I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Třanovice (D48) – Třinec – Jablunkov – Slovensko
Odpovědět
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od bumbik »

především by mě nepřekvapilo, kdyby se jednalo o kartelovou či jinou dohodu, asi není náhoda, že Eurovia a Strabag nabídli o 300 mil. méně než Metrostav, naprosto stejně jako u D48 obchvat FM II. etapa, kde taktéž podaly nabídky stejná konzorcia firem a téměř stejný cenový rozdíl a v obou případech nepodal z "českých" firem nikdo nabídku, pouze ti italové, kteří asi budou prudit, pokud nevyhrají ... klidně se může stát, že při dalších tendrech nabídnou podobně nabídky jiná konzorcia a opakovaně na více stavbách a se stejným cenovým rozdílem a pak už je jasné, že si nalajnovali hřiště, jak jim to vyhovuje ... uvidíme, každopádně je to podivná náhoda ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Majkii »

Myslím bumbiku, že tohle jsou úplně zbytečné spekulace. Z nabídek na stavby v poslední době obecně je vidět, že firmy nemají kapacity a zdražily nebo se nepřihlásí vůbec. A takový Metrostav nejspíš prostě sází na to, že nikdo jiný nabídku nepodá a proto zkouší vyšší ceny.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od bumbik »

Majkii ano může to tak být ... ale taky nemusí, čas ukáže ... nicméně s těmi kapacitami je to skutečně na pováženou ... chápu, že se dost staví i na železnici, ale prostě pokud chceme do roku 2030 dostavět dálniční síť, tak ty kapacity podle mě stačit nebudou!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Bullets
Příspěvky: 31
Registrován: 28.9.2018 19:57:11

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Bullets »

Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od bumbik »

Bullets píše:Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
nikdo je do dotování projektů přece nenutil a jejich nabídky jim taky nikdo nepodhodnotil, to si udělaly ty firmy samy :kladivo: takže jak říkáte, firmy prozřely, že dělaly doposud hlouposti a chovaly se dumpingově, nyní se začaly chovat odpovědně tržně, tak, jak měly i předtím, spíš mohou být rády, že si těmi podhodnocenými nabídkami už dříve nevykopaly hrob ... :ok:
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Ohoho »

bumbik píše:
Bullets píše:Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
nikdo je do dotování projektů přece nenutil a jejich nabídky jim taky nikdo nepodhodnotil, to si udělaly ty firmy samy :kladivo: takže jak říkáte, firmy prozřely, že dělaly doposud hlouposti a chovaly se dumpingově, nyní se začaly chovat odpovědně tržně, tak, jak měly i předtím, spíš mohou být rády, že si těmi podhodnocenými nabídkami už dříve nevykopaly hrob ... :ok:
Firmy nutila tehdejší situace na stavebním trhu. Tehdy bylo lepší mít špatnou zakázku a zaměstnat své režijní kapacity a mít nějaký obrat (parametr pro úvěrující banky), než nemít žádnou zakázku a propustit zaměstnance s know-how, kteří se už nevrátí.
Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).

Tuzemské společnosti už znají svou cenu a podobné dobrodružství nemají zapotřebí.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od theodor less »

Ohoho píše:Firmy nutila tehdejší situace na stavebním trhu. Tehdy bylo lepší mít špatnou zakázku a zaměstnat své režijní kapacity a mít nějaký obrat (parametr pro úvěrující banky), než nemít žádnou zakázku a propustit zaměstnance s know-how, kteří se už nevrátí.
Ano, tak to bylo. Stavby se vysoutěžily za 50% předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Nevím, jak to bylo s "mimořádně nízkou nabídkovou cenou".Dnes zadavatel požádá účastníka zadávacího řízení o písemné zdůvodnění způsobu stanovení mimořádně nízké nabídkové ceny. Tehdy možná stačily důvody, o kterých píše Ohoho. Ale mohou tyto důvody mít i ti Italové???
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Mario »

Myslím, že Italská ekonomika je ve stavu, kdy firmy dělají přesně to, co dělaly české... Raději udělat něco v ČR, než propouštět...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od rumpeak »

Mám obavu, že italské bagristy u Třince moc vidět nebude. Podle mě to u Třince skončí stejně jako tunel Višňové. BOHUŽEL
hovi
Příspěvky: 1182
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od hovi »

Až se úsek (někdy) dostaví, tak odpověď z ŘSD:
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Aram96 »

hovi píše:Až se úsek (někdy) dostaví, tak odpověď z ŘSD:
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."
Naprostý souhlas s přeznačením na 1 číslo :ok:
Jen si říkám, proč 68 a ne 11 ? Ale jak říkám, důležité je, že to bude sjednoceno.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Sauce »

Protože se I/11 od Hradce postupně přeznačí, aby nedošlo k rozdílnému trasování dálnice a silnice I. třídy. Už se to tu na fóru řešilo několikrát.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Aram96 »

Sauce píše:Protože se I/11 od Hradce postupně přeznačí, aby nedošlo k rozdílnému trasování dálnice a silnice I. třídy. Už se to tu na fóru řešilo několikrát.
Jakože třeba mezi Opavou a Ostravou to také nebude I/11 ? :)
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Ohoho »

rumpeak píše:Mám obavu, že italské bagristy u Třince moc vidět nebude. Podle mě to u Třince skončí stejně jako tunel Višňové. BOHUŽEL

Příklady táhnou....

úplně mě běhá mráz po zádech a dělá se mi smutno při čtení příspěvku ML90 a jmen společností prchající od zakázek v Polsku.
:(

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p190009
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Sauce »

Aram96 píše:Jakože třeba mezi Opavou a Ostravou to také nebude I/11 ? :)
Třeba. Po dokončení úseku mezi Nebory a Šenovem nevidím důvod nepřečíslovat i tento úsek. Pokud vím, tak úsek mezi Opavou a HK je trochu složitější a nejspíš se stávající silnice rozdělí mezi několik dalších.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od theodor less »

Ohoho píše:Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Geosan není dobrý příklad. Nebyl subdodavatel, ale člen sdružení. Nebyl oběť zahraničních firem, ale naopak tyto firmy potřeboval kvůli referencím.
Lepší příklad je slovenská a také polská firma, která realizaci nechtěla za pár drobných, ale úplně zadarmo. Desítky firem, které nedostaly zaplaceno, považují i blízké zahraničí za exotické.
BohusdK
Příspěvky: 476
Registrován: 28.4.2011 23:04:06
Bydliště: Jablunkovsko

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od BohusdK »

zhotovitel třetího úseku je již údajně vybrán

https://fm.denik.cz/zpravy_region/v-ten ... 90612.html
I/11 every day
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od rumpeak »

Kdo to dočte do konce má velké (i když naprosto nevýznamné) plus. Ten borec musí jet na hodně silném materiálu.
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Ohoho »

theodor less píše:
Ohoho píše:Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Geosan není dobrý příklad. Nebyl subdodavatel, ale člen sdružení. Nebyl oběť zahraničních firem, ale naopak tyto firmy potřeboval kvůli referencím.
Lepší příklad je slovenská a také polská firma, která realizaci nechtěla za pár drobných, ale úplně zadarmo. Desítky firem, které nedostaly zaplaceno, považují i blízké zahraničí za exotické.
Geosan jsem uvedl jako příklad člena sdružení, která nezvládlo výstavbu dle smlouvy a výtězné ceny. Zahraniční kolegové ze sdružení utekli ještě dříve, než nastal onen neslavný konec. Na konci neměl ani ty subdodavatele, kterým by nezaplatil.

Jako příklad nekorektního chování vůči subdodavatelům je ten Váš samozřejmě přiléhavější.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od kot »

Výtězná cena či vítězná cena. Co je správně ?
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Hanes »

Zásadně: VYTĚŽENÁ!!!
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Brunoos
Příspěvky: 141
Registrován: 19.10.2018 0:09:09

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Brunoos »

Stále žádne info?
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Robert »

Proč je na úseku NEB-OLB-BYS stále 90 km/h ? Kdysi tu někdo psal, že po kolaudaci stavby se rychlost zvýši na 110 km/h.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od mapman »

A už je stavba zkolaudovaná? To, že je v provozu, ještě neznamená, že je zkolaudovaná...
Odpovědět

Zpět na „I/68“