Evropa - mezistátní spojení

+Manuál zahraniční sekce fóra
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od jonáš »

Co bych neprominul 8-) tunel má holt tu chybu, že je příšerně drahej, při "base" variantě i bezpečnostně a technicky komplikovanej, a při těch 30 km sežere finance na nějakých 200 km rozumný reko normálních tratí. Pokud na 80 nejde "rekonstrukce", tak se snad dá dělat aspoň "optimalizace", mam dojem že Zdice-Pilsen taky nebude všude kilo. A lidi od dráhy si nejvíc stěžujou, že na 170 neni ani blbej autoblok což zbytečně snižuje propustnost.

Spíš si dovedu i u tý alt trasy do Berouna představit nějakou minimální variantu za rozumný peníze ve stylu tunelu za Řeporyje (Hlubočepákem to fakt nepude) a zbytek převážně vrchem, coby takovej lepší upgrade a zdvojkolejnění hrbatý, třeba na to kilo a něco, což by řešilo 90% problémů relací na JZ segmentu. Ale to by se asi musely změnit normy a vzít do úvahy, že "návrhový vozidlo" už neni sergej s padesáti loženejma vytloukačema výhybek a koleje se dělaj bezstykový, pak by se to třeba obešlo i bez PHS. MMch měřil někdo skutečný hlukový parametry třeba u Říčany-Čerčany, aby se zjistilo, jak moc je ten beton předimenzovanej?

Jinak k tý EU? Kompatibilita mašin se řeší (i ve škodovce, http://www.youtube.com/watch?v=5JtRVv3SkyI), sjednocení zabezpečení je jasný přes ETCS, jen to šíleně drhne a je k****sky drahý. Snad se to někam dotáhne. No a pak bude ještě problém ceny, bo i do tý Paříže se dá podstatně levnějc dojet autem, dokud se za Německo neplatí.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Standa »

Hodil jsem řeč s jedním kamarádem, který se dost orientuje v železnicích a stavbách na nich probíhajících a celý úsek Beroun - Ejpovice by měl být na standardních 160, tunely Praha - Beroun a Ejpovice - Plzeň (má se začít stavět ještě před tím berounským) budou asi budovány rovnou jako VRT určitě nad 200. Za Plzní už je pár úseků hotových ale je to jednokolejka s hodně zatáčkami, takže 160 není zdaleka všude.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od jonáš »

No, co k tomu .. není tomu tak. Bodově snad i 160 (třeba v Ejpovickym tunelu, pokud bude), jinak cit. "Navrhovaná rychlost je 140 - 160 km/h pro naklápěcí vozidla a dále v ucelených úsecích 120 km/h pro běžné vlaky". Jak sleduju z vlaku tu "optimalizaci" Zdice-Zbiroh, tak spíš místy i 100, asi v "neucelených úsecích". Ono se tam zas o moc víc kaše navařit nedá, z toho co je k dispozici. Furt lepší než ty osmdesátky dneska.
Kolik to má bejt za Plzní se můžu večer doma poptat 8-)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od jonáš »

Jedna optimistická zpráva ovšem bohužel, z předloňských novin .. by mě zajímalo, kde těch 55 miliard viděli zbytečně válet 8-)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od jonáš »

Hm, tak se ani nebudu muset ptát .. tady se tim přímo chluběj "Železniční trať se nachází v geograficky složitém území. Přesto se na téměř 22 km délky trati podařilo dosáhnout traťové rychlosti 100-120 km/h pro běžné soupravy a na zbývajících 7 km rychlosti 90 km/h."
Tož tak nějak, dokud se nepostaví nějakym zázrakem za peníze mecenášů nová trať "samej tunel" pro VRT.

Pro srovnání, tady zpráva o zajájení úseku Votice (jiná trať) v délce 18 km, zdvojkolejnění, pět krátkých tunelů v souhrnné délce 2,7 km, cena 6,7 miliardy .. jak u dálnice. Rychlostí se konkrétně nechluběj, tak to asi zas bude jen na těch 100-120 km/h. Na úseku Zbiroh-Rokycany Zbiroh-Rokycany celkem 21 km za 4,5 miliardy bez tunelů .. "Traťový úsek bude optimalizován na rychlost až 130 km/hod pro klasické soupravy a na max. 160 km/hod pro soupravy s naklápěcí technikou. Min tam neuváděj.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Standa »

Díky za upřesnění, mám ještě jeden technický dotaz: dělají se i nákladní vagóny s naklápěcími skříněmi?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Bobek »

Nákladní vlaky tak rychle nepotřebujou, protože by za chvíli stejně musely za nečím stát.

Doplním rychlosti Votice-Benešov: http://www.4-koridor.cz/_file_store/_us ... _rychl.pdf (cca 1MB). Bohužel tam nejsou současné. Sudoměřice-Votice vypadají zajímavěji, celé na 160 místo stávajícího cukání. Taky to pochopitelně bude dražší.

Ještě k "za Plzní" - víceméně to samé (90-120) má být i současně kutaná část z Plané do Chebu. Zbytek údolím Mže na tom bude ještě hůř.

Ale jsme (celkem dost) OT. :)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.10.2021 19:28:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Království a půl princezny za 511.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Standa »

Díky za informace, snad až tolik OT nejsme - jde o tratě zajišťující mezistátní spojení po Evropě, což je nejvážnější alternativa pro dálnice a silnice stejného účelu (pokud jsem to špatně pochopil, tak nás Diaľničiar může klidně přestěhovat :) ).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Osobně jsem teho názoru, že zde klidně můžou zůstat i železniční projekty. I tak mezi kontintenty se staví víceůčelové mosty, i pro vlaky i pro auta. :idea:

A zase tolik mezistátních propojení z pohledu nových infrastrukturálních projektů v Evropě není. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

tady to zdaleka není všechno vypsané ta spojení dle názvu, ale to snad nevadí

Bosna a Hercegovina bude mít v dohledné době již 3 dálniční přechody a to se sousedním Chorvatskem :arrow:

jedna stavba je v provozu, jedna se staví a jedna se brzo začne stavět

V provozu je dálniční spojení a to na jihu obou států: chorvatská dálnice A10 a bosenská A1, společně na koridoru Vc. Z chorvatské strany je souvislé napojení na chorvatskou i evropskou dálniční síť. Dálnice A1 v Bosně má prozatím jen několik úseků ve 3 částích na severu, v centrální poloze a na jihu. Budovat se bude ještě dlouhé roky, ale z hlediska spojení jsou všechny relativně nové nebo respektivě brzo budou.

Ve výstavbě: Most Svilaj :arrow:
foto ze stavu 40%<br />dnes již kolem 71%
foto ze stavu 40%
dnes již kolem 71%
svilaj.JPG (88.13 KiB) Zobrazeno 50162 x
*leží na evropském koridoru Vc (Budapešť (H) - Ploče (HR)
*na chorvatské straně dálnice A5, na bosenské straně dálnice A1

*most je hotový na více než 71%

stav jeho výstavby, přelet dronu k 12.10.2018
video: https://www.facebook.com/autoputevi/vid ... f=mentions

napojení ze strany Bosny je k dispozici od 12/2017
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 69#p157769

napojení ze strany Chorvatska je k dispozici od 03/2015
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 72#p107372

technický popisek po anglicky:
  • The Svilaj Bridge superstructure is a continuous beam over seven spans with a double composite cross section made of a steel box, a concrete deck and a bottom concrete slab. The steel box has variable height of 3,300-5,500mm.

    The entire structure is a single expansion unit with expansion joints on only the abutments. The piers of the superstructure consist of one massive pier supporting two pot bearings. These bearings are all longitudinally sliding, except for the ones on pier S3.

    Each of the two span sections has three 3.5m-wide traffic lanes with no emergency lane but a 0.5m-wide shoulder on both sides. There is also on both span sections a concrete monolith 0.75m-wide sidewalk.

    The pier foundation method consists of placing a rectangular head beam on 24 to 36 reinforced concrete piles, depending on the pier location. The 180m-long reinforced concrete piles are 150cm in diameter.

    The 660m Svilaj Bridge, costing €22.3 million, over the Sava River connects Croatia and Bosnia and Herzegovina. The composite steel structure and a concrete slab structure is 130m wide and consists of 6 piers. The design is of two parallel structures, one for each motorway carriage and three lanes. Design speed of the bridge is 80kph.
Vypsaný tendr na výstavbu: Most Gradiška :arrow:

*mezistátní spojení Chorvatska a Bosny a Hercegoviny
*ze strany Chorvatska bude dobudovaná i silnice rychlostního typu v parametrech 4-pruhu s napojením na dálnici A3
*ze strany Bosny bude dálniční spojení na Banja Luka, které je skoro po hranice hotové

celkově popsané je to nejnověji zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 40#p172640

Paradoxem je, že se nedá dostat po dálnici plynule do Sarajeva. Bude se dát dostat do Banja Luka, až se dostaví stavba, která se teprve tendruje a dobuduje se k ní napojení na chorvatské straně. Ta dostupnost do BaH se ale zásadně zlepšuje a nebude to taková odřezaná kolonie na Balkáně. Že se napájí prioritně na Chorvatsko je dáno logicky tím, že Chorvatsko má dálniční síť uprostřed státu hotovou a napojení na okolní země je lepší, než to mají ty okolní země na Chorvatsko, ale to dálniční napojení existuje a Chorvatsko je dobře připojené na evropskou dálniční síť. Částečně z tohoto faktu těží i Srbsko a vůbec silniční tranzit v osi na Istanbul.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.10.2018 11:58:23, celkem upraveno 2 x.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Fehmarnbelt Tunel: Dánsko - Německo, 18 km

web projektu: https://femern.com/en
infrastrukturní megaprojekt za 7 mld. €; silnice + železnice

mezinárodní fórum SSC: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=700936
projekt je již schválený i Německem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 44#p182544 (tady i základní popis)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Standa »

Fehmarnbelt Tunel: Dánsko - Německo, 18 km

Stavba byla zahájena:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... lanky-home
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

... k výše uvedenému ... takhle to začíná :P
Vinci.JPG
Vinci.JPG (80.17 KiB) Zobrazeno 26281 x
Bagrování přístupového kanálu v pracovním přístavě v Rødbyhavn a zesilnění hrází pro vznikající pobřežní linii. Stav: 01/2021; Femern A/S
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Carte-Vinci-Femern-en2.png
Carte-Vinci-Femern-en2.png (36.24 KiB) Zobrazeno 25138 x
Výše uvedený megaprojekt Femern má vlastní kanál na YT: https://www.youtube.com/channel/UCJFCG6 ... =0&sort=dd , kde lze pozorovat průběh realizace včetně tematických částí do budoucna. Ještě jednou harmonogram základních milníků:
frise_femern_en.png
frise_femern_en.png (51.56 KiB) Zobrazeno 25138 x
A technical and technological challenge 40 m underwater
One of the 89 prefabricated concrete segments in the tunnel trenchCopyright: Femern A/S
One of the 89 prefabricated concrete segments in the tunnel trenchCopyright: Femern A/S
blocs.jpg (156.46 KiB) Zobrazeno 25138 x
89 segments, each 200 m long, will be towed and submerged, then assembled in a trench 40 m underwater.
The operation will involve a sequence of careful manoeuvres; to achieve them, the teams have developed solutions to meet these record dimensions, including a major innovation.

The segments will be transported by a catamaran that has been specially designed to carry their full weight – almost 73,000 tonnes! – as well as their varying dimensions, in a real feat of mechanical engineering.
Before the segments are submerged, they will be placed on a bed of gravel that will form the foundation. Divers cannot intervene this far down, so a self-powered robotised forklift, controlled remotely, will carry out the task.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

nejde o dálniční projekt

Francie a Itálie se domlouvají na obnovení silnice u tunelu Tende, kde 10/2020 odnesla povodeň mostní spojení a přerušila se tak doprava.

Velké úseky silnice v údolí řeka Roya byli zcela zničené a většina silnice není ani dnes opravená. Posuzovali se pak 2 varianty řešení, jednou byl nový tunel, který by byl v nižší úrovni, čímž by se u jižního portálu dosáhlo obejítí problémového místa s přívalovými srážkami do budoucna anebo postavit viadukt při južném portáli tak, aby se obešli zatáčky a koryto řeky.

Vybrala se 2. možnost a postaví se 65m dlouhý most nad řekou.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=44. ... 371/7.5680

https://www.nicematin.com/vie-locale/tu ... ute-680666

Stav po povodni:
F-I.JPG
F-I.JPG (106.22 KiB) Zobrazeno 22622 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Tendruje se výstavba nového mostu mezi státy: Ukrajina a Moldavsko. Most půjde nad řekou Dnister. Vítěz tendru má být známý v 07/2021. Náklady na projekt se odhadují na 124,6 mil. USD.

Vylepšení dopravního spojení posilní možnosti obchodu a ekonomických aktivit.

Most má financovat z vlastního rozpočtu sama Ukrajina, Moldavsko nemá na výstavbu vynaložit nic. Ukrajina chce postavit rychlostní spojení mezi hlavními městami a očekává i evropskou podporu pro tuto investici. Prozatím to rozhodně patří sem; silnicím na územím se budu věnovat v konkrétních vláknech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizace stavu k několika projektům uvedených na této straně:

Bosna a Hercegovina - Chorvatsko :arrow:
*most Svilaj je již od 30.9. uveden do provozu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 94#p241894
*most Gradiška se již staví (most byl zrovna před pár dnama fyzicky spojen): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 29#p242929

Německo - Dánsko, projekt Fehmarn (Femern) :arrow:
- vyšší správní soud v německém městě Schleswig dal zelenou na zahájení tunelu Fehmarnbelt
- soud rozhodl, že pozemky potřebné na výstavbu plánovaného silničního a železničního tunelu v Baltském moři jsou oprávněně převedené na dánskou developerskou společnost Femern
- soud také rozhodl, že s prácemi se může začít dříve, než se dokončí všechna vyvlastnění pozemků
- tento 17,5 km tunel bude nejdelším, bude delším než 13,5 km železniční tunel Marmaray v Bospore v Turecku ve spojení s Asii
- zopakuji, že bude sestávat ze 79 standardních 217m dlouhých prvků s výškou kolem 10m s 2 dálničními tubusy, jedním nouzovým tubusem a 2 železničními tubusy
- k dispozici bude 10 servisních prvků, každý v délce 85,7m, ale budou i širší a vyšší s upravenou podlahou na umístnění technického a servisního vybavení
- nejhlubší část příkopu Fehmarn, do které budou uložené prvky tunelu, bude mít 35m
- projekt nahradí trajektovou dopravu
- proces schvalování projektu byl zablokován kvůli environmentálním problémům, hlavně na německé straně, kdy z tohoto důvodu bude jižní konec projektu ve formě ponořeného tunelu
- v Rødbyhavne byl postavěn areál na produkci tunelových prvků
- podrobný návrh tunelu (severní a jižní, rampy a portály) vykonává COWI; SWECO se zaobírá návrhama pro bagrovací práce a rekultivační práce
- další technickou podporu zajišťuje ÅF-Hansen & Henneberg

všechno možný je uvedeno na webu http://www.femern.com

Moldavsko - Ukrajina :arrow:
- most o jeden příspěvek výše uvedený se bude jmenovat Yampil bridge
- je součástí 3 velkých mostních objektů, které hodlá postavit Ukrajina, aby pozvedla úroveň obchodů a ekonomického rozvoje: https://mtu.gov.ua/en/news/32989.html (mosty Zaporizhzhia, Kremenchuk a Yampil)
- most Yampil postaví ukrajinská společnost Autostrada: https://autostrada.com.ua/en/news/ampil ... avtostrada
- má být dlouhý 1,3 km a pokud bude normální financování, tak má být do konce roku 2022 dokončen
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od ML90 »

