Stránka 1 z 2

I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.4.2009 7:34:14
od mapman
Z jiného vlákna:
Standa píše:
Zní to logicky, ale mezi Ostrovem a Kláštercem nad Ohří se asi současné R postavit příliš snadno nedá... Mimochodem, ví někdo, jestli je něco nového s rekonstrukcí tohoto úseku? Před časem tu byly nějaké varianty dost kvalitního 1+1 bez ÚK (tuším S11,5/80), tedy kategorie, kterou potenciálně považuji za adepta na povýšení mezi "horší R" se 110, ale už dlouho nic nového.
V tomto úseků je plánována kompletní přeložka ve výše zmíněných parametrech, momentálně probíhá proces EIA. Hodně se diskutuje ovšem o zavedení nové kategorie pro podobné stavby (tzv. třípruh), kdy se silnice postaví ve třípruhovém uspořádání, přičemž ten prostřední pruh se střídá pro jednotlivé směry. Dnes ji lze postavit tak, že se v celém úseku postaví střídavé přídatné pruhy. Takže by zde vznikl na místní poměry poměrně luxusní kus silnice.

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.4.2009 15:01:47
od Standa
Díky za informace, jsem zvědav, jakou variantu nakonec vyberou.

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.4.2009 15:39:39
od michal
Neměl by někdo k dispozici tu mapu, která byla na starém fóru?

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.4.2009 17:02:04
od mapman
michal píše:Neměl by někdo k dispozici tu mapu, která byla na starém fóru?
Něco k tématu tady: http://stavby.karlovarska.net/stavba.php?ID=200421

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.4.2009 17:31:08
od Lenny
Jedna EIA už proběhla a nakonec 29. ledna 2008 bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA pro varianty Pravobřežní č.1 a pro Pravobřežní č.1-alternativa. Vzhledem k novým skutečnostem o výskytu úžovky stromové, zmenšení újmy na krajinném rázu a vysokých finančních nákladech na doporučenou variantu bylo přistoupeno k hledání nových variant. V březnu 2008 byla zpracována vyhledávací studie na nové levobřežní varianty. 6. června 2008 bylo zveřejěno Oznámení EIA na tyto varianty. Jedná se o dvě nové levostranné třípruhové přeložky.

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.4.2009 20:12:27
od banjo
ackoliv nejsem zadny ekotalibanec, tak cpat prelozku I/13 do udoli ohre se uz trochu prici i mne.

nejsympatictejsi by mi byla mezi ostrovem a klastercem zhruba nasledujici dvoutunelova varianta: tunel 1 , tunel 2. je to jenom nastrel, nijak hloubave jsem o tom nepremyslel. tunely bych zpravu asi stavel jako pulprofil, mimo tunelu by silnice vedla zhruba v soucasne stope a byla uz v kategorii R25,5. je jasne, ze z financniho hlediska je to totalni utopie a nikdo na to penize neda. ale fakt mi to tady prijde jako nejvhodnejsi.

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 18.12.2009 13:52:15
od R-13
banjo píše:ackoliv nejsem zadny ekotalibanec, tak cpat prelozku I/13 do udoli ohre se uz trochu prici i mne.

nejsympatictejsi by mi byla mezi ostrovem a klastercem zhruba nasledujici dvoutunelova varianta: tunel 1 , tunel 2. je to jenom nastrel, nijak hloubave jsem o tom nepremyslel. tunely bych zpravu asi stavel jako pulprofil, mimo tunelu by silnice vedla zhruba v soucasne stope a byla uz v kategorii R25,5. je jasne, ze z financniho hlediska je to totalni utopie a nikdo na to penize neda. ale fakt mi to tady prijde jako nejvhodnejsi.
Přesně takhle bych si to přál.

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 22.12.2009 16:51:06
od Fox Mulder
banjo píše:ackoliv nejsem zadny ekotalibanec, tak cpat prelozku I/13 do udoli ohre se uz trochu prici i mne.

nejsympatictejsi by mi byla mezi ostrovem a klastercem zhruba nasledujici dvoutunelova varianta: tunel 1 , tunel 2. je to jenom nastrel, nijak hloubave jsem o tom nepremyslel. tunely bych zpravu asi stavel jako pulprofil, mimo tunelu by silnice vedla zhruba v soucasne stope a byla uz v kategorii R25,5. je jasne, ze z financniho hlediska je to totalni utopie a nikdo na to penize neda. ale fakt mi to tady prijde jako nejvhodnejsi.
Líp bych to nenapsal. Já taky vidim I/13 mezi KV a Chomutovem jako dost problematickou, protože ta krajina co tam je fakt unikátní. Dokonce je to na seznamu potenciálních nově zřizovaných CHKO. A objet někudy jinudy se to nedá, z obou stran jsou hory. Řešení cos vymyslel je snad jediný rozumný. Bohužel není na pořadu dne. :|

