I/11 Komárov - jižní obchvat a Nové Sedlice- severní obchvat
Re: I/11 Komárov - obchvat
ještě že tu odbočku zatím nezrušili. MÚK totiž směřuje ve směru na ML do úzkého úseku a hlavně kolem školy/školky, kdo tam nejel, nezná. Jsem ale zvědav, až se bude dělat nové I/11 od ML směrem na Sedlice a Komárov, jak to pak bude s tou křižovatkou, protože zrušit a nechat jezdit vše kolem školy/školky bude 100% katastrofa = riziko střetu s dětmi a hlavně ten špunt to zúžení
Re: I/11 Komárov - obchvat
Tohle místo se sice přímo netýká obchvatu Komárova, ale Obchvatu Nových Sedlic, pro nějž je trasa v podstatě už stabilizována, v tomto místě bude jen mimoúrovňové křížení. To znamená, že stará trasa od křižovatky na Nové Sedlice bude vedena jako obslužná a bude předělána na dvojpruh a bude na tuto odbočku napojena. Je třeba si povšimnout, že jižně od stavajícího odbočení (do ML) je několik stavení a nebudou se bourat. Nová trasa I/11 povede severněji od tohoto bodu a bude ji nejspíše křížit mostem.
Re: I/11 Komárov - obchvat
Více v přehledu:Re: I/11 Komárov - obchvat
Zajímavý info k Novým Sedlicím myslel jsem, že se pracuje na DÚR a oni nemaj ani dořešenej územní plán (hlavně že maj hotovou EIA)
návrh zadání Územního plánu Nové Sedlice
návrh zadání Územního plánu Nové Sedlice
Re: I/11 Komárov - obchvat
To pak zase nestihnou a budou dělat celou EIA znova, hlavně že maj video!Klingon píše:Zajímavý info k Novým Sedlicím myslel jsem, že se pracuje na DÚR a oni nemaj ani dořešenej územní plán (hlavně že maj hotovou EIA)
návrh zadání Územního plánu Nové Sedlice
https://www.youtube.com/watch?v=6Tgx-S2Y-0g
Jinak myslím, že je chyba, že se navazuje na obchvat v pulprofilu a až za MUK Komárov-Západ se rozšíří, podle mě tam bude taková intenzita, že se to bude vyplácet objet po "stary" cestě (tj dnešní rudné).
Taky nevím, proč dělají 600 metrovou estakádu nad polem (v záplavovém území nemůže být na náspu, ujelo by to?)
Re: I/11 Komárov - obchvat
MÚK Komárov-západ mi připadá dost nešťastná, ten kruháč bude megašpuntem a čekací kolony můžou zablokovat i samotný obchvat, zejména 2pruhový úsek směrem od Kateřinek. Rozšíření na 4pruh pak bude asi zase dost těžký porod. Cesta z Kateřinek ke Globusu pak bude znova nejlepší asi přes centrum města, a to se vyplatí ...
Re: I/11 Komárov - obchvat
spojka S1, stejně jako celý S obchvat Opavy je momentálně postaven, budován, resp. před stavbou pouze v polovičním profilu, tzn. až bude S1 a S obchvat veden v plném profilu, bude i úsek před MÚK Komárov západ v plném profilu
ale jinak vizualizace nádherná, snad do roku 30 se začne kopat, na druhou stranu je naprd, že budu muset sjet na Komárov a pak jet do Globusu po staré cestě, jestli budu chtít jet nakoupit právě tam
ale jinak vizualizace nádherná, snad do roku 30 se začne kopat, na druhou stranu je naprd, že budu muset sjet na Komárov a pak jet do Globusu po staré cestě, jestli budu chtít jet nakoupit právě tam
Re: I/11 Komárov - obchvat
Úplně náhodou jsem na YT narazil na tuhle vizualizaci a musím tedy smeknout, konečně komunikace, která vypadá, že její plány začaly možná i v tomto století
Okolo zástavby obloukem nebo ve velikém zářezu, přeložky nad komunikací, PHS, fakt se mi moc líbí, škoda jen toho 2-pruhového propojení s tím velkým kruháčem u budoucí I/56 a ta OK v MÚK Komárov-západ nevím, jak na tom bude s kapacitou, ta možná chtěla udělat turbookružní s více pruhy.
Mohl bych se jen zeptat ... spolu s tím plánovaným propojením Ostravy s Opavou pomocí 4-pruhové I/56 je v plánu i zkapacitnit celý severní obchvat Opavy také na 4-pruh ?
Je mě jasné, že to jsou plány na roky 2030-2050 ale i tak by mě to zajímalo Osobně bych řekl, že by bylo lepší postavit novou I/56 dříve a v polovičním profilu a napojit to na severní 2-pruhový obchvat Opavy než čekat tolik let, je ale možné, že nová přeložka by přitáhla tolik aut, že by byl ihned 2-pruh málo
Okolo zástavby obloukem nebo ve velikém zářezu, přeložky nad komunikací, PHS, fakt se mi moc líbí, škoda jen toho 2-pruhového propojení s tím velkým kruháčem u budoucí I/56 a ta OK v MÚK Komárov-západ nevím, jak na tom bude s kapacitou, ta možná chtěla udělat turbookružní s více pruhy.
Mohl bych se jen zeptat ... spolu s tím plánovaným propojením Ostravy s Opavou pomocí 4-pruhové I/56 je v plánu i zkapacitnit celý severní obchvat Opavy také na 4-pruh ?
Je mě jasné, že to jsou plány na roky 2030-2050 ale i tak by mě to zajímalo Osobně bych řekl, že by bylo lepší postavit novou I/56 dříve a v polovičním profilu a napojit to na severní 2-pruhový obchvat Opavy než čekat tolik let, je ale možné, že nová přeložka by přitáhla tolik aut, že by byl ihned 2-pruh málo
Re: I/11 Komárov - obchvat
Vizualizace je fakt hezká, alespoň už nemusím vysvětlovat, že ta spojka S1 u Globusu končila jen dočasně a měla být jen prodloužením kateřinské OK.
Dělat turbo OK v MÚK Komárov je zbytečné neboť právě spojka MÚK Komárov a MÚK s OK Kateřinky bylo vždy plánovana jako dvojpruh a jeho rozšiřování se neplánuje ani teď ani v budoucnosti. 4-pruh měl v MÚK Komárov západ vždy končit s tím , že se zde bude doprava přerozdělovat i na (zatím nedokončený) jižní obchvat.
Severní obchvat Opavy jehož západní část se začne stavět příští rok (do konce roku má být vyhlášeno VŘ). Je plánován časem rozšířit na dálnici D56 až do Ostravy, ale to bohužel nevyšlo ve výpočtech HDM-4, jenž jsou nutné pro financování z EU v rámci SFDI, proto je I/56 přepracovávána do uspornější varianty viz jiný příspěvek
Dělat turbo OK v MÚK Komárov je zbytečné neboť právě spojka MÚK Komárov a MÚK s OK Kateřinky bylo vždy plánovana jako dvojpruh a jeho rozšiřování se neplánuje ani teď ani v budoucnosti. 4-pruh měl v MÚK Komárov západ vždy končit s tím , že se zde bude doprava přerozdělovat i na (zatím nedokončený) jižní obchvat.
Severní obchvat Opavy jehož západní část se začne stavět příští rok (do konce roku má být vyhlášeno VŘ). Je plánován časem rozšířit na dálnici D56 až do Ostravy, ale to bohužel nevyšlo ve výpočtech HDM-4, jenž jsou nutné pro financování z EU v rámci SFDI, proto je I/56 přepracovávána do uspornější varianty viz jiný příspěvek
Re: I/11 Komárov - obchvat
Ještě takový malý detail k vizualizaci. Když mrknu na čas 3'43", tak u nové silnice spojující MÚK Komárov západ s původní I/11 mezi Globusem a Komárovem vidím označení I/46. Nedává mi ale smysl, aby silnice Racibórz-Opava-Šternberk byla trasována tudy (tedy z Kateřinek přes rondel u Globusu směrem na Komárov a Kylešovice), logičtější se mi zdá, aby v úseku mezi kateřinským rondelem a touhle novou MÚK byly I/11 a I/46 vedeny po stejném tělese. Napadá mě akorát tak vysvětlení, že tohle označení je záměrné kvůli financování státem, nikoliv krajem.
Re: I/11 Komárov - obchvat
Chybička se vloudí. Zatím je to krajská stavba pochybuji, že by to převzalo ŘSD, ale státní příspěvek (nejpépe 100%) by se hodil. Z hodnocení staveb kraje jde o:
Přeložka silnice II/461 (Jižní obchvat - dokončení)
Projektová dokumentace řeší výstavbu dokončení Jižního obchvatu Opavy v nové trase včetně napojení na stávající komunikační systém. Důvodem pro realizaci této stavby je nevyhovující stávající styková křižovatka silnic I/11 a II/461, která se po otevření jižního obchvatu Opavy dostala za hranici své kapacity. V rámci stavby bude provedena přeložka stávající komunikace II. třídy v délce 417 m, včetně jejího napojení okružní křižovatkou na silnici I/11. Silnice II/461bude v kategorii S 9,5/70. Okružní křižovatka bude dvoupruhová se třemi napojujícími se rameny. Vnější poloměr R=30 m, vnitřní poloměr R=19,5 m. Požádáno o prodloužení SP.
Předpoklad celkových investičních nákladů činí 57 800 tis. Kč s DPH.
Přeložka silnice II/461 (Jižní obchvat - dokončení)
Projektová dokumentace řeší výstavbu dokončení Jižního obchvatu Opavy v nové trase včetně napojení na stávající komunikační systém. Důvodem pro realizaci této stavby je nevyhovující stávající styková křižovatka silnic I/11 a II/461, která se po otevření jižního obchvatu Opavy dostala za hranici své kapacity. V rámci stavby bude provedena přeložka stávající komunikace II. třídy v délce 417 m, včetně jejího napojení okružní křižovatkou na silnici I/11. Silnice II/461bude v kategorii S 9,5/70. Okružní křižovatka bude dvoupruhová se třemi napojujícími se rameny. Vnější poloměr R=30 m, vnitřní poloměr R=19,5 m. Požádáno o prodloužení SP.
Předpoklad celkových investičních nákladů činí 57 800 tis. Kč s DPH.
Re: I/11 Komárov - obchvat
V budoucnu to má ŘSD opravdu převzít: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 07#p183107
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: 16.10.2009 17:04:03
Re: I/11 Komárov - obchvat
no pěkné,konečně se něco hnulo..jaký odhadujete reálný termín pro zahájení stavby? 15 let?
Re: I/11 Komárov - obchvat
je rok 20, podle mne bude moc dobre, pokud se kopne za 10 let, ale spis to vidim az za 15
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
na www.rsd.cz jsou letaky k obchvatu Komarova a Sedlic
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
@paja: Díky za odkaz!
Tak konečně nějaký nástřel termínů, nejspíš ještě z doby před nynějším ekonomickým propadem: zahájení stavby 2027, zprovoznění 2029.
Btw. nevíte někdo, jaký účel bude mít naznačené rameno na jižním rondlíku u MÚK Komárov-východ směřující mezi Suché Lazce a Sedlice?
Tak konečně nějaký nástřel termínů, nejspíš ještě z doby před nynějším ekonomickým propadem: zahájení stavby 2027, zprovoznění 2029.
Btw. nevíte někdo, jaký účel bude mít naznačené rameno na jižním rondlíku u MÚK Komárov-východ směřující mezi Suché Lazce a Sedlice?
- Přílohy
-
- 20200407_205706.jpg (209.17 KiB) Zobrazeno 12759 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
Patrně sjezd k pozemkům, nebo příprava na nějakou výstavbu. Podívej se do územního plánu co se tam chystá.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
Je tu málo odkazů, takže ještě jeden přímo na infoletáky.
I/11 Opava Komárov, jižní obchvat
I/11 Nové Sedlice – severní obchvat
I/11 Opava Komárov, jižní obchvat
I/11 Nové Sedlice – severní obchvat
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
Nové Sedlice mají stále územní plán z roku eins-zwei, je vyvěšen jak na obecním webu, tak na stránkách MS kraje. Suché Lazce mají plán aktuálnější (jako městská část Opavy), ale ani tam není patrno, že by se v uvedeném místě počítalo s nějakou komunikací.Martin z Ostravy píše:Patrně sjezd k pozemkům, nebo příprava na nějakou výstavbu. Podívej se do územního plánu co se tam chystá.
http://www.novesedlice.cz/e_download.ph ... 162409.jpg
https://geoportal.msk.cz/Public/UzemniP ... 274_02.pdf
http://www.suchelazce.cz/data/soubory// ... hlavni.pdf
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
no, teď je důležité, jestli se podaří dodržet termín zahájení 27 či ukončení realizace 29, pokud by to bylo dříve, tak asi nikdo by se nezlobil
ale po zkušenostech z PR a nové 11tky do M.Lazců bych tak optimistický nebyl, obyvatelé S. Lazců jsou totiž hodně proti
ale po zkušenostech z PR a nové 11tky do M.Lazců bych tak optimistický nebyl, obyvatelé S. Lazců jsou totiž hodně proti
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
Budoucí přeložka II/467 mimo Štítinu. Za mě super, zase to o pár sekund zkrátí cestu do kravařského aquaparku.Pavlík píše:@paja: Díky za odkaz!
Tak konečně nějaký nástřel termínů, nejspíš ještě z doby před nynějším ekonomickým propadem: zahájení stavby 2027, zprovoznění 2029.
Btw. nevíte někdo, jaký účel bude mít naznačené rameno na jižním rondlíku u MÚK Komárov-východ směřující mezi Suché Lazce a Sedlice?
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
Lépe už to postavit nejde. Mají tam zářez jako kráva. Oproti současnému stavu, kdy to jde středem Komárova tady mají luxusní EKO řešení, které není pomalu ani v nejbohatší (a pozemkově nejdražší) Praze na SOKP.paja píše:no, teď je důležité, jestli se podaří dodržet termín zahájení 27 či ukončení realizace 29, pokud by to bylo dříve, tak asi nikdo by se nezlobil
ale po zkušenostech z PR a nové 11tky do M.Lazců bych tak optimistický nebyl, obyvatelé S. Lazců jsou totiž hodně proti
Ale chápu, že Suchým Lazcům je jedno, jak to pomůže Komárovu. Snad už to pojede podle nové legislativy a bude to rychleji než Prodloužená Rudná.
Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy
me to nevykladejte, taky nechapu co furt maji proti tomu. Silnice vede daleko od domu, je v zarezu a jeste s PHS... jolidi z Sedlic ci Stitiny jsou na tom presne opacne