Koukám, že tu jeden důležitý evropský projekt chybí, to by se mělo napravit :) Navrhovaný podmořský tunel mezi Helsinkami a Tallinnem

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný megaprojekt Femern, Dánsko - Německo za 7 mld. € (i v příslušných vláknách, hlavně k Dánsku)

Obrázek
Společnost Doka převzala zakázku na lešení, bednění a související služby pro největší infrastrukturní projekt v severní Evropě, zapuštěný tunel Fehmarnbelt, který je nyní ve výstavbě mezi Dánskem a Německem (© Femern A/S)

Doka vyhrála zakázku na bednění tunelu Fehmarnbelt

Po dokončení v roce 2029 bude tunel Fehmarnbelt mezi Dánskem a Německem obsahovat čtyřproudou dálnici a dvoukolejnou elektrifikovanou železniční trať.

Doka poskytne své komplexní odborné znalosti v oblasti bednění na projektu tunelu Fehmarnbelt, který bude největším zapuštěným tunelem na světě pro silniční a železniční dopravu.

Pevné spojení Fehmarnbelt je důležitým prvkem zeleného přechodu pro evropský dopravní sektor. Spojnicí bude 18 km ponořený tunel mezi Rødbyhavn na ostrově Lolland v Dánsku a Puttgarden na ostrově Fehmarn v Německu. Půjde o další spojnici Skandinávie se zbytkem Evropy. Po dokončení v roce 2029 bude tunel nejdelším ponořeným tunelem pro auta a vlaky na světě.

Jádrem projektu je udržitelnost. „Rozhoduje způsob, jakým je tunel postaven, a bude rámcem pro provoz, až bude tunel dokončen,“ řekl Robert Hauser, generální ředitel společnosti Doka. „Tento přístup funguje, pouze pokud máte partnery, kteří sdílejí stejné myšlení. Jsme velmi potěšeni, že můžeme uplatnit naše odborné znalosti světového lídra v konstrukci bednění pro tak významný infrastrukturní projekt v evropské dopravní síti.“

Stavební práce na tunelu probíhají na souši i na moři. Doka bude zodpovědná za výstavbu vjezdů do tunelů a ramp na dánské i německé straně. Náplní prací je mimo jiné výstavba hloubených částí tunelu, objektů na vjezdech a výjezdech a ramp, dále lehký útlum tunelu, různé stavby a terénní stavební práce.

Dokončený tunel Fehmarnbelt pojme čtyřproudou dálnici a dvoukolejnou elektrifikovanou železniční trať. Kromě přímého silničního spojení mezi Skandinávií a střední Evropou tunel vytvoří zelený dopravní koridor s plně elektrifikovanou železnicí, který podpoří přesun nákladní dopravy ze silnice na železnici. Tunel také pomůže snížit emise uhlíku snížením spotřeby paliva, protože vzdálenost mezi Hamburkem a Kodaní se zkrátí o 160 km.

To bude také představovat úsporu doby jízdy přibližně dvě hodiny. Respekt k přírodě a životnímu prostředí je nejvyšší prioritou při výstavbě a následném provozu tunelu Fehmarnbelt. Doka ve všech svých projektech používá metody a materiály, které mají pozitivní dopad na životní prostředí. Doka uvedla, že je první společností, která zavedla „autentická a transparentní data o emisích pro své portfolio 6 000 produktů“.

Doka se sídlem v Rakousku má více než 160 prodejních a logistických zařízení ve více než 60 zemích a zaměstnává 6 800 lidí po celém světě. Je součástí skupiny Umdasch se sídlem rovněž v Rakousku.

zopakuji web: https://femern.com/
kanál YT: https://www.youtube.com/channel/UCJFCG6 ... =0&sort=dd
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný megaprojekt Femern

video vidělo za 1 měsíc již 5 mil. lidí
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný megaprojekt Femern: (Dánsko - Německo)

Femern vyhlásí výběrové řízení na železniční práce Fehmarnbelt

Smlouva bude zahrnovat 25 km dvoukolejnou železnici pro provoz vlaků rychlostí 200 km/h a trolejový systém, z čehož 18 km bude uvnitř ponořeného silničního a železničního tunelu Fehmarnbelt.

Femern letos na jaře zadá zakázku na tunelovou trať a trolejové vedení pro 18 km ponořený silniční a železniční tunel Fehmarnbelt, který se staví mezi Dánskem a Německem.

Hodnota kontraktu se očekává kolem 200 milionů eur. Průjezd tunelem na plně elektrifikované železniční trati má trvat zhruba sedm minut.

Femern je dánská plánovací společnost pověřená přípravou tunelu Fehmarnbelt přes Baltské moře mezi dánským ostrovem Lolland a německým ostrovem Fehmarn. Tunel bude zahrnovat dvoukolejnou železnici a čtyřproudou dálnici. Práce Femern spadají pod smlouvu mezi Dánskem a Německem, která byla podepsána v roce 2008. Plánovaný tunel spolu s modernizací okolní infrastruktury zkrátí cestovní časy mezi severním Německem a Skandinávií.

Smlouva bude zahrnovat 25 km dvoukolejnou železnici pro provoz vlaků rychlostí 200 km/h a trolejový systém, z nichž 18 km bude v samotném tunelu a 7 km mimo tunel na dánské a německé straně. Vítěz zakázky bude znám na jaře 2025.

Fermen uvedl, že až bude tunel s elektrifikovanou železnicí v roce 2029 dokončen, nabídne zelenou "zkratku" pro přepravu železničního nákladu a cestujících do Evropy. Sedmiminutová jízda se vyhne objížďce 160 km.

V prosinci Femern udělila 43,2 milionu dolarů španělské společnosti Elecnor za takzvanou "zelenou trafostanici", která bude dodávat zelenou energii pro zařízení tunelu Fehmarnbelt a železniční trať. Femern v době udělení ceny uvedla, že provoz elektrického vlaku v tunelu, dálnice, ventilace, osvětlení a další systémy budou vyžadovat stálé a spolehlivé napájení. Tunel proto bude mít vlastní trafostanici v blízkosti dánského tunelového portálu v Rødbyhavnu.

Trafostanice bude jedním z největších zařízení svého typu v Dánsku. Bude napájet železnici tunelu Fehmarnbelt a 10 km železnice na ostrově Lolland a také technická zařízení tunelu.

Smlouva stanovuje vysoké požadavky na energetickou účinnost a společnost Femern A/S stanovila, že trafostanice by měla mít kapacitu pro obsluhu elektrických dopravních prostředků budoucnosti, včetně nabíjecích stanic pro elektromobily, vysvětlil technický ředitel společnosti Femern Jens Ole Kaslund.

Přípravné práce na trafostanici začaly již dříve v roce 2022. Vlastní stavbu trafostanice Elecnor zahájí v roce 2023 a dokončena je ve fázích připravená k provozu v roce 2028.

Koncem loňského roku zadala společnost Femern firmě Doka významnou zakázku na bednění.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Honey72 »

Musím uznat, že takhle giganticky obrovský stavební dvůr jsem ještě neviděl. Vypadá to spíš jako staveniště jaderné elektrárny než tunelu. A nikdy jsem ještě neviděl, aby se kvůli dopravní stavbě musela vybudovat továrna. Dokonce s jedním milionem m2.

https://www.google.cz/maps/@54.6445206, ... !1e3?hl=cs

https://femern.com/the-construction/how ... lt-tunnel/
interaktivní mapa a porovnávání satelitních snímků je dobrý nápad.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Megaprojekt Femern (DE - DK), ad reakce na výše uvedenou poznámku k velikosti staveniště:

Ano a tady jsou unikátní letecké záběry, které zachycují právě tento obrovský prostor stavebního zázemí:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

Stálá továrna na prvky Fehmarnbelt?

Společnost Sund & Bælt dokončila environmentální hodnocení továrny na tunelové prvky pro 18 km dlouhý projekt Fehmarnbelt mezi dánským Lollandem a německými ostrovy Fehmarn.

Posouzení dánské infrastrukturní společnosti bude tvořit základ pro politické rozhodnutí o tom, zda zachovat závod na výrobu tunelových prvků, kde se budou vyrábět tunelové úseky pro 18 km ponořený tunel Fehmarnbelt mezi Lollandem a německým ostrovem Fehmarn. Sekce budou vytaženy z továrny, aby byly umístěny a spuštěny na místo na mořském dně.

Původně měla být továrna na prvky v Rødbyhavnu dočasná a po vyrobení prvků měla být demontována. Dánský plán infrastruktury 2035 však obsahuje návrh, aby se továrna považovala za trvalou jako základnu pro budoucí infrastrukturní práce v oblasti a regionu obecně. :idea:

Tovární komplex – stále ve výstavbě – bude zahrnovat chráněný mořský přístav, přístupové cesty, zařízení dodavatelského řetězce a kancelářsko-administrativní budovy. Sund & Bælt poznamenal, že existuje mnoho ekonomických a ekologických výhod pro to, aby byla lokalita trvalá, v neposlední řadě že zachová pracovní místa.

Obrázek

Továrna by mohla vyrábět další prvky pro budoucí projekty veřejné mega-infrastruktury, které budou vyžadovat rozsáhlé výrobní a přepravní zařízení. Mohlo by také pomoci vyrábět a dodávat prvky pro velké rozšíření farem na větrnou energii, což je zásadní pro ambice Dánska dosáhnout do roku 2050 klimatické neutrality.

Mezitím společnost Femern – stoprocentně vlastněná společností Sund & Bælt a zodpovědná za projekt Fehmarnbelt – spustila webovou stránku, která může pomoci mnoha nákladním lodím připlouvajícím do pracovních přístavů projektu Fehmarnbelt, jedné v Dánsku a druhé v Německu. Nové webové stránky přístavu obsahují požadavky na zastávku v přístavu, uspořádání přístavu a informace o výstavbě tunelu a lodní dopravě v Fehmarnbeltu.

Webová stránka bude později obsahovat informace o počasí a webovou kameru, která umožní obchodním plavidlům orientovat se před příjezdem. Dánský pracovní přístav je v provozu a každé tři dny přijme v průměru jednu nákladní loď.

Femern je dceřinou společností Sund & Bælt Holdings, která je 100% vlastněna dánským ministerstvem dopravy. Sund & Bælt Holding je také mateřskou společností Storebælt, která provozuje Great Belt Fixed Link, a Øresund, která provozuje Øresund Fixed Link.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Evropa - mezistátní spojení

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Peri dodává bednění pro tunel Fehmarnbelt - POPIS TECHNOLOGIE

Poslední z 12 lodí dodávajících bednění Peri nedávno dorazila do továrny na tunelové prvky východně od Rødbyhavnu na dánském ostrově Lolland.

Obrázek
Společnost Peri se sídlem v Německu dodává bednicí materiál pro 79 standardních tunelových prvků, z nichž každý je dlouhý 217 m a váží přibližně 73 000 tun

Specialista na bednění Peri dokončil dodávku 10 000 tun bednění potřebných pro stavbu tunelových úseků pro 18 km dlouhý projekt Fehmarnbelt.

Silniční a železniční tunel Fehmarnbelt spojí dánský ostrov Lolland a německý ostrov Fehmarn v Baltském moři a bude nejdelším ponořeným tunelem na světě. Společnost Peri vyvinula koncepci bednění pro centrální výrobu standardních tunelových prvků, které tvoří většinu tunelových úseků.

Poslední z 12 lodí dodávajících bednění Peri nedávno dorazila do továrny na tunelové prvky východně od Rødbyhavnu na ostrově Lolland. Po dokončení bude každá sekce vytažena z továrny, aby byla umístěna a spuštěna na místo na mořském dně.

Zapuštěný tunel o šířce 45 m bude tvořen celkem pěti tunelovými tubusy. Dva budou dvoupruhové pro motorová vozidla, dva jednopruhové pro železniční provoz a jeden obslužný a únikový. Společnost Peri se sídlem v Německu dodává bednicí materiál pro 79 standardních tunelových prvků, z nichž každý je dlouhý 217 metrů a váží přibližně 73 000 tun.

Inženýři z Peri se rozhodli pro postupnou metodu spouštění s devíti zhruba 24m dlouhými betonovacími úseky. Řešení tvoří základ pro monolitické betonování, které snižuje riziko pronikání vody při provozu tunelu.

Kromě toho je ve vnějších stěnách betonován tunelový úsek bez vazeb. Tento přístup zároveň znamená značné úspory materiálových a mzdových nákladů, což mimo jiné snižuje spotřebu surovin.

Ocelové komponenty bednění Peri byly vyrobeny v Polsku, Itálii a v závodě Peri v německém Weißenhornu. Naplánování a realizace dodávky celého materiálu si vyžádalo 12 lodí a více než 250 kamionů.

Práce se provádějí jak na souši, tak na moři. Tunelové prvky jsou vyráběny ve velké továrně o velikosti 140 fotbalových hřišť. Standardní tunelové prvky jsou vyráběny na místě v celkem pěti samostatných výrobních linkách, ve výrobních halách postavených speciálně pro daný projekt v kombinaci s pracovním přístavem. Každý z celkových 79 standardních prvků se skládá z devíti betonových sekcí o šířce 45 m a výšce 9 m. Na jeden betonážní úsek se spotřebuje přibližně 3 000 m3 betonu, což má za následek hmotnost více než 8 000 tun každého.

Po procesu betonáže se prvky na obou koncích opatří přepážkami a těsně utěsní. Nádrž obsahující prvky je pak zaplavena vodou, aby se prvky nadnášely. Poté je lze vytáhnout na otevřené moře – Fehmarnbelt – a spustit na místo do příkopu na mořském dně.

Peri uvedl, že použití jeho bednění Maximo snižuje potřebu personálu díky jeho rychlé a jednoduché manipulaci. Řešení lešení Peri Up zajišťují bezpečný přístup ke stavebním pracím na staveništi a Prokit Mesh Barriers chrání personál před pády.

Kromě technických výzev tohoto největšího projektu infrastruktury v Evropě je pro stavební projekt klíčový soulad s faktory environmentální a sociální udržitelnosti. 19 milionů metrů krychlových materiálu vytěženého ze dna Fehmarnbeltu bude znovu použito pro rekultivační plochy a pro výstavbu nadjezdů, ramp a náspů v bezprostřední blízkosti nedalekého trajektového terminálu.

Práce na projektu Fehmarnbel provádí společnost Femern Link Contractors. Mezi společnosti zapojené do konsorcia patří VINCI Constructions Grands Projets (Francie), Aarsleff (Dánsko), Max Bögl Stiftung (Německo), BAM Infra a BAM International (Holandsko), Wayss & Freytag Ingenieurbau (Německo), Solétanche-Bachy International (Francie), CFE (Belgie) a Dredging International (Belgie).

Mezitím společnost Femern – stoprocentně vlastněná společností Sund & Bælt a zodpovědná za projekt Fehmarnbelt – spustila webovou stránku, která může pomoci mnoha nákladním lodím připlouvajícím do pracovních přístavů projektu Fehmarnbelt, jedné v Dánsku a druhé v Německu. Nové webové stránky přístavu obsahují požadavky na zastávku v přístavu, uspořádání přístavu a informace o výstavbě tunelu a lodní dopravě v Fehmarnbeltu.

Společnost Sund & Bælt také nedávno uvedla, že dokončila posouzení vlivu továrny na výrobu tunelových prvků na životní prostředí jako první krok k tomu, doufejme, že se z lokality stane stálá výrobní základna pro další projekty. Patří mezi ně budoucí tunely a infrastruktura větrných farem, kde je zapotřebí velké betonové odlévání a které lze na staveniště přesunout po moři.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Interkontinentální a globální témata“