I/13 Děčín – Modrá – D8

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Tak jsme o fous prošvihli výročí ! První článek od andyho před 11 lety. Posunuli jsme se vůbec někam ? Tedy kromě těch vrtů...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Aram96 »

Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Zdroj fcb DF:
https://www.facebook.com/decinskeforum/ ... 0795054959

ŘSD zpracovalo nové "líbivé" video, ale co si doopravdy myslí zpracovatel ŘSD, pan Mgr. Mužík? Exkluzivně Vám nabízíme jeho vyjádření.
- Nejlépe vychází varianta Zelená
- Existuje pravděpodobnost, že varianta Chrochvická a Pastýřská neobstojí
- Měla by se zvážit varianta na ÚL ..... jukněte na video i názor zpracovatele ŘSD. A v lednu 2022 se budete moci vyjádřit, co si o které variantě myslíte Vy.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Díky za video!

Osobně soudím, že jakákoliv varianta bude lepší než to, co je teď. Takže je mi vlastně jedno, která se vybere, hlavně aby se vybrala. Přesun dopravního tahu přes Ústí (přes všechny jeho klady!) systémově není řešení. A zachování statu quo už teprve ne.

Jsem přesvědčen, že přes EIA proleze víc, než jedna varianta. V praxi to bude tak, že bude snaha stavět levnější variantu. Což v tomto případě, kde je prvních cca 6 km shodných, znamená čím delší tunel na trase, tím dražší varianta. Zde pak v pořadí od nejlevnější k nejdražší: Chrochvická - Pastýřská - Zelená/Malšovická. Pokud projde Chrochvická na EIA, bude snaha ji stavět.
Osobně očekávám lítý souboj zastánců variant, studie bude stíhat studii, je zde logicky potenciál na činnost a business prince Patrika I. Urputného, a bude to lokální politukum jako řemen. Tento smrtící koktejl nepovede k ničemu jinému, než velmi dlouhé mnohaleté přípravě. Související očekávané soudní spory pak v součtu posouvají realizaci hluboko do třicátých let.
Já spíše očekávám, že v následujících deseti letech dojde k významnému a citelnému poklesu intezit dopravy, a problém přivaděče se vyřeší sám. Nebude potřeba. Pokud se pletu, a s různou intenzitou porostou intenzity dopravy v následujících 10-15 letech, tak bude nutností postavit stavbu najednou, tedy Knínice - DC - nový most přes Labe - napojení na Folknářskou spojku. A tedy s Chrochvickou variantou

Tedy - pokud chceme dát svému rozhodnutí strategický rozměr, je to Chrochvická varianta. Za těch patnáct let dozná jistě ještě změn, čekám něco jako přesypané tunely kolem Václavic, Želenic a Chrochvic.

Az zelená varianta - i z videa je patrné, že nové napojení přivaděče na silnici DC-UL je docela velkou vodní stavbou, neb se mění koryto Labe.... počkat.... a vědí o tom na Povodí? se mi nějak nezdá, že tohle někdo nějak odsouhlasil...
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Souhlasím s panem Mgr. Mužíkem, co se vyjadřuje na stánkách DF a zároveň částečně s Michalem :).

1) Vyhraje Zelená a záleží zda projde EIA Chrochvická, protože už jednou byla zamítnuta, její zdůvodňování povolení je na hraně - (a uvidíme jak zamíchaly karty ohledně geologie a nově vlivu na klima atd.)

2) Další osud přivaděče záleží do značné míry na parelelním projektu "Propojení silnic 11/613 a 1/62 v Ústí/L.; technickoekonomická studie" - (průjezd Ústí nad Labem)- Ten se již dva roky zpracovává a bude projednáván do měsíce v ÚL, má zde dvě varianty a navazuje na připravované VRT

V tuto chvíli si oba záměry dopravně (účinnostně, ekonomicky) konkurují. Tak bude záležet, který ze záměrů bude méně problematický.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Aram96 »

Neznám situaci v Děčíně, ale ten současný průtah a defakto jeden most pro všechno stačí ? Neměla by spíš vyhrát taková varianta, která bude mít nejlepší možnou návaznost na další přeložku I/13 na Liberec ? Nebo jiné řešení, než to protáhnout Děčínem a přeložky dělat až za ním (jak je v mapce ŘSD) není technicky možné ?
Jinak mi teda varianta A nepřijde úplně šťastná, žene to dost do zástavby, leda by se to na pár set metrech úplně zakrylo. A ještě kruháč do toho. :crazy: :lol:
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Kuba »

Podle mě je to dlouhodobě neřešené napojení dál na ČL a LBC. Dosud nulová priorita. Bylo by lepší začít plánovat napojení dalším mostem buď přes Boletice nebo Křešice a Staré město někam na začátek Folknářské spojky.
Nechat to jezdit trvale Ústeckou ulicí a Vilsnickou spojkou na Nový most je zastaralé řešení, které časem narazí na kapacitní limity.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Aram96 a
Kuba ...

úplně nový most jižně pod Děčínem byl zmíněn jako varianta "Zelená +" ve studii AF-Cityplan 2015, ale pro velkou ambicióznost tohoto návrhu nebyl nikdy následně rozpracován (vychází z návrhů stratégů 70tých let). V rychlosti jsem dohledal mapku http://www.decinskeforum.cz/wp-content/ ... %A1eno.jpg
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Aram96 »

Právě něco takového jsem měl na mysli. Bohužel by musel nejspíš následovat x kilometrový tunel. A ten by neměl zas až tak velký význam, když je vedle relativně dostačující náhrada, takže na schválení bych to tady opravdu neviděl. :?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Ad Zelená varianta - či třeba i ta Zelená+.

Důvod, proč se vůbec neposuzovala bylo zejména to, že byla zcela nepřipravená. Ono přetáhnout ve směrovém oblouku zelenou linku přes koryto řeky je snadné, zvláště pokud je to zcela bez vazby na pokračování... Upřímně, Zelená varianta svým způsobem řeší problematiku přivaděče D8-DC, ale výhradně jen ten. Její autoři zcela rezignovali na to, že jde o polovinu problému. Druhá polovina leží za řekou a jde o napojení I/13...A to neřeší ani Pastýřská a ani Zelená varianta. Skutečně stratégové v 70.letech důkladně plánovali, a jakkoli to byla doba nemilá, tak plánování staveb bylo čistě dopravně-inženýrské dílo. A světe div se, původní trasování (nejen!) této stavby, zpravidla bývá též optimální... Ale to jiná diskuse.

Jak už jsem psal včera. Nakonec mi je jedno, zda se postaví za či ona varianta. Pastýřská je manýristická a dopravně hloupá, Zelená se snaží být eko řešení, ale bez možnosti pokračování přes řeku. Chrochvická se měla postavit před třiceti lety, snad by na ní byli všichni zvyklý... Dnes už je to dost špatně a bez zakopání pod zem to nepůjde. Takže asi nic.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Jen poznámka .... varianta Zelená má v DC vyústění cca 1,4 km od Chrochvické. Myslím si, že to není rozhodující zhoršení přístupu na Nový most a tedy směr Liberec.

A v jedné diskuzi jsem nalezl zajímavou tabulku o tom, jak která varianta pomůže s intenzitami v Děčíně. Na nejproblematičtější ulici - ulici Teplická. Varianta Chrochvická sníží intenzitu dopravy o 770 vozidel. No tak to opravdu je terno. :oops: ¨

https://drive.google.com/file/d/1YaIZho ... 80p50/view

ps. varianta A - Chrochvická / B - Pastýřská / C - Zelená
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Zdroj fcb DF:

Započalo nové posuzování "Děčínského přivaděče" ve variantě Pastýřská, Chrochvická a Zelená.... více zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK834
NOVĚ je i naznačena možnost, která však nebyla do posuzování zahrnuta - citace: "Aktuálně (konec roku 2021) jsou na trase silnic II/613 a I/62 spojující dálnici D8 a Děčín přes Ústí nad Labem studijně prověřovány možnosti tohoto propojení v oblasti Ústí n.L., a to ve vazbě na připravovaný terminál VRT v Ústí nad Labem a sledující zkapacitnění tohoto propojení s případným efektem pro dopravu v samotném Ústí nad Labem a fungování při povodňových stavech (studie „Propojení silnic II/613 a I/62 v Ústí n/L.“, Valbek s.r.o.). Studie navrhla a prověřila dvě varianty tunelového řešení v prostoru centra Ústí/L. a variantu pouze lokálních úprav stávajících křižovatek na trase. Dále v úseku Krásné Březno – Mojžíř navrhla přeložku stávající silnice I/62. V této fázi se však jedná o prvotní studijní prověření, návrhy nejsou podrobně územně prověřeny a nejsou zakotveny v ÚPD."
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

A zase fcb DF:

Aktuálně byla zveřejněna tzv. dokumentace EIA, která hodností tři varianty dálničního přivaděče. (není pravda, jak občas zaznívá, že je rozhodnuto). Nyní prochází hodnocením varianta Pastýřská, Chrochvická a Zelená (neboli Malšovická). Posuzováno je třináct složek životního prostředí. A co tedy současná dokumentace sděluje? Je hodnoceno:
1) Povrchové vody – nejlepší Zelená
2) Botanické hledisko – nejlepší Zelená
3) Bezobratlí – nejlepší Zelená
4) Obratlovci – nejlepší Zelená
5) Zvláště chráněná území – nejlepší Zelená
6) Obyvatelstvo – nejlepší Zelená
7) Významné krajinné prvky – nejlepší Zelená
8 ) Území systém ekologické stability (biokoridory) – nejlepší Zelená
9) Natura 2000 – nejlepší Chrochvická (pořadí Pastýřská, Zelená)
10) Hmotný majetek – nejlepší Pastýřská (pořadí Chrochvická a Zelená)
11) Kulturní památky – všechny srovnatelné
12) Vlivu na půdu – nejlepší Zelená (pokud bychom zachovali hledisko MŽP z roku 2008, tak varianty Chrochvická a Pastýřská jsou pro velký zábor lesa NEPŘIJATELNÉ)
13) Vliv na Krajinný ráz – nejlepší Zelená (ostatní mají velmi negativní efekt a dokumentace sděluje, že tedy musí přednostně projít pouze Zelená)
Nyní se veřejnost, úředníci a političtí zástupci obcí mohou do 09.03.2022 vyjadřovat k variantám.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Takže zatím Zelená . Nebo ...?
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Otázka je, zda Zelená bude přijatelná pro AOPK (CHKO) a jak se přesně vyjádří město Jílové a Malšovice. Obě obce v minulém kole EIA opatrně tuto variantu připustily.

No a pak ještě ve hře je varianta přes ÚL, která se nakonec v synergii s VRT a špatnou zdejší geologií a vyplývající cenou se může prosadit. Probíhá její prověřování. Ale bližší info ze strategických důvodů zveřejní ŘSD až po této EIA.

Ale zatím proces přivaděče vypadá, že Zelená a nebo odložení /to už by bylo třetí/.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Michal R »

Takže odložení....
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Michale, nebuď takový pesimista ! :P Postup je opravdu velmi malý, ale pracuje se na něm...
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Zdroj FCB DF:
Obce v regionu si objednaly dopravní průzkum ohledně vytíženosti silnice I/13 a toho, zda Zákaz kamionové dopravy je dostatečným opatřením a zda se opravdu kamionová doprava přesunula na I/62.

Z dopravních průzkumů vychází, že intenzita dopravy na silnici I/13 v úseku Děčín -
Libouchec s rostoucí vzdáleností od Děčína klesá. Průměr celkové intenzity dopravy a
intenzity nákladní dopravy ve všední den byl na následujících lokalitách:
● Děčín, Teplická - 12 512 vozi/den celkem, z toho 368 voz/den TV,
● Bynov, u Penny marketu - 10 742 voz/den, z toho 472 voz/den TV,
● Libouchec, obecní úřad - 6 583 voz/den, z toho 326 voz/den TV.

https://drive.google.com/file/d/1oEq18s ... sp=sharing
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Honza1 »

DF: Úterý 5.4.2022 rozhodne o PŘIVADĚČI – můžete být u toho
http://www.decinskeforum.cz/2022/04/02/ ... TaQuRhC3D8
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Aram96 »

Jsem upřímně zvědavý, jestli vůbec nějaká varianta projde nebo budou prostě a jednoduše zamítnuty všechny. :)
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od kot »

Tak že bychom se OPRAVDU po více jak 12 letech pohnuli vpřed ?
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Gejza »

Honza1 píše:Zdroj fcb DF:
"Aktuálně (konec roku 2021) jsou na trase silnic II/613 a I/62 spojující dálnici D8 a Děčín přes Ústí nad Labem studijně prověřovány možnosti tohoto propojení v oblasti Ústí n.L., a to ve vazbě na připravovaný terminál VRT v Ústí nad Labem a sledující zkapacitnění tohoto propojení s případným efektem pro dopravu v samotném Ústí nad Labem a fungování při povodňových stavech (studie „Propojení silnic II/613 a I/62 v Ústí n/L.“, Valbek s.r.o.). Studie navrhla a prověřila dvě varianty tunelového řešení v prostoru centra Ústí/L. a variantu pouze lokálních úprav stávajících křižovatek na trase. Dále v úseku Krásné Březno – Mojžíř navrhla přeložku stávající silnice I/62. V této fázi se však jedná o prvotní studijní prověření, návrhy nejsou podrobně územně prověřeny a nejsou zakotveny v ÚPD."
V Ústí je už léta dost schíza. Konšelé se zamilovali do myšlenky tunelů pod městem, ale potřebovali by, aby je postavil stát. Z hlediska CBA by to asi nevyšlo bez trasování přivaděče přes Ústí. Proto jsou opatrné snahy tam ten přivaděč nacpat, i když je to dopravní nesmysl (převádět tranzitní dopravu z 50 tis. města přes centrum 90. tis. města). Úsměvná je pak snaha ještě k tomu úplně zrušit Přístavní podél hlavního nádraží a napojit na tunel i P+R u stanice VRT. Zkrátka všechny potřeby naroubovat na jednu zázračnou stavbu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Příspěvek od Aram96 »

A v čem je to nesmysl to všechno vyřešit naráz “jednou stavbou” ?
Odpovědět

Zpět na „I/13“