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 4.6.2010 8:24:09
od RACH
"Obchvaty budou vznikat, ale pomalu s velkými přestávkami. Rychlostní silnice z Ostrova do Chomutova vznikne mnohem později. Pětimiliardovou stavbu zřejmě zahájí ŘSD až ve 20. letech."
Odkaz: http://www.ct24.cz/doprava/91926-dalsi- ... chomutova/

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 11.7.2016 17:10:59
od ada031
Nový leták - Klášterec nad Ohří, obchvat:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553d ... 090782.pdf

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 14.9.2016 9:48:55
od dvs
Minulý týden byla na ČT reportáž o tomto úseku kolem řeky.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... lsi-znacky

Nehody, nové značky, nový povrch. Zajímavé na celé reportáži je, že ani zmínka o stavbě přeložky:(

Popravdě ani ŘSD na ní nemá leták.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 7.3.2017 19:26:39
od Lenny
Po 8,5 letech od oznámení EIA byla zveřejněna dokumentace EIA.
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK398

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 21.3.2017 11:15:01
od Bobek
K dokumentaci na portále doplněny přílohy.

Re: I/13 Ostrov - Klášterec nad Ohří

Napsal: 18.5.2019 11:20:29
od Sauce
banjo píše:ackoliv nejsem zadny ekotalibanec, tak cpat prelozku I/13 do udoli ohre se uz trochu prici i mne.

nejsympatictejsi by mi byla mezi ostrovem a klastercem zhruba nasledujici dvoutunelova varianta: tunel 1 , tunel 2. je to jenom nastrel, nijak hloubave jsem o tom nepremyslel. tunely bych zpravu asi stavel jako pulprofil, mimo tunelu by silnice vedla zhruba v soucasne stope a byla uz v kategorii R25,5. je jasne, ze z financniho hlediska je to totalni utopie a nikdo na to penize neda. ale fakt mi to tady prijde jako nejvhodnejsi.
Tak jsem se díval do mapy a nějaká slušná výhledová varianta mi přišla jen tato se třemi raženými tunely (Šumná[1450m], Boč[300m], Pekelská skála [2650m]) a místem na střední odpočívku Perštejn (L, P). Kvůli neporušení rázu krajiny je trasa většinou vedena v zářezu (hlavně u MÚK Stráž n.O.) a materiál z tenlů použit na umělý svah zejména před mostní objekty (Hmax 65m). Kategorie D15,25/120 s rezervou na dostavění druhého profilu (bez zemních prací), jinak to tady nevidím. Bohužel se do této nádherné krajiny lidé zrovna nehrnou, a tak je tlak na zlepšení dopravní obslužnosti minimální :( .Jinak pardon za oživení mrtvého tématu.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 18.5.2019 17:47:47
od Lenny
Obavám se, že u této varianty by nevyšlo ekonomické hodnocení stavby.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 18.5.2019 18:21:14
od Sauce
Také to tak vidím. Jen tento úsek by stál kolik, 17 mld? Je to celkem škoda už z důvodu nekohereze I/13 od Varů až po Liberec. No možná po dostavení A70 se situaci změní, kdo ví.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 19.5.2019 10:12:16
od NoOne
Na dostavbu A70 je marne cekat, v Bischofsgrün projizdi denne jen 3000 osobaku + 500 LKW
https://www.bast.de/BASt_2017/DE/Verkeh ... &cms_map=0

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 21.5.2019 21:27:12
od Mikulik
Co si pamatuju, tak jsem viděl plány na tunely mezi Ostrovem a Kláštercem před 20 lety už v roce 1998 !!! v jedné projekční firmě.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 13.1.2022 16:07:58
od dvs
Zde jsou varianty z porovnávací studie (k polovině roku 2020)

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 13.1.2022 18:58:32
od Sauce
Koukám, že jsem se tak na 95% trefil do modré varianty č. 2

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 13.1.2022 22:03:24
od Jirka L
Modrá varianta má předpokládané náklady téměř 16mld., tj. jako v současnosti nejdražší připravovaná dálniční stavba D35 Opatovec - St. Město. To neprojde...
EDIT: doplním ještě
varianta 4p červená 10,5mld.
varianta 2p zelená 4,5mld.
varianta 2p růžová 3,7mld.

zdroj: TES z prosince 2019

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 13.1.2022 22:05:08
od Aram96
Já bych to tomuto regionu do budoucna rozhodně přál, aby se dočkal Krušnohorské autostrády v celé délce. I kdyby ne doslova, ale byla jen v 3-pruhu s MÚK, tak by to bylo super. Pokud o to ten region samozřejmě stojí ...
Dává to smysl i z hlediska pohledu na celou dálniční síť a navíc to spojuje velká města, nevede to v žádném případě územím nikoho. I kdyby to mělo stát majlant, tak si to ten region zaslouží, podobné jako situace v Jeseníkách. Je jasné, že ty úseky silnic/dálnic v horách či podhůří budou nejdražší. Ale hlavní dálnice (snad kromě D3 a D49) vedou úplně pohodovým územím ve srovnání třeba s Rakouskem, Švýcarskem, Itálií.. i tím Slovenskem .. Navíc pro cestovní ruch je ideální mít podél hor nějakou kapacitní komunikaci pro sbírání dopravy a její rychlé odbavení, všude na Západě se to tak staví, přitom to spojuje vesničky, max městyse. :kladivo:
Doufám, že za 10 let se na tyto velké projekty bude MD (či CK MD) dívat jinak než dnes. Je to neprozíravé. Kdyby takhle uvažovali naši předci, tak nestojí ani ten Brenner. Hlavně že se pořád politici kasají, jak je potřeba tyto regiony nějak podpořit, stimulovat a bla bla bla.

Edit: pokud existují odpovídající, zdůrazňuju odpovídající, alternativy (budou tam MÚK, 3 pruhy minimálně, podobná délka atd.), a je šetrná k ŽP a místním, tak klidně ať se postaví levnější varianta. Nejsem určitě bojovník za to nejdražší, co jde. Proč mám ale takový pocit, že kdyby to bylo tak jednoduché, tak už to postavili komunisti.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 14.1.2022 10:25:31
od NoOne
Driv nebyla vymena zbozi mezi Krusnohorim a Nemeckem, casove byla cesta kratsi nez dnes. Bolsevici se vcelku snazili, od Boče do Teplic je silnice novostavba. V 80kach se dokoncoval most v Pernstejne, 3 pruhove koryto u Klasterce,pokracovani Ervenickeho koridoru do Komoran a chybel dodelat druhy smer od Libesic do Biliny.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 17.1.2022 8:59:15
od Vikingkiller
Bohužel mám tu čest jezdit po I/13 v tomto úseku dost často a musím vypíchnout jednu důležitou věc. Úsek od Boče po Květnovou je nesmírně nebezpečný. Trasa vedená podél řeky s množstvím zatáček a serpentin je velmi často místem dopravních nehod. Za horšího počasí (déšť, sníh, ledovka) je to takřka "jistota", že se něco stane. Takže cokoliv se postaví, bude lepší než stávající stav. Samozřejmě bych si přál regulérní 4-pruh jako od Chomutova směr Most a Teplice, ale ty náklady jsou brutální.

Re: I/13 Ostrov – Klášterec nad Ohří

Napsal: 17.1.2022 9:37:42
od Aram96
Ještě dotaz, proč není třeba ve variantách zelená trasa ve 4-pruhu ? To se tam fyzicky nevleze nebo je to o poloměrech na 4-pruh ?

Myslím, že by se mělo vybrat rozhodně to, co půjde někdy v budoucnu využít jako polovina 4-pruhu. Čili buď modrá nebo červená a podle ekonomického posouzení postavit buď plný nebo poloviční profil.

Každopádně když si uvědomím, že třeba Rakousko je plné x-kilometrových tunelů i na obyčejných obchvatech měst, co mají třeba 5 tisíc obyvatel, je pro mě nepochopitelné, jak tohle může mít problém s ek. posouzením. Mělo by se to možná hodit opět do nějakého delšího souvislejšího úseku, řekněme KV-Chomutov, pak by třeba ty jednotlivé úseky vyšly. :jidlo: Vždyť jde prakticky o dálnici KV-Ústí n.L. a když se podíváme na dálniční síť ČR a vedle Německa, tak přesně někde tady by měla dálnice vést. A ony tam na trase navíc leží velká města. Nevím, o čem se přemýšlí, pořád se zde uvažuje hrozně zaprděně podle "české malosti". :( I/13 je spolu s I/19/20 a I/38 přesně ta silnice, která doplňuje nedostatečnou dálniční síť v Čechách. Vždyť my kromě D35 a D3 už nikde jinde nemusíme stavět nějaké větší tunely, ale budeme pořád psát o tom, jak jsme nejbohatší postkom. země. :roll: Takže za mě, rozhodně 4-pruh v jakékoli průchozí variantě.