Country píše:Takže stát očividně kašle na mínění místních, a budou z toho další Dluhonice
Mínění místních je většinou: Veďte to jinde, hlavně ne u nás.
Neřekl bych, i kolikrát když vidím nějaké vizualizace, tak si říkám proč to prostě vedou tak blízko obce, když to jde vpohodě vést dál. Jediný rozdíl by byl, že by trasa byla o 200-500 m delší. Ne, radši blíže k obci, 2 km PHS, a příprava stavby o 2-5 let delší, v tom lepším "neextrémním" případě (nejdražší dálnice je ta, která nestojí)
Country píše:Takže stát očividně kašle na mínění místních, a budou z toho další Dluhonice
Při průtahu by se bouřil Komárov a při severní ekologické spolky. Zde navrhovaný odsunutý průtah by měl asi problém s územní rezervou na druhou kolej a proti superseverní by se bouřily Velké Hoštice.
Country píše:Takže stát očividně kašle na mínění místních, a budou z toho další Dluhonice
Při průtahu by se bouřil Komárov a při severní ekologické spolky. Zde navrhovaný odsunutý průtah by měl asi problém s územní rezervou na druhou kolej a proti superseverní by se bouřily Velké Hoštice.
Co jsem slyšel, tak Velké Hoštice jsou proti tzv. severní variantě přes Hoštické louky v oblasti říční nivy (mezi Tevou a Hošticemi). Nikdy ale nezazněl jejich nesouhlas se superseverní variantou v koridoru plánované přeložky I/56 v prostoru mezi Hošticemi a Chlebičovem. Naopak si myslím, že místní občané by rádi zrušili průtah I/56 svou obcí. Čistě laicky by peáž I/56 a I/11 severně od Hoštic mohla vyjít levněji než dva samostatné obchvaty ve směru západ-východ, které dřív nebo později stejně bude nutné řešit. Územní rezerva pro novou I/56 snad už je.
Pavlík píše:Co jsem slyšel, tak Velké Hoštice jsou proti tzv. severní variantě přes Hoštické louky v oblasti říční nivy (mezi Tevou a Hošticemi). Nikdy ale nezazněl jejich nesouhlas se superseverní variantou v koridoru plánované přeložky I/56 v prostoru mezi Hošticemi a Chlebičovem. Naopak si myslím, že místní občané by rádi zrušili průtah I/56 svou obcí. Čistě laicky by peáž I/56 a I/11 severně od Hoštic mohla vyjít levněji než dva samostatné obchvaty ve směru západ-východ, které dřív nebo později stejně bude nutné řešit. Územní rezerva pro novou I/56 snad už je.
davidb píše:
Nějak takhle- https://mapy.cz/s/3gzXA?
Vždyť to jde skoro 1,5 km přes zátopovou oblast!
Všechny varianty jdou přes zátopová území, stavbě estakády nebo náspů se nelze vyhnout. Jižní varianta bude překonávat Moravici a Raduňku, jde o dolní toky, které jsou vzdouvány proti svému toku povodněmi na řece Opavě. Severní varianta (Hoštické louky) jde zátopovou oblastí téměř v celé své délce. Z téhož důvodu je prakticky celá spojka S1 mezi Globusem a Kauflandem na vysokých náspech.
A brali jste v potaz návaznost na další hlavní tahy? Tahle Superseverní varianta řeší jen směr východ-západ, ale už neumožňuje optimální řešení napojení na Jižní obchvat Opavy pro směr východ-jih (II/461). Řidiči by sjeli před Komárovem nejdřív na sever, aby se pak přes kruháče a po S1 vraceli na jih a dojeli na druhý konec Komárova a mohli odbočit na směr Olomouc. Takže místo 4km by se jelo asi 10km. Tak tohle by asi nejezdil nikdo a všichni by to hnali přes dědiny. Pak by stejně komárovští hulákali a ten jižní obchvat by chtěli stejně.
To jsou sice hezká čísla, ale spíše tady by bylo potřeba mít mapu dopravních proudů a ne jen celkový součet projetých vozidel. Poznáte z toho ale, kolik aut odbočilo od Ostravy (I/11) na Olomouc/Fulnek (II/461) nebo obráceně? K tomu slouží právě ty dopravní proudy, které se v rámci studie dělají a na jejich základě by se taky mělo rozhodovat. Mapa dopravní intenzity k tomuto neslouží.
