České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Amerika - Asie
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=121&t=4478
Stránka 1 z 1

Autor:  Diaľničiar [ 14.5.2014 1:15:18 ]
Předmět příspěvku:  Amerika - Asie

Již to proběhlo všemi médiami, Čína chce postavit nejdelší železniční trať na světě, která má obsahovat i 100-200 km dlouhý tunel, který spojí přes Tichý Oceán Ameriku a Asii.

Více:

http://ibnlive.in.com/news/china-plans- ... 37-11.html

http://ekonomika.idnes.cz/cina-postavi- ... anicni_vez

Čína již dlouho buduje mnoho tisíc km nových rychlostních železničních tratí a další tisíce km běžných tratí. Budují se v nepřístupných terénech, takže zkušenosti jsou a zřejmě i peníze; Čína má mnoho "nej nej nej" staveb nejen v dopravě. :idea:

Autor:  Houdini [ 14.5.2014 8:04:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Druhý odkaz je na plánovaný 123 km dlouhý tunel pod Pochajskou úžinou http://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_pod_ ... %C5%BEinou
Jak říkají optimisté: Čína je 30 let za Japonskem ;)

Ke spojení na Aljašku: Technicky to asi možné je, ale uniká mi smysl. Kdyby chtěli stavět tunel do Indie tak jim tleskám, ale liduprázdnou pustinou na permafrostu? Jak dnes vlastně funguje BAM?

Autor:  JirkaS [ 14.5.2014 17:47:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Houdini píše:
Druhý odkaz je na plánovaný 123 km dlouhý tunel pod Pochajskou úžinou http://cs.wikipedia.org/wiki/Tunel_pod_ ... %C5%BEinou
Jak říkají optimisté: Čína je 30 let za Japonskem ;)
My jsme přece v 70. letech plánovali tunel pod celým Rakouskem až na Jadran. To bude muset Čína ještě přidat :-)
Houdini píše:
Ke spojení na Aljašku: Technicky to asi možné je, ale uniká mi smysl. Kdyby chtěli stavět tunel do Indie tak jim tleskám, ale liduprázdnou pustinou na permafrostu? Jak dnes vlastně funguje BAM?
Na permafrostu stavět umí, naučili se to na trati do Tibetu. Ale smysl by mi to dávalo jako nákladní trať, ne jako osobní.

Autor:  Diaľničiar [ 15.5.2014 12:39:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Ano jsou ty varianty dva. Tak ono proč ne i osobní :?: Komerční lety za pár desítek let (a to snad dříve ani tato trať nebude) tak zdraží, že cestování i 2 dny nebude zas až tak moc. A pro náklady a obchod je to dobrá zpráva.

Autor:  Diaľničiar [ 20.5.2015 18:01:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Šéf ruských železníc navrhuje vybudovať transsibírsku diaľnicu a železnicu :arrow:

viewtopic.php?f=208&t=4824

Autor:  pinus [ 20.5.2015 23:25:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Zeman chce Odra-Dunaj-Labe, tak se ho jeho kamarád Jakunin rozhodl trumfnout ještě větší ptákovinou.

Autor:  Diaľničiar [ 21.5.2015 15:22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Rozdíl je, že větší a bohatší země si může dovolit i veliké projekty, i když tohle je hodně přestřelené, nyní.

Autor:  JirkaS [ 21.5.2015 20:47:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Ono je to přestřelené i z toho důvodu, že nějak nevidím, pro co by to spojení vlastně bylo výhodné, kdo by chtěl z Evropy do Ameriky přes Rusko. Pro osobní dopravu určitě ne, tam je letecká cesta jasná. A pro nákladní si myslím, že se to nemůže vyplatit a ani časově to nebude tak zásadní zlepšení. Pokud jde o smysluplné projekty, tak tím se mi jeví železniční spojení Čína-Rusko-Evropa, které mají stavět čiňani. Tam je přepravované množství nákladu značné a rychlost proti lodi taky dost vzroste.

Autor:  Diaľničiar [ 24.5.2015 17:05:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Amerika - Asie

Čistě mezi nimi nikdo, je to spíš pro ilustraci potenciálního rozvoje všech oblastí od Moskvy na východ. I když to nepřinesla ani železniční magistrála v takové míře, jakou si od toho politika slibovala.

Já mnohdy neposuzuji, já pouze informuji o záměrech a projektech, tedy v této sekci převážně o záměrech.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/