Právě je 6.7.2022 23:03:08




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 2 ] 
 E- silnice 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 18228
Bydliště: EU
Příspěvek E- silnice
Seřazeno dle států.

Obrázek

Během 1 měsíce bude doplněn "úvod". Obsah bude následovat a bude kopírovat jednotlivé strategie států a realizované investice, resp. i možnosti pro cestující.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
Omnia tempus habent, konec 07/22


4.5.2022 10:08:14
Profil
VIP

Příspěvky: 18228
Bydliště: EU
Příspěvek Re: E- silnice
Elektromobilita na silnicích.

Trend je jednoznačně nastaven. Ať už z ekonomických důvodů snížení provozních nákladů jako se tomu děje v USA/Kanadě, kdy obyčejná kalkulačka tamního obyvatelstva stačí na zvyšující se tlak na zakoupení elektromobilů tam. Nebo i pro dotace jednoznačně veliké proti jiným druhům, které jsou naopak značně zatížené různýma poplatkama, tedy hlavně v Číně a to z důvodu snížení ekologické zátěže v energetice. Nebo kombinace obojího v prostoru EU.

Elektromobilita je daná jako nový směr a vyjma samotná vozidla a všeobecní (nekonečné) úvahy, které lze nalézt zde: viewtopic.php?f=194&t=6419 se musí k tomu přizpůsobovat i dosavadní a pak hlavně nově budovaná infrastruktura. A to nejen silniční, ale v její návaznosti i energetická a občasně bude do jisté míry propojená i s telekomunikační sítí. Na začátku všeho jsou normy a podmínky doplněné o strategie rozvoje. Ty vychází jednak i z maxima co lze dnes instalovat a tudíž to, čím se začíná, tak se i končí a sice dosah dobíjecích soustav. Automobilky mají cíl dojezdu na 1000+ km. Črtají se nové druhy, možností je vícero. Je to ale jako s vozidlama na klasické pohony, kdy dojezd je nic neříkající pojem ve vztahu k rozložení ČSPH. Vyjma ekonomickou rovinu koupyschopnosti jednotlivých vozidel v různých státech tady sehrává svojí roli i schopnost instalovat potřebné technologie. Ať k silnicím, do ulic nebo k bydlení. Již brzo se zavedou v prostoru EU podpůrné fondy EU, eko- úvěry a fondy a tak jak si bytový dům mohl pomoct dotací na zateplení, tak si pomůže i nabíjecím boxem nebo tepelným čerpadlem atd.

V tématu se budu věnovat z převážné míry především samotné infrastruktuře, s důrazem na prostor Evropy, s pouhým doplněním vývoje jinde ve světě se strategickými trhy jako jsou USA, Čína. To generuje hlavní prodej a taky generuje největší objem prací kolem e-silnic.

Tak jak není cílem, aby se v roce 2035 jezdilo v nadpoloviční většině v elektromobilech, tak ani není cílem, že bude většina silniční sítě na to adekvátně přizpůsobená. Již nyní je ale dáno, že preference na elektromobilitu se zrychlí. Bude to vynuceným způsobem pro konflikt na Ukrajině a transformaci energetického sektoru. Doplněno o ceny paliva. Nejbližší roky ceny energií neklesnou, ale z logického pohledu je nová produkce elektrické energie dostupnější, než méně dostupná ropa. Z dlouhodobé koncepce se ani neplánuje podporovat ropní průmysl, tudíž se neplánuje dlouhodobě podporovat cokoliv co by zpomalovalo nástup plynu do tranzitní dopravy a elektromobilů do osobní dopravy. Naopak, z hlediska preferencí se upřednostní nejbližší 2 dekády železnice, aby se zvedlo % kapacity přepravy, přesídlí se část produkce blíže k polohám států EU, čímž se sníží dopravní zátěž na větší vzdálenosti, kdy pojem stabilita dodávek vyrovná i cenu práce, o čem se může prostor Evropy poslední 2 roky silně přesvědčit na vlastní oči. I proto nové závody na baterie a samotné elektromobily včetně dílů se geograficky přibližují nebo zasazují přímo do hlavních center výroby. Suroviny se budou vozit vlakem a zpracovávat a dál převážet mixem. Nákladní doprava na silnicích sníží význam, ale nikoliv dosavadní rozsah. I když by nastal menší útlum, tak se nepočítá s poklesem objemu. Snížení preference a vytvoření alternativ ale zastaví každoročně se zvedající dopyt, který již stejně nelze naplnit. Chybí řidiči, chybí parkoviště.

Z hlediska osobní dopravy se více uplatní model parkování u hlavních tepen s možnosti přesednout do jiného osobního vozidla nebo u hlavních tahů do veřejné dopravy. Na jedné straně vynuceno vývojem, na druhé straně vynuceno legislativou k vlastnictví osobního vozu do budoucna a tedy jeho eko- zdanění, kde nejnižší sazba bude za elektromobil, ale bude. Tímto způsobem se zásadně sníží produkce osobních vozů, což je ale nakonec i zadáno jako cíl, ovšem hodnota tohoto zboží nejenže neklesne, ale se ještě zvýší. Elektromobilita pak jako celek zvedne i samotné investice do infrastruktury a podílet se na tom nakonec budou všichni: státy, energetické podniky, soukromý sektor, majitelé vozidel a za nima fondy a banky. Tento přerod se zrychlí o 15-20 let proti původním milníkům, pouze se nemůže zachovat začáteční plynulá fáze, protože jsme již nyní v šokové terapii. Zachová se ale úvodní pomalejší fáze, která je ale limitována pro omezené produkční kapacity, dosavadní pomalejší vývoj a aktuální geopolitické až existenční otázky, které sužují i bohatý spolek jménem EU. Na rozdíl od rozvojových zemí zde ale nebude hlad, že by si občan nemohl dovolit koupit ani základní suroviny k přežití, ale jistá míra omezování bude i v prostoru EU. Svým způsobem je totiž samotný koncept elektromobility omezování dosavadního životního stylu a s tím spjatá změna životních návyků.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
Omnia tempus habent, konec 07/22


7.6.2022 22:03:07
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 2 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz