Právě je 20.11.2018 8:01:28




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Evropa - mezistátní spojení 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 276
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
jonáš píše:
Protihlukovky všude - opět ukázka stupidity politiků, co ty normy tvořej. Ovšem problém Černošic je spíš jak tu trať plně rekonstruovat za provozu, než se definitivně zhroutí, když tim jezdí každej den desítky tisíc lidí pracovat do Prahy. Autobusy to po těch silničkách neodvezou nikdy a osobáky už vůbec ne. Tady se prošvihlo dalších dvacet let .. a docela zbytečně. Sněnim o megalomanskym tunelu, kterej by stejně vedl jinudy.

Naopak - dneska se čeká, až se ta trať rozpadne (a Drážní úřad zakáže provoz), aby se ty protihlukovky právě dělat nemusely (havarijní oprava x rekonstrukce). Do té doby se bude jen látat a látat. On by nebyl problém ji o prázdninách na čtyři měsíce vyloučit (dva částečně, dva plně s odklony R přes Loděnici, ale to je třeba nejdřív píchnout třeba do Žatecké, aby to náklady měly kudy objet), avšak dokud tu bude ten požadavek na protihlukovky, tak to Černošice a další obce nedovolí. Stačí se podívat na potíže v Holešovičkách či na PHS na R6 na Fialce (taková dvě zvěrstva, co mne z fleku napadnou).
Dál je prý povinným parametrem po reku traťová rychlost aspoň 100km/h, což na té trati kvůli zástavbě a zatáčkám spáchat nelze. Z toho všeho vyplývá že tunel měl řešit svou novou stopou právě množství vlaků, které se procpou do Berouna a dál na Plzeň.
jonáš píše:
Stejnej smutnej případ je na Kladno via Letiště, kde jsou zatim k dispozici jen krásný obrázky od Kotase, ač mohl bejt novej svršek s lokálníma úpravama trasy a trolejí hore. S timhle přece zametač peronů nehne, to neovlivní ani mistr zametačů nebo vyhození náměstka pro zametání z GŘ.

Buštěhradka je podobný případ - za komančů tam jezdily "beztlumičové zamračené", "bubny tajgy" ("Sergej T679", "taigatrommel") (i ve dvojicích) s uhlím a ocelí a tak jsou obyvatelé z okolí na vlaky (a randál z nich) trochu víc alergičtí. Taktéž tamní reko = PHS a dráty, což znamená, že tunel projde spíš (a je i správně dražší).


9.6.2010 22:26:07
Profil
 

Příspěvky: 276
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Jinak ty tunely by se zaplatily, ne sice rychle, ale zcela jistě (a to na rozdíl od La Manche, kde je konkurence trajektů s +- stejnou jízdní dobou). Určitě si nemyslíte, že by si jejich správce nenaúčtoval nějaký cestovní poplatek za vlak a za každý kontejner (ačkoliv musí být v nějaké rozumné výši, aby se užití stále vyplatilo).
O Berounským tunelu se toto dá říct až ve chvíli, kdy to bude dodělané aspoň do Norimberka.
Ale o Bustěhradce tohle říct nelze, tam jaksi dneska není směr, který by ho zaplatil (možná až jednou větví někdo pořádně připojí Slaný a Louny).


9.6.2010 22:36:21
Profil
 

Příspěvky: 3583
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
kalanis píše:
3 největší průsery mezinárodní železniční dopravy (aspoň v ČR) jsou:
* Příměstská a dálková osobní a jakákoliv nákladní doprava, která se nemůže rozlít do více tras

100% souhlas, ačkoli jsem spíš odpůrce staveb VRT u nás, ve velkých městech a jejich bezprostředním okolí by umožnily snadnější průjezd tranzitu - třeba v Praze by, podle mě, hodně pomohl ten tunel do Berouna (Jonáš promine ;) !) spojený s dořešením mostu inteligence - od Berouna na hranice by zatím stačilo modernizovat alespoň na těch 100, optimálně na 160 stávající trať a postupně dostavovat VRT přes největší bodové závady.
kalanis píše:
* Zabezpečovací zažízení a předpisy s ním související

Tak to je opravdu průšvih, ale snad ne katastrofa: jednak to musí řešit EU (tady má skutečně dost prostoru) a druhak v dnešní době přeci není problém vybavit lokomotivy nějakými multikompatibilními zařízeními (i kdyby se měly mezi systémy přepínat ručně). Předpisy snad taky nejsou nepřekonatelný problém - buď pojede posádka složená ze dvou nebo i více "fírů" proškolených (dohromady) na všechny státy na trase (třeba od Turecka po Skandinávii) nebo se na každé hranici vymnění "fíra" samotář - důležité je, aby třeba i ten český byl zaměstnancem majitele lokomotivy, byť by to byl třeba Turek ("host jako host..."). Prostě si nemyslím, že by tohle musel být důvod stavby izolovaných VRT.
kalanis píše:
* Odbory a vedení jak z komunismu[/list]

No tak to je klasika a zdaleka nejen u nás - viz třeba SNCF a jejich pravidelné reakce na pokusy o modernější model. A Jonáš má pravdu, že to smrdí od hlavy - žádná vláda zatím neměla dost odvahy jít do střetu s "modrou armádou". Asi se čeká, až dráha úplně zkolabuje sama :( ... (Černošice ve velkém)


10.6.2010 8:48:52
Profil
 

Příspěvky: 3990
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Co bych neprominul 8-) tunel má holt tu chybu, že je příšerně drahej, při "base" variantě i bezpečnostně a technicky komplikovanej, a při těch 30 km sežere finance na nějakých 200 km rozumný reko normálních tratí. Pokud na 80 nejde "rekonstrukce", tak se snad dá dělat aspoň "optimalizace", mam dojem že Zdice-Pilsen taky nebude všude kilo. A lidi od dráhy si nejvíc stěžujou, že na 170 neni ani blbej autoblok což zbytečně snižuje propustnost.

Spíš si dovedu i u tý alt trasy do Berouna představit nějakou minimální variantu za rozumný peníze ve stylu tunelu za Řeporyje (Hlubočepákem to fakt nepude) a zbytek převážně vrchem, coby takovej lepší upgrade a zdvojkolejnění hrbatý, třeba na to kilo a něco, což by řešilo 90% problémů relací na JZ segmentu. Ale to by se asi musely změnit normy a vzít do úvahy, že "návrhový vozidlo" už neni sergej s padesáti loženejma vytloukačema výhybek a koleje se dělaj bezstykový, pak by se to třeba obešlo i bez PHS. MMch měřil někdo skutečný hlukový parametry třeba u Říčany-Čerčany, aby se zjistilo, jak moc je ten beton předimenzovanej?

Jinak k tý EU? Kompatibilita mašin se řeší (i ve škodovce, http://www.youtube.com/watch?v=5JtRVv3SkyI), sjednocení zabezpečení je jasný přes ETCS, jen to šíleně drhne a je k****sky drahý. Snad se to někam dotáhne. No a pak bude ještě problém ceny, bo i do tý Paříže se dá podstatně levnějc dojet autem, dokud se za Německo neplatí.


10.6.2010 10:45:15
Profil
 

Příspěvky: 3583
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Hodil jsem řeč s jedním kamarádem, který se dost orientuje v železnicích a stavbách na nich probíhajících a celý úsek Beroun - Ejpovice by měl být na standardních 160, tunely Praha - Beroun a Ejpovice - Plzeň (má se začít stavět ještě před tím berounským) budou asi budovány rovnou jako VRT určitě nad 200. Za Plzní už je pár úseků hotových ale je to jednokolejka s hodně zatáčkami, takže 160 není zdaleka všude.


10.6.2010 13:57:32
Profil
 

Příspěvky: 3990
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
No, co k tomu .. není tomu tak. Bodově snad i 160 (třeba v Ejpovickym tunelu, pokud bude), jinak cit. "Navrhovaná rychlost je 140 - 160 km/h pro naklápěcí vozidla a dále v ucelených úsecích 120 km/h pro běžné vlaky". Jak sleduju z vlaku tu "optimalizaci" Zdice-Zbiroh, tak spíš místy i 100, asi v "neucelených úsecích". Ono se tam zas o moc víc kaše navařit nedá, z toho co je k dispozici. Furt lepší než ty osmdesátky dneska.
Kolik to má bejt za Plzní se můžu večer doma poptat 8-)


10.6.2010 14:09:51
Profil
 

Příspěvky: 3990
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Jedna optimistická zpráva ovšem bohužel, z předloňských novin .. by mě zajímalo, kde těch 55 miliard viděli zbytečně válet 8-)


10.6.2010 14:20:04
Profil
 

Příspěvky: 3990
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Hm, tak se ani nebudu muset ptát .. tady se tim přímo chluběj "Železniční trať se nachází v geograficky složitém území. Přesto se na téměř 22 km délky trati podařilo dosáhnout traťové rychlosti 100-120 km/h pro běžné soupravy a na zbývajících 7 km rychlosti 90 km/h."
Tož tak nějak, dokud se nepostaví nějakym zázrakem za peníze mecenášů nová trať "samej tunel" pro VRT.

Pro srovnání, tady zpráva o zajájení úseku Votice (jiná trať) v délce 18 km, zdvojkolejnění, pět krátkých tunelů v souhrnné délce 2,7 km, cena 6,7 miliardy .. jak u dálnice. Rychlostí se konkrétně nechluběj, tak to asi zas bude jen na těch 100-120 km/h. Na úseku Zbiroh-Rokycany Zbiroh-Rokycany celkem 21 km za 4,5 miliardy bez tunelů .. "Traťový úsek bude optimalizován na rychlost až 130 km/hod pro klasické soupravy a na max. 160 km/hod pro soupravy s naklápěcí technikou. Min tam neuváděj.


10.6.2010 14:30:00
Profil
 

Příspěvky: 3583
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Díky za upřesnění, mám ještě jeden technický dotaz: dělají se i nákladní vagóny s naklápěcími skříněmi?


10.6.2010 15:05:21
Profil
 

Příspěvky: 1538
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Nákladní vlaky tak rychle nepotřebujou, protože by za chvíli stejně musely za nečím stát.

Doplním rychlosti Votice-Benešov: http://www.4-koridor.cz/_file_store/_us ... _rychl.pdf (cca 1MB). Bohužel tam nejsou současné. Sudoměřice-Votice vypadají zajímavěji, celé na 160 místo stávajícího cukání. Taky to pochopitelně bude dražší.

Ještě k "za Plzní" - víceméně to samé (90-120) má být i současně kutaná část z Plané do Chebu. Zbytek údolím Mže na tom bude ještě hůř.

Ale jsme (celkem dost) OT. :)

_________________
Království a půl princezny za 511.


10.6.2010 15:35:50
Profil
 

Příspěvky: 3583
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Díky za informace, snad až tolik OT nejsme - jde o tratě zajišťující mezistátní spojení po Evropě, což je nejvážnější alternativa pro dálnice a silnice stejného účelu (pokud jsem to špatně pochopil, tak nás Diaľničiar může klidně přestěhovat :) ).


10.6.2010 15:57:10
Profil
VIP

Příspěvky: 11325
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
Osobně jsem teho názoru, že zde klidně můžou zůstat i železniční projekty. I tak mezi kontintenty se staví víceůčelové mosty, i pro vlaky i pro auta. :idea:

A zase tolik mezistátních propojení z pohledu nových infrastrukturálních projektů v Evropě není. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


27.6.2010 13:53:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 11325
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Evropa - mezistátní spojení
tady to zdaleka není všechno vypsané ta spojení dle názvu, ale to snad nevadí

Bosna a Hercegovina bude mít v dohledné době již 3 dálniční přechody a to se sousedním Chorvatskem :arrow:

jedna stavba je v provozu, jedna se staví a jedna se brzo začne stavět

V provozu je dálniční spojení a to na jihu obou států: chorvatská dálnice A10 a bosenská A1, společně na koridoru Vc. Z chorvatské strany je souvislé napojení na chorvatskou i evropskou dálniční síť. Dálnice A1 v Bosně má prozatím jen několik úseků ve 3 částích na severu, v centrální poloze a na jihu. Budovat se bude ještě dlouhé roky, ale z hlediska spojení jsou všechny relativně nové nebo respektivě brzo budou.

Ve výstavbě: Most Svilaj :arrow:
Příloha:
Poznámka: foto ze stavu 40%
dnes již kolem 71%

svilaj.JPG
svilaj.JPG [ 88.13 KiB | Zobrazeno 648 krát ]

*leží na evropském koridoru Vc (Budapešť (H) - Ploče (HR)
*na chorvatské straně dálnice A5, na bosenské straně dálnice A1

*most je hotový na více než 71%

stav jeho výstavby, přelet dronu k 12.10.2018
video: https://www.facebook.com/autoputevi/vid ... f=mentions

napojení ze strany Bosny je k dispozici od 12/2017
viewtopic.php?p=157769#p157769

napojení ze strany Chorvatska je k dispozici od 03/2015
viewtopic.php?p=107372#p107372

technický popisek po anglicky:

    The Svilaj Bridge superstructure is a continuous beam over seven spans with a double composite cross section made of a steel box, a concrete deck and a bottom concrete slab. The steel box has variable height of 3,300-5,500mm.

    The entire structure is a single expansion unit with expansion joints on only the abutments. The piers of the superstructure consist of one massive pier supporting two pot bearings. These bearings are all longitudinally sliding, except for the ones on pier S3.

    Each of the two span sections has three 3.5m-wide traffic lanes with no emergency lane but a 0.5m-wide shoulder on both sides. There is also on both span sections a concrete monolith 0.75m-wide sidewalk.

    The pier foundation method consists of placing a rectangular head beam on 24 to 36 reinforced concrete piles, depending on the pier location. The 180m-long reinforced concrete piles are 150cm in diameter.

    The 660m Svilaj Bridge, costing €22.3 million, over the Sava River connects Croatia and Bosnia and Herzegovina. The composite steel structure and a concrete slab structure is 130m wide and consists of 6 piers. The design is of two parallel structures, one for each motorway carriage and three lanes. Design speed of the bridge is 80kph.

Vypsaný tendr na výstavbu: Most Gradiška :arrow:

*mezistátní spojení Chorvatska a Bosny a Hercegoviny
*ze strany Chorvatska bude dobudovaná i silnice rychlostního typu v parametrech 4-pruhu s napojením na dálnici A3
*ze strany Bosny bude dálniční spojení na Banja Luka, které je skoro po hranice hotové

celkově popsané je to nejnověji zde: viewtopic.php?p=172640#p172640

Paradoxem je, že se nedá po dálnici plynule do Sarajeva. Bude se dát dostat do Banja Luka, až se dostaví stavba, která se teprve tendruje a dobuduje se k ní napojení na chorvatské straně. Ta dostupnost do BaH se ale zásadně zlepšuje a nebude to taková odřezaná kolonie na Balkáně. Že se napájí prioritně na Chorvatsko je dáno logicky tím, že Chorvatsko má dálniční síť uprostřed státu hotovou a napojení na okolní země je lepší, než to mají ty okolní země na Chorvatsko, ale to dálniční napojení existuje a Chorvatsko je dobře připojené na evropskou dálniční síť. Částečně z tohoto faktu těží i Srbsko a vůbec silniční tranzit v osi na Istanbul.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 22.10.2018 12:58:23, celkově upraveno 2

oprava odkazu



20.10.2018 13:58:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz