I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Pokud ta "R67" dopadne, tak už bude stavěna jako I/11, severní trasa kolem Chotěbuze byla zrušena, 68kou bude označen úsek od Vrbice po Prostřední Suchou a 67ka z Bohumína přes Karvinou do Těšína zůstane 67kou, ta by pak měla být prodloužena o stávající část 11ky Těšín - Nebory. Takhle to zní logicky a nejspíš to tak i dopadne
V příloze mapka z konference Transport 2008 v Ostravě.
V příloze mapka z konference Transport 2008 v Ostravě.
- Přílohy
-
- R67-transport-mala.jpg (251.59 KiB) Zobrazeno 26708 x
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Mapmane nevím odkud máš ty informace, ale zní to maximálně logicky. Můj selský rozum vidí situaci stejně, ale žijeme v ČR, kde ne vždy všechno logicky řešeno je
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Plánovaná přeložka Albrechtice - Č. Těšín byla již vypuštěna dávno. Celý tento logický návrh má, ale jednu vadu na kráse - můžeme asi zapomenout, že to jednoho dne bude erko.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Můj osobní názor je že buď ať to je Rko se vším všudy a nebo ať udělají silnici první střídy ale přidají více sjezdu minimálně jeden v Těrlicku a potom by nebylo od věci Hnojník nebo Střítěž protože hlavně v zimě jezdí do Beskyd hodně lidí. U Rka bych to chápal ale u silnice 1 třídy to moc nechápu. PS: tak samo na I/68 Petřvald
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Warcz píše:Můj osobní názor je že buď ať to je Rko se vším všudy a nebo ať udělají silnici první střídy ale přidají více sjezdu minimálně jeden v Těrlicku a potom by nebylo od věci Hnojník nebo Střítěž protože hlavně v zimě jezdí do Beskyd hodně lidí. U Rka bych to chápal ale u silnice 1 třídy to moc nechápu. PS: tak samo na I/68 Petřvald
Podle mě na R67 (Nově I/68) křižovatka v Petřvaldu s I/59 určitě bude (silně pochybuju, že by někdo vynechal MÚK takto významných 4 pruhových silnic). Nová silnice přes Hnojník vůbec nepovede a ten bude pořád dobře dstupný z MÚK Třanovice (pokud pojedeš od Havířova) nebo MÚK Horní Tošanovice (pokud jedeš od Frýdku), MÚK Nebory, pokud pojedeš od Třince (nevýhodou je průjezd Stříteže vč. tamního blbého přejezdu, který po zelektrifikování tratě a propojení Hyundai v Nošovicích a KIA v Žilině bude ukazovat červenou mnohem častěji), jediné složité napojení bude pokud pojedeš od Českého Těšína po R48, tak budeš muset sjet na I/11, z které následně sjedeš na II/474, po které z vedlejší silnice překonáš nynější II/648 (starou I/48) a po 5 minutách konečně podjedeš estakádu R48 ze které si sjel. Pokud už do MÚK Třanovice půjdou tak obrovské finanční prostředky, chtělo se to možná trochu zamyslet nad obsluhou okolních obcí a vyprojektovat zde něco podobného jako MÚK D47 s I/11 a Polanecké ulice v Ostravě Svinově.
Celá popisovaná situace je dobře viditelná na:
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... nebory.pdf
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Lenny píše:Plánovaná přeložka Albrechtice - Č. Těšín byla již vypuštěna dávno. Celý tento logický návrh má, ale jednu vadu na kráse - můžeme asi zapomenout, že to jednoho dne bude erko.
Nevím jestli tato trasa byla vypuštěna úplně na věky nebo se koridor stále drží v územních plánech, ale svoji logiku by do budocna rozhodně měl, protože přes Český Těšín a polskou S1 se jedná o nejkratší spojení Ostravy a Bielsko Biale, tedy 2 center aglomerací, každá s více než milionem obyvatel. Samozřejmě je možno jet celou trasu po R už dnes přes Frýdek Místek, ale je to asi stejně úsporné, jako jezdit z Brna do Vídně přes Bratislavu. A to přes Albrechtice bude chybět výrazně menší kousek než z Pohořelic do Vídně.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
k tomu (I/67) 2 poznámky:
1) jednak ztrácí význam dělení na D a R, ale postupně taky na D a R na jedné straně a S 24,5, nebo S 22,5 na staně druhé. Němci mají taky dálnice tříčíslicového řádu pro to, co by u nás byla třeba I/44.
2) proč mají proboha na sebe navazovat I/67 a I/68 přes I/48 asi o kilometr mimo. Jakou logikou je to vedeno?
1) jednak ztrácí význam dělení na D a R, ale postupně taky na D a R na jedné straně a S 24,5, nebo S 22,5 na staně druhé. Němci mají taky dálnice tříčíslicového řádu pro to, co by u nás byla třeba I/44.
2) proč mají proboha na sebe navazovat I/67 a I/68 přes I/48 asi o kilometr mimo. Jakou logikou je to vedeno?
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
To nesmyslné křížení je asi dáno pahorkovitým terénem a podle letáku bude ten asi necelý kilometr něco širšího - asi osmipruh nebo tak něco. Jak už ale píšu výše, není podle mě volba tohoto tvaru křižovatky vhodná, protože polsky osídlené vesnice jako Hnojník, Komorní Lhotka apod. budou směr Hnojník - Český Těšín určitě využívat intenzivně a to jak nesmyslně budou muset kličkovat, aby se z II/474 na R48 dostali jsme popsal výše.Thomas píše:k tomu (I/67) 2 poznámky:
1) jednak ztrácí význam dělení na D a R, ale postupně taky na D a R na jedné straně a S 24,5, nebo S 22,5 na staně druhé. Němci mají taky dálnice tříčíslicového řádu pro to, co by u nás byla třeba I/44.
2) proč mají proboha na sebe navazovat I/67 a I/68 přes I/48 asi o kilometr mimo. Jakou logikou je to vedeno?
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Tak zjevně tam budou kolektory, dopadne to prostě nějak jako křížení D5xI/20 u Plzně.
Asi nerozumím jazyku Vašeho kmene. To motání se po 474 mi pořád nějak nedává smysl, proč prostě nevyužít křížení na R48 u Tošanovic, aby to bylo rychlejší a kratší?rumpeak píše:...protože polsky osídlené vesnice jako Hnojník, Komorní Lhotka apod. budou směr Hnojník - Český Těšín určitě využívat intenzivně a to jak nesmyslně budou muset kličkovat, aby se z II/474 na R48 dostali jsme popsal výše.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
No podívám-li se na mapu, tak pro lidi z Hojníka bude učitě při cestě z Českého Těšína paradoxně výhodnější zajet si na MÚK Horní Tošanovice a do Hnojníka se dopravit po stávající I/68.Bobek píše: Asi nerozumím jazyku Vašeho kmene. To motání se po 474 mi pořád nějak nedává smysl, proč prostě nevyužít křížení na R48 u Tošanovic, aby to bylo rychlejší a kratší?
Jinak jazyk našeho kmene v překladu do zjednodušené češiny říká, Že pokud bys chrtěl využít při cestě z Českého Těšína do Hnojníka MÚK Třanovice, musel bys nejdřív na MÚK Třanovice sjet na R67 (v budoucnu snad označené R11) a jet směr Havířov, po několika stech metrech jízdy po R67 směrem na Havířov sjet na MÚK (pravděpodobně Třanovice průmyslová zóna nebo jak se tato MÚK R67 a II/474 bude jmenovat) R67 s II/474 a vracet se na Hnojník zpět po II/474, přičemž ještě budeš muset dávat přednost (je tam značka stůj, dej přednost v jízdě, takže musíš zastavit i když vlastně nemusíš) na křižovatce II/474 se stávající 648. Pak už si to míříš na Hnojník. Vím, že to zase vypadá napsáno složitě, ale zkus si otevřít leták na stránkách ŘSD ( http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... nebory.pdf ) a prstem si projet variantu, jak bys jel od Těšína na Hnojník, mělo by ti to být jasné.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
A ještě mě tak napadá: Nejsem si zcela jist, jaká je minimální vzdálenost MÚK na silnici kategorie R mimo obec, ale mezi MÚK Třanovice a MÚK Horní Tošanovice mi to hrubým měřením na mapy.cz vyšlo nějakých 1200m. NEní to náhodou proti normě???
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Jo, trasu jsem pochopil, má rýpavá otázka směřovala k tomu, proč by se vůbec mělo užít MÚK Třanovice. Pokud bude mít někdo tu potřebu, tak si zkrátka projede vyhlídkovou trasu. Na zajížďce kolem Tošanovic nevidím nic paradoxního, prostě nemůže mít každá obec svůj nájezd na "dálnici". Komu to bude vadit, může jet klidně po staré. A zadarmo.
Nojo, jednou se z těch norem po... zblázníme. Stačí se podívat na R1, blíže k diskutovanému kraji třeba na R56, a taky to funguje.
