I/11 Komárov - jižní obchvat a Nové Sedlice- severní obchvat
Re: I/11 Komárov - obchvat
Na tom severním jsou velmi drahé ty 2 estakády a nutnost vedení po náspu. Sice je to záplavové území, ale hospodaří na něm zemědělci. Možná by to chtělo nějakou jinou variantu, např. něco takového http://mapy.cz/#x=17.994595&y=49.911257 ... 9ei65M2eqi
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Komárov - obchvat
Fajn, ale trošku tam překáží ta Galena (Ivax, Teva) či jak se to zrovna teď jmenuje, takže to kříženií z železnicí v prostoru nádraží je trošku neoptimálníLenny píše:Možná by to chtělo nějakou jinou variantu, např. něco takového http://mapy.cz/#x=17.994595&y=49.911257 ... 9ei65M2eqi
Re: I/11 Komárov - obchvat
Došlo by k zabrání části parkoviště a taky části budovy Komosu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Komárov - obchvat
a co třeba konec Komárova - ten nemá nárok na lepší a klidnější bydlení? Ne, podle mě by bylo nej udělat S variantu, nevím co je levnější, ale pouvažoval bych nad náspem než nad mostem
Re: I/11 Komárov - obchvat
Tady v téhle mapě http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/26FA4423C ... a-2013.pdf je uvedena stavba "Komárov průtah".
Že by nejhorší možné řešení už bylo vybráno ?
Že by nejhorší možné řešení už bylo vybráno ?
Re: I/11 Komárov - obchvat
Proč nejhorší ?
Re: I/11 Komárov - obchvat
ono udělat skoro tunel uprostřed vesnice není zrovna nej varianta, mít po obou stranách 10 m vysoké PH stěny a tím pádem S a J Komárova oddělen není ideál, stejně tak životní prostředí trpí a lidi taky, bude se rozhodovat mezi S a J variantou obchvatu, průtah určitě nebudekot píše:Proč nejhorší ?
Re: I/11 Komárov - obchvat
Jižní varianta řešení byla zřejmě definitivně schválena. http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK1654
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/11 Komárov - obchvat
Tak že by vybrali "jih" to jsem se tam nikde nedočetl, ale je tam v závěru uvedeno "Záměr .... bude dále posuzován". A pak jsou tam vyjádření zúčastněných: různé úřady (t.j. ti co tam nebydlí) doporučují vesměs "průtah", obec Komárov striktně odmítá variantu průtah, obec Suché Lazce a vlastníci pozemků odmítají variantu "jih" (2 petice), atd atd ...FlakY` píše:Jižní varianta řešení byla zřejmě definitivně schválena. http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK1654
Objektivně varianta jih je o kilometr delší, protíná rekreační zónu a zabírá 25ha zemědělské půdy, severní jen 9ha.
Kdybych to stavěl já ( nezúčastněný pozorovatel který přes Komárov občas projede ) doporučil bych variantu "sever", bez ohledu na to kolik bude stát.
Prachy budou a my tu nebudeme
A až ten obchvat bude stát (rok 2050), tak já tady pravděpodobně už taky nebudu
Re: I/11 Komárov - obchvat
max. souhlas, díky tomu že to tam dobře znám, tak nemůžu pochopit známou, která tuto variantu řešila (je autorkou posudku), že doporučuje J variantu, ano asi bude levnější, ale v čem? Že se vykoupí zeměď. pozemky, udělají zářezy, ... když na S variantě je drahá estakáda, kde zemědělci ví, že to trošku zaprší a je to tam pod vodou.
Na druhou stranu, když jsem to řešil s otcem (taky soudní znalec jako autorka) a dívali jsme se na fotky kudy to povede, tak řekl, že vzdálenost mezi nejbližším obydlím a navrhovanou J variantou je hodně v pohodě, takže z hlediska ŽP to je v pohodě, hluk taky
Na druhou stranu, když jsem to řešil s otcem (taky soudní znalec jako autorka) a dívali jsme se na fotky kudy to povede, tak řekl, že vzdálenost mezi nejbližším obydlím a navrhovanou J variantou je hodně v pohodě, takže z hlediska ŽP to je v pohodě, hluk taky
Re: I/11 Komárov - obchvat
Řadu informací o obchvatu Komárova lze najít na http://obchvat.suchelazce.cz/. Jsou tam mimo jiné i vizualizace obou variant. Nrazil jsem na to náhodou při hledání čehosi jiného.
Re: I/11 Komárov - obchvat
to je stará info, o tomto webu ví hodně lidí odsudMibl píše:Řadu informací o obchvatu Komárova lze najít na http://obchvat.suchelazce.cz/. Jsou tam mimo jiné i vizualizace obou variant. Nrazil jsem na to náhodou při hledání čehosi jiného.
Re: I/11 Komárov - obchvat
Tak to se tedy omlouvám za nošení dříví do lesa. V tomto vlákně však tento odkaz chyběl a nepřišlo mi logické jej hledat někde jinde.
