Místa tam opravdu moc není... Pravý břeh Ohře je místy dost strmý, překáží tam hlavně železniční trať na KV ve směru od Chomutova. Dále je tam ještě velký lom, lázně a prameny Kyselky a v neposlední řadě také místy velmi blízko se nacházející se vojenský prostor Hradiště ("Doupov").Aram96 píše:Ještě dotaz, proč není třeba ve variantách zelená trasa ve 4-pruhu ? To se tam fyzicky nevleze nebo je to o poloměrech na 4-pruh ?
Myslím, že by se mělo vybrat rozhodně to, co půjde někdy v budoucnu využít jako polovina 4-pruhu. Čili buď modrá nebo červená a podle ekonomického posouzení postavit buď plný nebo poloviční profil.
Každopádně když si uvědomím, že třeba Rakousko je plné x-kilometrových tunelů i na obyčejných obchvatech měst, co mají třeba 5 tisíc obyvatel, je pro mě nepochopitelné, jak tohle může mít problém s ek. posouzením. Mělo by se to možná hodit opět do nějakého delšího souvislejšího úseku, řekněme KV-Chomutov, pak by třeba ty jednotlivé úseky vyšly. Vždyť jde prakticky o dálnici KV-Ústí n.L. a když se podíváme na dálniční síť ČR a vedle Německa, tak přesně někde tady by měla dálnice vést. A ony tam na trase navíc leží velká města. Nevím, o čem se přemýšlí, pořád se zde uvažuje hrozně zaprděně podle "české malosti". I/13 je spolu s I/19/20 a I/38 přesně ta silnice, která doplňuje nedostatečnou dálniční síť v Čechách. Vždyť my kromě D35 a D3 už nikde jinde nemusíme stavět nějaké větší tunely, ale budeme pořád psát o tom, jak jsme nejbohatší postkom. země. Takže za mě, rozhodně 4-pruh v jakékoli průchozí variantě.
I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Ještě se nabízí postavit jeden směr po povrchu a druhý tunelově, pokud je problém prostor. Případně jeden směr po jednom břehu a druhý po druhém.
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Tak on by byl v tomto úseku velký pokrok půlprofil.
Na druhou stranu si říkám, že takovýto tunel by asi musel mít i tak nějakou evakuační druhou rouru.
Na druhou stranu si říkám, že takovýto tunel by asi musel mít i tak nějakou evakuační druhou rouru.
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Článek k tématu nové trasy: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Kéž by se rozhodli pro tunelové řešení. Škoda, že se na tom nemakalo dříve. 40 km dálnice (čtyřproudé silnice I. třídy) mezi Ostrovem a Chomutovem. D6 pouze na 40. km do Rakovníka a ušetřili bychom zbytečných 70 km D6.
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Ty intenzity jsou už dost podobné tomu, co je na I/6 a D7 v nejméně zatížených úsecích, kde je nebo bude čtyřpruh. Tady, a v jiných podobných případech, by se mělo přihlížet i k tomu, že se zcelí nějaký souvislý úsek do jednotného počtu jízdních pruhů. Myslím, že investiční a finanční náročnost třípruhu a čtyřpruhu bude podobná a na tento úsek stejně dojde až za 10+ let, takže nemá cenu dělat podobné krátkozraké šetřící manýry jako na D11, D6 a I/73. A ten region si to zaslouží. Pokud to mají prodražovat tunely, tak ty případně realizovat v polovičním profilu ale projektovat a povolovat už na plný profil.
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Přesně tak. Projektovat rozhodně na 4-pruh. Ideálně i realizovat. Ať se tím dotáhne "krušnohorská autostráda".
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
https://zdopravy.cz/karlovarsky-kraj-ch ... ou-131052/
Co je ovšem nezbytné, upravit kategorii samotného obchvatu KnO na tu, která bude vybrána tady. Nevím, jak to teď posuzují, ale v technicko-ekonomické studii by se měl hodnotit minimálně celý úsek KV-Chomutov dohromady.
Pokud je toto pravda a vybírá se jen mezi těmito dvěma variantami, tak je to výhra sama o sobě. Za mě by samozřejmě byl krásný 4-pruh, protože by zcelil opravdu velmi dlouhý souvislý 4-pruhový tah (až na pár bodových závad s kruháčema, které se dají vždycky řešit) od KV až k D8. Samozřejmě teď myslím po realizaci všeho, co je ještě v přípravě. Nicméně pokud by se tady postavil 3-pruh, tak se na něj valná většina dopravy přesune i tak, takže bych to bral rovněž jako výhru a těm intenzitám by to asi také bohatě stačilo. Na rozdíl třeba od Bíliny, kde bylo cokoli jiného než 4-pruh absolutní nesmysl.Studii provádí společnost NDCon. Posuzuje dvě varianty v úseku Ostrov (konec stávajícího 4-pruhu) – Smilov – obchvat Klášterec/O. (včetně). Jde o čtyřpruhové (kategorie S 21,5/110) a třípruhové uspořádání (předpoklad kategorie S 15,25/110). Jde již o třetí studii, která tento úsek řeší. Podle posledních výsledků sčítání dopravy projede úsekem kolem 7-10 tisíc aut denně.
Co je ovšem nezbytné, upravit kategorii samotného obchvatu KnO na tu, která bude vybrána tady. Nevím, jak to teď posuzují, ale v technicko-ekonomické studii by se měl hodnotit minimálně celý úsek KV-Chomutov dohromady.
Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov
Čtyřpruh z Chomutova do Klášterce dejme tomu, ale v okolí Stráže nad Ohří by směrově dělené narovnání silnice znamenalo několikakilometrové tunely, na to nikdy nemůže vyjít ekonomika.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 17.2.2024 15:13:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění citace po přesunutí
Důvod: doplnění citace po přesunutí
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov
Ten úsek jsem projížděl, díval jsem se i na mapy, a: z celé 13tky bych ho dělal jako poslední. Dostavět to jako 4pruh od Varů k Damicím a od Chomutova k Smilovu by mělo být proveditelné. Pak by se měl řešit úsek mezi D8 a Libercem. Pak bude většina ve 4pruhu. A ten úsek okolo Ohře, co bude zabývat, by přece měl jít udělat jako galerie, nějaký takový přístup napůl tunelu by měl jít.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov
Tam je to hrozně prekérní situace, několik přírodních rezervací/památek, přírodní park, nepříznivý terén a do toho všeho vojenský újezd.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov
újezd je na druhé straně řeky, ten vadit nebude, spíš ten přírodní park, ale na druhou stranu, už teď tam je I/13, rozšíření na S13 by se dalo udělat, galerie, tunely, šlo by.
Ale to až bude S13 hotová všude jinde.
Ale to až bude S13 hotová všude jinde.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov
Ve finále jsou největší problémy Stráž, Boč a ta serpentina u Hornohradského p. . Jinak by to šlo vlastně celé řešit tou galerií.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
(Pokračování z tématu Klášterec nad Ohří - Chomutov):
Ač bych si čtyřpruh z Ostrova do Klášterce také přál, myslím, že to krásné údolí Ohře si nezaslouží doprasit nějakými galeriemi. Chtělo by to vymyslet etapu, která by odstranila ty nejhorší závady, jako je Boč, a zároveň neznemožnila budoucí dostavbu na čtyřpruh ve stylu S21,5/110. Mně z toho oproti vám vyplývá spíše levý než pravý břeh Ohře. A dlouhý dvoupruhový tunel (nebo spíše několik kratších tunelů) na hodně dlouho, ale i to by bylo lepší než současný stav.
Ač bych si čtyřpruh z Ostrova do Klášterce také přál, myslím, že to krásné údolí Ohře si nezaslouží doprasit nějakými galeriemi. Chtělo by to vymyslet etapu, která by odstranila ty nejhorší závady, jako je Boč, a zároveň neznemožnila budoucí dostavbu na čtyřpruh ve stylu S21,5/110. Mně z toho oproti vám vyplývá spíše levý než pravý břeh Ohře. A dlouhý dvoupruhový tunel (nebo spíše několik kratších tunelů) na hodně dlouho, ale i to by bylo lepší než současný stav.
Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří
Já jsem popravdě názoru, že jestli vede po povrchu 2-pruh nebo trochu klikatější 4-pruh, je už dost jedno, když myslím na krajinný ráz.
Galerie udělaná opravdu šetrně si myslím že může být dobrým řešením tam, kde to technicky jde a není opravdu zcela nutné schovávat celou silnici pod povrch.
Když se dívám na sčítání, a co by tahle silnice měla plnit, tak bych to opravdu viděl na 4-pruh v celé délce KV-D8. Nicméně tohle je opravdu jediný úsek, kde bych pochopil šetření a např. realizaci po polovinách a dostavbu 2.profilu podle toho, jestli provoz naroste či nikoli.
Každopádně v případě 2-pruhu s tunely by nastal ten problém, že jedna trouba pro 2-pruh nebude vycházet zdaleka o tolik levněji, než dvě roury pro 4-pruh, protože ty budou užší. A vzhledem k provozu a jeho složení, tak by to tady bylo v ideálním případě na 3-pruh. A ten by vycházel v porovnání se 4-pruhem ještě hůř. (rozdíl ještě menší)
Celkově jsem zvědav, co se zde vybere. Myslím, že pro přírodu by bylo nejlepší mít zde 4-pruh s tunely (nebo jedním dlouhým). Toho nákladu zde nejezdí zrovna úplně málo a s dalšími přeložkami a oživováním regionu to spíš poroste než bude klesat.
Galerie udělaná opravdu šetrně si myslím že může být dobrým řešením tam, kde to technicky jde a není opravdu zcela nutné schovávat celou silnici pod povrch.
Když se dívám na sčítání, a co by tahle silnice měla plnit, tak bych to opravdu viděl na 4-pruh v celé délce KV-D8. Nicméně tohle je opravdu jediný úsek, kde bych pochopil šetření a např. realizaci po polovinách a dostavbu 2.profilu podle toho, jestli provoz naroste či nikoli.
Každopádně v případě 2-pruhu s tunely by nastal ten problém, že jedna trouba pro 2-pruh nebude vycházet zdaleka o tolik levněji, než dvě roury pro 4-pruh, protože ty budou užší. A vzhledem k provozu a jeho složení, tak by to tady bylo v ideálním případě na 3-pruh. A ten by vycházel v porovnání se 4-pruhem ještě hůř. (rozdíl ještě menší)
Celkově jsem zvědav, co se zde vybere. Myslím, že pro přírodu by bylo nejlepší mít zde 4-pruh s tunely (nebo jedním dlouhým). Toho nákladu zde nejezdí zrovna úplně málo a s dalšími přeložkami a oživováním regionu to spíš poroste než bude klesat.