Stránka 67 z 110

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 7:23:14
od bumbik
především by mě nepřekvapilo, kdyby se jednalo o kartelovou či jinou dohodu, asi není náhoda, že Eurovia a Strabag nabídli o 300 mil. méně než Metrostav, naprosto stejně jako u D48 obchvat FM II. etapa, kde taktéž podaly nabídky stejná konzorcia firem a téměř stejný cenový rozdíl a v obou případech nepodal z "českých" firem nikdo nabídku, pouze ti italové, kteří asi budou prudit, pokud nevyhrají ... klidně se může stát, že při dalších tendrech nabídnou podobně nabídky jiná konzorcia a opakovaně na více stavbách a se stejným cenovým rozdílem a pak už je jasné, že si nalajnovali hřiště, jak jim to vyhovuje ... uvidíme, každopádně je to podivná náhoda ...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 8:40:41
od Majkii
Myslím bumbiku, že tohle jsou úplně zbytečné spekulace. Z nabídek na stavby v poslední době obecně je vidět, že firmy nemají kapacity a zdražily nebo se nepřihlásí vůbec. A takový Metrostav nejspíš prostě sází na to, že nikdo jiný nabídku nepodá a proto zkouší vyšší ceny.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 9:39:18
od bumbik
Majkii ano může to tak být ... ale taky nemusí, čas ukáže ... nicméně s těmi kapacitami je to skutečně na pováženou ... chápu, že se dost staví i na železnici, ale prostě pokud chceme do roku 2030 dostavět dálniční síť, tak ty kapacity podle mě stačit nebudou!

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 10:43:39
od Bullets
Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 10:53:32
od bumbik
Bullets píše:Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
nikdo je do dotování projektů přece nenutil a jejich nabídky jim taky nikdo nepodhodnotil, to si udělaly ty firmy samy :kladivo: takže jak říkáte, firmy prozřely, že dělaly doposud hlouposti a chovaly se dumpingově, nyní se začaly chovat odpovědně tržně, tak, jak měly i předtím, spíš mohou být rády, že si těmi podhodnocenými nabídkami už dříve nevykopaly hrob ... :ok:

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 15:34:48
od Ohoho
bumbik píše:
Bullets píše:Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
nikdo je do dotování projektů přece nenutil a jejich nabídky jim taky nikdo nepodhodnotil, to si udělaly ty firmy samy :kladivo: takže jak říkáte, firmy prozřely, že dělaly doposud hlouposti a chovaly se dumpingově, nyní se začaly chovat odpovědně tržně, tak, jak měly i předtím, spíš mohou být rády, že si těmi podhodnocenými nabídkami už dříve nevykopaly hrob ... :ok:
Firmy nutila tehdejší situace na stavebním trhu. Tehdy bylo lepší mít špatnou zakázku a zaměstnat své režijní kapacity a mít nějaký obrat (parametr pro úvěrující banky), než nemít žádnou zakázku a propustit zaměstnance s know-how, kteří se už nevrátí.
Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).

Tuzemské společnosti už znají svou cenu a podobné dobrodružství nemají zapotřebí.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 19:47:58
od theodor less
Ohoho píše:Firmy nutila tehdejší situace na stavebním trhu. Tehdy bylo lepší mít špatnou zakázku a zaměstnat své režijní kapacity a mít nějaký obrat (parametr pro úvěrující banky), než nemít žádnou zakázku a propustit zaměstnance s know-how, kteří se už nevrátí.
Ano, tak to bylo. Stavby se vysoutěžily za 50% předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Nevím, jak to bylo s "mimořádně nízkou nabídkovou cenou".Dnes zadavatel požádá účastníka zadávacího řízení o písemné zdůvodnění způsobu stanovení mimořádně nízké nabídkové ceny. Tehdy možná stačily důvody, o kterých píše Ohoho. Ale mohou tyto důvody mít i ti Italové???

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.6.2019 20:48:46
od Mario
Myslím, že Italská ekonomika je ve stavu, kdy firmy dělají přesně to, co dělaly české... Raději udělat něco v ČR, než propouštět...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 8:50:28
od rumpeak
Mám obavu, že italské bagristy u Třince moc vidět nebude. Podle mě to u Třince skončí stejně jako tunel Višňové. BOHUŽEL

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 12:04:01
od hovi
Až se úsek (někdy) dostaví, tak odpověď z ŘSD:
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 12:27:06
od Aram96
hovi píše:Až se úsek (někdy) dostaví, tak odpověď z ŘSD:
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."
Naprostý souhlas s přeznačením na 1 číslo :ok:
Jen si říkám, proč 68 a ne 11 ? Ale jak říkám, důležité je, že to bude sjednoceno.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 12:36:07
od Sauce
Protože se I/11 od Hradce postupně přeznačí, aby nedošlo k rozdílnému trasování dálnice a silnice I. třídy. Už se to tu na fóru řešilo několikrát.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 14:56:08
od Aram96
Sauce píše:Protože se I/11 od Hradce postupně přeznačí, aby nedošlo k rozdílnému trasování dálnice a silnice I. třídy. Už se to tu na fóru řešilo několikrát.
Jakože třeba mezi Opavou a Ostravou to také nebude I/11 ? :)

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 16:22:16
od Ohoho
rumpeak píše:Mám obavu, že italské bagristy u Třince moc vidět nebude. Podle mě to u Třince skončí stejně jako tunel Višňové. BOHUŽEL

Příklady táhnou....

úplně mě běhá mráz po zádech a dělá se mi smutno při čtení příspěvku ML90 a jmen společností prchající od zakázek v Polsku.
:(

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p190009

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 17:03:49
od Sauce
Aram96 píše:Jakože třeba mezi Opavou a Ostravou to také nebude I/11 ? :)
Třeba. Po dokončení úseku mezi Nebory a Šenovem nevidím důvod nepřečíslovat i tento úsek. Pokud vím, tak úsek mezi Opavou a HK je trochu složitější a nejspíš se stávající silnice rozdělí mezi několik dalších.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 12.6.2019 21:31:00
od theodor less
Ohoho píše:Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Geosan není dobrý příklad. Nebyl subdodavatel, ale člen sdružení. Nebyl oběť zahraničních firem, ale naopak tyto firmy potřeboval kvůli referencím.
Lepší příklad je slovenská a také polská firma, která realizaci nechtěla za pár drobných, ale úplně zadarmo. Desítky firem, které nedostaly zaplaceno, považují i blízké zahraničí za exotické.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 13.6.2019 16:03:38
od BohusdK
zhotovitel třetího úseku je již údajně vybrán

https://fm.denik.cz/zpravy_region/v-ten ... 90612.html

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 13.6.2019 22:08:05
od Likas

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 14.6.2019 6:30:56
od rumpeak
Kdo to dočte do konce má velké (i když naprosto nevýznamné) plus. Ten borec musí jet na hodně silném materiálu.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 17.6.2019 23:04:17
od Ohoho
theodor less píše:
Ohoho píše:Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Geosan není dobrý příklad. Nebyl subdodavatel, ale člen sdružení. Nebyl oběť zahraničních firem, ale naopak tyto firmy potřeboval kvůli referencím.
Lepší příklad je slovenská a také polská firma, která realizaci nechtěla za pár drobných, ale úplně zadarmo. Desítky firem, které nedostaly zaplaceno, považují i blízké zahraničí za exotické.
Geosan jsem uvedl jako příklad člena sdružení, která nezvládlo výstavbu dle smlouvy a výtězné ceny. Zahraniční kolegové ze sdružení utekli ještě dříve, než nastal onen neslavný konec. Na konci neměl ani ty subdodavatele, kterým by nezaplatil.

Jako příklad nekorektního chování vůči subdodavatelům je ten Váš samozřejmě přiléhavější.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 20.6.2019 19:22:10
od kot
Výtězná cena či vítězná cena. Co je správně ?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 21.6.2019 7:03:15
od Hanes
Zásadně: VYTĚŽENÁ!!!

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 26.6.2019 10:22:53
od Brunoos
Stále žádne info?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 27.6.2019 12:04:44
od Robert
Proč je na úseku NEB-OLB-BYS stále 90 km/h ? Kdysi tu někdo psal, že po kolaudaci stavby se rychlost zvýši na 110 km/h.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 27.6.2019 12:08:50
od mapman
A už je stavba zkolaudovaná? To, že je v provozu, ještě neznamená, že je zkolaudovaná...