Stránka 10 z 15

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 11.7.2018 14:10:44
od Gejza
No jen aby nám údernicky do konce roku nerozhodli, že povedou přivaděč po I/62 a přes Ústí. :kladivo:

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.7.2018 8:41:39
od Sosa
Variantu vybrat mohou, ale že se nakonec ta stavět bude, jisté není.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.7.2018 11:37:37
od kot
Jisté naopak je, že se do země nekopne minimálně další 4 roky, ať už bude vybrána jakákoliv varianta našimi úderníky.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.7.2018 12:09:31
od Michal R
Kotě, vypadla ti číslice... Jenom nevím, jestli jednička zleva nebo nula zpráva...

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.7.2018 12:17:44
od kot
Michale i ta jednička zleva by byla sakra drsná...

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 19.7.2018 8:16:15
od Sosa
4 roky by to trvalo, pokud by šlo vše ideálně. Od výběru varianty po stavbu je to dost úkonů.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 30.7.2018 12:09:34
od Gejza
Kot asi myslel geotechnický průzkum ;)

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 10.12.2018 20:17:26
od Jirka L
nová dokumentace EIA:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK834
Jak už bylo dříve jasné, je tam spousta aktivních sesuvů. V situačkách jsou zakresleny.
Ten u obce Modrá, kde už jdou všechny varianty společně, zasahuje do trasy v délce 1,2km.
Západní portál tunelu Pastýřská je také uvnitř aktivního sesuvu.
Ještě tu asi nebyl odkaz na nový leták, kde jsou všechny varianty zakresleny stejně jako v dokumentaci EIA:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/406 ... ninice.pdf

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 10.12.2018 23:22:31
od Kuba
Jirka L píše:nová dokumentace EIA:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK834
Jak už bylo dříve jasné, je tam spousta aktivních sesuvů. V situačkách jsou zakresleny.
Ten u obce Modrá, kde už jdou všechny varianty společně, zasahuje do trasy v délce 1,2km.
Západní portál tunelu Pastýřská je také uvnitř aktivního sesuvu.
Ještě tu asi nebyl odkaz na nový leták, kde jsou všechny varianty zakresleny stejně jako v dokumentaci EIA:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/406 ... ninice.pdf
Varianta Pastýřská je zcela mimo, to prostě nepřipadá v úvahu. Chápu, že byla součástí původního zadání.
Varianta Chrochvická je z mého pohledu neprůchozí - jedině možná tak s přesypaným tunelem až nahoru k rozvodně Želenice.
Zelená - ano, ale je potřeba rozpracovat i návaznost na druhé straně. Na tom nikdo neudělal nic, nebo to leží někde v trezoru. Ale opět v létáku zmíněn ten náš slavný "systém ekonomického hodnocení stavby HDM-4". Bude potřeba, aby předseda vlády dal jasný pokyn buď, že na to pan Sosna má dát razítko a nebo se tento nesmyslný systém rovnou ruší.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 11.12.2018 15:27:24
od Honza1
Zběžně jsem do EIA nehlédl. Jednoznačně zvítězila varianta Zelená. Bohužel pro stanovisko AOPK, že u této varianty nelze vyloučit významný vliv na EVL, tak je neprůchozí. (A to agentura byla u začátku navrhování této varianty a svého času proti ní nic nenamítala.)

Zůstaly další dvě varianty u nichž jejich celkový přínos je diskutabilní. EIA mírně doporučuje variantu Pastýřskou před Chrochvickou. Ale jak vyplývá z letáku, bude dělána studie HDM4, která dle ceny upřednostní Pastýřskou.
Jetu ale stále více neznámých. Pastýřská neprojde před obyvatele Děčína. Po celé trase jsou výrazné sesuvy, totožné s D8. Obě varianty různými mosty kličkují nad nefunkční železnicí. Atd. atp.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.12.2018 15:40:10
od Gejza
Honza1 píše:Bohužel pro stanovisko AOPK, že u této varianty nelze vyloučit významný vliv na EVL, tak je neprůchozí. (A to agentura byla u začátku navrhování této varianty a svého času proti ní nic nenamítala.)
A jakou EVL myslí? Labskou, nebo Bohyňská Lada? Ta první je v podstatě ohraničena stávající I/62, kde se už nic moc horšího stát nemůže (nehledě na regulaci toku), pod tou druhou má vést "zelená" komplet tunelem. Nečetl jsem to, ale slovní spojení "nelze vyloučit významný vliv" spíše volá po realizaci dodatečných průzkumů, které to mají potvrdit či vyvrátit a po případném stanovení kompenzačních opatření.

U přivaděče prostě bude muset nějaký zájem ustoupit. U Chrochviceké varianty investor, který dá celý průtah do hloubeného tunelu a obyvatelé, kteří zkousnou, že se tam 2 roky bude stavět a že tam bude někde smrdět výduch. U Zelené AOPK. U obou Jílové a Libouchec, kde budou muset zkousnout, že to povede přes ně a ne přes Ústí. A úplně všude bude riziko, že někde nějaký svah ujede.

Pastýřská je úplně mimo mísu a může ji prosazovat jen někdo, kdo vůbec žádný přivaděč nechce. Žádné příčetné vedení města by nechtělo přivést do svého jádra takový průtah, natož do tak exponovaného místa.

A totéž platí i pro variantu po I/62, kde nedává smysl svádět veškerý tranzit do jádra 100-tisícového krajského města. Tedy pokud tam stát nepostaví ten tunelový okruh, což by měl případně také investor zohlednit v CBA.

Jinak mě se asi nejvíce dopravně líbila varianta navrhovaná před lety MŽP spočívající v přímém navázání na Nový most cca 2km dlouhým tunelem pod Letnou za níž by se napojil na trasu Pastýřské varianty. Žel ta padla nejspíše kvůli nutnosti demolic pár soukromých nemovitostí.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.12.2018 15:44:32
od Gejza
Kuba píše: Ale opět v létáku zmíněn ten náš slavný "systém ekonomického hodnocení stavby HDM-4". Bude potřeba, aby předseda vlády dal jasný pokyn buď, že na to pan Sosna má dát razítko a nebo se tento nesmyslný systém rovnou ruší.
Naprostý souhlas. Pro podobné stavby je prostě CBA nepoužitelná, protože váhu kompromisu nelze o podobně konfliktních staveb vyčíslit. Bohužel to nejspíše bude mít ten průběh, že se nejprve vyčerpají všechny možné varianty, a až bude i ten poslední úředník z obliga, tím, že přes desatery studie prokáže, že nelze nalézt ekonomicky efektivní variantu, tak se teprve rozhodne o tom, jak se to postaví.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 17.12.2018 16:18:08
od Michal R
Gejza píše:
Honza1 píše:Bohužel pro stanovisko AOPK, že u této varianty nelze vyloučit významný vliv na EVL, tak je neprůchozí. (A to agentura byla u začátku navrhování této varianty a svého času proti ní nic nenamítala.)
A jakou EVL myslí? Labskou, nebo Bohyňská Lada? Ta první je v podstatě ohraničena stávající I/62, kde se už nic moc horšího stát nemůže (nehledě na regulaci toku), pod tou druhou má vést "zelená" komplet tunelem. Nečetl jsem to, ale slovní spojení "nelze vyloučit významný vliv" spíše volá po realizaci dodatečných průzkumů, které to mají potvrdit či vyvrátit a po případném stanovení kompenzačních opatření.

U přivaděče prostě bude muset nějaký zájem ustoupit. U Chrochviceké varianty investor, který dá celý průtah do hloubeného tunelu a obyvatelé, kteří zkousnou, že se tam 2 roky bude stavět a že tam bude někde smrdět výduch. U Zelené AOPK. U obou Jílové a Libouchec, kde budou muset zkousnout, že to povede přes ně a ne přes Ústí. A úplně všude bude riziko, že někde nějaký svah ujede.

Pastýřská je úplně mimo mísu a může ji prosazovat jen někdo, kdo vůbec žádný přivaděč nechce. Žádné příčetné vedení města by nechtělo přivést do svého jádra takový průtah, natož do tak exponovaného místa.

A totéž platí i pro variantu po I/62, kde nedává smysl svádět veškerý tranzit do jádra 100-tisícového krajského města. Tedy pokud tam stát nepostaví ten tunelový okruh, což by měl případně také investor zohlednit v CBA.

Jinak mě se asi nejvíce dopravně líbila varianta navrhovaná před lety MŽP spočívající v přímém navázání na Nový most cca 2km dlouhým tunelem pod Letnou za níž by se napojil na trasu Pastýřské varianty. Žel ta padla nejspíše kvůli nutnosti demolic pár soukromých nemovitostí.
Plný souhlas.

Jenom pro doplnění.
ad Pastýřská - tato varianta je technicky neproveditelná, neboť skalní nadloží je natolik nestabilní, že vrtat tunel je zcela mimo. Dále potenciální sesuv / řícení skal přímo ohrožuje lidská obydlí, a co jsem mluvil se stávajícím novým vedením města, tak tuhle variantu nikdo nechce.

ad Libouchec / Jílové - co pamatuju, tak vedení města vcelku obchvat chce, neháže tomu klacky pod nohy. Tady by - při racionálním návrhu řešení - neměl být primární problém.

ad varianta přes Ústí - jestli někdo chce kopat tunel pod městem (btw: plány jsem viděl a z dopravního hlediska se mi ten projekt velmi líbí), tak ať si připraví pyrotechniky, neboť ti budou potřeba. Na konci WWII spojenci sypali na Aussig bomby, co se do letadel vešlo a rozhodně ne všechny vybuchly, takže v tomto podloží nikdo nepovolí NRTM a na razicí štít to fakt není....

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 19.12.2018 13:38:50
od Lynx
A to mohou být eventuální nevybuchlé bomby tak hluboko, že by to ohrozilo ražbu ? To mi přijde dost neuvěřitelné.

Když o tom tak přemýšlím, tak možná by mohli nějákou bombu trefit při vytváření injektážního deštníku nad raženým profilem. Samotnou ražbou ale asi ne.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 19.12.2018 13:46:06
od Japao Joe
Záleží na druhu půdy ve kterém jsou. V píscích v Polabí se může taková bomba za tu dobu posunout i o desítky metrů. A navíc u ražby ani tak nejde o přímý dotek, ale o vibrace od štítu či otřesy při odstřelu.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 19.12.2018 14:43:48
od Michal R
Lynx píše:A to mohou být eventuální nevybuchlé bomby tak hluboko, že by to ohrozilo ražbu ? To mi přijde dost neuvěřitelné.

Když o tom tak přemýšlím, tak možná by mohli nějákou bombu trefit při vytváření injektážního deštníku nad raženým profilem. Samotnou ražbou ale asi ne.
Je to jak píše Japao Joe, jde o ty otřesy a nikoliv primárně o přímý kontakt.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 28.12.2018 13:16:53
od Gejza
Na druhou stranu by v Ústí ražba probíhala většinou v neovulkanitech s poměrně vysokým nadložím. Tam bych se těch bomb tak nebál. Problém by to byl v okolí portálů.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 28.12.2018 13:19:12
od Gejza
A stejně by v tom Ústí pro tunely CBA nikdy nevyšla... To už by chtělo pořádnou politickou odvahu a sílu, která v našem regionu zatím není vidět ani slyšet.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 28.12.2018 17:05:00
od Michal R
Gejza píše:A stejně by v tom Ústí pro tunely CBA nikdy nevyšla... To už by chtělo pořádnou politickou odvahu a sílu, která v našem regionu zatím není vidět ani slyšet.
Jj, když chybí silné osobnosti / politická odvaha / leadership, tak nastupují úředníci a jejich multikriteriální metodiky, kdy se pomocí neurčitých (někdy až virtuálních) kritérií a nepřesných vstupů, počítají přesné výsledky. A na jejich základě se činí strategická rozhodnutí.

... Pak to podle toho dopadá.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 2.1.2019 13:00:47
od Gejza
Jinak co se ústeckých tunelů týče, tak myslím, že původní "záměr" velkého okruhu mezi okrajovými částmi města už vzal za své. Ekonomicky to bylo i vzhledem k potenciálním intenzitám úplně mimo.

Realističtější záměry se objevují v souvislosti s pořizováním nového ÚP, více zde:
https://www.usti-nad-labem.cz/cz/uredni ... labem.html

Myslím si, že bude snaha hlavně u nového přemostění západního nádraží a až jednou skončí ten zpropadený lom na Mariánské skále, tak nejspíše prokopou tunel z Drážďanské do centra s odbočkou na Mariánský most. Jinak jsou ty tunelové záměry dost fantastické a upřímně řečeno by Ústí ty miliardy potřebovalo někde jinde...

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 3.1.2019 15:24:54
od Fox Mulder
Gejza píše:Jinak co se ústeckých tunelů týče, tak myslím, že původní "záměr" velkého okruhu mezi okrajovými částmi města už vzal za své. Ekonomicky to bylo i vzhledem k potenciálním intenzitám úplně mimo.

Realističtější záměry se objevují v souvislosti s pořizováním nového ÚP, více zde:
https://www.usti-nad-labem.cz/cz/uredni ... labem.html

Myslím si, že bude snaha hlavně u nového přemostění západního nádraží a až jednou skončí ten zpropadený lom na Mariánské skále, tak nejspíše prokopou tunel z Drážďanské do centra s odbočkou na Mariánský most. Jinak jsou ty tunelové záměry dost fantastické a upřímně řečeno by Ústí ty miliardy potřebovalo někde jinde...
Kde to tam vidíte? Prolejzal jsem všechny možný vrstvy územního plánu, ale dopravní stavby (silnice) jsem v něm nenašel.

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 3.1.2019 16:12:18
od mapman
Kliknout na:
PODKLADOVÉ STUDIE POŽADOVANÉ ZASTUPITELSTVEM MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM
a pak
Základní komunikační systém a jeho fungování, problémové body - prověření současného uspořádání systému dopravy

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 3.1.2019 22:34:15
od Fox Mulder
mapman píše:Kliknout na:
PODKLADOVÉ STUDIE POŽADOVANÉ ZASTUPITELSTVEM MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM
a pak
Základní komunikační systém a jeho fungování, problémové body - prověření současného uspořádání systému dopravy
Jo díky, už to vidím. Tohle bych v životě nenašel. :)

Zajímavý je ten průtah přes Mánesovy sady nebo tam okolo Střížovického vrchu.. Už vidím ty vilkaře u lesa, co na tu variantu budou říkat.. :D

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 6.1.2019 1:49:14
od Honza1
Vypisuji soutěž o půl litru 50 % pálenky "Jabkovice" z mých jablek vypálené v oficiální pálenici v DC. Obdrží ji ten, který si první tipne výsledek procesu EIA.
Uzávěrka soutěže je 11.01.2019. ;)

Re: I/13 Děčín – Modrá – D8

Napsal: 6.1.2019 12:35:57
od Michal R
Honza1 píše:Vypisuji soutěž o půl litru 50 % pálenky "Jabkovice" z mých jablek vypálené v oficiální pálenici v DC. Obdrží ji ten, který si první tipne výsledek procesu EIA.
Uzávěrka soutěže je 11.01.2019. ;)
Z právního hlediska to máte Honzo pěkně blbě. Tak jak jste to napsal, stačí si tipnout jako první, a automaticky mi náleží výhra...

Asi tam mělo být, kdo si první správně tipne výsledek EIA....

Tak já začnu: Ustecká, Pastýřská varianta out, Chrochvická s kopií podmínek, Zelená nejlepší, ale také s podmínkami...

A kdy to budete vyhodnocovat?