I/68 Mosty u Jablunkova
I/68 Mosty u Jablunkova
Zdravím všechny,
prosím Vás o pomoc. Potřeboval bych ke své bakalářské práci nějaké info o výstavbě obchvatu Mosty u Jablunkova. Letáček v pdfku jsem již nenašel. Tak jak to je k Jablunkovu a dál směrem k Třinci. Pokud někdo něco takového máte, prosím zašlete mi to na mail: ikmi@seznam.cz Mockrát Vám děkuji
prosím Vás o pomoc. Potřeboval bych ke své bakalářské práci nějaké info o výstavbě obchvatu Mosty u Jablunkova. Letáček v pdfku jsem již nenašel. Tak jak to je k Jablunkovu a dál směrem k Třinci. Pokud někdo něco takového máte, prosím zašlete mi to na mail: ikmi@seznam.cz Mockrát Vám děkuji
Re: Mosty u Jablunkova
http://dalnice-silnice.cz/I/I-11.htm
Víc asi po ruce nemám...Stavba Mosty u Jablunkova obchvat 2. etapa je postaven v kategorii R 11,5/80 a měří 7,755 km. Vyhledově se uvažuje o rozšíření na čtyřpruh v dnes již neplatné kategorie R 22,5/100. Dokumentace EIA byla zveřejněna 18. dubna 1993, dne 22. listopadu 1993 se uskutečnilo veřejné projednání. 17. prosince 1993 vydalo MŽP ČR souhlasné stanovisko. Stavba odlehčila obyvatelům Mostů od tranzitní dopravy.
Součástí stavby byly 4 estákády, 10 mostů na trase, nadjezd, úpravy silnice III/01152, přeložky místních komunikací, 8 protihlukových stěn. Největším mostním objektem této stavby je údolní estakáda (450 m, 45 m + 6x60 m + 45 m), která patřila v té době k největším realizovaným spřaženým konstrukcím v ČR. Je tvořena ocelovou konstrukcí dvoukomorového průřezu se spřaženou železobetonovou deskou. Další je údolní estakáda (120 m, 18 m + 3x28 m + 18 m), která je sestavena z ocelových nosníků spřažených železobetonovou deskou mostovky, a je uložena prostřednictvím ocelových příčníků na dvojicích pilířů a opěrách.
Stavba začíná za dnešní MÚK Lomná se silnicí III/01152 (původní I/11). Odtud je vedena po východním okraji Mostů u Jablunkova. V km 1,5 - 5,7 a 6,6 - 7,4 byly postaveny stoupací pruhy ve směru na Slovensko, a v km 5,7 - 6,8 byl postaven stoupací pruh na Hrádek. Před celnicí je postavena MÚK Mosty u Jablunkova. Úsek za celnicí je postaven jako směrově dělený čtyřpruh cca 350 m. Stavba končí na hranici se Slovenskem.
Stavbu projektovala DS-Projekce a realizovalo sdružení ODS-DSO, DS-holding a Strabag. Náklady na stavbu byly 1,5 miliardy Kč. Stavba byla realizována v období únor 1999 až 29. listopad 2001.
Re: Mosty u Jablunkova
Trochu bych to ještě upravil
Co všechno k tomu potřebuješ vědět?
I. etapa délky 450 m byla postavena v předstihu. Jedná se o úsek mezi MÚK před celnicí až na státní hranice.Stavba Mosty u Jablunkova obchvat 2. etapa je postaven v kategorii R 11,5/80 a měří 7,3 km. Vyhledově se uvažuje o rozšíření na čtyřpruh v dnes již neplatné kategorie R 22,5/100. Dokumentace EIA byla zveřejněna 18. dubna 1993, dne 22. listopadu 1993 se uskutečnilo veřejné projednání. 17. prosince 1993 vydalo MŽP ČR souhlasné stanovisko. Stavba odlehčila obyvatelům Mostů od tranzitní dopravy.
Součástí stavby byly 4 estákády, 10 mostů na trase, nadjezd, úpravy silnice III/01152, přeložky místních komunikací, 8 protihlukových stěn. Největším mostním objektem této stavby je údolní estakáda (450 m, 45 m + 6x60 m + 45 m), která patřila v té době k největším realizovaným spřaženým konstrukcím v ČR. Je tvořena ocelovou konstrukcí dvoukomorového průřezu se spřaženou železobetonovou deskou. Další je údolní estakáda (120 m, 18 m + 3x28 m + 18 m), která je sestavena z ocelových nosníků spřažených železobetonovou deskou mostovky, a je uložena prostřednictvím ocelových příčníků na dvojicích pilířů a opěrách.
Stavba začíná za dnešní MÚK Lomná se silnicí III/01152 (původní I/11). Odtud je vedena po východním okraji Mostů u Jablunkova. V km 1,5 - 5,7 a 6,6 - 7,4 byly postaveny stoupací pruhy ve směru na Slovensko, a v km 5,7 - 6,8 byl postaven stoupací pruh na Hrádek. Před celnicí je postavena MÚK Mosty u Jablunkova, na které stavba navazovala na I. etapu délky cca 450 m.
Stavbu projektovala DS-Projekce a realizovalo sdružení ODS-DSO, DS-holding a Strabag. Náklady na stavbu byly 1,5 miliardy Kč. Stavba byla realizována v období únor 1999 až 29. listopad 2001.
Co všechno k tomu potřebuješ vědět?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Mosty u Jablunkova
No jestli má být bakalářská práce o tomto úseku I/11 až po Třanovice (což jsem tedy z toho úvodu tak částečně vyrozuměl), tak je potřeba asi rozhodně více informací, než ti tady na webu můžeme poskytnout. To by pak chtělo sehnat alespoň příslušná územní rozhodnutí, dokumentace EIA atp., aby jsi o tom mohl fundovaně něco napsat ve smyslu odkdy se plánuje, proč se plánuje, jaké jsou dopravní vazby, jaký je vliv na ŽP, proč ta a ta kategorie, jaká je předpokládaná budoucnost tahu atp.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Mosty u Jablunkova
Obávám se že "Ikmi" čeká, až mu to někdo pošle na mail a sem se podivat nejspíš nepřijde...
Re: Mosty u Jablunkova
Zdravím Vás,
a děkuji Vám za odpovědi. Neozval jsem se proto, že jsem nečekal tak rychlé odpovědi od Vás
V práci se zabývám vývojem dopravy Těšínského Slezska. Ve zkratce popíšu vznik Košicko-bohumínské dráhy vztaženo k 19. století. Ve 20. stol. bych se chtěl zaměřit na výtiženost železnice. Jak byly využívána, kdy prošla jakou rekonstrukcí atd. K silnici ve 20. stol. nějaký vývoj na našem území (Těš. Slzs.) a pak asi 90. léta, jak se začala silnice využívat k transportu hlavně PL kamionu na balkán. Mám k dispozici projekt Ro-La Žilina - Krakov, přes Skalité. Což by ulehčilo naší I/11. Počty kamionu vemu asi ze ČSÚ ČR. A pak mám ještě 21. století a tam se mám zabývat perspektivou železnice a silnice. U železnice, budování koridorů, zvýšování rychlosti atd. a u silnice jsem uvažoval zmínit se budování obchvatů a výstavby I/11.
Děkuji za poznámku o měření emisí a hluku. Na to jsem jaksi nepomyslel.
Přeji vám krásný zbytek dne.
