Nemáte někdo ponětí, kde budou hlavní "přístupové cesty" ke stavbě? Včera jsem projížděl kolem Ropičanky, kde bude most, jsou tam cedule "Projíždíte stavbou", ale oběma směry je zároveň zákaz vozidel nad 3,5t s dodatkovou cedulí "Platí pro vozidla stavby"..moc si nedokážu představit, ajk dlouho by ta cesta vydržela, kdyby se po ní začala linout těžká tehcnika...
Diky! Na to jsme se dival
Ale porad spekuluju, ze to maji celkem dost nepohodlne, treba zrovna k mostu pres Ropicanku. Z obema “pristupovym” bodum to je cca 800m.
Překvapuje mě, jak daleko je reálně napojení na D48 od mostní estakády nad Třanovicemi. Ten široký připojovák se zářezem na mostě ve směru od FM bude tudíž až ono samotné připojení souběžněého pruhu, jestli se nepletu.
bohuzel se to s tim Vicherkem z Havirova stale tahne...
tech pozemku vlastni v Tranovicich nekolik a uz 5 mesicu tam stale pribyva novy a novy zaznam/radek s jeho jmenem v katarstru, nevim co to znamena
každý nový řádek znamená, že je účastníkem nového soudního či správního řízení = další a další žaloby občanskoprávní či správní - napadá každý správní akt .... takto lze obstruovat poměrně účinně a poměrně velmi dlouho (při rychlosti našich správních a soudních orgánů)
Vzhledem k urputnosti pana Vicherka padá podezření, že si ho "našel" zhotovitel a vítěz předchozího tendru. Vysoutěžená cena byla nízká díky tehdejší pokrizové situaci, ale pak ceny začaly růst a zhotovitel byl rád, že se stavby zbavil.
Tak jsem zjistil, že dne 20. 4. 2020 bylo krajským úřadem vydáno stanovení místní úpravy provozu spočívající v lokálním doplnění svodidel ve dvou místech a s tím spojeným odstraněním 90ek na celém úseku provozované SMV. Sice nevím, kdy má proběhnout úprava svodidel, ale určitě se můžeme už brzy těšit na legální 110ku na tomto úseku
Tak vypadá to, že na úseku Třanovice - Nebory se také budeme moci těšit na pravidelná videa ze stavby. Před měsícem bylo vydáno první s reportáží ze slavnostního zahájení:
video zajímavé, nejvíce mě překvapil Kremlík - uvedení do provozu v 5/2022, tzn. za 2 roky, škoda že to není pravda. Na druhou stranu, štve mě, že to staví zase Eurovia, zfušuje stavbu D1 přes OVu, kde to podle mne je spíše horská dráha s pomalou 110 (a ano, podíl tam má i ŘSD, ale místo pořádné opravy, tzn. uzavírky a postavení nové D1 se dělají jen provizoria) a zase dostane zakázku. Vím, že těch firem není tolik, ale být soukromník, tak taková firma si už u mne neškrtne - holt z cizího to tolik nebolí...
stejný problém je u Metrostavu a dokončení západní části S obchvatu Opavy - dali nejnižší cenu, ale kdo to vyhraje netuším
D1 přes Ostravu nestavěla Eurovia, ale Ostravské dopravní stavby, které následně Eurovia koupila. Takže tuhle firmu bych úplně neobviňoval z neschopnosti, jen převzala závazky za šlendrián někoho jiného. Celoevropsky je to jedna z nejspolehlivějších a největších stavebních firem patřící do francouzského koncernu Vinci.
Metrostav už je trošku jiná pohádka, tam je to hlavně o průseru jednotlivců v nejvyšším vedení. Práci na modernizaci D1 ale odvádějí velmi dobrou.
Takže žádná hrůza to není, spíš by bylo horší kdyby to vyhrála nějaká firma, která v našem regionu běžně nepůsobí nebo firma, která na to nemá kapacitu ani zkušenosti a jen zkouší nabrat reference...
Teď v týdnu pokračuje skrývka dále směrem k napojení na obchvat Třince, aktuálně v místě estakády přes Ropičanku. I dnes za deště pokračují v plném tempu svozy na již hotové skrývce u Třanovic. Pokud počasí trochu dovolí, hodím sem pár fotek
Já si naopak myslím že Metrostav odvádí dobrou práci co se týče stavění cest. To že je podsvětí prohnilé víme všichni a když někoho nachytali kope se kolem sebe... Hlavně ať nám ty cesty v regionu staví známé firmy než jak tunel Dubná skala na Sk...