Právě je 22.10.2017 16:32:20




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 I/11 Komárov - obchvat 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
rumpeak píše:
A to by jako spojka S1 nebyla napojena na kruháč u Globusu? Nevím, kolik tam toho máš naježděno, ale ta spojka je v současnosti mnohem více než tranzitem OV -> BR (Kr) (který to má stále mnohem výhodnější přes město) využívána lidmi jezdícími směrem od Tesca atd. směrem Kravaře a další prajské obce.


No, nejezdím tam každý týden, ale občas tam jedu, a zatím je ten "malý obchvat" o ničem, když jedu od Globusu po spojce S1, tak odbočit pak doleva na konci spojky na tom nedodělaném kruháči je někdy dost otravné, hlavně v pátek.
Ale můj názor je, že obchvat by měl být postaven tak, aby se město dalo objet povolenou devadesátkou a ne se motat po kruháčích společně s nákupními turisty z Opavska. Čili kruháče mimo hlavní trasu obchvatu, tak jak je to na tomhle obrázku (to je ale jižní obchvat, a tak říkám, že severní by měl být před Opavou řešen obdobně:


Přílohy:
xxx.jpg
xxx.jpg [ 99.36 KiB | Zobrazeno 4564 krát ]

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
12.1.2014 11:33:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Aktualita ze 7.5.2015: http://obchvat.suchelazce.cz/

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


14.5.2015 6:08:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Dle finančního porovnání a hlavně dle "nemožnosti" dobudování směrově neděleného průtahu Komárovem za "projednatelných a finančně únosných podmínek" to vypadá na volbu jižního obchvatu. Na jednotlivé varianty se zpracovává ekonomické porovnání.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


17.5.2015 14:54:38
Profil
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
A jižní obchvat je "projednatelný" ? Kdekoliv jsem narazil na články o projednávání obchvatu Komárova, tak se tam píše, že s jižním obchvatem z místních obyvatel (Komárov, Suché Lazce) nesouhlasí prakticky nikdo .... ale to už se tady nejednou diskutovalo.

Použitý způsob rozhodování (ekonomické porovnání) je tragický - kvůli úspoře několika miliónů korun pravděpodobně zvítězí varianta, kterou prosazuje snad jen investor.
Mně to koneckonců může být jedno, nebydlím tam, jen jsem zvyklý v životě i v práci používat sofistikovanější rozhodovací algoritmy, a pak mne překvapí to, že nejsou užívány právě tam, kde by IMHO používány být měly.

Ale třeba napadne místní vysadit jižně od Komárova křečky ;) a nahlásit to doktorovi ;) ;)

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


17.5.2015 18:57:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.


26.5.2015 9:48:11
Profil
 

Příspěvky: 659
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Pavlík píše:
Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.


docela fajn nápad


26.5.2015 10:00:24
Profil
 

Příspěvky: 389
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
ano, něco to do sebe má, ALE:
1. Lojza by asi nesouhlasil se svým golfovým hřištěm
2. Štítina by měla zase problém, jako má nyní v koridoru mezi NS a Štítinou
3. když někdo potřebuje jet na Hradec, tak pojede po staré přes Komárov?


26.5.2015 18:09:05
Profil
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...


26.5.2015 21:18:59
Profil
Autor

Příspěvky: 7861
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Byla na obdobné téma řešena diplomová práce na FD ČVUT, je to tak 2 až 3 roky zpátky. Trasa se napojovala na I/11 u Hrabyně.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


26.5.2015 21:34:57
Profil
 

Příspěvky: 659
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Pavlík píše:
ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...


ad3) z Ostravy na Hradec jezdí především víkendový (popř. nějakého big koncertu na zámku i všednodenní) tranzit Ostrava - Hradec. Vítkov, Budišov atd. se z Ostravy jezdí přes D1 a Vrchy.


27.5.2015 6:12:55
Profil
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Citát z článku: http://opavsky.denik.cz/zpravy_region/o ... 02016.html

Aby dobrých zpráv nebylo málo, další potěší hlavně obyvatele městské části Komárova, kteří se musejí potýkat s problematickou dopravní situací už celá léta. To se může už brzy změnit. EIA je vyřešená, technické studie průtahu a severního obchvatu jsou zpracovány a vyhledávací studie pak u obchvatu jižního je dokončena. Posouzení vlivu na životní prostředí hovoří jednoznačně pro jižní obchvat.

„Průtah byl zamítnut a severní variantu by bylo možno uskutečnit pouze za velmi přísných kritérií. Ekonomicky vychází nejpozitivněji jih, nejméně výhodný je sever," přibližuje Martin Dostál zvažované možnosti. Ministerstvo dopravy se nakonec též přiklonilo k jižní variantě a Ředitelství silnic a dálnic už požádalo o finance na další pokračování přípravy stavby.

Cesta k ní však snadná nebude. „Nedělat nic není řešení stejně jako prosazovat něco, co je technicky i finančně komplikované. Znamená to nemít v konečném důsledku nic a to rovněž není možné," dodává tajemník Dostál.

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


5.10.2016 15:54:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Suché Lazce bojují proti obchvatu Komárova. Spor vyvrcholí referendem

Při lednové volbě prezidenta republiky budou lidé v opavské části Suché Lazce hlasovat také v referendu. To se bude týkat plánované jižní varianty obchvatu opavské čtvrti Komárov, kterou lidé ze Suchých Lazců dlouhodobě odmítají.

Jižní varianta obchvatu Komárova by hustou dopravu na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou přivedla na katastr Suchých Lazců.

„Jižní obchvat Komárova jde na úkor Suchých Lazců. Vede z velké části územím Suchých Lazců a necitelně zasahuje do krajiny a obydlí. Definitivně změní charakter krajiny, měl by vést na náspu a z panoramatu na Malé Hoštice a Komárov tak zbude jenom betonová zeď,“ popsal starosta Suchých Lazců Petr Orieščík. Místní zastupitelé konání referenda schválili na svém zářijovém jednání.

Suché Lazce proti takzvané jižní variantě obchvatu Komárova bojují dlouhodobě. Lidé už před pěti lety kvůli tomu založili občanské sdružení a uspořádali referendum, v němž se proti trase obchvatu přes katastr Suchých Lazců vyslovilo 97,5 procenta hlasujících.

Opavský magistrát tehdy kvůli administrativní chybě výsledek neuznal. Letos následovala petice.

Lidé jsou připraveni blokovat odkupy pozemků

Obyvatelům Suchých Lazců na jižní variantě obchvatu vadí rozčlenění zemědělských ploch a narušení klidových zón mezi Suchými Lazci a Komárovem.

„Zastaví to vývoj obou obcí. Ani Komárov se nemá severním směrem kam rozšiřovat, může jenom nahoru na jih,“ upozornil starosta Orieščík. Avizoval, že místní lidé jsou také připraveni blokovat odkup pozemků.

Pro opavskou městskou část Komárov je však obchvat prioritou, množství vozidel je neúnosné.

„Ve špičce obcí projíždí souvislý tok aut. Stačí, aby po přejezdu jel vlak a kolona aut stojí až k okraji Opavy. My bychom raději byli také pro severní variantu, protože směrem k Suchým Lazcům se můžeme rozvíjet. Po ekonomickém posouzení ale dopadl lépe jih, a pokud neprojde sever, budeme rádi i za jih. Prioritou je vytěsnit dopravu z Komárova,“ přiblížil starosta Komárova Lumír Měch.


Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Opavu je pouze jižní varianta reálnou možností. „Chápu občany městské části Suché Lazce, že si nepřejí, aby obchvat vedl v katastru jejich obce. V rámci celé Opavy je ale důležité, aby obchvat někudy vedl. Severní varianta je dvakrát tak drahá a zasahuje do ochranných vodních pásem,“ komentoval primátor Opavy Radim Křupala.

