Evropa - mezistátní spojení

+Manuál zahraniční sekce fóra
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde je prostor pro projekty v Evropě, které přesahují jeden stát Evropy.

Jde o projekty třeba v místech: Skandinávie - Dánsko - Německo aneb Skandinávie - Pobaltí - Polsko atd.

Tedy zase ne všechny mosty mezi státy, ačkoliv pokud někde vznikne výslovně velká (dálniční) dominanta, tak jí lze klidně uvést.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.10.2021 19:25:41, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Eurotunnel (Francie - Velká Británie) :arrow:

https://www.eurotunnel.com/uk/

Oresund (Dánsko - Švédsko) :arrow:

https://www.oresundsbron.com/sv/start
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.10.2021 19:25:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od Tachau »

mozna to sem patri, mozna ne ale mam spoustu peknych fotek z rakouske casti A5 Wien-Mistelbach cca 30km je hotovo. Doba vystavby leto 2007, otevreni dle tempa do konce 2009. Cesta do nasi Vienna se zkrati cca o 30 minut...Stavebni tempo fantasticke, dalnice se otevira dle moznosti, zadne cekani na Godota- dle potreby se jede :) :) Snad to stihnou do vanoc, protoze Xmas in Vienna je zazitek na cely zivot
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: Brno (Brünn) - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od Michel »

Tak sem s fotkama (nebo spíš sem s odkazem na fotky :) ) - ať se všichni pokocháme ;)
Jinak tenhle příspěvek spíš asi patří do sekce: Obsah fóra » Dálnice a silnice v zahraničí » Evropská unie » Rakousko
Kdyžtak řekněte adminům, ať vám tam založí sekci Rakousko jako je tam už Slovensko, Německo a Francie a může se vesele diskutovat o všech rakouských dálnicích 8-)

Jinak tolik důvodu k radosti zase nemáme...Stavební tempo fantastické...ale u nás se s R52 ještě ani nezačalo :cry:
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Brno (Brünn) - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od pp21 »

Tachau píše:Doba vystavby leto 2007, otevreni dle tempa do konce 2009.
Ale dle oficiálních informací z asfinag.at byl začátek výstavby únor 2007 a zprovoznění bude únor 2010, tj přesně 3 roky, nebo-li 36 měsíců ... jo a délka stavebního úseku je 22,7 km.

Pro srovnání několik staveb a termínů u nás:
D1 0135 Kroměříž - Říkovice, 11,3 km, 28 měsíců (předpoklad)
R55 5503 Hulín – Skalka, 10,8 km, 28 měsíců (předpoklad)
R1 512 D1 – Jesenice – Vestec, 8,7 km 23 měsíců (při zprovoznění 9/2010)
D5 Plzeň - Německo, 62,6 km, 41 měsíců
D8 0807 Trmice – Německo, 23,3 km, 39 měsíců (zahrnuje cca 2,5 km ražených tunelů a 3 km mostů)
D11 Libice nad Cidlinou - Sedlice, 42 km, 35 měsíců (termín pro konečný 4pruh, průběžně otevírány poloviční profily)

V porovnání s tímto mi přijde to rakouské tempo jako normální, tj žádnej zázrak, ale taky žádné s**ní.
Svatosp
Příspěvky: 463
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Brno (Brünn) - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od Svatosp »

Me by spise zajimalo, jak dlouho trva priprava a aktivita ekoteroristu a dohadovani s majiteli pozemku, protoze u nas to je min. 10 let!!!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od mapman »

No v Rakousku to opravdu trvá zhruba stejně dlouho, než to projde přes všechny schvalovací procesy. Akorát tam to končí tak že na trasu narvou hromadu tunelů a ekoduktů a zakrytých tras atp... To je taky trochu extrém...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Brno (Brünn) - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od pp21 »

Svatosp píše:Me by spise zajimalo, jak dlouho trva priprava a aktivita ekoteroristu a dohadovani s majiteli pozemku, protoze u nas to je min. 10 let!!!
Opět podle asfinag.at:

Mai 2003 - Einreichung zur §4 BStG
20.-23.09.2004 - Öffentliche Erörterung UVG
12.Mai 2005 - Erlangung der §4 Verordnung nach BStG 1971
Ende 2006 - Abschluss Rechtsverfahren
12.12.2006 - Vergabe PPP
Frühjahr 2007 - Baubeginn
Anfang 2010 - Verkehrsfreigabe

Google translate to překládá takto:
Květen 2003 - Podání § 4 BStG
20.-23.09.2004 - Veřejná debata LAA
May 12, 2005 - po obdržení § 4 nařízení BStG 1971
Do konce roku 2006 - Ukončení soudního řízení
12.12.2006 - PPP zadávání veřejných zakázek
Jaro 2007 - Výstavba začne
Počátkem roku 2010 - do provozu
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od andy »

mapman píše:No v Rakousku to opravdu trvá zhruba stejně dlouho, než to projde přes všechny schvalovací procesy. Akorát tam to končí tak že na trasu narvou hromadu tunelů a ekoduktů a zakrytých tras atp... To je taky trochu extrém...
Přesně tak, jsem rád, že to tady zaznělo. Fakt si totiž nemyslím, že by naše legislativa byla o tolik horší, než je průměr EU. Některé opravné prostředky nám dokonce dosud chyběly (viz např. zde). Na Západě taky existují občanská sdružení apod., ale na obou stranách musí existovat schopnost dialogu a ochota hledat kompromisy. Sám jsem jednoznačně pro stavbu dálnic, ve srovnání se Západem toho máme v infrastruktuře pořád hodně co dohánět, ale ať je to legální. Přece jen je to nakonec ŘSD, a nikoliv občanská sdružení, kdo je zodpovědný za realizaci investic. Tedy primárně ŘSD by se mělo snažit hledat dohody s odpůrci staveb, a ne si neustále uraženě stěžovat na komplikovanou legislativu.
Sám jsem řadu let pracoval jako manažer a dobře jsem chápal, že cílem mé práce je realizovat zadaný projekt i přes veškeré nesnáze, které přitom můžou nastat. Kdybych podobně jako ŘSD jen neustále brečel, že mi klient háže klacky pod nohy, velice rychle bych skončil.
Nezapomínejme, že smyslem existence opravných prostředků je najít optimální řešení s co nejnižšími negativními dopady. Holt si musíme zvyknout na to, že doba, kdy se vše ve státě řídilo nařízením odkudsi "shora", už skončila. Je určitě pravda, že prosadit realizaci některých staveb by za komunizmu bylo výrazně snazší než dnes a u některých je vysloveně na škodu, že se to nestihlo (Pražský okruh, radiály). Je ale potřeba vidět i druhou stranu mince, tzn. průtahy všude, kam se podíváš, masivní demolice apod.
Tachau1

a to bylo pouze rakousko, ted trochu novodobe historie v Ger

Příspěvek od Tachau1 »

Neznam legislativu SRN, ale tempo je uchvatne, minimalne co jsem videl za poslednich 15 let. A93 Regensburg/Hof/Marktredwitz cca 3 roky na 100 km, A20 - cca 200 km Nord-Autobahn okolo Baltu, rozsireni A4 Dresden/Erfurt/Frankufrt cca 200 km je nove 6pruh, a73 Schweinfurt/Erfurt cca 100 km 3 roky *tato stavba ma zapusteny tunel tj. to co pozaduji ekologove na D8. A17 Dresen/Petersdorf (petrovice) - prace trvaly cca 3 roky, na ceste jsou 2 male a 3 velke tunely plus nekolik gigamostu a 1x dalnicni kriz s A4. Takze legislativa mozna je podobna jako v Eu, ale celkova vykonost ceske statni spravy odpovida porovnani jizdni rychlosti nas cechu a nemcu. Vcera jsem jel Plzen/Pribram a prumerna rychlost byla 56 km/hod. Den pred tim jsem jel Koeblitz/Amberg a prumerna rychlost byla cca 90 km/hod....
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od jonáš »

No jistě, pokud zanedbáte jako nepodstatnej detail, že jde o 10x větší stát s 30x vyšším rozpočtem, tak to vypadá naprosto neskutečně 8-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od martini »

V německu je legislativa taková, že mají zákon o liniových stavbách, proces EIA je sloučen s územním řízením atp. takže připravit liniovku bude o poznání jednodušší, si myslím. Snahy o převzetí německého modelu tady také už byly. Poslední liniovka, která se u nás prakticky podařila byla stavba D5 Plzeň - Německo, jinak nenajdete snad celistvý úsek nad 30 km délky otevřený najednou.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od sirkeci »

martini píše:V německu je legislativa taková, že mají zákon o liniových stavbách, proces EIA je sloučen s územním řízením atp. takže připravit liniovku bude o poznání jednodušší, si myslím. Snahy o převzetí německého modelu tady také už byly. Poslední liniovka, která se u nás prakticky podařila byla stavba D5 Plzeň - Německo, jinak nenajdete snad celistvý úsek nad 30 km délky otevřený najednou.
Tak pravda je, že kdyby v Německu měli otevírat nové úseky po 5 km, jak se děje u nás, tak by snad ještě neměli ani spojení Berlína a Mnichova :lol: (Nechci vůbec nic dávat k dobru Hitlerovi, nicméně je pravda, že ke konci 30. let předávali každý rok do provozu 1000 km dálnic!!!). Ne, je pravda, jak říká Andy, že je potřeba dodržovat VŠECHNY standardní postupy legislativního procesu a jako u každé jiné stavby musí každý dotčený mít možnost se ke stavbě vyjádřit. A lidé, kteří vedou projekty jsou od toho, aby všechny tyto dotčené zkoordinovali. Pokud to nedokážou, je to jejich problém. Stavba čehokoliv je VŽDY kompromisem, nelze z projektu pro jakýsi "veřejný zájem" vynechat témata životního prostředí, vlivů na zdraví, územního plánování, majetkových práv apod...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od Martin z Ostravy »

sirkeci píše: Stavba čehokoliv je VŽDY kompromisem, nelze z projektu pro jakýsi "veřejný zájem" vynechat témata životního prostředí, vlivů na zdraví, územního plánování, majetkových práv apod...
Přesně tak, to bychom se totiž chovali jak za komunistů a to přece není žádoucí.
R48 -> D48 se podařilo!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Brno - Poysdorf - Wien A5

Příspěvek od Standa »

Martin z Ostravy píše:
sirkeci píše: Stavba čehokoliv je VŽDY kompromisem, nelze z projektu pro jakýsi "veřejný zájem" vynechat témata životního prostředí, vlivů na zdraví, územního plánování, majetkových práv apod...
Přesně tak, to bychom se totiž chovali jak za komunistů a to přece není žádoucí.
Souhlas, ale dnes jsme trochu v opačném extrému, kdy se k uvedeným důležitým tématům mohou vyjadřovat i nátlakové skupiny, kterých se týkají jen minimálně nebo vůbec a jejichž cílem není nalezení kompromisu, ale blokování celé stavby (buď kvůli salónním sympatiím s jakousi novou totalitou nebo kvůli výpalnému).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od mapman »

Tak jsem se dočetl na BBC, že čeští inženýři plánovali tunel z Budějovic do Koperu :) Počtěte si: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8047128.stm - nezná někdo z vás další detaily?
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Martin Vedral »

Akorát jsem o tom teď nedávno viděl dokument (myslim že na ČT, ale nevim, jestli v TV nebo na netu :-) ), jak tam mluví o těch zapomenutých a nikdy nerealizovaných technických projektech (nemůžu si vzpomenout na název toho cyklu) - a tam o tom mluvili docela dost, bylo to fakt zajímavý... ještě se pokusím najít odkaz na net, zatím se mi to nepodařilo, tak třeba ti tohle pomůže

EDIT: Tak už něco mám http://www.lidovky.cz/ceskoslovensko-pl ... _domov_mtr

a ten dokument http://www.ceskatelevize.cz/program/102 ... ddr=search
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od jonáš »

No možná si od toho soudruzí slibovali, že žádnej českej rekreant nezahne kramle v rakousku 8-) .. technicky ani ekonomicky to snad komentovat nelze. Stejně jak bájnej průplav Dunaj-Odra-Labe, co na něj furt visí stavební uzávěra na pozemky.

Jinak Google zná profesora Karla Žlábka hlavně jako věhlasnýho anatoma v Brně .. pak ještě jeden ekonom, kterej ovšem "publikaci věnovanou této problematice vydal až v r. 1968 v tehdejší NSR" takže těžko by bolševik stavěl jeho tunel. Pátrání pokračuje ;)
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od kalanis »

Jde o soustavu vlakových vysokorychlostních tunelů z Českých Budějovic přes Linec, Klagenfurt, Koper na fungl nový ostrov ve středozemním moři (vzniklý návozem tunelové rubaniny), který by mezinárodně spadal pod ČSR a umožnil tak ČSR a Rakousku vystavět vlastní námořní přístav (v místě, kde se teďka hádají Slovinci s Chorvatama), takže žádná silnice. Řešení bylo navrženo obdobně jako pozdější EuroTunnel - štít pro každý tubus, zabezpečovačka obdobná nynějším VRT, návoz aut ve speciálních vozech, bedny s nákladem taktéž. Napájení 25kV ~ 50Hz. Na ostrově měl být ohromný terminál mezi vlaky ČSD/OeBB a námořní dopravou.
Tunel se nepostavil jednak z ideologických důvodů (ČSSR vs Rakousko a tehdejší Jugoslávie), jednak z politických (1968) a jednak z finančních. Podější přínos by byl ovšem nesporný.
Ten projekt i dnes není úplně na hlavu, pokud se ovšem konce tunelů prodlouží na severu z Budějic přes Prahu na Drážďany a povrchem na Berlín (s výhledem dále do Kodaně a do Osla) a na jihu pod Dubrovnikem, Podgoricou až do Athén. Pak pro plánovanou rychlost 300km/h (a dnes pravděpodobně s úpravou na 500km/h) má šanci konkurovat osobní letecké dopravě, ale hlavně dálkové nákladní (těm tunám kamionů).
Otázka jsou peníze a zde i dlouhodobá politická vůle ve více státech (je to práce na cca 15 let v základním vydání).

Osobně si myslím, že obdobné řešení mezinárodní nákladní dopravy by vyhnalo dálkové kamiony (komodity z daných regionů či ze zámořských destinací) na železnici už jen z toho titulu, že by jí rychlostí přepravy prostě nemohly konkurovat (několik dní proti několika hodinám a několik desítek lidí za volantem x jeden fíra a několik lidí na hradlech, když nepočítám s neschopností ČDCarga). Takže by nebylo od věci takto natáhnout i další severojižní ((Athény-Soluň)/(Ankara-Istanbul)-Sofie-Debrecín-Košice-Varšava-Kaunas-Riga-Tallin-Helsinky a Belfast-Glasgow-Londýn-Paříž-Dijon-Bern-Milán-Řím-Neapol-Palermo-(při troše snahy i) Malta) a začít řešit východozápadní (ty, co z nich už nestojí -> Paříž-Štrasburg-Norimberk-Praha-Varšava-Minsk-Moskva-Transsibiřská a Dublin-Londýn-Brusel-Berlín-Varšava-Kijev)
jonáš píše:No možná si od toho soudruzí slibovali, že žádnej českej rekreant nezahne kramle v rakousku 8-) .. technicky ani ekonomicky to snad komentovat nelze. Stejně jak bájnej průplav Dunaj-Odra-Labe, co na něj furt visí stavební uzávěra na pozemky.
Kramle neměl šanci zahnout jinde než u Koperu - výjezdy jen po cca 200km od jimi plánovaných konců, mezi cca 1000km, to pěšky nedáš.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Standa »

Vidím to podobně, ale nemusí jít ani o VRT, ono by stačilo využít modernizovaných koridorů a zmodernizovat jejich pokračování - i při průměrné rychlosti vlaku 100 km/h nemá na delší trase (Berlín - Istanbul) kamion šanci. Ovšem je potřeba zracionalizovat fungování železničních společností, tam vidím největší rezervy (jenže to se zase zblázní odbory).
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od kalanis »

3 největší průsery mezinárodní železniční dopravy (aspoň v ČR) jsou:
  • Příměstská a dálková osobní a jakákoliv nákladní doprava, která se nemůže rozlít do více tras
  • Zabezpečovací zažízení a předpisy s ním související
  • Odbory a vedení jak z komunismu
S odborářema (a hlavně jejich bossy) i řízením (lidi jako Žaluda za to nemůžou, ale ti o cca 2 úrovně níž už ano) by nebyl problém zatočit (nemakavé nepotřebné vyhodit), pokud by se chtělo (avšak konstruktivní kritika zespoda není na škodu, obzvlášť co se možnosti produkovat kvalitní nápady a zlepšení, takže je nerušit za každou cenu)
Zabezpečovačka - to je mezinárodní průser. Teďka to má spoň nějak srovnat ETCS. I proto VRT, kde se již dlouhodobě přebírá stabilní francouzská norma (UK, DE) včetně zabezpečovačky. A když už to budou razit, tak to je problém to laserem nastavit dostatečně rovně (s ohledem na zakřivení země)?
Mix příměstské, dálkové a nákladů - to chce zmodernizovat většinu lokálek, které města umožňují objet a umožnit na nich jezdit dostatečnou rychlostí s dostatečným zatížením (což chce i likvidaci jednoho výmyslu v normě, který praví, že u každé novostavby či rekonstrukce musí být protihlukové stěny (průser Černošice)). Dokud není kudy jet, tak se stav nezlepší.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od jonáš »

No v tomhle nesouhlasim .. jednou je to aspoň z poloviny veřejnej sektor, a to je nejen na generálnim, ale i na politicích co ho dosazujou, jaký tam budou poměry a financování. Zatočit nepomůže, pokud potřebujete "nejlepší lidi" a nemáte nic než předpisovej klacek, to je nepřitáhne.

Problém je, že to byly státníma hranicema rozdělený teritoria bez nutný standardizace .. vyjma rozchodu, a to ještě ne důsledně. Napěťových soustav neni moc, to moderní mašiny překousnou, ale sjednotit zabezpečovače a další singularity infrastruktury bude i pro EU běh na dlouhou trať. Paradoxně (nebo spíš logicky, paradoxně jen zdánlivě) nejlíp fungujou struktury, kde nepodlehli dogmatu o rozdělení dopravce a infrastruktury (DB, ÖBB .. )

Jinak je to, stejně jak u dálnic, hlavně otázka financování, bez peněz jsou jen rezatý šíny bez nástupišť a vagony z DDR, stejně jak rozmlácený okresky. A takový projekty tunelů jak výše se nezaplatěj nikdy, akorát sežerou peníze na údržbu a vylepšení těch "okresek a jedniček", opět stejně jak u silniční sítě. Mam pocit že štědrá léta už skončila a ruka páně nasype jen na havarijní stavy a nutnou údržbu.

Protihlukovky všude - opět ukázka stupidity politiků, co ty normy tvořej. Ovšem problém Černošic je spíš jak tu trať plně rekonstruovat za provozu, než se definitivně zhroutí, když tim jezdí každej den desítky tisíc lidí pracovat do Prahy. Autobusy to po těch silničkách neodvezou nikdy a osobáky už vůbec ne. Tady se prošvihlo dalších dvacet let .. a docela zbytečně. Sněnim o megalomanskym tunelu, kterej by stejně vedl jinudy. Stejnej smutnej případ je na Kladno via Letiště, kde jsou zatim k dispozici jen krásný obrázky od Kotase, ač mohl bejt novej svršek s lokálníma úpravama trasy a trolejí hore. S timhle přece zametač peronů nehne, to neovlivní ani mistr zametačů nebo vyhození náměstka pro zametání z GŘ.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od kalanis »

jonáš píše:Protihlukovky všude - opět ukázka stupidity politiků, co ty normy tvořej. Ovšem problém Černošic je spíš jak tu trať plně rekonstruovat za provozu, než se definitivně zhroutí, když tim jezdí každej den desítky tisíc lidí pracovat do Prahy. Autobusy to po těch silničkách neodvezou nikdy a osobáky už vůbec ne. Tady se prošvihlo dalších dvacet let .. a docela zbytečně. Sněnim o megalomanskym tunelu, kterej by stejně vedl jinudy.
Naopak - dneska se čeká, až se ta trať rozpadne (a Drážní úřad zakáže provoz), aby se ty protihlukovky právě dělat nemusely (havarijní oprava x rekonstrukce). Do té doby se bude jen látat a látat. On by nebyl problém ji o prázdninách na čtyři měsíce vyloučit (dva částečně, dva plně s odklony R přes Loděnici, ale to je třeba nejdřív píchnout třeba do Žatecké, aby to náklady měly kudy objet), avšak dokud tu bude ten požadavek na protihlukovky, tak to Černošice a další obce nedovolí. Stačí se podívat na potíže v Holešovičkách či na PHS na R6 na Fialce (taková dvě zvěrstva, co mne z fleku napadnou).
Dál je prý povinným parametrem po reku traťová rychlost aspoň 100km/h, což na té trati kvůli zástavbě a zatáčkám spáchat nelze. Z toho všeho vyplývá že tunel měl řešit svou novou stopou právě množství vlaků, které se procpou do Berouna a dál na Plzeň.
jonáš píše:Stejnej smutnej případ je na Kladno via Letiště, kde jsou zatim k dispozici jen krásný obrázky od Kotase, ač mohl bejt novej svršek s lokálníma úpravama trasy a trolejí hore. S timhle přece zametač peronů nehne, to neovlivní ani mistr zametačů nebo vyhození náměstka pro zametání z GŘ.
Buštěhradka je podobný případ - za komančů tam jezdily "beztlumičové zamračené", "bubny tajgy" ("Sergej T679", "taigatrommel") (i ve dvojicích) s uhlím a ocelí a tak jsou obyvatelé z okolí na vlaky (a randál z nich) trochu víc alergičtí. Taktéž tamní reko = PHS a dráty, což znamená, že tunel projde spíš (a je i správně dražší).
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od kalanis »

Jinak ty tunely by se zaplatily, ne sice rychle, ale zcela jistě (a to na rozdíl od La Manche, kde je konkurence trajektů s +- stejnou jízdní dobou). Určitě si nemyslíte, že by si jejich správce nenaúčtoval nějaký cestovní poplatek za vlak a za každý kontejner (ačkoliv musí být v nějaké rozumné výši, aby se užití stále vyplatilo).
O Berounským tunelu se toto dá říct až ve chvíli, kdy to bude dodělané aspoň do Norimberka.
Ale o Bustěhradce tohle říct nelze, tam jaksi dneska není směr, který by ho zaplatil (možná až jednou větví někdo pořádně připojí Slaný a Louny).
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Standa »

kalanis píše:3 největší průsery mezinárodní železniční dopravy (aspoň v ČR) jsou:
* Příměstská a dálková osobní a jakákoliv nákladní doprava, která se nemůže rozlít do více tras
100% souhlas, ačkoli jsem spíš odpůrce staveb VRT u nás, ve velkých městech a jejich bezprostředním okolí by umožnily snadnější průjezd tranzitu - třeba v Praze by, podle mě, hodně pomohl ten tunel do Berouna (Jonáš promine ;) !) spojený s dořešením mostu inteligence - od Berouna na hranice by zatím stačilo modernizovat alespoň na těch 100, optimálně na 160 stávající trať a postupně dostavovat VRT přes největší bodové závady.
kalanis píše:* Zabezpečovací zažízení a předpisy s ním související
Tak to je opravdu průšvih, ale snad ne katastrofa: jednak to musí řešit EU (tady má skutečně dost prostoru) a druhak v dnešní době přeci není problém vybavit lokomotivy nějakými multikompatibilními zařízeními (i kdyby se měly mezi systémy přepínat ručně). Předpisy snad taky nejsou nepřekonatelný problém - buď pojede posádka složená ze dvou nebo i více "fírů" proškolených (dohromady) na všechny státy na trase (třeba od Turecka po Skandinávii) nebo se na každé hranici vymnění "fíra" samotář - důležité je, aby třeba i ten český byl zaměstnancem majitele lokomotivy, byť by to byl třeba Turek ("host jako host..."). Prostě si nemyslím, že by tohle musel být důvod stavby izolovaných VRT.
kalanis píše:* Odbory a vedení jak z komunismu[/list]
No tak to je klasika a zdaleka nejen u nás - viz třeba SNCF a jejich pravidelné reakce na pokusy o modernější model. A Jonáš má pravdu, že to smrdí od hlavy - žádná vláda zatím neměla dost odvahy jít do střetu s "modrou armádou". Asi se čeká, až dráha úplně zkolabuje sama :( ... (Černošice ve velkém)
Odpovědět

Zpět na „Interkontinentální a globální témata“