Ikmi
a děkuji Vám za odpovědi. Neozval jsem se proto, že jsem nečekal tak rychlé odpovědi od Vás
V práci se zabývám vývojem dopravy Těšínského Slezska. Ve zkratce popíšu vznik Košicko-bohumínské dráhy vztaženo k 19. století. Ve 20. stol. bych se chtěl zaměřit na výtiženost železnice. Jak byly využívána, kdy prošla jakou rekonstrukcí atd. K silnici ve 20. stol. nějaký vývoj na našem území (Těš. Slzs.) a pak asi 90. léta, jak se začala silnice využívat k transportu hlavně PL kamionu na balkán. Mám k dispozici projekt Ro-La Žilina - Krakov, přes Skalité. Což by ulehčilo naší I/11. Počty kamionu vemu asi ze ČSÚ ČR. A pak mám ještě 21. století a tam se mám zabývat perspektivou železnice a silnice. U železnice, budování koridorů, zvýšování rychlosti atd. a u silnice jsem uvažoval zmínit se budování obchvatů a výstavby I/11.
Děkuji za poznámku o měření emisí a hluku. Na to jsem jaksi nepomyslel.
Přeji vám krásný zbytek dne.
Ikmi
Re: Mosty u Jablunkova
Lze je nalézt v podrobných tabulkách sčítání dopravy z let 2000 a 2005 na stránkách ŘSD, odkazy viz http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... ty-dopravy.Ikmi píše:...Počty kamionu vemu asi ze ČSÚ ČR...
Jinak někde jsem viděl i směrové intenzity kamiónů mezi hraničními přechody ČR, nevzpomene si někdo kde? Nějaká ŘSD publikace? Nebo nějaká studie? Nevím, viděl jsem to víckrát, jen nevím kde...
Re: Mosty u Jablunkova
.. sčítání dopravy z let 2000 a 2005 na stránkách ŘSD,...
Sčítání z r. 2005 se mi podařilo již sehnat. A však nemůžu otevřít rok 2000. Vím, že v 3nci na MěÚ je sčítání dopravy, ale to se asi vztahovalo pouze na 3nec. Osobně jsem se ho zúčastnil, ale nevím zda to byl rok 04 či 05. byli jsme na důležitých místech města.
Na netu jsem taky našel mapu MS kraje s vytíženosti na jednotlivých úsecích
http://www.scitani2005.rsd.cz/html/mo/f_mo.htm
Sčítání z r. 2005 se mi podařilo již sehnat. A však nemůžu otevřít rok 2000. Vím, že v 3nci na MěÚ je sčítání dopravy, ale to se asi vztahovalo pouze na 3nec. Osobně jsem se ho zúčastnil, ale nevím zda to byl rok 04 či 05. byli jsme na důležitých místech města.
Na netu jsem taky našel mapu MS kraje s vytíženosti na jednotlivých úsecích
http://www.scitani2005.rsd.cz/html/mo/f_mo.htm
Re: Mosty u Jablunkova
Určitě je to v publikaci ŘSD "Páteřní síť dálnic a rychlostních silnic v ČR", na stranách 36 a 37. Odkaz bohužel nemám (mám to stažené), ale mělo by to být někde na stránkách ŘSD.Petr Pokorný píše:... Jinak někde jsem viděl i směrové intenzity kamiónů mezi hraničními přechody ČR, nevzpomene si někdo kde? Nějaká ŘSD publikace? Nebo nějaká studie? Nevím, viděl jsem to víckrát, jen nevím kde...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mosty u Jablunkova
Je to zde http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/p ... sit-dalnicStanda píše: Určitě je to v publikaci ŘSD "Páteřní síť dálnic a rychlostních silnic v ČR", na stranách 36 a 37. Odkaz bohužel nemám (mám to stažené), ale mělo by to být někde na stránkách ŘSD.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Mosty u Jablunkova
RO-LA v trase Žilina - Krakow by byl chvályhodný počin,když si vzpomenu na ty kolony PL kamionů kolem 3nce,tam by mohl frčet jeden vlak za druhým imrvere.Ale pochybuju,že by k tomu byla vůle od polských,či slovenských železnic.Snad by pomohlo zvýšení mýta pro tranzitující kamiony na takovou výši,aby to začalo být finančně zajímavé.Ikmi píše: Mám k dispozici projekt Ro-La Žilina - Krakov, přes Skalité. Což by ulehčilo naší I/11. Počty kamionu vemu asi ze ČSÚ ČR. A pak mám ještě 21. století a tam se mám zabývat perspektivou železnice a silnice. U železnice, budování koridorů, zvýšování rychlosti atd. a u silnice jsem uvažoval zmínit se budování obchvatů a výstavby I/11.
Ikmi
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Prujezdove video po I/11 mezi Hrádkem a SK hranici.
Subjektivni pocit z nejnovejsiho useku kolem Navsi a Jablunkova je, ze povrch je zde mirne zvlnen a auto je celkem neklidne. Usek kolem Mostu je znatelne lepsi, ikdyz je starsi .
Subjektivni pocit z nejnovejsiho useku kolem Navsi a Jablunkova je, ze povrch je zde mirne zvlnen a auto je celkem neklidne. Usek kolem Mostu je znatelne lepsi, ikdyz je starsi .
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
No taky to tam bylo už několikrát opravovanébalance píše:Prujezdove video po I/11 mezi Hrádkem a SK hranici.
Subjektivni pocit z nejnovejsiho useku kolem Navsi a Jablunkova je, ze povrch je zde mirne zvlnen a auto je celkem neklidne. Usek kolem Mostu je znatelne lepsi, ikdyz je starsi .
Jinak úsek kolem Mostů mi připadá širší,než okolo Jablunkova,ikdyž neberu v potaz,že okolo Mostů je to téměř pořád třípruh.
Možná ten pocit užší silnice dělají protihlukové stěny.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=176&t=2712
"...na obchvatu u Jablunkova musel být dán do šrotu most za 60 milonů korun..."
Tušíte někdo o co jde?
"...na obchvatu u Jablunkova musel být dán do šrotu most za 60 milonů korun..."
Tušíte někdo o co jde?
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
http://www.mapy.cz/?query=#mm=PfFP@dm=1 ... 70272@z=14
Tak tady se hodně dlouho opravovalo,ale pokud vím,dělala se "jen" kompletní rekonstrukce povrchu mostu.Jinak nevím o ničem
Tak tady se hodně dlouho opravovalo,ale pokud vím,dělala se "jen" kompletní rekonstrukce povrchu mostu.Jinak nevím o ničem
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Lyžoval jsem teď jeden (všední) den v Mostech, kde končí sjezdovka asi 50m od I/11 (viz. fotka přímo z lyžařského svahu). Takže jsem každou jízdu mohl sledovat provoz a těch kamionu tam jezdí OPRAVDU hodně. Jednou jsem napočítal šňůru asi 10 za sebou. Podle sčítání dopravy je to "jen" 2800 za 24h, ale to se mi nechce vůbec věřit. Taková intenzita kamionů není podle mě ani na většině dálnic.
- Přílohy
-
- IMG_0859-1.JPG (102.88 KiB) Zobrazeno 30776 x
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
the.klokan píše:Lyžoval jsem teď jeden (všední) den v Mostech, kde končí sjezdovka asi 50m od I/11 (viz. fotka přímo z lyžařského svahu). Takže jsem každou jízdu mohl sledovat provoz a těch kamionu tam jezdí OPRAVDU hodně. Jednou jsem napočítal šňůru asi 10 za sebou. Podle sčítání dopravy je to "jen" 2800 za 24h, ale to se mi nechce vůbec věřit. Taková intenzita kamionů není podle mě ani na většině dálnic.
V Mostech je už alespoň pořádná dvouproudová cesta, tedy ve stoupání kolem sjezdovky je dokonce tříproudová (stoupací pruh pro kamiony) ale vemte si stejnou cestu přes Vendryni-Třinec-Nebory, to je teprve nářez. Tam je sice intenzita kamionů cca stejná jako v Mostech (protože jde o tranzit z Moravy a od Baltu na Balkán) ale intenzita osobních aut je nesrovnatelně vyšší. Z vlastní zkušenosti tvrdím, že číslo 2800 za 24h je podhodnocené.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
No ja nevim....Ja myslim, ze to uveritelne je... Prostym vypoctem se dobereme k tomu, ze kazdych 30 vterin projede jeden kamoin. Kdyz v to promitnu jeste uvahu o tom, ze se nejezdi celych 24 hodin, ale jenom cast dne, pak se dostavam nekam k 15-20 vterinam na jeden nakladak.... No a to si uz myslim, je predstavitelne... (Tim to nechci nijak zlehcovat..Myslim, ze to jsou intenzity, ktere si rozhodne zaslouzi nejake kapacitni reseni te komunikace).the.klokan píše: Podle sčítání dopravy je to "jen" 2800 za 24h, ale to se mi nechce vůbec věřit.
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
siesa: nedokážu posoudit, jestli tohle udávané číslo odpovídá nebo ne. Spíš to posuzuji podle toho, co znám odjinud. A musím říct, že nikde jinde v ČR jsem na dvoupruhové cestě (beru celou I/11 v tomhle úseku od Třince) takovouhle hustotu kamionu neviděl. Čísla jsou jedna věc, ale osobní zážitek věc druhá. Kdo tamtudy nikdy nejel, měl by se tam vypravit, než to bude hodnotit. V některých chvílích je to opravdu "jeden kamion za druhým".
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
No ja taky nepsal, ze se zkapacitnenim I/11 nesouhlasim. Naopak. Jen jsem chtel ukazat, kolik aut to doopravdy je (to cislo za 24 hodin je takovy "imaginarni")...the.klokan píše:siesa: nedokážu posoudit, jestli tohle udávané číslo odpovídá nebo ne. Spíš to posuzuji podle toho, co znám odjinud. A musím říct, že nikde jinde v ČR jsem na dvoupruhové cestě (beru celou I/11 v tomhle úseku od Třince) takovouhle hustotu kamionu neviděl. Čísla jsou jedna věc, ale osobní zážitek věc druhá. Kdo tamtudy nikdy nejel, měl by se tam vypravit, než to bude hodnotit. V některých chvílích je to opravdu "jeden kamion za druhým".
Jinak to cislo 2800 nakladaku/den je samozrejme dost vysoke (napr. na I/7 nebo I/6 neni vyssi). Nicmene i na jinych jednickach jsou dosti vysoke cifry (I/20 Pisek-CB, I/16 Slany-Melnik, I/38 Kolin-Caslav, I/30 Lovosice-UL, I/35 Jicin-Mohelnice, I/33 HK-Jaromer). Prijedte se nekdy podivat
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Cesta I/11 v úseku Mosty u Jablunkova je celkem v pohodě (teda alespoň nám, co ji užíváme v okolí Třince, tak připadá), i když je pouze dvou(tří)pruhová.
Opravdová tragedie se děje na této 7 metrů široké silnici bez krajnic a chodníků v centru Vendryně: http://www.mapy.cz/#x=18.700489&y=49.65 ... lxVYcr6BN1
nebo tu v Třinci: http://www.mapy.cz/#x=18.680108&y=49.66 ... YxVaL.Mm6R
A potom se z Prahy od plně kompetentních osob dozvíme, že přeložka silnice I/11 u Třince je zbytečná a není potřebná. Už místní samospráva v Třinci se snaží vyčlenit z celé trasy těch nejpotřebnějších 4,6 km mezi MÚK Třinec a Bystřice aby se postavilo alespoň toto, ale nic ... prostě žádná silnice v republice není od Prahy tak daleko a tak vzdálená.
Pro dokreslení situace, každotýdenní realita:
http://www.ihorizont.cz/c5784-foto-ze-v ... trinci.htm
Opravdová tragedie se děje na této 7 metrů široké silnici bez krajnic a chodníků v centru Vendryně: http://www.mapy.cz/#x=18.700489&y=49.65 ... lxVYcr6BN1
nebo tu v Třinci: http://www.mapy.cz/#x=18.680108&y=49.66 ... YxVaL.Mm6R
A potom se z Prahy od plně kompetentních osob dozvíme, že přeložka silnice I/11 u Třince je zbytečná a není potřebná. Už místní samospráva v Třinci se snaží vyčlenit z celé trasy těch nejpotřebnějších 4,6 km mezi MÚK Třinec a Bystřice aby se postavilo alespoň toto, ale nic ... prostě žádná silnice v republice není od Prahy tak daleko a tak vzdálená.
Pro dokreslení situace, každotýdenní realita:
http://www.ihorizont.cz/c5784-foto-ze-v ... trinci.htm
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Ale ano, já vím, že i jinde je to vážné a přiznám se, že nemám projetou celou republiku, abych mohl zodpovědně srovnávat. Nicméně z toho, co jsem kdy projel, musím říct, že mi tady příjde hustota kamionů nejvyšší (na dvojpruh). Specifické je to asi i tím, že českých kamionů je zde výrazná menšina.
A jasně, tahle diskuze už patří spíš do vlákna ke stavbě I/11 kolem Třince, Vendryně atd., protože kolem Mostů je to dnes dostačující.
Jen na okraj, já nejsem z tohoto kraje, jen sem občas jezdím za příbuznými. To abych nebyl podezříván z nějaké podjatosti. Ale stavbě I/11 fandím, byť jinak mám blíž R43, R52, I/42...
A jasně, tahle diskuze už patří spíš do vlákna ke stavbě I/11 kolem Třince, Vendryně atd., protože kolem Mostů je to dnes dostačující.
Jen na okraj, já nejsem z tohoto kraje, jen sem občas jezdím za příbuznými. To abych nebyl podezříván z nějaké podjatosti. Ale stavbě I/11 fandím, byť jinak mám blíž R43, R52, I/42...
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Asi vycházejí z předpokladu, že po dokončení slovenské D3 a polské S69 bude E75 vedena mimo Česko a provoz na I/11 výrazně poklesne. To ovšem může trvat desítky let (i když teoreticky by to mělo být docela rychle - D3 i S69 patří do Core Network)... Nicméně se podařilo dostat tuhle část I/11 alespoň mezi Comprehensive Network, tak by se na tom snad mohlo pracovat.Robert píše:...A potom se z Prahy od plně kompetentních osob dozvíme, že přeložka silnice I/11 u Třince je zbytečná a není potřebná. Už místní samospráva v Třinci se snaží vyčlenit z celé trasy těch nejpotřebnějších 4,6 km mezi MÚK Třinec a Bystřice aby se postavilo alespoň toto, ale nic ... prostě žádná silnice v republice není od Prahy tak daleko a tak vzdálená. ...
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
jen pro info mé úvahy z vlákna o I/52:
I/11 a I/52 jsou spojené nádoby... Zdánlivě ne, ale... Není právě podíl PL kamionů na I/11 významný ? Není to tím, že je pro ně nejrychlejší sjet od Katowic k Třinci, pak po slovenské D1čce na Vídeň či Budapešť ? Kolik jich jede na Vídeň a kolik na Budapešť ?? Nevím - jen tipuji.
Pokud bych měl pravdu pak otevření A1čky v Polsku a naší D1čky u Bohumína sem k Mikulovu a na D2ku k Břeclavi nasaje další PL (BY, LT ...) kamiony a trošku ulehčí I/11 (i když KIA-HYUNDAI tu bude pořád). No ale možná jsem se svými úvahami mimo...