Re: I/11 Komárov - obchvat
Z veřejné schůze 18.9.2012 :
..... současný náměstek Opavy pan Daniel Žídek, který vyslovil jednoznačnou podporu občanům a zastupitelstvu obce k záměru prosadit severní obchvat .......
Já to říkám pořád, že průtah a jižní obchvat jsou kravina, naštěstí je vidět, že ten názor má většina z těch co se jich to týká ........
..... současný náměstek Opavy pan Daniel Žídek, který vyslovil jednoznačnou podporu občanům a zastupitelstvu obce k záměru prosadit severní obchvat .......
Já to říkám pořád, že průtah a jižní obchvat jsou kravina, naštěstí je vidět, že ten názor má většina z těch co se jich to týká ........
Re: I/11 Komárov - obchvat
Priznam se, ze neoplyvam prilisnou znalosti mistnich pomeru, ale neda mi to a zeptam se: Proc je tam ta MUK Kylesovice?? Pripada mi tam naprosto zbytecna...
Re: I/11 Komárov - obchvat
Zbytečná asi ne, je to napojení na jižní (už hotový) obchvat Opavy.siesa píše:Priznam se, ze neoplyvam prilisnou znalosti mistnich pomeru, ale neda mi to a zeptam se: Proc je tam ta MUK Kylesovice?? Pripada mi tam naprosto zbytecna...
Mně ale spíš připadá hloupé, že tahle budoucí perfektní (v celém úseku od Ostravy) čtyřproudovka s několika mimoúrovňovými kříženími je o pár set metrů dál vyvedená přímo do kruháče u opavského Globusu ... už se těším jak se to tam bude ve směru od Ostravy štosovat, až opaváci pojedou v pátek odpoledne hromadně do Globusu na nákup ... a na kruháči budou mít přednost před ostraváky jedoucími na víkend do Jeseníků.
Hodně sofistikované řešení ....
Re: I/11 Komárov - obchvat
Diky za vysvetleni. Jeste vic se mi to osvetlilo, kdyz jsem si dal obe ty mapy pres sebe...Takze to bude tak, ze I/11 povede dal jako severni obchvat Opavy, z nepochopitelneho duvodu (opravdu demence) pres kruhac ke Globusu a pak jiz jen jako 1+1 usporadani a jizni obchvat Opavy bude pripojen tou trubkou...No je to teda dost zbesile a rekl bych snad i zvlastni reseni....Country píše:Zbytečná asi ne, je to napojení na jižní (už hotový) obchvat Opavy.siesa píše:Priznam se, ze neoplyvam prilisnou znalosti mistnich pomeru, ale neda mi to a zeptam se: Proc je tam ta MUK Kylesovice?? Pripada mi tam naprosto zbytecna...
Mně ale spíš připadá hloupé, že tahle budoucí perfektní (v celém úseku od Ostravy) čtyřproudovka s několika mimoúrovňovými kříženími je o pár set metrů dál vyvedená přímo do kruháče u opavského Globusu ... už se těším jak se to tam bude ve směru od Ostravy štosovat, až opaváci pojedou v pátek odpoledne hromadně do Globusu na nákup ... a na kruháči budou mít přednost před ostraváky jedoucími na víkend do Jeseníků.
Hodně sofistikované řešení ....
Re: I/11 Komárov - obchvat
Čím víc nad tím teď přemýšlím, tím víc se mi zdá, že to zaústění do kruháče u Globusu je špatně.
Na letáku http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4FCC ... t-vych.pdf je vidět, že původně plánovaná R56 míjí Opavu mimo kruháč, ale ta se hned tak stavět nebude, a když tak jen dvoupruh, jak tady na fóru už zaznělo. Takže logicky - měl by se obdobně napojit obchvat Komárova - mimo oba kruháče, nějak takhle: http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... xeLEhGcewj , když "jedenáctka" bude hlavní spojnice OV - OP.
Anebo takhle : http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... xeLEhGcewj
Anebo přímo do trasy budoucí R56: http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... xeLEhGcewj plus spojku na jižní obchvat: http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... MgtIgonhTz
To je ale asi sci-fi, že ?
Na letáku http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4FCC ... t-vych.pdf je vidět, že původně plánovaná R56 míjí Opavu mimo kruháč, ale ta se hned tak stavět nebude, a když tak jen dvoupruh, jak tady na fóru už zaznělo. Takže logicky - měl by se obdobně napojit obchvat Komárova - mimo oba kruháče, nějak takhle: http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... xeLEhGcewj , když "jedenáctka" bude hlavní spojnice OV - OP.
Anebo takhle : http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... xeLEhGcewj
Anebo přímo do trasy budoucí R56: http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... xeLEhGcewj plus spojku na jižní obchvat: http://www.mapy.cz/#!x=17.975438&y=49.9 ... MgtIgonhTz
To je ale asi sci-fi, že ?
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/11 Komárov - obchvat
jižní varianta je napojena mostem přímo na spojku S1, na kterou už nepujde sjet z OK u globusu. dovolím si vyslovit předpoklad, že ani severní varianta nebude humpolácky napojena naprudko do OK a udělá se,v případě realizace, řešení podobné napojení jižní.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/11 Komárov - obchvat
Jo, jo, na fotkách jižní varianty to tak je .... doufejme, že to bude podobně i u severní varianty.
Re: I/11 Komárov - obchvat
Me by e asi nejvic libila nasledujici varianta:
http://www.mapy.cz/#!x=17.990566&y=49.9 ... w&l=16&c=T
a to z toho duvodu, ze resi jak problem obchvatu Komarova, tak lepsi napojeni Kravaru na I/11 (tim padem i castecne ulehceni I/56), pruchod a ukonceni I/11 u Globusu a dle meho nazoru i lepsi napojeni Opavy samotne...
http://www.mapy.cz/#!x=17.990566&y=49.9 ... w&l=16&c=T
a to z toho duvodu, ze resi jak problem obchvatu Komarova, tak lepsi napojeni Kravaru na I/11 (tim padem i castecne ulehceni I/56), pruchod a ukonceni I/11 u Globusu a dle meho nazoru i lepsi napojeni Opavy samotne...
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Komárov - obchvat
Pánové, zapomínáte na to, že za kruháčem u Globusu je soustředěna většina opavského průmyslu. Jinak velké intenzity jsou tam již dnes (víc než rok jsem denně dojížděl z Ostravy do Bruntálu a vím jak to tam vypadá jak v ranní, tak v odpolední špičce) a ten kruháč je na vysoké intenzity docela dobře dimenzovaný. Kdyby tam nebyl, bylo by líp, ale MÚK si tam v tom prostoru mezi průmyslem, Globusem, železniční tratí a řekou moc představit nedovedu.
Re: I/11 Komárov - obchvat
MÚK není nutná, jen u varianty "severní obchvat" od MÚK u Kylešovic věst souběžně "starou cestu" napojenou na kruháč u Globusu a "novou cestu" která kruháč překlene estakádou a napojí se na spojku S1 - přesně jak je to nakreslené ve studii jižního obchvatu.rumpeak píše:Pánové, zapomínáte na to, že za kruháčem u Globusu je soustředěna většina opavského průmyslu. Jinak velké intenzity jsou tam již dnes (víc než rok jsem denně dojížděl z Ostravy do Bruntálu a vím jak to tam vypadá jak v ranní, tak v odpolední špičce) a ten kruháč je na vysoké intenzity docela dobře dimenzovaný. Kdyby tam nebyl, bylo by líp, ale MÚK si tam v tom prostoru mezi průmyslem, Globusem, železniční tratí a řekou moc představit nedovedu.
Takže kdo pojede do Opavy sjede prostě o 500m dřív a přejede přes 2 kruháče, zatímco tranzit profrčí nerušeně a bezpečně kolem.
A bezpečnost - to je přece to, co všichni chceme !
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Komárov - obchvat
A to by jako spojka S1 nebyla napojena na kruháč u Globusu? Nevím, kolik tam toho máš naježděno, ale ta spojka je v současnosti mnohem více než tranzitem OV -> BR (Kr) (který to má stále mnohem výhodnější přes město) využívána lidmi jezdícími směrem od Tesca atd. směrem Kravaře a další prajské obce.Country píše:MÚK není nutná, jen u varianty "severní obchvat" od MÚK u Kylešovic věst souběžně "starou cestu" napojenou na kruháč u Globusu a "novou cestu" která kruháč překlene estakádou a napojí se na spojku S1 - přesně jak je to nakreslené ve studii jižního obchvatu.rumpeak píše:Pánové, zapomínáte na to, že za kruháčem u Globusu je soustředěna většina opavského průmyslu. Jinak velké intenzity jsou tam již dnes (víc než rok jsem denně dojížděl z Ostravy do Bruntálu a vím jak to tam vypadá jak v ranní, tak v odpolední špičce) a ten kruháč je na vysoké intenzity docela dobře dimenzovaný. Kdyby tam nebyl, bylo by líp, ale MÚK si tam v tom prostoru mezi průmyslem, Globusem, železniční tratí a řekou moc představit nedovedu.
Takže kdo pojede do Opavy sjede prostě o 500m dřív a přejede přes 2 kruháče, zatímco tranzit profrčí nerušeně a bezpečně kolem.
A bezpečnost - to je přece to, co všichni chceme !
Re: I/11 Komárov - obchvat
rumpeak: jsem zmaten trošku. Ty teda tvrdíš že průjezd městem je rychlejší než "obchvat", jezdím teda "jen" pátek/neděle převážně. Ale aby jsi měl výhodnější průjezd městem musíš mít neskutečné štestí na semafory. Mě se upřímně libí daleko více "obchvat" v kterém je to na pohodu ale tak každému se libí něco jiného.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.