Nojo, jednou se z těch norem po... zblázníme. Stačí se podívat na R1, blíže k diskutovanému kraji třeba na R56, a taky to funguje.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Naprosto souhlasím s tím, že nemůže mít každá obec svůj sjezd, ale pokud už se nějaká MÚK staví ( hned vedle druhá na R67 x II/474) nestálo za úvahu postavit jednu MÚK typ kruhový objezd, která funguje např. na křížení I/11 x D47 x napojení Svinova a Polanky???Bobek píše:Jo, trasu jsem pochopil, má rýpavá otázka směřovala k tomu, proč by se vůbec mělo užít MÚK Třanovice. Pokud bude mít někdo tu potřebu, tak si zkrátka projede vyhlídkovou trasu. Na zajížďce kolem Tošanovic nevidím nic paradoxního, prostě nemůže mít každá obec svůj nájezd na "dálnici". Komu to bude vadit, může jet klidně po staré. A zadarmo.
Nojo, jednou se z těch norem po... zblázníme. Stačí se podívat na R1, blíže k diskutovanému kraji třeba na R56, a taky to funguje.
R56 je dobré téma na samostatnou diskuzi, ale mám takový pocit, že nemožnost odbočení s R56 od Ostravy na R48 směr Nový Jičín v Místku už se tady někde diskutuje. Prodloužená Místecká a vlastně celkový průtah R56 Ostravou je dán tím, že je to komunikace typu MR a tedy možností mít MÚK v kratších intervalech. S tím naprosto souhlasím.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Všechny Vaše zvídavé otázky zodpoví územní plán obce Třanovice.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Tak podle územního plánu to ještě vypadá na 3. MÚK a to na I/68 (nově I/11) směrem na Třinec po odbočení z R48. Ta ale není zakreslena v letáku ŘSD, takže nevím. Ale stejně mi pořád selským rozumem vychází jako nejlepší a pravděpodobně taky nejlevnější řešení jedna MÚK typu velký kruhový objezd I/11 (I/68+R67) x R48 x II/474.martini píše:Všechny Vaše zvídavé otázky zodpoví územní plán obce Třanovice.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
A je to reálné ji tam umístit? A kde by to bylo umístěno, nějak si to ze svým selským rozumem nedokážu představit. Ten kruhák by byl uprostřed? A jak by se tam napojovala přeložka I/68. Přijde mi to celé nějaké divné. sorryrumpeak píše:Tak podle územního plánu to ještě vypadá na 3. MÚK a to na I/68 (nově I/11) směrem na Třinec po odbočení z R48. Ta ale není zakreslena v letáku ŘSD, takže nevím. Ale stejně mi pořád selským rozumem vychází jako nejlepší a pravděpodobně taky nejlevnější řešení jedna MÚK typu velký kruhový objezd I/11 (I/68+R67) x R48 x II/474.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Lenny píše:A je to reálné ji tam umístit? A kde by to bylo umístěno, nějak si to ze svým selským rozumem nedokážu představit. Ten kruhák by byl uprostřed? A jak by se tam napojovala přeložka I/68. Přijde mi to celé nějaké divné. sorryrumpeak píše:Tak podle územního plánu to ještě vypadá na 3. MÚK a to na I/68 (nově I/11) směrem na Třinec po odbočení z R48. Ta ale není zakreslena v letáku ŘSD, takže nevím. Ale stejně mi pořád selským rozumem vychází jako nejlepší a pravděpodobně taky nejlevnější řešení jedna MÚK typu velký kruhový objezd I/11 (I/68+R67) x R48 x II/474.
Pokud si to nedokážeš představit, tak mrkni, jak vypadá křižovatka I/11 a D47 v Ostravě Svinově. Když to porovnáš s tím co má vzniknout v Třanovicích (viz. odkaz na územní plán výše), tak jakékoliv řešení mi přijde logičtější, levnější a míň komplikované, než to, které zobrazuje Třanovický uzemní plán.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Ta třetí kruhová křižovatka byla pokud vím zavržena a současný projekt s ní nepočítá, mělo jít o napojení nové PZ která tu měla vzniknout.
Jinak to napojení na R48 není finálně ve dvou místech protože pokud pojedete od Havířova na Třinec tak po R48 vůbec nepojedete, od toho jsou tam kolektory, vznikne podobná situace jako na MÚK Černice na D5 v Plzni, I/20 tu taky vede asi dva km v souběhu s D5 ale přitom se provoz na těchto dvou nesetkává. Ten divný tvar té severnější části MÚK (Třanovice) je dán blízkostí dlouhé estakády Třanovice...
Jinak to napojení na R48 není finálně ve dvou místech protože pokud pojedete od Havířova na Třinec tak po R48 vůbec nepojedete, od toho jsou tam kolektory, vznikne podobná situace jako na MÚK Černice na D5 v Plzni, I/20 tu taky vede asi dva km v souběhu s D5 ale přitom se provoz na těchto dvou nesetkává. Ten divný tvar té severnější části MÚK (Třanovice) je dán blízkostí dlouhé estakády Třanovice...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Mě ta křižovatka připadá vcelku logické, a nedokážu si představit obdobné řešení jako na I/11xD47, protože by ten kruháč musel být obrovský.
Navíc v tom návrhu hraji roli i okolní zástavba, muselo by se hodně bourat.
Prostě by se to tam nevešlo.
Navíc v tom návrhu hraji roli i okolní zástavba, muselo by se hodně bourat.
Prostě by se to tam nevešlo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
No tak asi ta krizovatka ma jednu mensi (nebo vetsi?) vadu, alespon podle uzemniho planu Tranovic. Pokud pojedu po nove silnici I/68 z Trince, tak jak tak koukam, nedostanu se na R48 smerem na Tesin. Takze tipuju,ze pokud bude nova silnice do Třince, tak stejne ji kamiony ze Slovenska do Polska (pres Chotebuz) nebudou vyuzivat, ale sjedou v Neborech a vse bude pri starem
Anebo mozna tam naplanuji i "pristavni prekladku" kamionu
Ale ted vazne, pravdepodobne je to asi "spatna verze" krizovatky a v realu by to melo vypadat jinak. Alespon podle letaku, doufam
Anebo mozna tam naplanuji i "pristavni prekladku" kamionu
Ale ted vazne, pravdepodobne je to asi "spatna verze" krizovatky a v realu by to melo vypadat jinak. Alespon podle letaku, doufam
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Tak kamiony ze Slovenska sjedou v Neborech tak jako tak, protože to tudy budou mít nejblíž (jen doufejme, že se nějak podaří docílit toho, aby si to kvůli mýtu nezkracovali přes centrum Třince). Kromě obchvatu Ropice je hotov celkem luxusní obchvat Českého Těšína. Nechvalně známému neborskému kopci se vyhnou, protože na součnou I/11 se napojí na budoucí MÚK Nebory a celá tato trasa z MÚK Nebory do Českého Těšína bude pravděpodobně přeznačena na budoucí I/67, jak tady výše poznamenal myslím mapman. Doufejme, že dojde i k dostavbě obchvatu Ropice. Jinak ty kamiony ze Slovenska do Polska by v dalekem budoucnu měli ČR minout po slovenské D3. Takže současná E75, nebude kamiony na mezinárodních mapách do ČR vůbec navádět. Kdy se tak ale stane je ve hvězdách. To bych to viděl dřív na ten obchvat Ropice.Ranma píše:No tak asi ta krizovatka ma jednu mensi (nebo vetsi?) vadu, alespon podle uzemniho planu Tranovic. Pokud pojedu po nove silnici I/68 z Trince, tak jak tak koukam, nedostanu se na R48 smerem na Tesin. Takze tipuju,ze pokud bude nova silnice do Třince, tak stejne ji kamiony ze Slovenska do Polska (pres Chotebuz) nebudou vyuzivat, ale sjedou v Neborech a vse bude pri starem
Anebo mozna tam naplanuji i "pristavni prekladku" kamionu
Ale ted vazne, pravdepodobne je to asi "spatna verze" krizovatky a v realu by to melo vypadat jinak. Alespon podle letaku, doufam
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
TakRanma píše: Alespon podle letaku, doufam
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Vím jak vypadá MÚK Rudná, MÚK Místecká, ale tady mi to nějak nepasuje. Prostě a jednoduše zakomponovat by to tam šlo jen velmi stěží.rumpeak píše:Pokud si to nedokážeš představit, tak mrkni, jak vypadá křižovatka I/11 a D47 v Ostravě Svinově. Když to porovnáš s tím co má vzniknout v Třanovicích (viz. odkaz na územní plán výše), tak jakékoliv řešení mi přijde logičtější, levnější a míň komplikované, než to, které zobrazuje Třanovický uzemní plán.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
mam stejný nazor jako Lenny - bylo by to velmi naročné - pro představu obrazek:
http://img222.imageshack.us/img222/8526/tran.jpg
kruhač by musel byt zařízly do kopce i nad řekou. navíc by zasahoval do šířky a tam by byli asi složité výkupy ( jsou okolo domy )
http://img222.imageshack.us/img222/8526/tran.jpg
kruhač by musel byt zařízly do kopce i nad řekou. navíc by zasahoval do šířky a tam by byli asi složité výkupy ( jsou okolo domy )
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
já jsem z toho plánu myslím pochopil i důvod - v bodě, kde se mají silnice křížit se I/67 (I/68) musí od obce současně trochu vzdálit, takže by se křížily pod ostrým úhlem. Takhle to smysl dává - tj. hlavně to, že ten, kdo pojede od Ostravy nebude muset vjet na R48 při cestě dál na Jablunkov. Přijde mi to skutečně jako nejlogičtější řešení, díky za odkaz na ÚP Třanovic.