Jižní variantu již odsouhlasila Centrální komise ministerstva dopravy. „Platné stanovisko EIA komplexně posoudilo dopad severního a jižního obchvatu Komárova do jednotlivých složek životního prostředí a veřejného zdraví. Zcela jednoznačně preferuje variantu jižního obchvatu Komárova,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Doplnil, že jižní varianta je také ekonomicky výhodnější, její stavba by měla vyjít na 2,1 miliardy korun. Severní varianta je vyčíslena na 4,4 miliardy.

ŘSD už začalo s přípravami. „V současné době jsou připraveny podklady pro zadání veřejné zakázky na zpracování technické studie záměru projektu včetně ekonomického hodnocení,“ upřesnil Studecký.

Obchvat má vyřešit situaci v Komárově

Termín zahájení samotné stavby ještě není možné odhadnout, pro tento úsek I/11 ještě není vydané územní rozhodnutí.

Obchvat má vyřešit dopravní situaci v Komárově, jehož středem denně projede na dvacet tisíc aut. Původně se zvažovaly tři varianty. První, průtah obcí, počítal s výkupem a zbouráním více než čtyřiceti domů i podjezdem pod železniční tratí. Stát měl 2,5 miliardy korun. Hodnocení jeho vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví jej však zcela vyloučilo.

Zbyla severní a jižní varianta. „Severní varianta obchvatu Komárova není nejvhodnější. Technicky je komplikovaná a vzhledem k poloze velké části trasy v záplavovém území a zásahům do prvků systému ekologické stability není ekonomicky výhodná,“ upozornil Studecký. Doplnil, že vyřešit dopravní situaci v Komárově je nezbytně nutné. O problematice se přitom jedná již šestnáct let.

Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/referendum-obc ... zpravy_woj

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


3.10.2017 17:37:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 389
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
na jedné straně je chápu, na druhé ne a to z toho důvodu, že přes SL nejde I/11.


4.10.2017 5:25:15
Profil
 

Příspěvky: 185
Bydliště: u Zubatých žab
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Teď ne, ale by jít měla. Je pravda, že ten násep asi není nejvhodnější a taky pych preferoval spíš zahloubení, ale trasování vypadá dobře.


Přílohy:
I11 Suché_Lazce.jpg
I11 Suché_Lazce.jpg [ 114.21 KiB | Zobrazeno 1198 krát ]
4.10.2017 6:12:01
Profil
 

Příspěvky: 389
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
To je i s obchvatem NS a tady má problém zase starosta Štítiny, ale plán na to je snad od dob výstavby 4pruhu na I/11 přes NS


4.10.2017 9:16:45
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Jak moc se někdo věnoval této variantě jít podél kolejí? Vykoupit by se musely nějaké staré garáže u přejezdu a zbourat možná jen jeden obytný dům u nádraží. Systém estakád je všude v zahraničí běžný, bohužel u nás stále žijeme stylem zhyzdit krajinu náspy a zářezy, jako ze staré školy :ko:
Příloha:
I11 Komárov.jpg
I11 Komárov.jpg [ 212.93 KiB | Zobrazeno 889 krát ]


9.10.2017 11:48:41
Profil
Autor

Příspěvky: 4839
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Za to estakáda je přímo vrcholem estetičnosti - nic pod ní neroste, nejde ozelenit. K tomu dražší výstavba, údržba, opravy.
Délka mostních objektů se za posledních 20 let více než ztrojnásobila, např. na D47 u Hladkých Životic měl být jednoduchý dvoupólový most a je tam 500m dlouhá estakáda. Takže tvoje vyjádření že se u nás nedělají delší mostní objekty místo náspů, není pravdivé.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


9.10.2017 12:12:40
Profil ICQ
 

Příspěvky: 389
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
návrh Jackrabitt88 je totál volovina z důvodu - ochranné pásmo trati + 3x křížení + konec zase v Komárově za Oazou


9.10.2017 16:33:52
Profil
 

Příspěvky: 68
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/417231100031010-udalosti-v-regionech/video/574012


11.10.2017 13:27:59
Profil
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Zcela typické: Stát - potažmo ŘSD - se snaží vesrat obchvat tam, kde ho nikdo nechce, t.j. jižně od Komárova. Tedy do jediné možné oblasti, kde se Komárov může přirozeně rozšiřovat, a kde je relativně neporušená příroda a tudíž i přirozená rekreační zóna.
Všichni místní proti tomu - zcela přirozeně - protestují, protože oni tam bydlí, ne ti úředníci, kterým je u prdele to, jak se tam bude žít v budoucích letech.

A jak to všechno dopadne ? Pan Úředník, který je přece nejchytřejší, a který ví "co je pro Komárovské nejlepší" bude za každou cenu prosazovat jižní variantu. A tu budou místní sabotovat a blokovat, celá věc se roky potáhne (ke škodě všech), a až stát nakonec místní porazí, a obchvat slavnostně dostaví, bude účet možná taky ty 4 miliardy, co by stál severní obchvat postavený hned.

A Komárov bude sevřený z jedné strany cestou a z druhé železnicí, a hluk bude mít stereo - zleva i zprava, takže jako místo pro život neatraktivní.

Příliš vysoká cena za rádoby ušetřenou miliardu .......

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


11.10.2017 14:51:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 173
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Otočte si mapu. Jižně od Komárova žádnou přírodu nenacházím, až cca 2km u Raduně, ale zato na severu vidím meandry Opavy a krajinu posetou řopíky. Nevím jaký babyboom očekáváte v Komárově, ale v Opavě počet obyvatel setrvale klesá (od roku 1989 cca 10%), takže prostoru pro "rozvoj" má v intravilánu obce dostatek.

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


11.10.2017 15:54:30
Profil
 

Příspěvky: 448
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Otočit mapu - takhle ? ;)


Přílohy:
komárov1.jpg
komárov1.jpg [ 174.73 KiB | Zobrazeno 474 krát ]

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
11.10.2017 17:37:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 839
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Jižní varianta je hlavně ekonomičtější a průchodnější v rámci ochrany přírody. Na severu vidím jen samé problémy. Přechod přes trať je to nejmenší, zásah do meandrů se dá také řešit, ale zátopové pásmo to celé komplikuje. Muselo by to vést po estakádách nebo dlouhých náspech a to zase lidé budou řvát, že se pak voda povalí na ně.

_________________
79 let výstavby dálnic na českém území 1938-2017


11.10.2017 19:47:48
Profil
 

Příspěvky: 8
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
@Jackrabbit88: No hlavně vykoupit celý areál Komasu.
@paja: Netřeba se na tu čáru dívat zas tak dogmaticky, co tahle upravená podoba: https://mapy.cz/s/28e6S? Podle mě je lepší než varianta severní nebo průtah. Co se týče ochranného pásma dráhy, stačí se podívat na I/11 v Hrádku, jak je pěkně připláclá k trati.


16.10.2017 20:04:38
Profil
 

Příspěvky: 68
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
K Vašim kreslířským schopnostem a částečně v odpoveď těm co se zdá, že je u Opavy moc OK (okružních křižovatka).
Obchvat Komárova nebude končit na OK u Globusu, nýbrž se napojí na spojku S1, která je v tuto chvíli provizorně ukončena na OK Globus Opava. Dostat se na spojku S1 od Globusu bude možno jen na MÚK s OK, která bude vybudována vrámci obchvatu Komárova na jižní spojce, v případě severního obchvatu na MÚK s nájezdy u ul. Ostravská.


17.10.2017 17:49:09
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz