I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Vikingkiller
Příspěvky: 656
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Vikingkiller »

Aram96 píše:Ještě dotaz, proč není třeba ve variantách zelená trasa ve 4-pruhu ? To se tam fyzicky nevleze nebo je to o poloměrech na 4-pruh ?

Myslím, že by se mělo vybrat rozhodně to, co půjde někdy v budoucnu využít jako polovina 4-pruhu. Čili buď modrá nebo červená a podle ekonomického posouzení postavit buď plný nebo poloviční profil.

Každopádně když si uvědomím, že třeba Rakousko je plné x-kilometrových tunelů i na obyčejných obchvatech měst, co mají třeba 5 tisíc obyvatel, je pro mě nepochopitelné, jak tohle může mít problém s ek. posouzením. Mělo by se to možná hodit opět do nějakého delšího souvislejšího úseku, řekněme KV-Chomutov, pak by třeba ty jednotlivé úseky vyšly. :jidlo: Vždyť jde prakticky o dálnici KV-Ústí n.L. a když se podíváme na dálniční síť ČR a vedle Německa, tak přesně někde tady by měla dálnice vést. A ony tam na trase navíc leží velká města. Nevím, o čem se přemýšlí, pořád se zde uvažuje hrozně zaprděně podle "české malosti". :( I/13 je spolu s I/19/20 a I/38 přesně ta silnice, která doplňuje nedostatečnou dálniční síť v Čechách. Vždyť my kromě D35 a D3 už nikde jinde nemusíme stavět nějaké větší tunely, ale budeme pořád psát o tom, jak jsme nejbohatší postkom. země. :roll: Takže za mě, rozhodně 4-pruh v jakékoli průchozí variantě.
Místa tam opravdu moc není... Pravý břeh Ohře je místy dost strmý, překáží tam hlavně železniční trať na KV ve směru od Chomutova. Dále je tam ještě velký lom, lázně a prameny Kyselky a v neposlední řadě také místy velmi blízko se nacházející se vojenský prostor Hradiště ("Doupov").
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Aram96 »

Ještě se nabízí postavit jeden směr po povrchu a druhý tunelově, pokud je problém prostor. Případně jeden směr po jednom břehu a druhý po druhém.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od dvs »

Tak on by byl v tomto úseku velký pokrok půlprofil.

Na druhou stranu si říkám, že takovýto tunel by asi musel mít i tak nějakou evakuační druhou rouru.
martas
Příspěvky: 2483
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od martas »

JakubMD
Příspěvky: 323
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od JakubMD »

Kéž by se rozhodli pro tunelové řešení. Škoda, že se na tom nemakalo dříve. 40 km dálnice (čtyřproudé silnice I. třídy) mezi Ostrovem a Chomutovem. D6 pouze na 40. km do Rakovníka a ušetřili bychom zbytečných 70 km D6.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od _jan91 »

Ty intenzity jsou už dost podobné tomu, co je na I/6 a D7 v nejméně zatížených úsecích, kde je nebo bude čtyřpruh. Tady, a v jiných podobných případech, by se mělo přihlížet i k tomu, že se zcelí nějaký souvislý úsek do jednotného počtu jízdních pruhů. Myslím, že investiční a finanční náročnost třípruhu a čtyřpruhu bude podobná a na tento úsek stejně dojde až za 10+ let, takže nemá cenu dělat podobné krátkozraké šetřící manýry jako na D11, D6 a I/73. A ten region si to zaslouží. Pokud to mají prodražovat tunely, tak ty případně realizovat v polovičním profilu ale projektovat a povolovat už na plný profil.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak. Projektovat rozhodně na 4-pruh. Ideálně i realizovat. Ať se tím dotáhne "krušnohorská autostráda". :jidlo:
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Aram96 »

https://zdopravy.cz/karlovarsky-kraj-ch ... ou-131052/
Studii provádí společnost NDCon. Posuzuje dvě varianty v úseku Ostrov (konec stávajícího 4-pruhu) – Smilov – obchvat Klášterec/O. (včetně). Jde o čtyřpruhové (kategorie S 21,5/110) a třípruhové uspořádání (předpoklad kategorie S 15,25/110). Jde již o třetí studii, která tento úsek řeší. Podle posledních výsledků sčítání dopravy projede úsekem kolem 7-10 tisíc aut denně.
Pokud je toto pravda a vybírá se jen mezi těmito dvěma variantami, tak je to výhra sama o sobě. :ok: Za mě by samozřejmě byl krásný 4-pruh, protože by zcelil opravdu velmi dlouhý souvislý 4-pruhový tah (až na pár bodových závad s kruháčema, které se dají vždycky řešit) od KV až k D8. :jidlo: Samozřejmě teď myslím po realizaci všeho, co je ještě v přípravě. Nicméně pokud by se tady postavil 3-pruh, tak se na něj valná většina dopravy přesune i tak, takže bych to bral rovněž jako výhru a těm intenzitám by to asi také bohatě stačilo. Na rozdíl třeba od Bíliny, kde bylo cokoli jiného než 4-pruh absolutní nesmysl.
Co je ovšem nezbytné, upravit kategorii samotného obchvatu KnO na tu, která bude vybrána tady. Nevím, jak to teď posuzují, ale v technicko-ekonomické studii by se měl hodnotit minimálně celý úsek KV-Chomutov dohromady.
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov

Příspěvek od grundyg »

darwousek píše: 16.2.2024 10:33:19 S 21,5/110 v úseku Ostrov - Chomutov by byla neskutečná výhra. Teď jen doufejme že nevyhraje S 11,5/90 :roll: .
Čtyřpruh z Chomutova do Klášterce dejme tomu, ale v okolí Stráže nad Ohří by směrově dělené narovnání silnice znamenalo několikakilometrové tunely, na to nikdy nemůže vyjít ekonomika.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 17.2.2024 15:13:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění citace po přesunutí
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov

Příspěvek od NullDeVoid »

Ten úsek jsem projížděl, díval jsem se i na mapy, a: z celé 13tky bych ho dělal jako poslední. Dostavět to jako 4pruh od Varů k Damicím a od Chomutova k Smilovu by mělo být proveditelné. Pak by se měl řešit úsek mezi D8 a Libercem. Pak bude většina ve 4pruhu. A ten úsek okolo Ohře, co bude zabývat, by přece měl jít udělat jako galerie, nějaký takový přístup napůl tunelu by měl jít.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov

Příspěvek od darwousek »

Tam je to hrozně prekérní situace, několik přírodních rezervací/památek, přírodní park, nepříznivý terén a do toho všeho vojenský újezd.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov

Příspěvek od NullDeVoid »

újezd je na druhé straně řeky, ten vadit nebude, spíš ten přírodní park, ale na druhou stranu, už teď tam je I/13, rozšíření na S13 by se dalo udělat, galerie, tunely, šlo by.
Ale to až bude S13 hotová všude jinde.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Klášterec nad Ohří - Chomutov

Příspěvek od darwousek »

Ve finále jsou největší problémy Stráž, Boč a ta serpentina u Hornohradského p. . Jinak by to šlo vlastně celé řešit tou galerií.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Avantime
Autor
Příspěvky: 618
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Avantime »

(Pokračování z tématu Klášterec nad Ohří - Chomutov):

Ač bych si čtyřpruh z Ostrova do Klášterce také přál, myslím, že to krásné údolí Ohře si nezaslouží doprasit nějakými galeriemi. Chtělo by to vymyslet etapu, která by odstranila ty nejhorší závady, jako je Boč, a zároveň neznemožnila budoucí dostavbu na čtyřpruh ve stylu S21,5/110. Mně z toho oproti vám vyplývá spíše levý než pravý břeh Ohře. A dlouhý dvoupruhový tunel (nebo spíše několik kratších tunelů) na hodně dlouho, ale i to by bylo lepší než současný stav.
Aram96 píše: 17.1.2022 9:37:42Myslím, že by se mělo vybrat rozhodně to, co půjde někdy v budoucnu využít jako polovina 4-pruhu. Čili buď modrá nebo červená a podle ekonomického posouzení postavit buď plný nebo poloviční profil.
Aram96 píše: 17.1.2022 9:37:42Nevím, o čem se přemýšlí, pořád se zde uvažuje hrozně zaprděně podle "české malosti". :( I/13 je spolu s I/19/20 a I/38 přesně ta silnice, která doplňuje nedostatečnou dálniční síť v Čechách.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Aram96 »

Já jsem popravdě názoru, že jestli vede po povrchu 2-pruh nebo trochu klikatější 4-pruh, je už dost jedno, když myslím na krajinný ráz.

Galerie udělaná opravdu šetrně si myslím že může být dobrým řešením tam, kde to technicky jde a není opravdu zcela nutné schovávat celou silnici pod povrch.
Když se dívám na sčítání, a co by tahle silnice měla plnit, tak bych to opravdu viděl na 4-pruh v celé délce KV-D8. Nicméně tohle je opravdu jediný úsek, kde bych pochopil šetření a např. realizaci po polovinách a dostavbu 2.profilu podle toho, jestli provoz naroste či nikoli.

Každopádně v případě 2-pruhu s tunely by nastal ten problém, že jedna trouba pro 2-pruh nebude vycházet zdaleka o tolik levněji, než dvě roury pro 4-pruh, protože ty budou užší. A vzhledem k provozu a jeho složení, tak by to tady bylo v ideálním případě na 3-pruh. A ten by vycházel v porovnání se 4-pruhem ještě hůř. (rozdíl ještě menší)
Celkově jsem zvědav, co se zde vybere. Myslím, že pro přírodu by bylo nejlepší mít zde 4-pruh s tunely (nebo jedním dlouhým). Toho nákladu zde nejezdí zrovna úplně málo a s dalšími přeložkami a oživováním regionu to spíš poroste než bude klesat.
Odpovědět

Zpět na „I/13“