A vy je máte? Ale i tak je jasné, že odbočení mezi Komárovem a Kylešovicemi (v součtu za oba směry) se týká o dost menšího počtu vozidel než 7 tis./den a navíc, že řada z nich má právě v Komárově start nebo cíl cesty (Teva, Komas, depo České pošty, ...) a tahle na jakýkoliv obchvat nikdy nepojedou. Určitě budete vědět, jaký konkrétní typ statistiky a měření by právě tohle měl určit. Ale uznejte, že zbytková doprava přes Komárov po přeložení tranzitu východ-západ po úpravě parametrů Ostravské ulice na silnici II. třídy nebude pro tuto městskou část nijakou katastrofou. Naopak, proti dnešnímu stavu to bude pokles dopravy min. o polovinu až dvě třetiny. Máte-li přesná čísla, tak sem s nimi.
já si pořád říkám, proč se dělala nová I/11, když vlastně momentálně vede odnikud nikam ... a dokud nebude Prodloužená Rudná, tak se nic nezmění, protože obchvat Sedlic a Komárova se bude dělat nejdříve za 15+ let, takže do té doby chudáci obyvatelé Sedlic a Komárova okolo I/11
Bohužel pro tuhle novou studii ne. Kdysi (cca před 10-15 lety) jsem viděl pro původní studie, ale neuschovával jsem si ji. Souhlasím s Vámi, že zbytková doprava po výstavbě obchvatu bude výrazně nižší a zůstane více méně jen ta, která se v místě vyprodukuje. Musím ale připomenout, že to bude po výstavbě jakéhokoliv obchvatu, ať severního nebo jižního. A právě tady se ti, kteří o studii rozhodovali (a nebyl jsem to já a předpokládám že ani Vy) se museli rozhodnout a doporučit to, co zatíží okolí nejméně. Tito lidé měli u sebe veškeré podklady, na jejichž základě se měli rozhodnout. My tady vidíme jen malou část z nich. K rozhodování neslouží jen statistiky a měření, ale obrovské množství dalších podkladů z různých oblastí (hydrologie, geologie, demografie, územní plánování, životní protředí ... a ani nevím čeho všeho). Tohle všechno bychom si museli sami prostudovat, abychom mohli fundovaně říct, že ti, kteří rozhodli o Jižní variantě", rozhodli špatně.
... rozhodovali jen mezi dvěma variantami, proti oběma jsou velké námitky obcí. Vzhledem ke vzdálenému času realizace je stále možnost hledat a vyhodnocovat varianty další. Proto si úředníky platíme.
Tady je jedno, jestli je to 10 variant, nebo jen dvě. I když začnete s těmi 10, tak stejně se vždy skončí na rozhodování o posledních dvou. No a čas sice je, ale jen relativně. Čím později to rozhodnutí padne, tak tím později se to začne stavět. (A to ani nepočítám, že se někdy osobně po tom obchvatu projedu.) Pokud bychom ale neustále hledali výhodnější alternativy, tak se k výsledku nedobereme nikdy, jelikož už zítra mohou nastat nové skutečnosti, které jsme včera neznali. Jak se říká: "Je lépe horší rozhodnutí teď hned, než čekat na to ještě horší dalších 10 let.". Je ale na představitelích investora, aby to lidem dostatečně zdůvodnili, vysvětlili a objasnili.
akorát tato nehoda se stala v místě budoucí zrušené křižovatky do ML, je tam 70 a když tam jedu 90, tak jsem nejpomalejší ...kolikrát když potřebuju odbočit na ML ve směru od Sedlic, tak s autem to pořádně zacloumá, jak kolem mě profrčí borec ve 130 a více ...
tam kdyby stáli 24hod denně, tak dálnice a lepší cesty nestíhají stavět
Tahle nehoda byla jen otázkou času. Někde jinde jsem četl, že jedno auto nedobrzdilo a narazilo do auta před sebou, které odbočovalo doleva do Lazcu, to bylo vymrštěno do protisměru. Ti, kteří to tam neznají, tak to za Sedlicemi rozpali na max v levém pruhu a pak horko těžko brzdí, když někdo před nima hodí blinkr doleva a jak se sejdou 2, kdy druhý dává blinkr na poslední chvíli, tak je neštěstí na světě. Vidím to tam denně, kdy se auta z levého pruhu na poslední chvíli cpou do pravého, protože někdo odbočuje doleva do M Lazcu.
@OtoS:
Ani já nechápu, proč na téhle silnici nejsou pořádná návěstí, ale jenom tabuličky jako někde na okresce.
Stačí pár náklaďáků za sebou v pravém pruhu a značku nejde vůbec vidět: https://www.google.cz/maps/@49.9042619, ... 312!8i6656
Taky to nechápu, proč tam to odbočení pořád není zrušené. V Havířově se řeší rušení odbočení od Ostravy vlevo na 20 tisícové sídliště a navedení dopravy do těžce přetíženého kruháče a tady má odbočení vlevo vesnička, navíc by se stačilo zajet o pár metrů dál na luxusní MÚK.
Tady su má zrušit odbočení vlevo a pro připojení od ML postavit nějaký připojovací pruh.