dopravy, zkrátka to doladit.. , ale rozhodně to není ideál, souhlasím.
První varianta je luxusní, druhá varianta levná, rychlá, ale s připomínkami. Takže je to otázka přístupu. Také by ve věci pomohla větší ekonomická motivace kamionů např. http://www.dopravnifederace.cz/temata/m ... ni-mytneho zvláště pak, když je už dostavěna silnice I/35 Liberec - Hrádek - NSR a vůbec abychom si řekli co chceme viz. http://aktualne.centrum.cz/domaci/polit ... ?id=787868. Ale to už jsem se dostal do úplně jiné debaty....
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
No problemem by snad ani nemusel byt tunel samotny, ovsem situace v jeho jiznim portalu je dost labilni. Nejenze by silnice podrizla celo celeho velkeho sesuvneho uzemi, ale portal tunelu by byl umisten primo v dalsim jinem sesuvu. Neluve o tom, ze v tunelu by bylo znacne stoupani, a tudiz by tunel v pvrnim pulkilometru a z kilometru vedl pomerne blizko pod povrchem....Odectu-li od nadlozi telo sesuvy a nejake svahoviny pod nim, pak me z toho nevychazi zadna kloudna mocnost nadlozi. Z geotechnickeho hlediska by to byl orisek
No a k tem brownfieldum v Usti - pral bych si, aby tomu tak nebylo naporad a aby se dokazaly tyhle casti mesta nejak zregenerovat....
No a k tem brownfieldum v Usti - pral bych si, aby tomu tak nebylo naporad a aby se dokazaly tyhle casti mesta nejak zregenerovat....
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Trochu shrnutí:
- http://imageshack.us/a/img855/3968/x3 ... 8/jnrq.jpg
- po níže uvedené kritice ing. Michala doplňuji, že jde o shrnutí i mého názoru -
- http://imageshack.us/a/img855/3968/x3 ... 8/jnrq.jpg
- po níže uvedené kritice ing. Michala doplňuji, že jde o shrnutí i mého názoru -
Naposledy upravil(a) Honza1 dne 13.9.2013 19:50:38, celkem upraveno 4 x.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
to nick Honza1, předpokládám že pokud vás mohu oslovovat pane magistře Jane Štefane.
- je tak trochu chucpe, pane magistře, postovat jako globální shrnutí řešené problematiky vlastní propagandistický článek v Děčínském deníku, který míchá jablka a hrušky (politické okrsky a trasování páteřní komunikace), ale což, každý máme jiné představy o korektním přístupu.
- já vcelku rozumím tomu, že vy, vzdělán v oboru kulturologie , vnímáte řešenou problematiku svým a velmi specifickým způsobem. Technické parametry tak bohužel však zcela pomíjíte.
- horší ovšem je, že neuvádíte, že jste obyvatelem nemovitosti v zájmovém území variant Chrochvická/Podmokelská (ať už v jakémkoliv trasování) -tj. klasické NIMBY. Ale upřímně, nevím proč takový stres - trasa od vás povede cca 700m... (já budu mít za barákem 1000m D3 v extravilánu ČB. Vím, že budu mít asi vyšší hladinu hluku, ale také vím, že až povezou babičku mé ženy z Ševětína do Budějic, tak tam budou o 15 minut rychleji. Stejěn tak vím, že pokaždé, když pojedu domů, budu doma nejen rychleji a pohodlněji, ale také svým autem nebudu smrdět pod okny při průjezdem celými Českými Budějovicemi. A stejně tak bych ocenil, kdybych nemusel při návštěvě rodičů v Děčíně poskakovat autem v nesmyslných kolonách podél Jílovského potoka..... ale rozumím, vy v Bynově či Jílovém nežijete....)
- já vím, že tuzemská legislativa dává právo petiční, stejně tak i možnost se sdružovat v občasnkých sdruženích hájících zájmy občanů. A je to také v pořádku. Jenomže upřímně, v případě děčínských aktivistů jde hlavně o to, "Ať má problém klidně někdo jiný (dopravní zátěž), hlavně ať ho nemám já." A to podle mne není občanská aktivita, ale sobectví. Stejně tak ohýbání technických předpokladů pro svoji potřebu (např. to co v Ústí navrhujete vám nevadí, ale v Děčíně je to problém). A fakt si myslíte, že auta budou ze Ždárku jezdit na Děčín přes Ústí? Zakazování a motivování kamionů? Domyslel jste vaše vývody do širších souvislostí a technické proveditelnosti? Asi ne. Je vždy děsivé, že sociálními inženýry, kteří chtějí lajnovat život druhým dle principů "vyššího, leč velmi subjektivního dobra" jsou lidé, kteří nemají nejmenší ponětí, co to inženýrský přístup je....
Tož tak. Pane magistře, nic osobního, ale jste zcela vedle.
Michal R, rodilý děčíňák, člen hnutí Brontosaurus, inženýr, automobilista
- je tak trochu chucpe, pane magistře, postovat jako globální shrnutí řešené problematiky vlastní propagandistický článek v Děčínském deníku, který míchá jablka a hrušky (politické okrsky a trasování páteřní komunikace), ale což, každý máme jiné představy o korektním přístupu.
- já vcelku rozumím tomu, že vy, vzdělán v oboru kulturologie , vnímáte řešenou problematiku svým a velmi specifickým způsobem. Technické parametry tak bohužel však zcela pomíjíte.
- horší ovšem je, že neuvádíte, že jste obyvatelem nemovitosti v zájmovém území variant Chrochvická/Podmokelská (ať už v jakémkoliv trasování) -tj. klasické NIMBY. Ale upřímně, nevím proč takový stres - trasa od vás povede cca 700m... (já budu mít za barákem 1000m D3 v extravilánu ČB. Vím, že budu mít asi vyšší hladinu hluku, ale také vím, že až povezou babičku mé ženy z Ševětína do Budějic, tak tam budou o 15 minut rychleji. Stejěn tak vím, že pokaždé, když pojedu domů, budu doma nejen rychleji a pohodlněji, ale také svým autem nebudu smrdět pod okny při průjezdem celými Českými Budějovicemi. A stejně tak bych ocenil, kdybych nemusel při návštěvě rodičů v Děčíně poskakovat autem v nesmyslných kolonách podél Jílovského potoka..... ale rozumím, vy v Bynově či Jílovém nežijete....)
- já vím, že tuzemská legislativa dává právo petiční, stejně tak i možnost se sdružovat v občasnkých sdruženích hájících zájmy občanů. A je to také v pořádku. Jenomže upřímně, v případě děčínských aktivistů jde hlavně o to, "Ať má problém klidně někdo jiný (dopravní zátěž), hlavně ať ho nemám já." A to podle mne není občanská aktivita, ale sobectví. Stejně tak ohýbání technických předpokladů pro svoji potřebu (např. to co v Ústí navrhujete vám nevadí, ale v Děčíně je to problém). A fakt si myslíte, že auta budou ze Ždárku jezdit na Děčín přes Ústí? Zakazování a motivování kamionů? Domyslel jste vaše vývody do širších souvislostí a technické proveditelnosti? Asi ne. Je vždy děsivé, že sociálními inženýry, kteří chtějí lajnovat život druhým dle principů "vyššího, leč velmi subjektivního dobra" jsou lidé, kteří nemají nejmenší ponětí, co to inženýrský přístup je....
Tož tak. Pane magistře, nic osobního, ale jste zcela vedle.
Michal R, rodilý děčíňák, člen hnutí Brontosaurus, inženýr, automobilista
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Nechte si své bolševické metody Michale R. Polemizujte s názory a ne že se argumentací ad hominem snažíte shodit autora nějáké myšlenky. Zveřejňovat něčí identitu bez souhlasu autora, navíc není jasné jestli opravdovou nebo je to jen váš výmysl, je prasárna největšího kalibru. Já zde také nevysatvuji vaše fotky v dámské prádle, protože to s problematikou nemá nic společného ......
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
milý železný dochtore,
je zajímavé, že kromě vulgarit nemáte opět nic. Jste úplný trotl, který používá slovo bolševismus bez znalosti a zcela špatně, avšak jenom proto, že tak může zaútočit na protivníka. Pan magistr Štefan je veřejně aktivní, a veškeré zdroje jsou open source a dohledatelné na internetu. A pokud někdo postuje své příspěvky na fóru, aniž by řekl že je to jeho názorová polemika a nikoliv faktografie, tak je to chucpe jako prase.
btw: V dámském prádle? Máte zajímavé myšlenkové asociace... nemáte problém se svojí sexuální orientací? Už posledně jsem vám doporučoval návštěvu specialisty v oboru psychologie pro vaši umanutost mojí osobou. Zjevně bude problém rozsáhlejší.
je zajímavé, že kromě vulgarit nemáte opět nic. Jste úplný trotl, který používá slovo bolševismus bez znalosti a zcela špatně, avšak jenom proto, že tak může zaútočit na protivníka. Pan magistr Štefan je veřejně aktivní, a veškeré zdroje jsou open source a dohledatelné na internetu. A pokud někdo postuje své příspěvky na fóru, aniž by řekl že je to jeho názorová polemika a nikoliv faktografie, tak je to chucpe jako prase.
btw: V dámském prádle? Máte zajímavé myšlenkové asociace... nemáte problém se svojí sexuální orientací? Už posledně jsem vám doporučoval návštěvu specialisty v oboru psychologie pro vaši umanutost mojí osobou. Zjevně bude problém rozsáhlejší.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Já nehodlám přistoupit na váš souboj v invektivách. Já pouze apeluji na to, abyste se choval slušně a namísto podpásovek ad hominem psal pouze k tématu. Vaše domněnky o identitě si nechte od cesty. Pokud se bude chtít někdo veřejně prezentovat, tak to udělá sám.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Okrsková metoda je postavená na hlavu. Jestli přivaděč vede městskou ulicí jako dnes, nebo několik set metrů od zástavby, je snad rozdíl dosti zásadní. A i kdyby vedla blíž, protihlukovou stěnu na městské ulici postaviti nelze, zatímco na nové trase ano.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
No a to je problém demokracie - že i naprosto nekompetentní jedinec jako je autor tohoto článku článku, má právo se vyjádřit k něčemu, čemu vůbec nerozumí a brzdit ty, kteří vědí o čem hovoří...
Pane Honzo1, zkusme sem na fórum prosím takové voly netahat... děkuji
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Shrnu tedy názory s kterými se ztotožňuji:
1) Varianty Pastýřská a Chrochvická 2012 nejsou zaneseny v Zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje ani nejsou v územním plánu města Děčín. Neprošly tedy řádným procesem vyhledání koridorů SEA a dalšími řízeními, jak má být.
2) Tyto varianty lidem v Děčíně neuleví, jen přesunou emisní zátěž na obyvatele jiných čtvrtí. (Například viz. průraz obytnou čtvrtí v Chrochvicích – Želenicích, atd.) Článek, který zde vzbudil kontroverze, i s odkazy:https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... edit?pli=1 Žádné jiné srovnání variant vzhledem k zátěži na obyvatele jsem neobjevil. A asi ho ani nikdo nechystá udělat...
V Jílovém také k žádné úlevě lidem nedojde. Viz. vyjádření města Jílového k EIA. Str. 36 http://www.mujilove.cz/download/rmj/201 ... -zapis.pdf
3) Myslím, že je legitimní požadovat, aby procesem posouzení SEA prošly koridory:
- E442 (kde je již v délce více než 5 km čtyřpruh, vede brownfields a začne se zde budovat i Vilsnická spojka…),
- varianty obchvatové kolem Děčína tzv. „Zelené“ či
- varianty skrz Děčín projektované jako třetí proto označené „C“ podrobněji: https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
Vím, že mám na věc asi rozdílný názor než většina z Vás a někoho s ním asi silně irituji. Prosím však, neurážejme se. Myslím, že té špíny všude kolem nás je víc než dost…
1) Varianty Pastýřská a Chrochvická 2012 nejsou zaneseny v Zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje ani nejsou v územním plánu města Děčín. Neprošly tedy řádným procesem vyhledání koridorů SEA a dalšími řízeními, jak má být.
2) Tyto varianty lidem v Děčíně neuleví, jen přesunou emisní zátěž na obyvatele jiných čtvrtí. (Například viz. průraz obytnou čtvrtí v Chrochvicích – Želenicích, atd.) Článek, který zde vzbudil kontroverze, i s odkazy:https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... edit?pli=1 Žádné jiné srovnání variant vzhledem k zátěži na obyvatele jsem neobjevil. A asi ho ani nikdo nechystá udělat...
V Jílovém také k žádné úlevě lidem nedojde. Viz. vyjádření města Jílového k EIA. Str. 36 http://www.mujilove.cz/download/rmj/201 ... -zapis.pdf
3) Myslím, že je legitimní požadovat, aby procesem posouzení SEA prošly koridory:
- E442 (kde je již v délce více než 5 km čtyřpruh, vede brownfields a začne se zde budovat i Vilsnická spojka…),
- varianty obchvatové kolem Děčína tzv. „Zelené“ či
- varianty skrz Děčín projektované jako třetí proto označené „C“ podrobněji: https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
Vím, že mám na věc asi rozdílný názor než většina z Vás a někoho s ním asi silně irituji. Prosím však, neurážejme se. Myslím, že té špíny všude kolem nás je víc než dost…
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Pro Děčín se uvolnili peníze na Vilsnickou spojku, konečně se začne s její realizací!
viz. http://ekonomika.idnes.cz/stavebni-firm ... oprava_brm
Projekt:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/3CFD ... lsnice.pdf
Podrobnosti včetně map:
- Průvodní zpráva
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
- Obrázek 00-0,5
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
-obrázek 2
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
-obrázek 3
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
Trochu souvislostí:
http://ekonomika.idnes.cz/neznama-firma ... nomika_fih
http://byznys.ihned.cz/c1-56548160-ekon ... -macdonald
http://ekonomika.idnes.cz/jancura-zaloz ... oprava_fih
viz. http://ekonomika.idnes.cz/stavebni-firm ... oprava_brm
Projekt:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/3CFD ... lsnice.pdf
Podrobnosti včetně map:
- Průvodní zpráva
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
- Obrázek 00-0,5
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
-obrázek 2
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
-obrázek 3
https://docs.google.com/file/d/0Bwb4zbm ... sp=sharing
Trochu souvislostí:
http://ekonomika.idnes.cz/neznama-firma ... nomika_fih
http://byznys.ihned.cz/c1-56548160-ekon ... -macdonald
http://ekonomika.idnes.cz/jancura-zaloz ... oprava_fih
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A bude realizované to přemostění toho kruháku nebo ne?
PS: Tomu pdf na webu řsd říkáme leták, k projektu to má hodně daleko. Ty souvislosti by stálo za to možná okomentovat vlastními slovy. Já třeba nevím na co tam je odkaz na "stínové ŘSD Jančury" přímo u této stavby.
PS: Tomu pdf na webu řsd říkáme leták, k projektu to má hodně daleko. Ty souvislosti by stálo za to možná okomentovat vlastními slovy. Já třeba nevím na co tam je odkaz na "stínové ŘSD Jančury" přímo u této stavby.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
S tím přemostěním nevím. - Ohledně různých detailů stavby, procesu vyřizování atd. dostávám souběžně různé rozporuplné informace, tak nechci rozumovat....
Ok, je to leták k projektu, nikoli projektová dokumentace. Na tom se shodneme.
Souvislosti co vidím já: zvláštně vyhrané zakázky - ministr - ten co kritizuje ministra - ten co aktuálně spolupracuje s tím kdo kritizuje ministra / Nic víc, nic míň .
Ok, je to leták k projektu, nikoli projektová dokumentace. Na tom se shodneme.
Souvislosti co vidím já: zvláštně vyhrané zakázky - ministr - ten co kritizuje ministra - ten co aktuálně spolupracuje s tím kdo kritizuje ministra / Nic víc, nic míň .
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A komu dnes radí exšef Mott MacDonald, od koho má Jančura chytré řeči o zbytečnosti rekonstrukce D1, kdo tu kritizuje výstavbu D47 jako naprosto zbytečnou? Ano je tu spojení exšef - Jančura - stínové ŘSD. Do toho ještě, kde pracovala nehlasitější kritička stavu staveb D47 v Ostravě před nástupem do ŘSD?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Po přečtení toho letáku to s tou realizací hned tak nevidím:
SP není a bude až bude výsledek EIA na přivaděč k D8. Reálně by mohli začít řešit ty pozemky třeba je do té doby stačí i vyřešit.řsd píše:Stav přípravy k 08/2013
Na stavbu jsou získána všechna potřebná vyjádření a chybí pouze majetkoprávní vypořádání
s firmou Constellium Děčín. Oproti původním předpokladům bude pravděpodobně nutno
pozemky vyvlastnit. Nově navržená trasa přivaděče k dálnici D8 tunelem pod Pastýřskou stěnou bude mít pravděpodobně dopad do stavebního uspořádání okružní křižovatky silnic I/13
a I /62. Zřejmě dojde k vypuštění nadjezdu silnice I/62 na okružní křižovatku. V probíhajícím
procesu EIA na tunelovou trasu byla tato změna zpochybněna. Termín pro podání žádosti
o stavební povolení na hlavní trasu se proto odsouvá až na 06/2014, tedy po předpokládaném
dokončení procesu EIA . Vydání stavebního povolení se předpokládá v 11/2014.
Ve výběrovém řízení na zhotovitele, které se uskutečnilo již v roce 2008, bylo vybráno Sdružení
Děcín–Vilsnice, kde vedoucí účastník je firma EDS Holding. zdroj leták řsd
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Firma Constellium, dříve též známa jako Kovohutě Děčín, v trase Vilsnické spojky vlastní pozemky, na kterých provozuje mezisklad hliníkových předslitin. Pokud si uvědomíme (nejlépe při pohledu na mapu), že hliníkárna je ze dvou stran ohraničena jinými fabrikami, zezadu Labem a zepředu Ústeckou ulicí, tak vyjde, že není se kam rozšířit. Dle mého otce (pracuje tamtéž již přes 40 let) je ztráta těchto pozemků pro Constellium dosti kritická a budou se bránit, co jim síly a američtí právníci budou stačit.
Navíc na protější straně stojící fabrika (bývalý FEROX) intenzivně provozuje železniční vlečku pro přepravu nádob na zkapalněné plyny. Lze snadno vidět i na mapách.cz. Mám tomu rozumět tak, že na Vilsnické spojce budou závory???? No, asi ne, že....
Takže přátelé, zpět na značky. Již v 80. letech bylo plánován velký obchvat Děčína, zhruba vedený takto: odpojení od I/13 v prostoru odbočky na Malé Chvojno (kousek od dnešní D8 Exit 80) dále pak SZ kolem Velkého Chvojna a sedlem mezi Liščím kopcem a Plání, směrem na Čermnou, Horní Jílové a sedlem mezi Lotharovým vrchem a Chmelníkem ke Krásnému Studenci, údolím Chrochvického potoka dolů k řece, most přes Labe do Křešic a dále kolem řeky ke Starému Městu a pravotočivou zatáčkou po úbočí vrchu Chlum směrem na Folknáře (plánovaná genocida místních chatek zahrádkářské kolonie), a dále po estakádě do prostoru bývalého motorestu a napoejní na stávající I/13.
Je to, IMHO, jediné technicky / dopravně / environmentálně správné řešení a je veliká škoda, že se to nepostavilo. Dnes však již toto řešení není realizovatelné.
Navíc na protější straně stojící fabrika (bývalý FEROX) intenzivně provozuje železniční vlečku pro přepravu nádob na zkapalněné plyny. Lze snadno vidět i na mapách.cz. Mám tomu rozumět tak, že na Vilsnické spojce budou závory???? No, asi ne, že....
Takže přátelé, zpět na značky. Již v 80. letech bylo plánován velký obchvat Děčína, zhruba vedený takto: odpojení od I/13 v prostoru odbočky na Malé Chvojno (kousek od dnešní D8 Exit 80) dále pak SZ kolem Velkého Chvojna a sedlem mezi Liščím kopcem a Plání, směrem na Čermnou, Horní Jílové a sedlem mezi Lotharovým vrchem a Chmelníkem ke Krásnému Studenci, údolím Chrochvického potoka dolů k řece, most přes Labe do Křešic a dále kolem řeky ke Starému Městu a pravotočivou zatáčkou po úbočí vrchu Chlum směrem na Folknáře (plánovaná genocida místních chatek zahrádkářské kolonie), a dále po estakádě do prostoru bývalého motorestu a napoejní na stávající I/13.
Je to, IMHO, jediné technicky / dopravně / environmentálně správné řešení a je veliká škoda, že se to nepostavilo. Dnes však již toto řešení není realizovatelné.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Zkusil jsem to naklikat do mapy a vyšlo mi něco takového http://mapy.cz/#!x=14.169579&y=50.75516 ... B58y5rWjiA
V tom případě mi nedává smysl čtyřpruhový most přes Labe a jeho další využití v silniční síti. Čekal bych, že obchvat bude napojen na něj.
V tom případě mi nedává smysl čtyřpruhový most přes Labe a jeho další využití v silniční síti. Čekal bych, že obchvat bude napojen na něj.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Já tu dám jenom jednu větičku z toho letákuMichal R píše: Mám tomu rozumět tak, že na Vilsnické spojce budou závory???? No, asi ne, že....
K té trase velkého mostu jižně od Děčína je článek na webuřsd píše:Stavba zahrnuje úpravu vedení vleček do průmyslového areálu a úpravu jejich křížení s přeložkou silnice I/62, včetně zabezpečovacího zařízení.
http://www.stuz.cz/index.php?option=com ... tstart=125
, ale chtělo by jej křížově ověřit, jak to opravdu bylo. Byl tu už před dvěma lety v diskusi, ale odkaz v příspěvku nefunguje, ale toto je asi to samé.
Edit dotačně přidávám
Tak to skladiště hned u mostu už patří podle katastru řsd. Chybí tam několik pozemků toť je pravda a známe z jiných staveb jak to chodí.
http://sgi.nahlizenidokn.cuzk.cz/marush ... e=Marushka
Naposledy upravil(a) dvs dne 26.9.2013 14:25:07, celkem upraveno 1 x.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Dle letmého pohledu do dokumentace by měla být zřízen železniční přejezd se závory.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Lenny, bohužel dnes se už asi není šance dopátrat původních plánů. Tvůj pokus to naklikat do mapy víceméně sedí, s výjimkou trasování na pravobřežní staně, tam to protnulo Křešice a dál na východ už to stoupalo mimo intravilán po úbočí Chlumu.Lenny píše:Zkusil jsem to naklikat do mapy a vyšlo mi něco takového http://mapy.cz/#!x=14.169579&y=50.75516 ... B58y5rWjiA
V tom případě mi nedává smysl čtyřpruhový most přes Labe a jeho další využití v silniční síti. Čekal bych, že obchvat bude napojen na něj.
Já si to dobře pamatuju proto, že jedna z těch chatek na Folknářích byla naše a mělo se bourat. Nový most postavený v první polovině 80. let zcela určitě neměl sloužit pro tranzit, na děčínské straně (tj. pravobřežní) je most zaústěn do Kamenické ulice, což je vnitroměstská a rozhodně nekapcitní ulice. Ne, nový děčínský most možná byl megalomanský počin, ale rozhodně neměl suplovat tranzit I/13 (resp. R13).
Ostatně na veřejném projednávání přivaděče k D8, které se před lety konalo za tehdejšího děčínského starosty Rašky a páně ministra Řebíčka, bylo v rámci promítání vývoje jendotlivých etap (tuším že 14 variant) promítána i tato původní varianta. Presentoval to jakýsi postarší prošedivělý projektant. Kdesi na stránkách města Děčína dokonce bylo asi 2 hodinové video z tohoto veřejného projednávání, možná že tam by to šlo dopátrat....
Ale fakt jinak nemůžu sloužit.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
No však! Vždyť ona Vilsnická spojka je paralelní s železničním koridorem, a tak mi není jasné, jak by jakákoliv úprava mohla vytvořit variantu bez závor.... tunel? most? ...Lenny píše:Dle letmého pohledu do dokumentace by měla být zřízen železniční přejezd se závory.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Otazkou je, jestli by i presto nesel vyuzit (nebo to mozna tak bylo i planovano, nevim). Vyvedeni dopravy z Decina by slo resit treba nejak takhle:Michal R píše:Nový most postavený v první polovině 80. let zcela určitě neměl sloužit pro tranzit, na děčínské straně (tj. pravobřežní) je most zaústěn do Kamenické ulice, což je vnitroměstská a rozhodně nekapcitní ulice. Ne, nový děčínský most možná byl megalomanský počin, ale rozhodně neměl suplovat tranzit I/13 (resp. R13).
http://mapy.cz/#!x=14.267347&y=50.77675 ... VA0WSv&t=r