Právě je 20.7.2017 19:40:24




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 I/11 Komárov - obchvat 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 438
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
rumpeak píše:
A to by jako spojka S1 nebyla napojena na kruháč u Globusu? Nevím, kolik tam toho máš naježděno, ale ta spojka je v současnosti mnohem více než tranzitem OV -> BR (Kr) (který to má stále mnohem výhodnější přes město) využívána lidmi jezdícími směrem od Tesca atd. směrem Kravaře a další prajské obce.


No, nejezdím tam každý týden, ale občas tam jedu, a zatím je ten "malý obchvat" o ničem, když jedu od Globusu po spojce S1, tak odbočit pak doleva na konci spojky na tom nedodělaném kruháči je někdy dost otravné, hlavně v pátek.
Ale můj názor je, že obchvat by měl být postaven tak, aby se město dalo objet povolenou devadesátkou a ne se motat po kruháčích společně s nákupními turisty z Opavska. Čili kruháče mimo hlavní trasu obchvatu, tak jak je to na tomhle obrázku (to je ale jižní obchvat, a tak říkám, že severní by měl být před Opavou řešen obdobně:


Přílohy:
xxx.jpg
xxx.jpg [ 99.36 KiB | Zobrazeno 3006 krát ]

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
12.1.2014 11:33:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 438
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Aktualita ze 7.5.2015: http://obchvat.suchelazce.cz/

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


14.5.2015 6:08:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Dle finančního porovnání a hlavně dle "nemožnosti" dobudování směrově neděleného průtahu Komárovem za "projednatelných a finančně únosných podmínek" to vypadá na volbu jižního obchvatu. Na jednotlivé varianty se zpracovává ekonomické porovnání.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


17.5.2015 14:54:38
Profil
 

Příspěvky: 438
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
A jižní obchvat je "projednatelný" ? Kdekoliv jsem narazil na články o projednávání obchvatu Komárova, tak se tam píše, že s jižním obchvatem z místních obyvatel (Komárov, Suché Lazce) nesouhlasí prakticky nikdo .... ale to už se tady nejednou diskutovalo.

Použitý způsob rozhodování (ekonomické porovnání) je tragický - kvůli úspoře několika miliónů korun pravděpodobně zvítězí varianta, kterou prosazuje snad jen investor.
Mně to koneckonců může být jedno, nebydlím tam, jen jsem zvyklý v životě i v práci používat sofistikovanější rozhodovací algoritmy, a pak mne překvapí to, že nejsou užívány právě tam, kde by IMHO používány být měly.

Ale třeba napadne místní vysadit jižně od Komárova křečky ;) a nahlásit to doktorovi ;) ;)

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


17.5.2015 18:57:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 77
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.


26.5.2015 9:48:11
Profil
 

Příspěvky: 649
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Pavlík píše:
Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.


docela fajn nápad


26.5.2015 10:00:24
Profil
 

Příspěvky: 362
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
ano, něco to do sebe má, ALE:
1. Lojza by asi nesouhlasil se svým golfovým hřištěm
2. Štítina by měla zase problém, jako má nyní v koridoru mezi NS a Štítinou
3. když někdo potřebuje jet na Hradec, tak pojede po staré přes Komárov?


26.5.2015 18:09:05
Profil
 

Příspěvky: 77
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...


26.5.2015 21:18:59
Profil
Autor

Příspěvky: 7679
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Byla na obdobné téma řešena diplomová práce na FD ČVUT, je to tak 2 až 3 roky zpátky. Trasa se napojovala na I/11 u Hrabyně.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


26.5.2015 21:34:57
Profil
 

Příspěvky: 649
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Pavlík píše:
ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...


ad3) z Ostravy na Hradec jezdí především víkendový (popř. nějakého big koncertu na zámku i všednodenní) tranzit Ostrava - Hradec. Vítkov, Budišov atd. se z Ostravy jezdí přes D1 a Vrchy.


27.5.2015 6:12:55
Profil
 

Příspěvky: 438
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/11 Komárov - obchvat
Citát z článku: http://opavsky.denik.cz/zpravy_region/o ... 02016.html

Aby dobrých zpráv nebylo málo, další potěší hlavně obyvatele městské části Komárova, kteří se musejí potýkat s problematickou dopravní situací už celá léta. To se může už brzy změnit. EIA je vyřešená, technické studie průtahu a severního obchvatu jsou zpracovány a vyhledávací studie pak u obchvatu jižního je dokončena. Posouzení vlivu na životní prostředí hovoří jednoznačně pro jižní obchvat.

„Průtah byl zamítnut a severní variantu by bylo možno uskutečnit pouze za velmi přísných kritérií. Ekonomicky vychází nejpozitivněji jih, nejméně výhodný je sever," přibližuje Martin Dostál zvažované možnosti. Ministerstvo dopravy se nakonec též přiklonilo k jižní variantě a Ředitelství silnic a dálnic už požádalo o finance na další pokračování přípravy stavby.

Cesta k ní však snadná nebude. „Nedělat nic není řešení stejně jako prosazovat něco, co je technicky i finančně komplikované. Znamená to nemít v konečném důsledku nic a to rovněž není možné," dodává tajemník Dostál.

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


5.10.2016 15:54:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz