Stránka 73 z 110

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 10:38:03
od mapman
To, že se z Nebor do Hrádku jezdí stále jen 90, je důsledek starého znění zákonů před novelizací z roku 2015 (zákon č. 268/2015 Sb.). Původní legislativa neumožňovala zvýšit rychlost nad 90 km/h jinde než na dálnici nebo rychlostní silnici a I/11 v tomto úseku nebyla součástí D+R sítě, takže se od začátku plánovala na provozní 90ku, byť stavebně byla vyprojektována na návrhovou 100ku.

Nové znění zákona o pozemních komunikacích už umožňuje až 130 km/h na jakékoliv směrově dělené silnici I. třídy. V tomto případě je ovšem potřeba počkat na kolaudaci úseku, protože stavební povolení bylo vydáno jen na provozní stav s 90kou. Stanovení vyšší rychlosti je tedy možné až na zkolaudované stavbě a pokud to umožní hluková situace. Podobné je to i na Prodloužené Rudné...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 10:45:48
od 1975
... a je pak možné tuto silnici zařadit do "D+R sítě"? :o)

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:06:09
od Aram96
Tak ono dříve nebo později bude potřeba z I/43, I/11, I/35, I/44 a dalších udělat nějakou jinou kategorii než obyčejné silnice první třídy, protože na těch přece stavíme kruháče ve velkém. Tudíž bych to viděl dálnice D, rychlostní silnice, označené značkou SMV, 110 km/h a písmenky S a zbytek tak, jak je teď.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:20:18
od theodor less
Mám dojem, že každý mluví o něčem jiném. Existuje Zákon o pozemních komunikacích, Zákon o provozu na pozemních komunikacích a norma Projektování silnic a dálnic. Každá tato zákonná norma uchopuje problém rychlosti jinak. Jednou se na rychlost pohlíží jako na technický prvek, jednou jako na administrativní aspekt.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:30:25
od Aram96
Řešila se MPR na silnici I/11 a potom se řešilo, proč nebo proč není I/11 označena jako dálnice, když na to parametry (asi) má. Váš příspěvek je ovšem opět jaksi mimo a opravdu netuším, co tím chtěl básník říct. Všem, kteří zde zatím něco napsali je přesně jasné, že je nějaká návrhová rychlost a potom MPR přímo na dané silnici ... :roll:

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:37:23
od mapman
1975 píše:... a je pak možné tuto silnici zařadit do "D+R sítě"? :o)
To přeci už nepotřebuju. Označit nějakou čtyřpruhovou silnici značkou SMV a rychlostí 110 nebo 130 km/h nevyžaduje nějaké složité zařazování do sítě D+R. Tam se už posuzují hlavně stavebně bezpečnostní parametry komunikace. A volba toho, jestli tam má být dvoupruh, třípruh nebo čtyřpruh je věcí přípravy stavby.

Zařazení do D sítě se děje na úrovni vlády, do 90. let se tak dělo pomocí usnesení vlády, dneska je jako směroplatný dokument brána tzv. Politika územního rozvoje, kde jsou tahy definovány, a kterou následně rozvijí dopravní strategie: https://www.dopravnistrategie.cz/

Takže formálně vzato, dokud se D68 nestane součástí nějakého strategického materiálu, tak může být tato silnice provozována jako SMV se 110kou nebo 130kou a řidiči pak přece může být úplně jedno, jestli je to D nebo SMV..

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:43:35
od 1975
...řidiči jo, a souhlas, že to je to důležitější, ale z pohledu délky a dokončenosti sítě jaksi každý km dobrý, jestli mi jako rozumíš:o)

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:49:36
od Aram96
No kdybys tu byl za PR Andreje Babiše a ŘSD, tak bych pochopil tu velkou snahu o zlepšení statistik, ale takhle ? :D

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 11:53:47
od 1975
Velká snaha...vypadá jinak:o) Jen jsem tomu chtěl přijít na kloub a mám rád pokud možno férová a čistá srovnávání.
Koblihy zatím fakt nehledej.o)

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 12:02:03
od mapman
Sbírat za každou cenu kilometry dálnic nepotřebujeme. Já jsem dnes neskutečně rád za to, že se nám před pár lety podařilo legislativním procesem protlačit sloučení D a R - to mj. umožnilo i uvolnění značky SMV pro jiné než vládou vyjmenované tahy. Když se podaří z I/68 udělat SMV až po statní hranice a ve směrově dělené části se 110 nebo 130, tak to budu považovat za velký úspěch oproti situaci před pěti lety... Ten, kdo toto osobně nezažil a neprošel si tím, si může lehce klást příliš vysoké cíle :) Já zůstávám už raděj při zemi...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 12:04:21
od jeni013
Aram96 píše:Tak ono dříve nebo později bude potřeba z I/43, I/11, I/35, I/44 a dalších udělat nějakou jinou kategorii než obyčejné silnice první třídy, protože na těch přece stavíme kruháče ve velkém. Tudíž bych to viděl dálnice D, rychlostní silnice, označené značkou SMV, 110 km/h a písmenky S a zbytek tak, jak je teď.
S tím samozřejmě souhlas, ale neco takového vyplývá z "Nového pojetí" Kdy máme D, S (které se neoznačují) a zbytek. Souhlasím, že pro zvýraznění, že je komunikace kapacitní (tedy dělený čtyřpruh), by se dalo označovat jako S11, S35, S68 ap. Ale za 20 roků třeba nepůjde dobře výstavba a přijde nějaký PR premiér, udělá S->R a řekne: "Čau lidi, tady máte nových 200km dálnic"...

OT: Ta D46 zůstane dálnicí IMHO pouze do otevření D1 u Přerova

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 12:20:10
od Aram96
mapman píše:Sbírat za každou cenu kilometry dálnic nepotřebujeme. Já jsem dnes neskutečně rád za to, že se nám před pár lety podařilo legislativním procesem protlačit sloučení D a R - to mj. umožnilo i uvolnění značky SMV pro jiné než vládou vyjmenované tahy. Když se podaří z I/68 udělat SMV až po statní hranice a ve směrově dělené části se 110 nebo 130, tak to budu považovat za velký úspěch oproti situaci před pěti lety... Ten, kdo toto osobně nezažil a neprošel si tím, si může lehce klást příliš vysoké cíle :) Já zůstávám už raděj při zemi...
Souhlas, tento krok určitě byl potřeba a pomohl a jsem toho názoru, že nových dálnic tu opravdu nepotřebujeme mnoho. Kapacitních silnic bych ovšem našel dost, které bychom uživili a ještě nejsou ani v plánech a myslím, že nebudu sám. Tudíž o nových dálnicích bych uvažoval jen a pouze, když půjde o opravdu dlouhý souvislý úsek kapacitní silnice první třídy s dálničními parametry. A on to bude docela i problém, protože už i na té D43 u Brna opravdu pomůže, když to bude jen jednička, protože tam budou moci být křižovatky blíže a obslouží lépe to území, resp. v tomto konkrétním případě budou moci být křižovatky tak, jak je podle mapy potřeba.
Nové dálnice bych viděl např. D19, D13, D68 také klidně, pokud půjde o delší úsek s pokračováním k Ostravě, jenže to už bude právě problém např. kvůli křížení s D48. Nejsem však moc zastáncem těch krátkých dálnic, jak mají Rakušáci, tudíž ty krátké 4-pruhy bych ponechal jako silnice první třídy, resp. až jich přibude, tak vytvořil opravdu rychlostní komunikace, a ty by se pak normálně daly připočítávat k dálniční síti a výsledek by byl počet km kapacitních komunikací. Současný "problém/škoda" je, že tyto kapacitní komunikace mnohdy v parametrech lepších než některé dálnice v zahraničí opravdu na wikipedii nenajdete, přitom vylepšit statistiky by mohly. Každopádně jde o "problém prvního světa" :lol:

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 12:43:50
od Honey72
Je vlastně skoro jedno, jaké má komunikace parametry. "Lidově" jsou dálnice skoro vše co má čtyři pruhy. Ovšem značkou by měly být značeny jen dálkové tahy, pro které byl název dálnice původně určen. Kdejaké přivaděče, radiály nebo regionální spojky za každou cenu být dálnicí nemusí, třeba Palačovská spojka, HK-PU apod. Na tak malou republiku už máme čísel dálnic až moc a žádná země nemá čistě jen dálnice. U nás jsou SMV víceméně jen drtky, ale v zahraničí často i stovky kilometrů dlouhé úseky (PL, F, E, atd.). Tím nechci říct, že jsem proti povýšení na dálnici a u Jablunkovské to má mou podporu, ale buďme rádi za zrušení eR-ek. To byl pokrok, který už možná nezažijeme.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 14:11:45
od 1975
...a ty úseky SMV například v tom Polsku, se počítají do té jejich čtyřtisícové délky sítě?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 16:15:59
od theodor less
V "odcinky istniejace" neboli existujících úsecích jsou i tyto čtyřpruhy.
jeni013 píše:....například Polsku, kdy z D48 najedete na tobogán do B-B.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 25.11.2019 11:19:46
od szkandi
Konec listopadu pred nami, nejake nove info k tem poslednim chybejicim pozemkum? a kope se nekde? videl nekdo nejakou techniku nekde?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 25.11.2019 20:22:40
od BohusdK
Kopat se bude až na jaře....to říkal zhotovitel při slavnostním zahájení.
Na chybějící pozemek odpověd neznám

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.12.2019 14:44:16
od Majkii
Pan ředitel nás zásobuje i v sobotu :D
Radek Mátl na Twitteru píše:Krajský úřad Moravskoslezského kraje opakovaně potvrdil vyvlastnění pozemků p. Vicherka na stavbě “I/68 Třanovice - Nebory”. Věřím, že předchozí procesní chyby byly napraveny a soud toto rozhodnutí potvrdí, podá li majitel pozemku žalobu.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.12.2019 15:54:37
od szkandi
fantastická zpráva! :ok:

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 17.12.2019 13:08:32
od szkandi
dochazi prepisu tech pozemku, ktere jeste chybely..

https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObj ... 9UySY9I73D

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 17.12.2019 14:35:02
od 1975
Znamená to, že se dohodli na převodu?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 17.12.2019 17:06:14
od rumpeak
Ten nabyvatel CESKA REPUBLIKA bych tipoval znamená vyvlastnění.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 17.12.2019 21:12:18
od bumbik
1975, rumpeak: návrh na vklad podal INKOS (zástupce vyvlastnitele = ŘSD) na základě rozhodnutí o vyvlastnění, nyní již může vklad zastavit jedině oznámení o zahájení soudního přezkumu postupu správního orgánu (správní žaloba) podaná vyvlastněným, ta určitě přijde, takže pak bude buď návrh na vklad zamítnut kat. úřadem (pokud vyvlastněný osloví kat. úřad s příslušnou listinou soudu, že vydal předběžné opatření o odkladu vykonatelnosti správního orgánu do doby vyřešení tzv. předběžné otázky (soudní přezkum vyvlastnění)), nebo vklad doběhne, ale až bude rozsudek krajského soudu, tak pokud by byl ve prospěch vyvlastněného, může rozsudkem nechat přepsat vlastnictví zpět na úspěšného vyvlastněného, pokud by soud vyvlastnění zrušil

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 18.12.2019 12:17:05
od kot
Bumbiku chlape, z tebe se ale stal expert ! :ok: Díky za právní rozbor...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 18.12.2019 12:42:26
od 1975
Souhlas, klobouk dolu, JUDr. Bumbiku:o) neni to tedy hotove, ale zase preci jen i krok dal...